TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
29 Mayıs 2017, 12:27
#34361
selamun aleykum arkadaşlar turing kayıtlar açıldı link:http://www.yolemniyeti.org/
6 haziran kaydımı yaptım gelmek ist iyenlere duyrulur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:12 ----------
fatih.met adlı üyeden alıntı
başkan paylaşımın için teşekkürler, sorununu çözmene hatta kendin çözebilmene sevindim. motorlarımızı kobay gibi kullanıyorlar ve tamizrcilik öğreniyorlar. ben kendi motorumu artık sahte ustalara kurcalatmak istemediğim için bende kendim hallediyorum işlerimi.
2008 model ve üstü hep aynı diyafram lastiği kullanıyor demişsiniz, bu önemli bir bilgi.
benim motorda da şu anda bir kaç sorun var ve üşengeçlikten ötürü iki hafta oldu nerdeyse böyle sorunlu şekilde fazla hız yapmadan kullanıyorum.
- egzantrik gergi bozuk
- sübap ayarı şart çünkü biri sıkı
- egzantrik dişlisinin pimini kaybettim ve bir yerden bulup takmam lazım.
- yağ filtresi aşırı kirlenmiş
- ön sol amortisör 3 cm gidondan yukarı çıkmış
sorunlar bunlar. çözcez bir ara.
maşaallah bunların hepsini yapabiliyorsan helal sana, bende severim tornavida anahtarla uğraşmayı.ama anlamam tamirinden.bu aralar egzozu boyamak istiyorum söküp bozarım diye cekiniyorum.
ama bi şekilde yapacam çünkü kötü duruyor egzos borusu.. yapipda becerirsem paylaşırım..
Reklamlar
-
30 Mayıs 2017, 14:16
#34362
fatih.met adlı üyeden alıntı
başkan paylaşımın için teşekkürler, sorununu çözmene hatta kendin çözebilmene sevindim. motorlarımızı kobay gibi kullanıyorlar ve tamizrcilik öğreniyorlar. ben kendi motorumu artık sahte ustalara kurcalatmak istemediğim için bende kendim hallediyorum işlerimi.
2008 model ve üstü hep aynı diyafram lastiği kullanıyor demişsiniz, bu önemli bir bilgi.
benim motorda da şu anda bir kaç sorun var ve üşengeçlikten ötürü iki hafta oldu nerdeyse böyle sorunlu şekilde fazla hız yapmadan kullanıyorum.
- egzantrik gergi bozuk
- sübap ayarı şart çünkü biri sıkı
- egzantrik dişlisinin pimini kaybettim ve bir yerden bulup takmam lazım.
- yağ filtresi aşırı kirlenmiş
- ön sol amortisör 3 cm gidondan yukarı çıkmış
sorunlar bunlar. çözcez bir ara.
Allah kolaylık versin
Ama şunu da eklemek isterim ki üşengeçlikten ziyade "korkunun ecele faydası yok" demişler
Benim ön sol sinyal kırıktı 25tl işçilik hariç istediler serviste işçilik te 20tl desen oldu mu sana 45tl bir sinyal
bende gittim yurt dışından uygun fiyata yakışıklı bir sinyal takımı aldım 4'lü olarak işin güzel yanı sağ sol ön arka fark etmiyor hepsi birbirine uyumlu orjinalden daha mantıklı geldi
Motosikletin ön kafasının nasıl açıldığını unutmuştum kurcalamaya çekindim başta sonra amaaan dedim ne olacak ki
Sonra baktım ki hatırladım aslında basitmiş ama servisteki ustalar havalı tornavida mı ne halt kullanıyorlarsa onunla vidaları bozduğu için sökerken bir hayli eziyet çektim anahtarla uğraştım derken gittim civatacıdan daha sağlam yenilerini alıp değiştirdim
ön kafayı açtıktan sonra motosikletin sinyallerinin bağlantısını kontrol edip yenilerini kendim taktım
Egzos boyama da yılan hikayesine dönmüştü uzun zamandır paslı duruyordu bende nasıl sökerim diye kafa yordum sonra sağolsun internette tanıştığım bir hintli arkadaş anlattı sökmesi pekte zor değilmiş gidip de servise bir egzos boyatmaya 100tl vereceğime kendim hallederim daha iyi dedim
motip ısıya dayanıklı boya aldım füme rengi (orjinale uysun diye) sonra egzosu söküp kumlama makinesinde kumlattım onu bir güzel boyasını hallettikten sonra krom rengi olan parçayı da polisaj işlemi ile bir güzel parlattım ve yerine taktım ama şunu söyleyeyim ki pasın üzerine boya atarsanız ömrü kısa olur bir de raymax gibi piyasada bulunan diğer markalar sanırım motip kadar uzun ömürlü ve kalıcı değilmiş hatta bazı markalar 500km sonra dökülüyormuş emeğe yazık yani...
