Arkadaşlar 2014 Tvs İstanbul da bir bayi 4900 a koymuş malum siteye sıfırı,adamlar ikinci elleri patlattı resmen.
2013 sıfır o fiyata idi,bütün motorlar değer kazandı,bizimki düşüşte anlamadım ki
Arkadaşlar 2014 Tvs İstanbul da bir bayi 4900 a koymuş malum siteye sıfırı,adamlar ikinci elleri patlattı resmen.
2013 sıfır o fiyata idi,bütün motorlar değer kazandı,bizimki düşüşte anlamadım ki
Motorsuz daha fazla dayanamadım 3 gün önce 2014 2bin km de bi mondial mcx aldım ^^ bu sezonu beraber geçircez kendisiyle.. sonrası Allah kerim.. ama şaşırtıyo beni performansı cok iyi ^^ son hızda 115 120 max ama yokuş yukarı 100le girsin 100le çıkıyor apache düşerdi 80e 70e.. bakalım dağılmadan ne kadar dayancak bu bana ^^
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
yanlışın var, istanbul-beylikdüzün bölgesinde meşhur bir yokuş var ve orayı ben 95 üzeri hızla çıkıyorum 4. viteste. deve bağırtan derler bizim bu yokuşa dimdik yokuş. eski mondial 150zc motorum ile hiç 60 km hızı geçememiştim bu yokuşta. ama bu apache köpek gibi gidiyor resmen. yağını eksik etmeyin ve gereken kalınlıkta kalitede olsun makine hakkını veriyo. abartmıyım ama zaten 4. viteste red line civarı 100 km hızı geçiyor makine sanırım. o yokuşu 100 üzeri hızlada çıkabilir ama dediğim gibi motorumun bakımlarını yaptırmadım ve yağı eksik olduğundan şu anlık video çekip atamam ama ileriki zamanlar için bişeyler ayarlarım
apache olsun çamurdan olsun.
hatta "ekşi sözlük" te bile yazıyor bu yokuşun meşhurluğu
https://eksisozluk.com/deve-bagirtan-yokusu--460183
*kar yağdığında hemen tipiye dönüştüğü için büyük çekmecenin istanbul'un içiyle direk bağlantısını kesen yokuş..sıkıysa in oradan.
* tam olarak, büyükçekmece'den başlayıp tüyap'ın bulunduğu yerin önüne kadar çıkan yokuş
Selam arkadaslar dun ufak bi kaza yaptim sola donuste yerler camurluydu motor kaydi ...koruma demirinde cizik var denge topuzu cikmis birde arka canta cizildi.motor sol ayagimin ustune devrildi.
geçmiş olsun kardeşim sende birşey yok inşallah allah daha büyük kazalardan korusun
Teşekkür ederim ayak bileğimde ezikler var.Bacağım biraz sıyrıldı.Korumalı mont,kask vardı ama botu giymemiştim.giysem birşey olmazdı ama sağlık olsun.Bunada şükür...
Arkadaşlar Antalya da bu haysiyetsiz motoru adam akıllı yapacak bi usta arıyorum. Ustalar da haysiyetsiz motorda. Bi düzen tutmaz mı motor dediğin. 2011 de aldım 0 km. yaptıgım masraf 2000 tl yi buldu. Ben anlam veremedim. Varsa ADAM gibi usta bilen bi numara adres bişey versin Allah Aşkına.
kardeşim ben 2 tane apache eskıttım .. sen daha 1 aydır kullanıyorsun bu motoru.. en ınce ayrıntısına kadar bıldıgım bı alet bu.. tork olarak apacheden ıyı bu alet bunu soyledım.. cbfnın torku dahi apache kadar hatta iyidir apacheden.. son hız olarak apache üstün tabiki.. ama iş yokuşa gelince çıkıyor olayın rengi.. yahut 2 kişi bindiğinde, yüklü bindiğinde..
