Tesekkurler fatih. Allah hicbirimize kaza bela vermesin. Temiz denk geldi allah gonlumuzu biliyor. Kimse hakkinda kiskanclik duymadim herkese daha iyisini versin dedim. Bu da bana nasip oldu
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:41 ----------
Beyler yeni almis oldugum motorumun deposunu doldurdum test amacli. Km yi sifirladim 248.80 km oldu bugun tekrar doldurdum 25.01 tl benzin aldi o da sallaya sallaya. Daha once cbf 150 m vardi ve ondan az yaktigini soylemislerdi inanmamistim. Hayretler icerisindeyim. Cup motorlar kadar yakiti var. Cok memnunum.
ben eski çalışmayan samsung d500 telefonumu wd-40 banyosu yaptırdım ve şimdi çalışıyor. tozdan dolayı kızağında ve sağında solunda sorun olmuştu artık ve wd40 düzeltti ama dediğiniz gibi ekranın içerisinde bir kaç baloncuk var
wd-40 elektrik aksağamını kısa devre yaptırmıyor ve zarar vermiyor. motoru yıkadıktan sonra bazı yerlerine sıkan var wd40'ı. anahtar deliğine sıkıyorlar mesela ve bende her seferinde sıkıyorum henüz bir şey olmadı.
ben çinden 15 liraya getirttim de bir süre kullandıktan sonra yağmurlu hava nedeniyle geri söktüm ve orjinal filtre takılı. zaten geri dönüş yaptıktan sonra performans farkını anladım. çalışmaktan dolayı pek fırsatım olmuyordu ve bayram tatilinde belki orjinal hava filtresi kutusunun içine performans hava filtresini uydurmaya çalışabilirim.
benim aldığım bundandı ve ucunun aralarında boşluk vardı ve sıcak silikon ile doldurdum ben, yani daha önce bu kadar kalitesiz bir hava filtresi görmemiştim :D
yağmurdan koruyucu olması için şöyle kendinden kutulu modellere bakabilirsin, ben 52mm boğazlısından aldım ve baya kalın geldi, apache karbüratör hava giriş yeri 48mm galiba ama emin değilim. buna dikkat ederek sipariş verin aksi halde kalın geliyor ve araya bir şeyler sıkıştırarak takmak zorunda kalıyorsunuz.
http://urun.n11.com/filtre/universal...l_bysameseller
http://urun.n11.com/filtre/universal...l_bysameseller
http://urun.n11.com/filtre/universal...tail_crosssell
http://urun.n11.com/filtre/universal...l_bysameseller
[QUOTE=fatih.met;4167895]hayırlı olsun başkan maşallah çok temiz görünüyor. bende sarı rengi ve bu kasa olanı seviyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:26 ----------
zımpara atmadan boyamayın, söküp takma işi zaten kolay. sprey boyayı tek kat uygulayın. yani boya ne kadar ince olursa o kadar sağlam olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:31 ----------
normal sayılır, şöyle söyleyeyim genelde 4 ve 5 gibi üst viteslerde motor daha fazla zorlanıyor ve devir arttıkça gereken havada artıyor. orjinal hava filtresi havayı iyi süzmesi için tasarlanmış fakat motora yeteri kadar hava girememesine sebep oluyor.
yani performans hava filtresi taktığınızda 9 bin deviri motor rahat geçtiğini göreceksiniz ve şaşıracaksınız :D
benim motorda 9 bin deviri geçmezdi ve yokuş aşağıda bile en fazla 9500 civarı olurdu sonra performans hava filtresini bir taktık motor 9 bini rahat geçiyormu diye hafif yokuş aşağı gaza bastım ve 127 km hıza çıktı ve gazı bıraktım. gazı bırakmasam eminim o motor 140 km yi bile geçer yani krankı kırana kadar yolu vardı ve gorhudan hemen bıraktık gazı yani zaten bir kerelik denemeydi ve sonraları red line yapmadım.
red line iyi bir şey değil, silindir piston ve diğer parçalar yeterince yağlanamaz ve allah korusun çok kötü şeyler olabilir. kısa süreli red line yapıp geri düşme şeklinde kullanıyorum ben.
