Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #29961
    a.payza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 (yeni kasa) Yeşil Renk
    Merhaba arkadaşlar bu tarz bir benzin musluğunun bizim motosikletklere uygun olanı varmıdır acaba?
    Bizimki üstten 2 vidalı+contalı
    http://www.ebay.co.uk/itm/Brand-New-...item3ce503e410

    Benzin hırsızlarına karşı az da olsa caydırıcı olabilir


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #29962
    arizona - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2011
    Şehir
    kütahya/tavşanlı
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Alıntı MeliksahMELO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim saat 5-10 dk. ileri gösteriyor, Haziran başında ayarlamıştım. Sizde de ileri gidiyor mu?
    Hesaplarıma göre yaklaşık günde 10 saniye öne gidiyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:01 ----------

    Ekleme:

    Rezerveye bu sefer 430. km.'de geçtim. (13,5 lt.) 100 km.'de yaklaşık 3 litre yakıyor. Motosiklet 3500 km. civarında. Yolun çoğu Adana-Mersin eski yolda geçiyor ve genellikle tapa gaz gidiyorum ve tüm trafik ışıklarında kırmızıya denk geliyorum. 1,5 saatlik yolun yarım saati ışıklarda bekleyerek geçiyor.
    Hazır yeri gelmişken şu sorunumu da yazayım; motorun rölantisi düzensiz. Mesela bir ışıkta bekliyorum, devir 2000'de, diğer ışıkta stop edecek gibi oluyor, biraz beklersem yükseliyor, düşüyor, değişip duruyor. Hatta nadiren stop ediyor.
    Bunun nedeni nedir?
    Bakımdan yeni çıktı, subap ayarı filan yapıldı, motor devrini kırmızı bölgeye (9000 üstüne) çıkarmıyorum.

    SUBAP AYARLARIN TAM OLMAMISTIR TEKRAR AYARLATTIR.

  3. #29963
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Alıntı Moostapha adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emin ol yanlış gösteriyor ) Motoro ayaklığa bırakırsan hep çok gösterir

    illaki yanlış gösteriyor tabi ama sonuçta 72 tl ile 560km bile gitmiş olsa
    0,128 TL / 1km yapoıyor ki şimdiden bile çok iyi.

    Işık ynaıp sönmeye başlayınca almıştım Tahminimce 70-80km daha gidince bitecek bu durumda

    640km'de benzin bitecek buda 1km'de 0.11 kuruş eder. Yani 100km'de 2.2 Litre

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:14 ----------

    Arkadaşlar

    Ben sürekli TEM'den gidip geliyorum ve motor 80'den sonra çok bağırıyor.

    Şuan 6.000 devirde tam olarak 85 ile gidiyorum

    Acaba Dişlilerle oynayıp

    6000 devirde 100 ile gitmemi sağlayabilmek için ön ve arka'yı kaçlık dişliler ile değiştirmem gerekli.

    Yardımcı olur musunuz?

    Teşekkürler.

  4. #29964
    MeliksahMELO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2013
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250 Comet (Naked)
    Alıntı Deryali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam Apache kardeşliği..

    İşe gidip geleyim ekonomi yapayım diye aldığım 2012 model Apache'nin benzini bitmek bilmiyor.

    72TL'lik benzin ile ( 14.4 Litre ) Depoyu Full doldurdum. 540 km oldu ve hala yarım depo gösteriyor gösterge

    Çok merak ediyorum benzin ne zaman bitecek :D

    ...

    540 km.'yi nerede yaptın ve hangi hızlarda kullandın acaba?
    Kendiminkiyle karşılaştırma yapmak için soruyorum.

    Düzenleme:

    Mesajları aynı anda yazdık galiba. :D

  5. #29965
    Apices - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2012
    Şehir
    BURSA/ESKİŞEHİR
    Motosikleti
    Sym Wolf 250/Tvs Apache
    Alıntı Deryali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam Apache kardeşliği..

    İşe gidip geleyim ekonomi yapayım diye aldığım 2012 model Apache'nin benzini bitmek bilmiyor.