Benim 1000km' ye yakın olmuştur sanırım boyndığından beri
elhamdülillah bir problemim yok şu ana kadar sağlam duruyor
Bazı şeyleri kendin yapınca daha mutlu oluyorsun
Allah’ım yolculuk boyunca arkadaşımız sensin. Bizi emniyet içerisinde evimize geri çevir. Allah’ım bize mesafeleri kısalt, yolculuğumuzu kolay kıl. Allah’ım yolculuğun sıkıntılarından, zorluklarından ve kötülüklerinden de sana sığınırım. Amin
-
06 Haziran 2017, 15:03
#34363
Selamlar arkadaşlar,benim el marşı basınçlı suyla yıkadıktan sonra daha çalışmıyor. Röleyi söküp ordan kabloyla düzkontak yapınca basıyor marş. Sorun nerede acaba?
foruma girmeyeli ne uzun zaman olmuş arkadaş...
-
08 Haziran 2017, 13:08
#34364
selam arkadaşlar,
bende aranıza yeni katıldım, bundan sonra başlığım müdavimiyim.
-
09 Haziran 2017, 18:12
#34365
musakka adlı üyeden alıntı
Selamlar arkadaşlar,benim el marşı basınçlı suyla yıkadıktan sonra daha çalışmıyor. Röleyi söküp ordan kabloyla düzkontak yapınca basıyor marş. Sorun nerede acaba?
foruma girmeyeli ne uzun zaman olmuş arkadaş...
wd40 sıkıp bir daha deneyin, belki çözüme kavuşur.
Başınızı dik tutmak, okumak için eğmenize bağlıdır...
-
09 Haziran 2017, 20:05
#34366
a.payza adlı üyeden alıntı
Allah kolaylık versin
Ama şunu da eklemek isterim ki üşengeçlikten ziyade "korkunun ecele faydası yok" demişler
Benim ön sol sinyal kırıktı 25tl işçilik hariç istediler serviste işçilik te 20tl desen oldu mu sana 45tl bir sinyal
bende gittim yurt dışından uygun fiyata yakışıklı bir sinyal takımı aldım 4'lü olarak işin güzel yanı sağ sol ön arka fark etmiyor hepsi birbirine uyumlu orjinalden daha mantıklı geldi
Motosikletin ön kafasının nasıl açıldığını unutmuştum kurcalamaya çekindim başta sonra amaaan dedim ne olacak ki
Sonra baktım ki hatırladım aslında basitmiş ama servisteki ustalar havalı tornavida mı ne halt kullanıyorlarsa onunla vidaları bozduğu için sökerken bir hayli eziyet çektim anahtarla uğraştım derken gittim civatacıdan daha sağlam yenilerini alıp değiştirdim
ön kafayı açtıktan sonra motosikletin sinyallerinin bağlantısını kontrol edip yenilerini kendim taktım
Egzos boyama da yılan hikayesine dönmüştü uzun zamandır paslı duruyordu bende nasıl sökerim diye kafa yordum sonra sağolsun internette tanıştığım bir hintli arkadaş anlattı sökmesi pekte zor değilmiş gidip de servise bir egzos boyatmaya 100tl vereceğime kendim hallederim daha iyi dedim
motip ısıya dayanıklı boya aldım füme rengi (orjinale uysun diye) sonra egzosu söküp kumlama makinesinde kumlattım onu bir güzel boyasını hallettikten sonra krom rengi olan parçayı da polisaj işlemi ile bir güzel parlattım ve yerine taktım ama şunu söyleyeyim ki pasın üzerine boya atarsanız ömrü kısa olur bir de raymax gibi piyasada bulunan diğer markalar sanırım motip kadar uzun ömürlü ve kalıcı değilmiş hatta bazı markalar 500km sonra dökülüyormuş emeğe yazık yani...
