Selam arkadaşlar. İsmim ilyas. Bende yaklaşık 400 km dir TVS Apache kullanıcılarındanım. Daha önce scooter kullanmış biri olarak ilk kez vitesli motor kullanıyorum.
Aldığımdan bu yana 3-5 ses sorunlarının haricinde bir sıkıntı yaşamadım.
Seslere karşı epey takıntılı biri olarak da direk motoru söküp sesleri giderme yoluna gittim.
Yaptıklarımı ve izlenimlerimi de paylaşayım istedim.
+ Aklımı kurcalayan egzantrig 'ten geldiğini düşündüğüm ince tel vurma sesi gibi bir sesti. Ancak her nasılsa o ses kendiliğinden düzeldi.
+ Ayak pedleri resmen zıngırdıyordu söküp altına(şaseye) masa sandalye için kullanılan yapışkanlı keçelerden taktım. Ayak pedlerindeki titreşim nerede ise yok oldu çok rahat artık.
+ Kafa kısmını komple söküp vidalanan saca sünger bant taktım. Böylece daha az titreşimi alıyor.
+ Yüksek devirde kafadan gelen sesi bulmak için inatlaştım. Kafayı kompe söktüm yine geliyordu. En sonunda buldum.
Ses ; Anahtardan geliyor. Daha doğrusu dreksiyon kilitinin mekanizmasından geliyor. Anahtarı söküp mekanizmanın metale değen kısımlarına bez bant yapıştırdım. Gresledim kapattım. Şuan o ses de düzeldi.
+ Göstergeden gelen sesleri kesmek için ; Göstergenin kafa grenajına değen kısımlarına komple siyah sıvı conta çektim.
+ Anahtarın altındaki RTR logosunun olduğu plastiğin altına sıvı conta çektim.
- Biraz zaman sonra da motor ile şase arasına vurkalen koyup tüm titresimi keseceğim inşaAllah.
- Bazen rampa aşağı inerken gaz kesince arka taraftan kutu kola ezmiş gibi bir ses geliyor. Nereden geldiğini keşfedemedim.Egsoz patlıyor olabilir
- Zincir biraz ses yapıyor ama sanırım buna çözüm yok.
Tüm sesleri kestim derken bir de egzosdan garip bir ses gelmeye başladı.
Gaza basıp bırakınca elektrik motorlarındaki frekans sesi gibi yada eski çevirmeli radyolarda kanal ararken gelen ses gibi bir ses peydah oldu.
Rodaj döneminde olduğum için fazla basmıyorum ancak otoyola çıkınca mecburen basmak gerekiyor.
Düz yolda 7 bin devirde 103 km yi gördüm.
Topcase'i demir almadan direk boynuzlara taktım. Fakat topcase takınca motor sapıtıyor resmen. Kafa hopluyor, sağa sola dönüyor.
Ellerimi bıraktığımda motor sağa çekiyor.
Amartisörleri sertleştirince o da epey düzeldi.
Adamlar ön lastiğe 47 hava basmışlardı. Siz de dikkat edin havasına.
En önemlisi arka tekeri ayalarlamadan takmışlar.Bir taraf 3 çizgi ise diğer taraf 5 çizgiydi.
Motor resmen kasılarak gidiyordu. Arka tekerin gerginlik ayalarını çizgilere bakarak tekrar yaptım...
Şuan ip gibi maşallah ve akış rahatladı. Büyük ihtimal daha az yakacaktır bu şekilde.
Kendim tamir etmeyi ve birşeyler yapmayı severim. Elektronik teknisyeniyim.
Daha da yapacağım şeyler olacaktır
Bu kadar laftan sonra benim EŞEK ARISINI da göstermeden olmaz
http://imagesturk.net/images/2014/08...F1052edee3.jpg