edit: düzde bile 10 bin deviri görebilcek duruma gelmişti performans hava filtresini taktıktan
Anlasilan sen bu motorun dilinden anliyosun fatih kardes hazir isi bilen birini bulmusken sana bi sorum daha olacak.benim motor biraz isindikdan ve yol alip durdukdan sonra devir saatim 40000 e yukseliyor.aonra 1 dakika veya daha uzun surede normal devrine dusuyor.gaz telini felen kontrol ettim takili kalma gibi bir durum mevcut degil acaba sence neden olabilir bu durum.
bugün açık hava filtresini(52mm) motorun orjinal hava filtresinin olduğu yere taktım, şansa uyuyormuş :D kutunun dörtgen kapağının içe doğru yuvarlak çıkıntısına tam oturuyor 52mm hava filtresi.
kesin bir şey söyleyemem bende acemi sayılırım. karbüratör diyaframından olabilirmi acaba çünkü süpab ayarsız olsa böyle şeyler yapacağını sanmıyorum.
büyük ihtimal sorun karbüratörden kaynaklı, giden hava yakıt karışımı sağlıklı değil. ama başka nedenleride olabilir, ben ilk olarak karbüratörden şüpelenirdim. bence bu sorunu moto sohbet bölümünde bir konu aç hatta motoru video çekebilirsen daha iyi görürüz sorunu. birileri mutlaka yardımcı olur.
Sagolasin fatih kardes verdigin fikirler icin.geceb gun karburotöru sokdum belki temizlerim dedim.uzerlerindeki vidalar ve siboplar oylesine oturmuski karburotör ilk sahibinden bugune dek hic ellenmemis ki uzerindeki vidalar kipirdamadi bileki bana ragmen oldukca guclu bilegin vardir.ve korktugum basima geldi hava ayar vidasinin basi kirildi.anlican artik istesemde o karburator den bana hayir gelmez .acaba yeni alacagim karbüratör aynisimi olmali yada baska markalarin karbüratöru uyum saglarmi buna.daha once oyle bir denemen oldumu hic.yada onere bilecegin bir karbüratör varmi.
Merhaba Arkadaşlar, Lastik tamir kiti almayı düşünüyorum marka olarak ne tavsiye edersiniz ?
Selam Arkadaslar
Ben Muhittin Bende Aranıza Yenı Katılıyorum 2015 Model Sıfır Km Apache RTR 150 Aldım Her Yenı Kullanıcı Ve Foruma Yenı Dahıl Olan Arkadaslar Gıbı Tavsıye Ve Bılgı Paylasımlarına Ihtıyaclarım Var Arkadaslar
Apachede Fabrıkasyon Olarak Neler Var Eklemem Gereken Yada Degıstırmem Gereken Bırseyler Var Mı
Bu Arada Motorum
Oncelıkle Duzgun Bır Canta Mont Kask Elbıse Tarzı Seyler Lazım Cantayı Genıs Tutmak Istıyorum Ama Performanstan Yada Gorunumden De Odun Vermek Isıme Gelmıyor Bana Bunlarla Ilgılı Olarak Tavsıyelerınız Varsa Yonlendırmelerınız Olursa Sevınırım Arkadaslar
Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin.
Ön frene saygı duyuyorum
Herkese iyi sürüşler. Bende bugün 180 lik apache aldım. Daha doğrusu şu an yurt dışındayım gemide calisiyorum. Adana toprak motoru arayarak kredi kartımla ödemesini yapıp aldım. 20 güne kadar aksilik çıkmazsa turkiyede olucam. Daha önce pulsar 200 ns kullaniyodum satmistim. Malum onunda şu an fiyatı belli bütçeyi aşmaya gerek yok. 180 lik apache işimi görecek umarım.
ateşleme bobininden de olabilirmiş senin problem ama işte bazen hataları tespit etmek kolay olmuyor.... karbüratörler öyle pek standart parçalar değil yani genelinde hepsi benzin ile havayı karıştırıp silindire gönderiyor ama bu her motorun kendine özel dizaynına uygun olmalı. yani tahminimce herhangi bir 150cc motosiklet karbüratörü alıp taksan çalışacaltır ama motorun ekonomikliğini ve performansını değiştireceğini düşünüyorum.
