Merhaba.
2 hafta kadar önce 6400km de 2014 model yeşil renkte bir apache satın aldım. Sesi, gücü, duruşu ile sınıfındaki en iyi motor olduğunu düşünerek bu tercihi yaptım ve umarım pişman olmam
Şimdi gelelim aklıma takılan, fasulyenin zararları kısmına;
(soracağım şeyler daha önce tabi ki sorulup cevaplanmış, pek çoğunu çat pat cevaplarla okudum fakat hem çok fazla sayfa var, gözümden kaçmış cevaplar olabilir, hem de daha derli toplu yeniden yazılması belki başkalarının da derdine derman olabilir diye tekrar yazdıklarım da var, anlayışla karşılarsanız sevinirim.)
1) Titreşimli bir makine olduğunu biliyoruz, itirazım da yok zaten; ancak sanki sol tarafta daha çok hissediliyor, normali böyle mi? (sol pegde daha fazla gibi sanki, sol ayna ilk kalkışta ve 7000 üzerinde titreşimden bulanıklaşıyor ama sağda böyle bir sorun dikkatimi çekmedi vs.)
2) Rölantide ciddi miktarda düşen far parlaklığı akü kaynaklı mı? Yoksa akımı doğrudan şarj dinamosundan almasından dolayı falan mı?
3) Benzin göstergesinde son çizgi yanıp sönmeye başladığında depo bitti uyarısı mı yoksa rezerv depo bile bitiyor bilader hüyoop! uyarısı mı? :D (tek çizgiye düştükten bir süre sonra gaz yememeye başlayınca rezerve almıştım, sonradan yanıp sönmeye başlayınca neyin ne olduğunu bilemedim.)
4) Yokuş aşağı inerken egzozdaki hafif patlamalar normal mi yoksa hava ayarını oynamak mı gerek? Eğer hava ayarı gerekiyorsa ne yöne doğru?
5) Az çok elimden gelen işlerdir, adam gibi çalıştığına inandığım bir usta bulamadım, o yüzden kendim bakım yapmayı planlıyorum. Hava - yağ filtresi, ampul vs gibi yedek parçaları nereden temin edebilirim?(Ankara, Ankara'ya gönderim yapan dükkan telefonu ya da online site bilginiz varsa)
6) Videosunu ekledim, aklıma gelen son sıkıntı ise canımı en çok sıkan problem, silindirden gelen şangur şungur sesler
İlk aldığımda yoktu diye hatırlıyorum çünkü baya dinledim makineyi almadan önce. Biraz devirli kullandığımı söylemem gerek, bir de motora alışma evresinde olduğumdan sanırım bir miktar hor kullandım başlarda. Sonuç olarak forumdan da okuduğum kadarıyla;
- Ya egzozun motora bağlandığı vidalar gevşedi ya da somunu erimiş artık, ses yapıyor. Bu durumda uygun somunu nereden temin edebilirim, ne şekilde aramam gerekiyor bilgiye ihtiyacım var, Ankara'dayım.
- Ya da sübap ayarında bir bozulma var. Bu durumda da çok araştırmama rağmen sübap aralığı değerlerini bir türlü bulamadım. Başta belirttiğim gibi 2014 model yeni kasa Rtr150 modeli kullanıyorum.
Video için: https://youtu.be/4QOFMoejL3w
Elinde servis kılavuzu (türkçe olmak zorunda değil) olan varsa ve paylaşırsa gece gündüz duamı ederim :D İşten anladığına güvenebileceğim, doğru düzgün bir usta varsa bildiğiniz ona da götürebilirim.
Biraz fazla sormuş olabilirim, affola
Ancak dediğim gibi hem benim hem de aynı sorunlarla uğraşan başkaları için bilgi tazelemek adına derli toplu yeni bir cevap olması açısından bilgisi olan arkadaşlar yardımını esirgemezse sevinirim.
Hepinizin tekeri düz bassın dostlar