    72TL'lik benzin ile ( 14.4 Litre ) Depoyu Full doldurdum. 540 km oldu ve hala yarım depo gösteriyor gösterge

    Çok merak ediyorum benzin ne zaman bitecek :D

    http://i.hizliresim.com/vYV6L6.jpg
    Motoru ilk aldığınızdaki mailinize cevaben çok az yaktığını özellikle belirtmiştim.(Diğer kullanan arkadaşlar gibi).
    Yaklaşık olarak % km.de 2,66 litre yakmışsınız.Oldukça iyi bir değer.

    Diğer yandan göstergenin bu kadar km sonrası yarıya düşmesi sizi yanıltabilir.Zira depo tam dolu iken kolay kolay çizgiler aşağı düşmüyor.Ama yarıdan sonrası ve özellikle son kısımlarda çizgiler çabuk tükeniyor.
    Başınızı dik tutmak, okumak için eğmenize bağlıdır...

  6. #29966
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Alıntı Apices adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru ilk aldığınızdaki mailinize cevaben çok az yaktığını özellikle belirtmiştim.(Diğer kullanan arkadaşlar gibi).
    Yaklaşık olarak % km.de 2,66 litre yakmışsınız.Oldukça iyi bir değer.

    Diğer yandan göstergenin bu kadar km sonrası yarıya düşmesi sizi yanıltabilir.Zira depo tam dolu iken kolay kolay çizgiler aşağı düşmüyor.Ama yarıdan sonrası ve özellikle son kısımlarda çizgiler çabuk tükeniyor.
    Merhaba
    Teşekkürler.

    Ancak 2.66 litre değil çok daha az yaktım çünki 72tl lik benzin henüz bitmedi. Motor düz yolda hareket halinde iken tek çizgi yanıp sönmeye başladığı anda almıştım. Yani 540km + xx km daha eklendikten sonraki değeri üzrinden hesaplayacağız. Muhtemelen bugün depoyu bitirim ve tam sonucu paylaşacağım


    Nasıl kullandığıma gelince:

    Günde 60km ortalama kullanıyorum. Genellikle şehir içi trafiğne girmeden Tem'den 70-110 aralığında sürüyorum.
    Ara sıra topSpeed'lerde dolandığım oluyor bazende 70-80 sabit km lerce gidiyorum. Şehir içinde sahil yolunda bolca dur kalklarda olabiliyor ama Tem'de geçirdiğim süre daha fazla. Aslında bu tam bir karma kullanım.
    Tek dikkat ettiğim ilk kalkışlarda çok sakin kalkıp vitesleri 5bin deviri geçmeden değiştiriyorum.
    Dediğim gibi depo bittiğinde 2.2litre gibi yakacağını tahmin ediyorum.

    Eskiden kullandığım aklıma gelen bir kaç motorun ortalama değerlerini de yazayım
    ...
    Honda Dylan: 3.5 litre
    Beverly 500 Eski kasa : 4.2 litre
    beverly 500 Cruiser : 3.5 litre
    Nc700x : 3.3 litre
    Suzuki Gladius : 4.1 litre
    Honda Pcx : 2.6 litre
    Cbr250: 3.2 litre

  7. #29967
    Apices - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2012
    Şehir
    BURSA/ESKİŞEHİR
    Motosikleti
    Sym Wolf 250/Tvs Apache
    Alıntı Deryali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba
    Teşekkürler.

    Ancak 2.66 litre değil çok daha az yaktım çünki 72tl lik benzin henüz bitmedi. Motor düz yolda hareket halinde iken tek çizgi yanıp sönmeye başladığı anda almıştım. Yani 540km + xx km daha eklendikten sonraki değeri üzrinden hesaplayacağız. Muhtemelen bugün depoyu bitirim ve tam sonucu paylaşacağım


    Nasıl kullandığıma gelince:

    Günde 60km ortalama kullanıyorum. Genellikle şehir içi trafiğne girmeden Tem'den 70-110 aralığında sürüyorum.
    Ara sıra topSpeed'lerde dolandığım oluyor bazende 70-80 sabit km lerce gidiyorum. Şehir içinde sahil yolunda bolca dur kalklarda olabiliyor ama Tem'de geçirdiğim süre daha fazla. Aslında bu tam bir karma kullanım.
    Tek dikkat ettiğim ilk kalkışlarda çok sakin kalkıp vitesleri 5bin deviri geçmeden değiştiriyorum.
    Dediğim gibi depo bittiğinde 2.2litre gibi yakacağını tahmin ediyorum.

