Olacak iş değil tavan fiyat uygulamasını sindiremeyen ve kural tanımayan sigorta şirketleri yüzünden sigorta yaptıramıyorum hiç bir şirket poliçemi onaylamıyor 174₺ tutuyordu ama nereye gitsem gideyim onay alamadım
Olacak iş değil tavan fiyat uygulamasını sindiremeyen ve kural tanımayan sigorta şirketleri yüzünden sigorta yaptıramıyorum hiç bir şirket poliçemi onaylamıyor 174₺ tutuyordu ama nereye gitsem gideyim onay alamadım
evet arkadaşlar şu anda mahcup durumdayım, iyiki motorumu satmadım ve satamadım. 8 bin kilometre civarı oldu silindir piston yaptıralı ve 180cc silindir-piston takmıştık. piston sesi geliyordu 4 bin devirden sonra ve az geliyordu ama iki gün önce yani son kullandığımda baya şiddetlendi ve rolantideyken bile gelmeye başladı.
ses şiddeti artmadan önce iki gün boyunca motor yolda giderken birden çekişten düşüyordu yani anlık gazı bırakmalar falan oluyordu. motoru iş yerine çektim ve 150cc orjinal silindir piston takacağım tekrardan. bu sefer kendim yapacağım. önce motoru silindir bölümüne kadar sökeyim sonra hasarlı parça tesbiti yapıp ona göre sipariş vereceğim.
150cc silindir-piston conta takımı banko zaten. egzantrik zinciri yeni değişti ama durumuna bakayım ve sübaplar yamulmuş olabilir birde. blok sökmek sanıldığı gibi zor bir iş değil. hele böyle tek silindir bir makine için hiç zor değil. tvs apache rtr 150 için video buldum 1 saat 48 dakikalık. bu videoda motor bloğunu komple söküp toplamayı göstermiş adam ve oldukça güzel anlatıyor. konuştuğu dilden bir şey anlamasamda göstermeleri yetiyor.
şimdi motoruna sigorta yapmıyorlar mı? bahşiş verin sizde çok cimrisiniz yav ben 1389 liraya sigorta yaptım ve 1 lirada bahşiş bıraktık 1390 lira temiz verdim. olacak iş değil gerçekten.
kullananlar daha iyi açıklar herhalde tvs apache 180 kullanıcıları diye ayrı bir başlık vardı. ama 180 cc nin sıfırını almak yerine 2. el pulsar düşünmez misin ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:09 ----------
ziraat bankasından sorunsuz bir şekilde yaptırabilirsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:10 ----------
geçmiş olsun senin iş biraz uzun gibi . bu işin üstesinden gelirsen artık bir sıkıntı olursa sana getiririz motoru
dürüst biri hata yaptığını farkederse ya hata yapmayı bırakır ya da dürüst olmayı..
arkadaşlar hepinize merhaba apache 2012 model 2014 trafige çıkışlı motorum var geçen tamirciye götürdüm arka balatayı degıstırddırdım sankı yagı az eksık calısıyor dedı bakdı cubugun sonunun az yukarsında azalmıis yanı eksik dedi 1700 km olmustu oysakı eee tamam dedık degiştirdi bi bakdım 20 40 castrol koydu ya buna 10 40 koyulmuyormu dedım yok yok 20 40 dedı yag filtresinide degiştirmedi şaşırdım demedım birsey gecende 20 40 koymus dhaa 8 aydır anca bınıyorum apachiye ilk debrajlı motorum bu yag normalmı netten bakdım herkes 10 40 motul demıs 1 günluk yag degstirmelımıyım sızce adam hava filtresni degiştirmedi yag 2 fıltresını degiştirmedi hadı dedik abi bujıye de degiştir ıyı ama sen bılırsın dedı degıstır degıstır dedık degiştirdi ustunden orjınal bosch bujı cıktı adam gitti ngk taktı tek tırnaklı ne yapıyım arkadaşlar sizce bı zararı olırmu bu yagla bujının dursunmu yoksa motul le degiştirimmi hepsini orjinalleriyle bujılerı fıltreleri falan cevaplarınızı beklıyorum.