Benim 1000km' ye yakın olmuştur sanırım boyndığından beri
elhamdülillah bir problemim yok şu ana kadar sağlam duruyor
Bazı şeyleri kendin yapınca daha mutlu oluyorsun
mesut- adlı üyeden alıntı
selamun aleykum arkadaşlar turing kayıtlar açıldı link:http://www.yolemniyeti.org/
6 haziran kaydımı yaptım gelmek ist iyenlere duyrulur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:12 ----------
maşaallah bunların hepsini yapabiliyorsan helal sana, bende severim tornavida anahtarla uğraşmayı.ama anlamam tamirinden.bu aralar egzozu boyamak istiyorum söküp bozarım diye cekiniyorum.
ama bi şekilde yapacam çünkü kötü duruyor egzos borusu.. yapipda becerirsem paylaşırım..
amortisörü yaptım, yağ filtresi değişecek. egzantrik zinciri aldım onuda bir ara takacağım üşeniyorum
motorumun a'dan z'ye her sorununu çözebilirim artık. yani tamirciye gitme işi aylar önce bitti benim için.
motoru söküp toplama işinde en korktuğum şey ise vidaları fazla sıkıp yalama yapmak. tabi sadece kendi motosikletim için geçerli bu. bir başka motoru sök tak yapacak olsam önce baya bir bilgi edinmem lazım, zaten tamircilerden bıkan bir çok kişi var ve onlarda kendi işlerini kendileri görüyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:03 ----------
tozlu adlı üyeden alıntı
selam arkadaşlar,
bende aranıza yeni katıldım, bundan sonra başlığım müdavimiyim.
hayırlı olsun hacı güle güle kullan.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:58 ----------
musakka adlı üyeden alıntı
Selamlar arkadaşlar,benim el marşı basınçlı suyla yıkadıktan sonra daha çalışmıyor. Röleyi söküp ordan kabloyla düzkontak yapınca basıyor marş. Sorun nerede acaba?
foruma girmeyeli ne uzun zaman olmuş arkadaş...
marş düğmesinden taa marşa kadar uzanan kablo bölümünü incelemeniz lazım. wd-40 denedin mi? henüz elektrik aksağamında sorunum olmadığı için bu konuda bir şey diyemeyeceğim.
benim motorun marş düğmesi biraz sorunlu, yukarı doğru çok hafif kastırmayınca düğme işlemiyor. belkide benzer bir durumda sizde meydana gelmiştir.
-
10 Haziran 2017, 08:25
#34367
Arkadaslar tvs apache 2014 model öndisk kac tl dir bilgisi olan var mi
-
13 Haziran 2017, 10:21
#34368
okancaytasi adlı üyeden alıntı
Arkadaslar tvs apache 2014 model öndisk kac tl dir bilgisi olan var mi
tvs yedekparça sitesinde 195 tl linkten kontrol edebilirsin.
http://www.tvsparca.com/disk-plakasi-1
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:17 ----------
Selamun aleykum arkadaşlar tanışımak için etkinlik ayarlayalım ne dersiniz?