    Eskiden kullandığım aklıma gelen bir kaç motorun ortalama değerlerini de yazayım
    ...
    Honda Dylan: 3.5 litre
    Beverly 500 Eski kasa : 4.2 litre
    beverly 500 Cruiser : 3.5 litre
    Nc700x : 3.3 litre
    Suzuki Gladius : 4.1 litre
    Honda Pcx : 2.6 litre
    Cbr250: 3.2 litre
    Dediğiniz gibi ben hesaplarken depoda henüz bitmemiş olan benzini saymamıştım. Bunu da hesaplayınca çok daha düşük değerler çıkacak elbette.Bir depo ile normal kullanımda 650 km. yapan arkadaşlar var.Sonuç olarak oldukça az benzin yakıyor.Bu her şeyden güzel bence.
    Başınızı dik tutmak, okumak için eğmenize bağlıdır...

  8. #29968
    MeliksahMELO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2013
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250 Comet (Naked)
    Az yakması için 5. vites dahil 6000 devri geçmemek mi gerekiyor?

  9. #29969
    arizona - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2011
    Şehir
    kütahya/tavşanlı
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    SAKİN KULLANIMDA 630 KM SONRA BENZIN ISIGI YANDI BENDE...
    Deryali bunu beğendi.

  10. #29970

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    Arkadaşlar motoruma 14 ön dişli takıcam fakat diğer motorların ön dişlilerini cg 125 vs. birşeyleri uymuyormuş ön dişlime. Ne yapmam lazım?

  11. #29971
    tekoklava - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2013
    Şehir
    izmir bornova
    Motosikleti
    200ns
    Alıntı Uykusuzcorap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar motoruma 14 ön dişli takıcam fakat diğer motorların ön dişlilerini cg 125 vs. birşeyleri uymuyormuş ön dişlime. Ne yapmam lazım?
    cg 125 dişlisi uyuyor takmak çok basit
    vites aralıkları biraz uzar
    Uykusuzcorap bunu beğendi.

  12. #29972

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    Alıntı tekoklava adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cg 125 dişlisi uyuyor takmak çok basit
    vites aralıkları biraz uzar
    hocam bugün 2 motorcuya gittim. 1 tanesi o bişeyi uymaz dedi. diğer motorcuda orjinal dişli vardı 13. cg 125 in 14 dişlisiyle karşılaştırdı. bu uymaz dedi. o göbek kısmı mı bişeyi. ne yapmak lazım? bilerek 14 takmak istiyorum 7bin devirde 90la giderken 6bin devirde 90la gitmek için atıyorum

  13. #29973
    tekoklava - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2013
    Şehir
    izmir bornova
    Motosikleti
    200ns
    Alıntı Uykusuzcorap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam bugün 2 motorcuya gittim. 1 tanesi o bişeyi uymaz dedi. diğer motorcuda orjinal dişli vardı 13. cg 125 in 14 dişlisiyle karşılaştırdı. bu uymaz dedi. o göbek kısmı mı bişeyi. ne yapmak lazım? bilerek 14 takmak istiyorum 7bin devirde 90la giderken 6bin devirde 90la gitmek için atıyorum
    uyar kardeşim ben takmıştım levent motora git kahramanlarda al
    birde dişliyi tutan bir parça daha var onuda al

  14. #29974

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    levent motor yarın gelicek demişti de dişliyi tutan parça nedir acaba? birde siz taktıdığınız ne gibi farklar hissettiniz?

  15. #29975
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Sizin motor 7bin devirde 90 la gidiyorsa ciddi bir sorun var.

    Benim motor 6bin devirde 85, 7bin devirde 100 ile gidiyor.
    Bende 6binde 100 ile gitmesini istiyorum bunun için ön taraftaki dişliyi mi değiştirmek gerekiyor?


    Bu arada benzin 650km de ışık yanıp sönmeye başladı nihayet.

    72,66 TL ile ( 14.5 Litre ) 650km yol yaptım. Bu yakıt beni oldukça tatmin etti. Bedavaya gidiyor gibiyim.
    Apices bunu beğendi.