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
Dün kız arkadaşımla istinye parktan çıkıp Levent'e doğru gidiyorduk. tam sanayiye Seyrantepe'ye gelirken bi rampa var. Tatlı bi rampa. Geriden bi cbf geldi tertemiz bi motordu. Beni geçiyordu tam, bende gaza asıldım ve 2 kişiyle tek kişi cbf'i rampada geçtim. O da bastı yani, zaten genç bi çocuktu geçmek istedi fakat geçemedi. Rampa bittikten sonra yine bastı dibime kadar geldi fakat yine hüsran. Geçemedi arkadaş.
Benim derdim sidik yarışı değil. Cbf Apache'den daha konforlu daha rahat ve kullanışlı bi motor. (Bence)
performans bakımından ise Apache kendini kanıtlamış bi motor. Cbf ise yabana atılmayacak bi motor ama 80'le giden kamyonu sollamaya korkuyorsun.
Bakın son hızla tork aynı şeyler değil.. Teknik verilere bakalım sonra konuşalım yine detaylı..
Honda CBF 150
Motor Hava soğutmalı, 4 zamanlı, OHC, tek silindirli
Motor hacmi (cc) 149
Silindir çapı x strok (mm) 57,3 x 57,8
Sıkıştırma oranı 9,1 : 1
Maks. Güç (kW@dev/dak) 8,5/7.500 (11,6 PS)
Maks. Tork (Nm @ dev/dak) 12,5/5.250
Boyutlar (UxGxY) (mm) 2.075 x 750 x 1.135
Tekerlekler arası mesafe (mm) 1.335
Yakıt kapasitesi 13 lt.
Ağırlık 141 kg
TVS APACHE RTR 150
Motor Hacmi 147.5 cc
Motor Özelliği Tek silindir, 5 vites
Motor Gücü 13.5 hp @ 8500 rpm.
Tork 12.3 Nm @ 7000 rpm.
Maksimum Hız 125 km/h
Ağırlık 136 Kg.
Sele Yüksekliği 780 mm.
Yakıt Kapasitesi 16 Litre
Mondial Mcx 150
Motor Tipi Tek Silindir, Dört Zamanlı, Balansörlü, Hava Soğutma
Motor Hacmi 162 cc
Silindir Çapı x Stork 62.00 x 53.80 mm
Sıkıştırma Oranı 9.8 ± 0.1 : 1
Yakıt Sistemi Karbüratör
Maksimum Güç 10.5 kw at 9000 min-1 (14hp)
Maksimum Tork 12.5 Nm at 7500 min-1
Ateşleme Tipi CDI
Şanzıman Manuel / 5 Vites
Boyutlar (UxGxY) 2020 x 810 x 1130
Şimdi bu özelliklere göre Cbf ve mcx tork olarak apacheden bi nebze ilerde.. Cbf kullandığımda farketmiştim bunu , ilginç bi ivmelenmesi vardı.. apache çok seri titreşimle gelen bi agresiflik var onun tadı hiç birinde yok ama kağıt üstünde de kullanıştada , apache son hız olarak hepsinden ilerde..
Cbf ile mcx ivmelenme olarak eşit görünse de mcx de SOHC motor üstten egzantirikli sistem varken honda ve apachede OHC motor var itecekli.. bunlarla beraber apache ve cbf 150cc iken mcx 162cc..
Velhasılı düz kalkışta apachenın cbf ve mcx ıle başa çıkması biraz zor.. aynı şekilde dik bir yokuşa geldiğimizde en fazla kayıp verecek olan yine apache.. ama olay son hıza gelince apache açık ara önde olacaktır..
Beni cogunuz biliyosunuz apache Fanıyım 2 tane eskittim ve hala da özlüyorum apacheyi.. 150ccler içinde her türlü tek geçerim, ancak eğri oturup doğru konuşmak lazım sezarın hakkı sezara.. durum böyle ^^ Aynı sürücüyle , drag (kalkış) yapın 3 ayrı motorla.. farkı zaten anlarsınız aradaki.. özelliklere bakmaya bile lüzum yok.. Ayrıca motor bloğu ve sağlamlık olarak mcx ve cbf gözümde apachenın yarısı bile etmez.. apache candır
Hocam sataşmaya falan çalışmıyorum yanlış anlama o yüzden şimdi merak ettim fabrika verilerine baktım, mcx max tork 12nm 7500 de veriyor, apache de max torl 12.3 nm 6500 devirde veriyor. Mcx 10.5 kw 9000 devirde, apache 10.3 kw 8500 devirde yani söylediğinin tam tersi apache tork olarak daha güçlü kw olarak daha düşük.