-
14 Haziran 2017, 12:06
#34369
arkadaşlar motorumun yakıtı arttı km de 13kr yakarken şu an 20 kr yakıyor motorum 2013 model 6000km de yağ ve yağ filtresini yeni değiştirdim hava filtresine daha hiç dokunmadım
-
14 Haziran 2017, 18:19
#34370
Beyler alirim bi h.o.
artik aranizdayim
-
15 Haziran 2017, 18:45
#34371
Selam dostlar.
Bende sizler gibi bir haftadir 2012 apache sahibiyim.ben motoru alirken isi biraz aceleye getirdim arastirmadan aldim ve neticede azcik ucundan tokatlandim.neyse olan oldu artik dedik eksikleri hallettik yavaştan aslinda motorun gidiside gena sayilmaz ama 4. Ve 5. Viteste motor 9000 devirde kaliyo dip gazda ve hizida tek kisiyle 100 ve110 2 kisi 90 95 yapiyor.acaba bu normalmi.diger arkadaslar diafram yirtigindan felen bahsetmis acaba oyle bir sorun olsa o hizlara cikabilirmi genede.acaba bunu istanbul umraniye civarlarinda gostere bilecegim iyi isini bilen bir usta varmi.bu arada 180 boyunda 100 kiloyum acaba bununda cok fazla etkeni olirmu.
-
17 Haziran 2017, 12:22
#34372
Egzoz boyama işini soran arkadaş kusura bakmasın fazla internete (foruma) giremiyorum mesajını yeni gördüm
Kolay gelsin
-
17 Haziran 2017, 15:44
#34373
okancaytasi adlı üyeden alıntı
hayırlı olsun başkan maşallah çok temiz görünüyor. bende sarı rengi ve bu kasa olanı seviyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:26 ----------
a.payza adlı üyeden alıntı
zımpara atmadan boyamayın, söküp takma işi zaten kolay. sprey boyayı tek kat uygulayın. yani boya ne kadar ince olursa o kadar sağlam olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:31 ----------
ozan_84 adlı üyeden alıntı
Selam dostlar.
Bende sizler gibi bir haftadir 2012 apache sahibiyim.ben motoru alirken isi biraz aceleye getirdim arastirmadan aldim ve neticede azcik ucundan tokatlandim.neyse olan oldu artik dedik eksikleri hallettik yavaştan aslinda motorun gidiside gena sayilmaz ama 4. Ve 5. Viteste motor 9000 devirde kaliyo dip gazda ve hizida tek kisiyle 100 ve110 2 kisi 90 95 yapiyor.acaba bu normalmi.diger arkadaslar diafram yirtigindan felen bahsetmis acaba oyle bir sorun olsa o hizlara cikabilirmi genede.acaba bunu istanbul umraniye civarlarinda gostere bilecegim iyi isini bilen bir usta varmi.bu arada 180 boyunda 100 kiloyum acaba bununda cok fazla etkeni olirmu.
normal sayılır, şöyle söyleyeyim genelde 4 ve 5 gibi üst viteslerde motor daha fazla zorlanıyor ve devir arttıkça gereken havada artıyor. orjinal hava filtresi havayı iyi süzmesi için tasarlanmış fakat motora yeteri kadar hava girememesine sebep oluyor.
yani performans hava filtresi taktığınızda 9 bin deviri motor rahat geçtiğini göreceksiniz ve şaşıracaksınız :D
benim motorda 9 bin deviri geçmezdi ve yokuş aşağıda bile en fazla 9500 civarı olurdu sonra performans hava filtresini bir taktık motor 9 bini rahat geçiyormu diye hafif yokuş aşağı gaza bastım ve 127 km hıza çıktı ve gazı bıraktım. gazı bırakmasam eminim o motor 140 km yi bile geçer yani krankı kırana kadar yolu vardı ve gorhudan hemen bıraktık gazı yani zaten bir kerelik denemeydi ve sonraları red line yapmadım.
red line iyi bir şey değil, silindir piston ve diğer parçalar yeterince yağlanamaz ve allah korusun çok kötü şeyler olabilir. kısa süreli red line yapıp geri düşme şeklinde kullanıyorum ben.