  16. #29976
    omerfari - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2013
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150
    Arka dişli 44, ön dişli 15 bende 6bin devirde 90 ile gidiyor. Bu bile çok geliyor 5. viteste hizlanmiyor hatta yavasliyor. Daha fazla yukseltmeyin bence gücü buna anca yetiyor.

  17. #29977
    a.payza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 (yeni kasa) Yeşil Renk
    Selam Arkadaşlar,
    yakıt tüketiminden bahsetmiş herkes
    bende bir şeyler yazayım istedim ama önce şunu belirteyim ki depoyu son üç defa full doldurduğumda genelde benzin hırsızlığına maruz kaldığım için bir kaç defa üst üste yakıt tüketimini sağlıklı hesaplamak nasip olmadı
    Ama az yakıt tüketimi için bazı püf noktaları var daha öncede bu konuda yazılar okumuştum;

    Aşırı hız yapmayın, motosikletinizi yüksek devirlerde kullanmayın.

    Ani kalkıştan ve ani frenlerden kaçının.

    İlk çalıştırdığınızda motoru ısıtmak için 3 dk. rölantide çalıştırmak yerine yaklaşık 1 km yol yaparak ısıtmak daha mantıklı çünkü yapılan testlerde iki durumda da yakıt tüketiminin aynı olduğu söyleniyor 3dk. rölanti/1km. yol seçim sizin

    Yokuş aşağı inerken gazdan elinizi çekin; vitesi boş atmayın, kontağı kapatmayın
    (4 zamanlı enjeksiyonlu motosikletlerde vitesi boşa almak yakıt tüketimini devam ettirir diye okumuştum Kontağı kapatmak ise beklenmedik bir şekilde gelişen ani olaylar için sıkıntı olabilir)


    Fazla ağırlıklardan kurtulun; Topcase ve yan çantalarda gereksiz yük bulundurmayın. Ayrıca artçı ile sürmek ve tek kişi sürmek arasında yakıt tüketimine hatırı sayılır bir fark olduğunu unutmayın. Birde aero dinamik yapıyı bozup rüzgara mukavemet gösterecek gereksiz modifiyelerden uzak durun ne kadar rüzgar mukavemeti = o kadar fazla yakıt sarfiyatı

    Motosikletinizin bakımlarını aksatmayın. Yağını, Hava filtresini ve yağ filtresini kontrol ettirip belli zaman aralıklarında değiştirin yada serviste değiştirtin.

    Lastiklerinizi sık sık kontrol edin, hava basınçlarını fabrika verilerinde tutun.
    (Bizim apache RTR motosikletlerde ön28/arka32' dir)


    Hız sabitleme yöntemini sadece düz yollarda kullanın ve gereksiz ara gazlardan kaçının.
    Trafikte mecburi sürekli dur/kalk yapmalar balatanın bir süre sonra ısınmasına ve yakıt sarfiyatının artmasına sebep olur. Bu nedenle aşırı trafik olan saatlerde yada güzergahlarda yolculuk yapmamaya çalışın alternatif yolları değerlendirin


    Uzun süre park halinde duracaksanız motoru kapatın, rölantide çalıştırmayın ama uzun km' lerce yol yaptıktan sonra motoru sıcak halde iken hemen kapatmayın en az 1dk. rölantide çalışsın normal hararet seviyesindeyken kapatın yoksa motosikletin motorunun daha çabuk yıpranmasına sebep olursunuz

  18. #29978

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    Alıntı Deryali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin motor 7bin devirde 90 la gidiyorsa ciddi bir sorun var.

    Benim motor 6bin devirde 85, 7bin devirde 100 ile gidiyor.
    Bende 6binde 100 ile gitmesini istiyorum bunun için ön taraftaki dişliyi mi değiştirmek gerekiyor?




    Bu arada benzin 650km de ışık yanıp sönmeye başladı nihayet.