şimdi hava ayar vidan kırıldı ve yarısı içeride mi kaldı? vida hiç dönmediyse boşver öyle kullan gitsin :D karbüratörde pahalı yaa. 260 liralarda geziyor ve işin tuhaf yanı bu yan sanayi olabilir. yani n11 sitesinde 907 lira rakamını bile gördüm tvs apache karbüratörü.
vidayı zararsız sökebilirsen 25 liraya karbüratörün ıvır zıvırları satılıyor toplu.
karbüratörün vidaları
ben ekzosun krom kısmısı söktüm boyamak için ve daha sonra unuttum takmayı ve öyle geziyorum. alt sakalıda üşendiğimden ve vidanın tekini kaybettiğim için takmıyorum.
......manetleri değiştirebilirsin, ben apachenin manetlerini beğenmiyorum çok büyükler, zaten el korumaya çarpıyorlar bende. hangi motorun manetleri apache'ye uyar bilmiyorum. cbf150 ile manetler uyumlu ise cbf150 için olan manetlerden alınabilir.
bunun dışında ışıklandırma olarak modifiye yapabilirsin ama tam bir şey söyleyemem, göz alıcı olmamalı.
topcase takmayı düşünürsen önce topcase olan bir apache sürüp ondan sonra karar vermelisin çünkü topcase kullanım zevkini yok ediyor motorun. motorun dengesini bozuyor yani acil bir durum olupta motorun aniden yatırman gerekir yada ne olacağı belli olmayan bir durum olur ve topcase ani hareketinden motoru düşürmeye bile sebebiyet verir. topcase vardı bende ve söktüm, bir süre kullandım ve ihtiyaçtan ötürü tekrar taktım ama nafile. topcase ile olmuyordu ve artık kalıcı olarak söktüm. sırt çantası kullanıyorum yada alternatif olarak depo çantası yada sele çantası uygun olur.
Valla fatih kardes bende degistirme taraftari degildim ama motor surekli isindigi zaman yuksek rolanti calisiyo.bi mazada buldum 300 onu alcam artik orjinalmis.hanimla hep uzaklara suruyoruz o yuzden hep bi tedirgin cikiyorum yola beni yolda birakacak diye en azindan kafam rahat olsun diyorum bujiyi piposunu felende degiscem bakalim nasil bi fark olacak.
Eyvallah Sag Olasın
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:14 ----------
Tesekkurler ederım Arkadaslar Guzel Dıleklerınız Icın Acıkcası Motorda Hız Surat Degılde Daha Cok Aılemle Gezmek Icın Kullanacagım Uzun Soluklu Cıktım Mı Soyle 5-10 Gun Arkama Bakmadan Gıtmek Istıyorum Bu Arada Gezmek Icın Neden Apache Dıyenler Olabılır Daha Onceden Debrıyajlı Motor Kullanmadım Bu Yuzden Baslangıc Sevıyesı Olarak RTR 150 Daha Iyı Olacagını Dusundum
Topcase Yada Bagaj Sehır Icı Kısa Mesafelerde Takılıp Sokulebılen Cınsten Sehırler Arası Kullanırken 2 Kask Ve Elbıselerımı Alacak Tıpte Bırsey Istıyorum Ama Gorunum Olarakda Kararsız Kalıyorum
@fatih.met Hocam Modıfıye Degılde Performans Olur Guvenlık Olur Surus Konforu Olur Bunlarla Ilgılı Olarak Degısıklık Yada Eksıklık Varmı Ogrenmek Istemıstım Yoksa Orjınalınden Herhangı Bır Degısıklık Yapma Taraftarı Degılım Bende
Bugün başıma öyle bir olay geldi ki ölümle burun buruna geldim
ben yol ayrımından sağ şeritten kendi istikametime devam ederken adam otoyolun 3 şeritli olan kısmının en sağında durmuş geri manevra yapıp önüme kırdı ben duramayacağımı farkettim çünkü adam ağır ağır ilerlemeye devam ediyordu korna ile ikaz etmeme rağmen yol vermedi devam etti ilerlemeye bariyer ve otomobil arasında motosikletin zor geçeceği bir alan kalasıya kadar ilerledi dar bir alanda manevra yapmak zorunda kaldım
Sonra elim titremeye başladı o sinirle durdum (yola devam edip kaçmasın diye) o da arkamda durdu
"Ya kardeşim sen ne yapıyorsun! Bu motosiklet sana çarparsa senin kapın çizilir ama beni motosikletin üzerinden fırlatır öldürürsün" dedim
"Kusura bakma" diye geçiştirdi
"Kusura bakma olurmu ya dikkat edersen ağzımdan küfür çıkmıyor ben canımın derdine düştüm. Sen çok tehlikeli iş yapıyorsun ben yola dualı çıkarım ama sen çok tehlikeli manevra yapıyorsun az daha beni öldürecektin" diye çıkıştım
Tam yol ayrımında aklı başına geliyor bir de geri gelip trafikteki insanları tehlikeye atacak şekilde insanların önüne kırıp sonra ağır kanlı hareketlerle pişkin pişkin ilerlemeye devam ediyor siz ne yaparsınız bu adama!...[IMG][/IMG]
Motor zaten standart haliylede guzel gorundugunden ben pek birsey yapmadim. Performans hava filtresi taktim 52mm ve ekzos takmak istiyorum ama fazla ses yapmasi hosuma gitmiyor, en azindan susturucusunu iptal etmeden bir tane performans ekzosu dusunuyorum.