20 40 kötü değil soğuk havalar için biraz yoğun ama sıcak havalar için özellikle tercih edenler var. ben 15 50 tercih ediyorum. bir zararı olmaz. için rahat olsun. havalarda ısınıyor zaten. buji konusunda bir bilgim yok.eğer motoru yeni aldıysan neyin ne zaman değiştiğini bilmiyorsan filtreleri de değiştir sonra belirli periyodlar var zaten neyi ne zaman değiştirmen gerektiğini daha iyi takip edersin
dürüst biri hata yaptığını farkederse ya hata yapmayı bırakır ya da dürüst olmayı..
cevapınız için teşekkür ederim dun den beri motor serviş ısıgını yakmaya basladı bence 10 lıralık bujı kullandıgı ıcın oldu boyle yarın degıstırıcem bakalım orjınal bujı setiyle 3 defa servis ısıgı yanıp yanıp sonuyor ozellıkle ılk calıstırdıgımda ateslemeye yetmıyor galıba
belirli km ye ulaşınca servis ışığı yanar ilk çalıştırmada muhtemelen bakıma gireceği kilometreye ulaşmışsındır bunlardaki servis ışığı arabalarınki kadar akıllı değil yani bir problem dolayı servis ışığı yanmaz.söndürmek istiyorsan kontağı açtıktan sonra iki tuşa da 20 saniye kadar basılı kal .
7.000 kilometre önce. tamircim orjinal ngk tek tırnak buji takti. halen kullanıyorum herhangi bir sıkıntı yaşamadım.
Merhaba arkadaşlar.
2012 model apachem var.Ön lastiğin orj. ölçüleri 90\90-17.Ön lastiği değiştireceğim fakat istediğim modelin ölçüleri 100\80-17.Daha önce öne 100 lük lastik takan oldu mu ? Çamurluğa falan sürtme ihtimali var mıdır ?
2 bin kilometrede bir servis ışığı devreye girer ve herhangi bir fonksiyonu yok diyebiliriz. 2 bin kilometrede bir yağ değişimi ve yağ filtresi değişimi yaparsın ve bu ışık sana 2 bin kilometre yol katettiğini hatırlatmak için yanar sadece.
yağ olarak ben yaz kış 10/40 motul 7100 yada 5100 kullanıyorum. 7100 tam sentetiktir ve fiyatı internette 43 lira. bu sefer 5100 aldım yarı sentetik oluyor 5100. yağı olması gerekenden daha kalın koymak kötü yağlamaya sebep olur yani silindirde yağlama kanallarına daha zor girer kalın yağ bu yüzdende daha fazla sürtünmeye ve sıcaklığa neden olabilir.
yağ konusunda dikkat etmeniz gereken şey castrol scooter koymamanızdır çünkü bu yağlar scooter motorlara özel. yani scooter motorlarda debriyaj motorun içinde olmadığı için kayganlaştırıcılık özelliği daha fazla olabilir ve ıslak debriyajlı motorlarda vites kaçırmaya sebep olabilir. castrol power 1 10/40 kullanabilirsiniz yada motul 5100 iyidir. birde "api" değeri var ama o mevzulara hiç girmek istemiyorum karışık.
...........buji konusunda endişelenecek bir şey yok. tvs apache için "ngk" ve "bosh" marka buji kaliteli ve ngk çift tırnaklısı var ama bosh çift tırnaklı varmı bilmiyorum. bir keresinde orjinal bujiyi söküp tek tırnağını yan keski ile kopartıp geri taktığımda daha iyi ateşleme yapmaya başlamıştı motorum :D
benim motorun buji piposu ve buji erimiş nasıl olduysa ve bende "bosh" marka buji aldım tek tırnaklı ve cbf150 buji piposu aldım. bakalım piponun vida kısmı uyar mı belli değil. bujinin fiyatı 10 lira ve çok ucuz geldi bana, büyük ihtimal çakmadır yani orjinal bosh marka olmayabilir ama idare eder sonuçta ateşleme yapacak yine. maaş yatınca "ngk" takarız olur biter.
100/80-17 lastik orjinaline göre 1 cm daha geniş ve 1 cm daha kısa olduğu için lastik olması gerekenden biraz daha kenarlardan içeri doğru yani janta doğru kıvrık duracaktır ve çamurluğa sürtme konusunda emin değilim ama sürtmez büyük ihtimal. ön lastiğin yanlarına bakın yarım cm boşluk var ise lastik sürtmeyecektir.
.....................eveeeet, bende motorumu yardım ve sorun üstüne sorun yaşıyorum; acemilik böyle bir şey işte.
motorumu son toplayan ustaya güvenmediğim için sadece silindir bloğuna kadar söküp silindir ve pistonu kontrol edecektim ve yeniden sente ayarı yapacaktım ama küçük bir terslik oldu. egzantrik dişlisini sökerken egzantrik milinin kafasından o küçük pim bir yerlere düşmüş ve bende hiç farketmedim ve acaba motorun içinemi kaçtı falan derken motor bloğunu motosikletten ayırıp eve getirdim.
acaba pim volant'a mı yapıştı diye düşünürken volantı sökmek istedim ama onuda sökmek için aparat gerekiyormuş öyle kaldı motor. şimdi volant sökme aparatı alacağım. daha öncede sıvı conta almayı unuttum diye tekrar gidip sıvı conta almıştım. yani günlük işimden sonra yorgunlukla oraya buraya koşturuyorum motosikletin parçaları için ve bezdirdi beni şimdiden.