    72,66 TL ile ( 14.5 Litre ) 650km yol yaptım. Bu yakıt beni oldukça tatmin etti. Bedavaya gidiyor gibiyim.
    Orjinal dişli var benim motorda ön 13 arka 44 olması lazım. bu arada 14 ön dişli uymuyor o parça nedir acaba

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:36 ----------

    Alıntı a.payza adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam Arkadaşlar,
    yakıt tüketiminden bahsetmiş herkes
    bende bir şeyler yazayım istedim ama önce şunu belirteyim ki depoyu son üç defa full doldurduğumda genelde benzin hırsızlığına maruz kaldığım için bir kaç defa üst üste yakıt tüketimini sağlıklı hesaplamak nasip olmadı
    Ama az yakıt tüketimi için bazı püf noktaları var daha öncede bu konuda yazılar okumuştum;

    Aşırı hız yapmayın, motosikletinizi yüksek devirlerde kullanmayın.

    Ani kalkıştan ve ani frenlerden kaçının.

    İlk çalıştırdığınızda motoru ısıtmak için 3 dk. rölantide çalıştırmak yerine yaklaşık 1 km yol yaparak ısıtmak daha mantıklı çünkü yapılan testlerde iki durumda da yakıt tüketiminin aynı olduğu söyleniyor 3dk. rölanti/1km. yol seçim sizin

    Yokuş aşağı inerken gazdan elinizi çekin; vitesi boş atmayın, kontağı kapatmayın
    (4 zamanlı enjeksiyonlu motosikletlerde vitesi boşa almak yakıt tüketimini devam ettirir diye okumuştum Kontağı kapatmak ise beklenmedik bir şekilde gelişen ani olaylar için sıkıntı olabilir)


    Fazla ağırlıklardan kurtulun; Topcase ve yan çantalarda gereksiz yük bulundurmayın. Ayrıca artçı ile sürmek ve tek kişi sürmek arasında yakıt tüketimine hatırı sayılır bir fark olduğunu unutmayın. Birde aero dinamik yapıyı bozup rüzgara mukavemet gösterecek gereksiz modifiyelerden uzak durun ne kadar rüzgar mukavemeti = o kadar fazla yakıt sarfiyatı

    Motosikletinizin bakımlarını aksatmayın. Yağını, Hava filtresini ve yağ filtresini kontrol ettirip belli zaman aralıklarında değiştirin yada serviste değiştirtin.

    Lastiklerinizi sık sık kontrol edin, hava basınçlarını fabrika verilerinde tutun.
    (Bizim apache RTR motosikletlerde ön28/arka32' dir)


    Hız sabitleme yöntemini sadece düz yollarda kullanın ve gereksiz ara gazlardan kaçının.
    Trafikte mecburi sürekli dur/kalk yapmalar balatanın bir süre sonra ısınmasına ve yakıt sarfiyatının artmasına sebep olur. Bu nedenle aşırı trafik olan saatlerde yada güzergahlarda yolculuk yapmamaya çalışın alternatif yolları değerlendirin


    Uzun süre park halinde duracaksanız motoru kapatın, rölantide çalıştırmayın ama uzun km' lerce yol yaptıktan sonra motoru sıcak halde iken hemen kapatmayın en az 1dk. rölantide çalışsın normal hararet seviyesindeyken kapatın yoksa motosikletin motorunun daha çabuk yıpranmasına sebep olursunuz
    Arkadaşım yanlış bilgi verme. Ön 25 arka 28. tek kişi için. 2 kişi için ön 25 arka 32.
    Deryali bunu beğendi.

  19. #29979
    MeliksahMELO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2013
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250 Comet (Naked)
    Bir de; son cümle su soğutmalı motorlar için değil mi?
    Yoksa hava soğutmalılarda da rölantide bekleyecek miyiz?

  20. #29980
    a.payza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 (yeni kasa) Yeşil Renk
    Okuduğum yazıda enjeksiyonlu araçlar için rölantide yakıt sarfiyatının devam ettiğinden bahsediyordu aynı durum otomoiller için de geçerli
    sıvı/hava soğutmalı farkı gözetmeksizin durum böyleymiş kısacası
    Ayrıca yokuş haricinde ise siz siz olun trafikte durduğunuzda eliniz debriyajda beklemeyin boşa alın vitesi balatalar ısınmasın
    Bu arada park halinde dururken de sıvı/hava soğutmalı olması faretmez durum aynı motoru sıcakken hararet seviyesi yüksekken hemen kapatmayın birde soğuk su vb. gibi şeyler ile motor bloğu veya egzoz sisteminin temas etmemesine dikkat edin


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)

Bu Konudaki Etiketler