edit: düzde bile 10 bin deviri görebilcek duruma gelmişti performans hava filtresini taktıktan sonra.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:39 ----------
mesut- adlı üyeden alıntı
tvs yedekparça sitesinde 195 tl linkten kontrol edebilirsin.
http://www.tvsparca.com/disk-plakasi-1
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:17 ----------
Selamun aleykum arkadaşlar tanışımak için etkinlik ayarlayalım ne dersiniz?
ben gelmem şu zamanlarda yapmam gereken işlerimi bile aksatıyorum. iş sebebiyle iyice sıkıldım artık bayram tatili gelsede rahatlasak yeter yaa. motoruma yeni egzantrik zinciri aldım onu takıcam bayram tatilini bekliyorum. bir ayı geçti motorumu yıkamıyorum.
motorumu yıkayınca böyle temiz oluyor;
resim1 - resim2 - resim3
ama şu anki halini görmenizi istemem, pislik içinde ve bakımsız. yağ filtresi aşırı pis ama onuda bayramda değiştircem yağ ile bir. yağ henüz 900 kilometre civarında ama bu seferlik böyle olsun bir şey olmaz.
-
18 Haziran 2017, 02:31
#34374
Eyvallah fatih met.kardes.tek sorunumuz o degilmis o yaziyi yazdigim gun ustaya gittim yagi d3giseli daha 500 km olmistu ve ogun olctugumuzde 200 ml kadar yag vardi motorda.anlayacagin bizim motorda bitikmis zaten.ordanda hadri sayilir biseyler gecti bize.simdi yeniden rodajda motor.bakalim 1000 km sabretcez ondan sonra yeniden test edecez motoru.
-
18 Haziran 2017, 13:02
#34375
ozan_84 adlı üyeden alıntı
Eyvallah fatih met.kardes.tek sorunumuz o degilmis o yaziyi yazdigim gun ustaya gittim yagi d3giseli daha 500 km olmistu ve ogun olctugumuzde 200 ml kadar yag vardi motorda.anlayacagin bizim motorda bitikmis zaten.ordanda hadri sayilir biseyler gecti bize.simdi yeniden rodajda motor.bakalim 1000 km sabretcez ondan sonra yeniden test edecez motoru.
500 kilometrede 800 ml yağ eksiltmiş. yağı kaçırabileceği yerlere baktınız mı? bende ilk vitesli motorum olan apaçiyi aldığımda böyle yağ eksiltiyordu. hatta yağ kutularını yan yana dizip resmini çekmiştim; yağların resmi günlük 100-200 ml civarı yağ eklliyordum.
yeni silindir piston taktırdım ve yağ eksiltmesinin en büyük sebebi silindir pistondan ziyade vites pedalının bağlı olduğu milin dibindeki keçedenmiş.
oradan oluk oluk yağ akıtıyormuş, onu değiştirdik ve yeni silindir+piston taktık şimdi 2600 km yol yaptım ve eksilme yok.
motor aşırı yağ eksiltiyorsa bloğun bir yerlerinden kaçırma ihtimalide var.
...........yeni silindir piston taktıktan sonra rodaj sıfır motordaki gibi katı kurallı olmazdır yani motoru ilk çalıştırmada şöyle bir 15 saniye falan iyice yağlanmasını bekleyin ve ilk çalıştırmada gaz vermeyin.
rodaj olarakta yanlış bilinen şeyler var. yani 6500 ile 4000 devir arasında kullanılmalı ve 5. vitesteyken ise 5 bin devirin altına inilmemeli çünkü motor zorlandıkça silindir gömleğine yük biner ve çizilmelere sebep olabilir. motor düşük devirde zorlanır ve yüksek devirde ise aşınma fazla olur. yani düşük devirlerde gezmek motoru öldürür. en güvenli devir dediğim gibi max tork değerine yakın devirler.
yani düşük devir kullanmak yüksek devir kullanmak tehlikelidir. maks torkun 1500 yukarısa ve aşağısı arasındaki boşluk uygundur yani.
max tork 6 bin devirde veriyor makinemiz. zaten silindir piston kaç paraki dimi :D ben alıp kendim taktığım için dert etmiyorum. 10 bin kilometre oldu yaklaşık ve yan sanayi silindir pistonum daha çiziksiz ilk günki gibi neredeyse ve rodaj meselesinide bazen sabredemeyip zorladım motoru.