birde motorun içinde falçata ucuna benzer bir metaj gördüm, nerden girmiş oraya onuda çıkartmam lazım. neyse acemilik atıyoruz yani ustalara yaptırmaktan iyidir çünkü onlar aceleye getirip baştan savma yapıyorlar ama benim hiç acelem yok her ayarını özenle yapıyorum odamda.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:08 ----------
ooo sen miydin hacı :D sonradan farkettim motorun iyi oldu mu? usta işallah özenerek yapmıştır.
cevapınız için teşekkür ederim benim motorum suanda yagını degiştirmelimiyim sizce acaba_ 2040 oldugu için bujide ngk degıl shampoın marka yazıyor ama bılmıyorum sizce degiştiriyimmi yagınla bujısını motul 5100 alıp herseyini degiştiriyim dıyorum ama yenıde degiştirdim sizce ne yapıyım arkadaşlar.
Mrb Arkadaşlar 1,5 sene aradan sonra 2014 model TVS Apache'm ile tekrar aranıza katıldım
mrb arkadaşlar, depoya japon yapıştırıcı damlattım leke yaptı beyaz renkte nasıl temizleyebilirim, fikri olan var mı ?
Merhaba arkadaşlar. Tvs Türkiye sitesinde : TVS APACHE RTR 150cc 2015 Model: 5890 TL 2016 Model: 6690 TL şeklinde iki fiyatlandırma var. 2015 model alsam benim için ne dezavantajı olur ? Mesela sigorta vb. yüksek çıkar mı ya da iki model arasında herhangi bir donanımsal fark var mı ? 800 tl bir fiyat farkı az değil de onun için soruyorum.
değiştirmeye değmez bence, yani yağ pekte ucuz bir şey değil ve kullandığımız motor zaten fazla devir çeviren bir motor değil yani ben 8 bin devirin altında kullanıyorum. hazır koyduğun yağı 1500 kilometre kullandıktan sonra yağ filtresi ve yağı o zaman değiştirirsin.
bujiyi şöyle bir 6 bin kilometre kullan sonra değiştirirsin. yani 6 bin kilometreyi salladım, onuda kullan gitsin demek istedim
yani demek istediğim; yeni buji yada yağ alırken iyi marka seç ama zaten almışsın yağıda bujiyide ve bunların ömrü azaldığı zaman değiştirirsin.
Selamün aleyküm arkadaşlar
Hepinize evvela Hayırlı Cumalar
Genç olan ve genç kalanların da 19 Mayıs bayramını kutlarım
Benim başıma şöyle bir iş geldi geçen hafta Cumartesi günü işe giderken yolu yarıladıktan sonra motosikletin çekişi düştü
İşten dönüş eziyet oldu 2 kişi hiç çekmiyor tek kişi giderken de 50'ye zor çıkıyor en fazla 70-80 arası ama genelde yolda giderken 60 civarı gidiyor
Sabit hızda 70i geçmekte zorlanıyor
isterse yokuş aşağı iniş olsun denemek için hafif gazlarsam yine de çekişin düştüğünü anlamak güç değil
Düz yolda bariz belli zaten
Şimdi yaptığım işlemler şunlar
Cumartesi günü yağını ve yağ filtresini değiştirmiştim düzelme olmamıştı
Pazartesi karbüratörü gaz telini çıkarmadan olduğu yerde ön ve arka borulardan bağlantılarını söküp kenara aldım ve temizliğini benzin+tiner ile yaptım
Bujiyi söktüm kumlama makinesinde kumladım ve tel fırça ile temizledim
Eve dönerken de Hava filtresini aldım ve değiştirdim
Yolda en fazla 117'ye kadar çıktım
Sonuç başarılı olduğunu düşünüp sevidim birşey daha öğrenmiş oldum dedim kendi kendime.....
Ama perşembe akşamına kadar sorun yoktu hatta eve dönerken denemek için bastım 122 falan yaptı
derken eşimi hastaneye götürecektim baktım yine aynı sorunu yapmaya başları yine çekişi düştü tek kişi yada 2 kişi farketmiyor ama 2 kişi olunca daha bir zorlanıyor motosiklet bayılıyor adeta...
Akşam tekrar karbüratörü söküp kontrol ettim temizdi
shell benzinciden Rhino marka benzin katkısı aldım
Sonuç aynı değişen yok boşa giden 15TL...
Şamandıra takılıyor olabilir mi?