Fakat fabrika verilerine ne kadar güvenilir orası ayrı bir mevzu. En doğrusu iki motorun boy ölçüşmesidir ki apacheye gözlerim kapalı böbreğimi basarım. Kullanıcısı olduğum için değil övdüğümü düşünebilirsin fakat arkadaşın yazdığı gibi bende artçılı şekilde artçısı olmayan salcano runner ve kanuni windyi aynı anda hiç ettim ve eğer gösterge yanlış değilse artçılı şekilde düz yolda 120 yi rahat görüyorum. Modelini bilmediğim Sky go ve lifan, ybr 125 , cbf 150 hepsiyle denedik hiç biri boy ölçüşemedi. Yuki gold fox la denedik motora yetişemedim bile sonradan öğrendik ki 150 cc yazıyor ama değilmiş neyse demem o ki bir yerde mcx denk gelirse sırf meraktan gidip rica etcem sahibinden motorları bi deneyelim diye.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:00 ----------
Böbrekleri izninizle geri alıyorum alıyorum 162 cc olduğu gözümden kaçmış bu mevzu gold fox mevzusuna döner böbreklerimi riske atamam )
Son hızda apacheden yana olacağını söyledim zaten ibrenin dikkat edersen.. Evet baktım farklı veriler var torklar birbirine çok yakın , ya bu mevzu o kadar çok şeye bağlı ki.. ön dişli küçültürsün makina drag makinasına dönüşür mesela.. demek istediğim 100mtlik bi drag yarışında apachenın zaaf göstereceği.. aynı şekilde yokuş yukarı tırmanışta apache her türlü fazla hız kaybedecek.. dikkat ettim , motoru susrluktan aldım dönerken bursada görükleye girmeden otobanda apache ile arkada kız arkadaşım 75e kadar düşüyordu hız motor yüklü.. bu çinli 95le girdim 95le çıktım hatta çok şaşırdım da bu duruma beklemiyordum..
Bundan önce Cbr 125 ile 160kmh kdar çıkmıştım.. ama apacheli arkadaşlar 120ye kadar bana 5 boy fark atıyordu.. uzun mesafede geçebiliyordum.. olay beygirle torkla ve motor sistemiyle alakalı biraz.. balansör şu bu beygiri düşüren durumlarda cabası.. apache balansörsüz 150ccden 14 beygir çıkarmış mondialin balansörlü 162cc den çıkarabilmiş..
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
Valla ben denemeden mcx in hakkını yememe taraftarıyım, iki motoru yanyana denemek gerek 162 cc nin az da olsa etkisi olur diye düşünüyorum yani dediğiniz fark olası böylede kıvrılmaz ki
Arkadaslar daha oncede yazmıstım 3-5 sayfa once ama arada kaynadı galıba tekrar bı guncellemıs olayım sorumu.
Özellikle İzmirde ikamet eden arkadaşlara bu sorum..
İzmirdeki Tvs bayisiydi servisiydi yedek parçasıydı bu konularda tecrübesi olan varmı?
Şu bayi iyidir şu bayi kötüdür tarzında.
Cbf-Tvs-Bajaj arasında öyle bı kaldımkı kafa allak bullak oldu.
Mantık cbf diyor. gönül bajaj tvs arasında kaldı. Servis konusunda hangısı daha ıyıyse ızmırde ona yonelmeye bakıcam artık.
Servislere bayilere gidip bi bakıcam yine içime sinmesi açısından ama bı sorayım dedım.
üstündeki kadran doğruysa eğimli yolda çıkıyor.. ister inanın ister inanmayın çıkıyor yani ^^ burdan bi kaç apache sahibi arkla abanta giderken görmüştüm o hızları hatta.. şahitlerde mevcut ^^
valla son hıza bi etkisi yok ^^ çekişi güzel o kadar..