...........
sıfır motor olsa rodaj o zaman önemli derdim çünkü alışan tek parça silindir piston değil motorun tüm aksağamları alışma içerisinde oluyor.
-
19 Haziran 2017, 11:37
#34376
Motor blogunda oyle ciddi yag kacagi yapan biyer yoktu.yani en azindan damlama yapacak kadar bi kacak yoktu.bi kac yere sordum bukadar kacak okadar eksilme yapmaz dediler.bende gozlemledim damlama yapmiyordu.isin asli bende fazla anlamadigimdan ustaya guvenmekden baska bi sansim yoktu.bizde mecburen degistik.ama elin bu tur islere yatk8ndir sadece isi bilen birinin bana klavuzluk etmesi yeterli ilk sefer icin.ama cevremde anlayan kimsede yok.vites milinin dibinden ve us kapaktan minimum bi kacak vardi ama onlaride elden gecir diyenedim.cunki butcemi bayagi asti bu is.artik zamanla vidyolardan felen bilgi edinip rodaj doneminden sonra onlari yavasdan kendim halletmeye caliscam.birde rolantide motor tekliyerek calisiyo.onun icinde buji ve diger tertibatlari degiscek dedi ama guvenemedim.
-
19 Haziran 2017, 12:39
#34377
a.payza adlı üyeden alıntı
eyvallah kardeşim teşekkür ederim.
tabi önce güzel bir şekilde zımpara yapılması gerek.
bide boya yaptıktan hemen sonra saç kurutma makinasiyla sıcak uygulayanlar faydası varmı acaba? sen boya yaparken sıcak uyguladın mı? şuan senin egzoz boyası ne durum da?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------
okancaytasi adlı üyeden alıntı
hoşgeldin hayırlı olsun allah kazadan beladan korusun.
-
19 Haziran 2017, 12:43
#34378
Arkadaşlar merhabalar.
Evraklarda skıntı olmasın diye ilk olarak A2 ehliyetimi aldım.
Bayram sonrası nasip olursa TVS Apache 150 almayı düşünüyorum.
Siz kullanan arkadaşlar olarak desteklerinizi bekliyorum. Sizce ilk motosiklet olarak uygun mudur? Görüşleriniz nelerdir.
-
19 Haziran 2017, 14:32
#34379
fatih.met adlı üyeden alıntı
marş düğmesinden taa marşa kadar uzanan kablo bölümünü incelemeniz lazım. wd-40 denedin mi? henüz elektrik aksağamında sorunum olmadığı için bu konuda bir şey diyemeyeceğim.
benim motorun marş düğmesi biraz sorunlu, yukarı doğru çok hafif kastırmayınca düğme işlemiyor. belkide benzer bir durumda sizde meydana gelmiştir.
wd40 var elimde ama sıkıldığı yerden uçup kaybolmuyorki yapışıp kalıyor silinmezse. Kumanda kolunun içine sıkmak pek mantıklı gelmedi onun için.
-
19 Haziran 2017, 22:00
#34380
Merhaba arkadaşlar her bakımda yag filitresi degiştiriyormusunuz. yoksa temizleyip tekrardan takıyormusunuz . 60,000 km boyunca her bakımda degiştirdim ve degiştirmeye devam edecem ama merak ettim nasıl yapıyorsunuz diye . birde fatih met kardeşim perfonmance hava fitresi nin linkini atabilirmisin yada markası neydi sana zahmet.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 27 kullanıcı var. (0 üye ve 27 misafir)
Bu Konudaki Etiketler