Modifiye isinde pek bilgim tecrubem yok acikcasi.
Performans icin ilk olarak hava filtresi ve eksoz olabilir ama iyi eksozlarda pahali, 600 liranin altinda bulunamayabilir.
Bugun Hem Motoru Aldıgım Bayii Hem Motorun Servısını Yapan Arkadasla Hemde Bulundugum Bolgedekı Aksesuarcı Arkadaslarla Gorustum Bır Kac Degısım Uzerıne Konustuk
Oncelıkle 4 Mevsım Gıyebılecegımız 2 Takım Elbıse Aldık Yagmurluk Ic Kıyafet Ve Koruma Kısımları Ayrılabılen ( Yaz Olması Sebebıyle Pantolon Yerıne Dızlık Koruması Tavsıye Ettı )
Kask Konusunda Bıraz Tereddut Yasadım Motoru Aldıgım Yerde NCR Marka Kasklar Var Ama Aksesuarcı Arkadaslar LS2 Tavsıye Edıyorlar Kaskda Sıkıntılarımdan Bırı Full Face Olması Yada Ceneden Acılır Tarzda Olanlar Var Kımı Cene Acılanlar Kaza Anında Korumuyor Dıyor Kımı Kask Cıkar Tak Ugrasmaktansa Ceneden Acılır Daha Iyı Dıyor
Canta Olarak Baslangıc Sevıyesı 45 Lıtre 2 Kask Ve Basıt Olarak Elbıselerımı Alacak Bır Canta Istedım Kargo Modelı Dedıgımız CAnta Dolsada Ustune Esya Koyabılecegım Canta Onerısınde Bulundular Burada Dıkkat Ceken KAPPA Marka Almak Istedıgım Zaman 600 Lıra Gıbı Bır Rakam Cıkıyor Ama Bunu MAXEM Yapmak Isteyınce 250 Lıra Gıbı Bır Rakam Dolanıyor
Lastıkler Konusunda Fabrıkasyon Lastıklerın Bıraz Sert Olması Sebebıyle Yol Tutusu Ve Anı Hareketlerde Tam Verım Vermedıgı Asıkar Ama 6000 Lıralık Bır Motora 1000 Lıralık Lastık Almak Bence Abes Dıyor Servısdekı Arkadaslar
Performans Kısmına Gelınce Performans Hava Fıltresı Ve Performans Eksozda Sıkıntı Yok Ama Servısdekı Arkadasın Soyledıgı Bır Cumle Dıkkat Cekıyor >> 150 cc TVS Apache Ile 180 cc TVS Apache arasında Sase Motor Vsde Degısıklık Yok Hersey Aynı Sadece Pıston Ve Sılındırde 3 mm Bır Fark Var Dıyor <<
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:22 ----------
Son Olarak Bazı Arkadasların Yazmıs Oldugu Dıslı Buyutme Islemı Konusunda Burada Arkadaslar Duz Yolda Dıslı Buyutur Hızı Artırabılırsın Ama Tork Duser Dıyorlar Dıslı Kucultup Tork Artırıp Hız Dusurebılırsın Karar Senın Dıyorlar Ama Standart Su Andakı Durumda 36 Derecelık Egımde Sorunsuz Olarak Cıkarsın Inersın Dedıler
Arkadaşlar bir sorum var 2015 0 apachelerin hala durması.Tvs 200 çıkmaması,Apache 2017 modellerin bulunmaması bunların hepsi Tvs Türkiye'yle ilgili yani getiren firmayla ilgili bir sorunun olduğunu düşünüyorum siz ne düşünüyorsunuz ?
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)