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
ben 5 ay boyunca cbf150 hayali kurdum ama sonra kafama dank etti bir şey dedim hız olarak ne alırsam yetmeyecek! forumlarda araştırdım baya bir ve apache takıldı gözüme, yakışıklı, güçlü kuvvetli ve az yakıyor! renk olarak bir baktım sarısı süper, model olarak 2012 ve renk olarak sarı olacak kesinlikle dedim. her şey tamam. Bir tane sarı buldum 2012 apache ve 2 abimle bakmaya gittik motora. motoru gördük inceledik ve sordum sahibine çekişi iyi mi? gel bir tur atalım dedi, bende tamam ama ben korkarım 3. vitesten sonrasına geçme dedim. öyle orda bindik ve mahallede düz yola doğru gitti adam sonra gaza bir yüklendi yokuş yukarı ve motor öyle bir çekiş yaptıki arkada kancalara zor tutundum hafiften elimde kaydı. o anda motora aşık oldum ben.
her şey tamam ama abimleri ikna edemiyorum, çok ses yapıyor dediler çok titriyor dediler öyle böyle eve dönerken tamam abi dedim hemen telefonda cbf150 ilanlarına baktım yol üzerinde ne varsa artık fiyat önemsiz. maksat abimler kırılmasın ve birazda ben rahatlıyayım çünkü hiç cbf150 ye binmedim. 4100 tl ye bulduk 2011 model gri cbf150. eve dönerken hemen onada baktık ve onada bindim adamın arkasına ve düz yoldayız, hafiften gazı yokla dedim ve yemin ediyorum arkada demirleri boşuna sıkmışım :D hiç tutunmama bile gerek yoktu çünkü motorun çekişi aynı benim eski mondial 150zc gibiydi.
sonra dedim bu makine bu güç ile nasıl 120 km hız yapıyor. eleman 3900 tl yaptı bize öğrenci indirimi ama biz zaten almak için gitmemiştik
işin özeti baktığım apache gerçekten çok sağlam bir çekişi vardı ve cbf150 ise baya hayal kırıklığı oldu ama şuda varki o baktığımız gri cbf150 nin motor ne kadar temizdi bilmiyorum! ama apache ne kadar temiz onuda bilmiyorum!
neyse işte ben apacheden düşüyordum az kalsın, belkide ön dişliyi 14 taktırmıştır adam haberimde yoktu. hem yolda ne zaman cbf150 görsem solluyorum
tecrübe olarakda sizinle iddalaşmam dediğim gibi daha 2300 km civarı yol yaptım alalı ama gaza basınca tekere kalkıyor benim apache.
not: bu arada bu benim ilk vitesli motorum, satın aldım ve orda ayrılayım derken adamda üzülerek beni izliyordu. satmak istemiyordu galiba. neyse ben motoru çalıştırdım ve vitese attım sonra fren sanıp debriyajı bırakınca motor hoplayıp stop etti :D adam iyice üzüldü. motorum kamilin birine sattım öldürcek demiştir eski bebeğimi. ama kısa sürede alıştım motora ve memnunum. 2300 km yolda 900 mili litre yağ yaktı motor. yakıttan verdiği tasarufu yağ ile kapatıyor :(
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:48 ----------
475 kilometrede 12.8 litre shell v-power yaktı. genelde yüksek devir kullanmama rağmen.
cbf ve ybr benım gozumde bisikletten biraz hallice aletler.. bunu hep söylüyorum.. sürüş zevki olarak apache her zaman tektir benim için.. benim söylemek istediğim zaten şu üstündür bu kötüdür değil.. her apache sahıbı motoruyla ilginç bi bağ kurar ve 600cc motora geçse bile arar gözü biyerlerde o zamanları.. Söylemek istediğim sadece rampa gibi, ani gaz açışlar yada kalkış gibi durumlarda bu aletlerin neredeyse aynı gücü çıkaracağı.. gerisi zaten belli
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
İlk motorum diye söylemiyorum apaçi benim için hep aşık olduğum fıstığım olarak kalacak. Kendi sınıfındaki diğer motorlardan hiç zevk almadım.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)