Usta falan değilim elbette ama karbüratörü söktüğümde bir sorun göremedim aşınma falan yoktu
Ya işin kötü yanı geçen hafta sonu ustasına sordum diyafram kolay kolay yırtılmaz dedi
Zaten Pazartesiden sonra da düzelince diyafram seçeneğini eledim
Yağ ve hava filtresi zaten yeni değişti
Motosiklet tekleme yapmıyor
Stop etme sorunu da yok
Sabah işe giderken tek marşla çalışıyor ama ilk çalıştırmada bir süre en az 1dk. jikle kullanmazsam stop ediyor tabi
Buji olacağını da sanmıyorum
Peki sorun ne olabilir sizce?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:33 ----------
Tam düzeldi deyip sevindim tekrar aynı sorunlar başladı...
İlk aklıma diyafram gelmişti çünkü 7000 devirden sonra zorlanıyor
Çekişi düştü bazen gaza tepkisi geç oluyor
Pis benzindendir dedik karbüratör temizliği ile uğraştım
Hava akışı iyi değildir, filtre işlevini yitirmiştir dedik yeni hava filtresi taktım
Yağ eskimiştir dedik yağ ve yağ filtresini değiştirdik
Diyafram yırtık olsa Pazartesi saydığım işlemleri yaptıktan sonra düzelme olmazdı 117'ye neden çıksın
Ya inanın içime dert oldu motosiktel servisi de öyle birşey ki geçen hafta sonu diyafram yırtıksa kaça halledersin dedim
70TL diyafram +10TL işçilik atarsın hallederiz dediler
Halbuki diyafram fiyatı 49TL....
Selam vermek parayla kısacası...
Geçen birine hava filtresi sordum 25TL'ye satılan filtreye adam 50TL dedi çok değil mi dedim ama bu orjinal dedi...
Söylesem faydası yok, sussam gönlüm razı değil
Arkadaşlar parayı ben bu adamlar gibi kolay kazanamıyorum ve boğazımdan kısarak motosikletin masrafına para ayırırken alın teri parasını harcamak kolay olmuyor öyle...
Yardımını esirgemeyip bilgisini paylaşan herkese şimdiden teşekkür ederim
Selam arkadaşlar,
sorunumu çözdüm. Konunun akıbetini merak edenler için öğrendiklerimi paylaşıyorum;
Karbüratörün vakum lastiğinin yani diyaframının olduğu kısmın vidaları sıkışmıştı o yüzden vidalar yalama olmasın diye açmakla uğraşmamıştım
Dün diyaframdan olup olmadığını kendi gözümle görmek için uğraşıp o kapağı açtım ve diyaframı söktüm malesef yırtık çıktı
Serviste fiyatı 70TL+10TL işçilik bedeli ile 80TL'ye geliyor
İsotların tvsyedekparca adlı sitesinde yer alan bilgiler kafamı karıştırdı
2012 kasa için farklı diyafram ve kod numarası vardı stok yok yazıyordu fiyatı da 55tl yazıyordu
yeni kasa için farklı kod numarası ve fiyat yazıyordu o da 70tl idi
Sonuç internette araştırdım motoay firmasında 49tl'ye buldum
ama uymama ihtimali vardı bende 2012 kasa ile 2013 kasa diyaframı birbirinden farklı mı diye araştırdım
bir kaç usta ve yedek parçacıdan farklı olmaması gerek diye yorumlar alınca hemen şirinevler'de bulunan motoay firmasına giderek gerekli parçayı satın aldım ve değiştirdim.
Başınıza böyle bir olay gelirse bilginiz olsun 2008'den sonraki kasaların diyaframı hep aynı birbirine uyumlu
SONUÇ: kendi işimi kendim görmenin ve daha uygun fiyata çözmenin verdiği mutluluk tarif edilemez
motosikletin ivmelenmesi eskisinden de iyi oldu maşaAllah
başkan paylaşımın için teşekkürler, sorununu çözmene hatta kendin çözebilmene sevindim. motorlarımızı kobay gibi kullanıyorlar ve tamizrcilik öğreniyorlar. ben kendi motorumu artık sahte ustalara kurcalatmak istemediğim için bende kendim hallediyorum işlerimi.
2008 model ve üstü hep aynı diyafram lastiği kullanıyor demişsiniz, bu önemli bir bilgi.
benim motorda da şu anda bir kaç sorun var ve üşengeçlikten ötürü iki hafta oldu nerdeyse böyle sorunlu şekilde fazla hız yapmadan kullanıyorum.
- egzantrik gergi bozuk
- sübap ayarı şart çünkü biri sıkı
- egzantrik dişlisinin pimini kaybettim ve bir yerden bulup takmam lazım.
- yağ filtresi aşırı kirlenmiş
- ön sol amortisör 3 cm gidondan yukarı çıkmış
sorunlar bunlar. çözcez bir ara.
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)