TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
19 Ağustos 2014, 10:57
#29961
Merhaba arkadaşlar bu tarz bir benzin musluğunun bizim motosikletklere uygun olanı varmıdır acaba?
Bizimki üstten 2 vidalı+contalı
http://www.ebay.co.uk/itm/Brand-New-...item3ce503e410
Benzin hırsızlarına karşı az da olsa caydırıcı olabilir
Reklamlar
-
19 Ağustos 2014, 12:00
#29962
MeliksahMELO adlı üyeden alıntı
Benim saat 5-10 dk. ileri gösteriyor, Haziran başında ayarlamıştım. Sizde de ileri gidiyor mu?
Hesaplarıma göre yaklaşık günde 10 saniye öne gidiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:01 ----------
Ekleme:
Rezerveye bu sefer 430. km.'de geçtim. (13,5 lt.) 100 km.'de yaklaşık 3 litre yakıyor. Motosiklet 3500 km. civarında. Yolun çoğu Adana-Mersin eski yolda geçiyor ve genellikle tapa gaz gidiyorum ve tüm trafik ışıklarında kırmızıya denk geliyorum. 1,5 saatlik yolun yarım saati ışıklarda bekleyerek geçiyor.
Hazır yeri gelmişken şu sorunumu da yazayım; motorun rölantisi düzensiz. Mesela bir ışıkta bekliyorum, devir 2000'de, diğer ışıkta stop edecek gibi oluyor, biraz beklersem yükseliyor, düşüyor, değişip duruyor. Hatta nadiren stop ediyor.
Bunun nedeni nedir?
Bakımdan yeni çıktı, subap ayarı filan yapıldı, motor devrini kırmızı bölgeye (9000 üstüne) çıkarmıyorum.
SUBAP AYARLARIN TAM OLMAMISTIR TEKRAR AYARLATTIR.
-
19 Ağustos 2014, 12:24
#29963
Moostapha adlı üyeden alıntı
Emin ol yanlış gösteriyor
) Motoro ayaklığa bırakırsan hep çok gösterir
illaki yanlış gösteriyor tabi ama sonuçta 72 tl ile 560km bile gitmiş olsa
0,128 TL / 1km yapoıyor ki şimdiden bile çok iyi.
Işık ynaıp sönmeye başlayınca almıştım Tahminimce 70-80km daha gidince bitecek bu durumda
640km'de benzin bitecek buda 1km'de 0.11 kuruş eder. Yani 100km'de 2.2 Litre
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:14 ----------
Arkadaşlar
Ben sürekli TEM'den gidip geliyorum ve motor 80'den sonra çok bağırıyor.
Şuan 6.000 devirde tam olarak 85 ile gidiyorum
Acaba Dişlilerle oynayıp
6000 devirde 100 ile gitmemi sağlayabilmek için ön ve arka'yı kaçlık dişliler ile değiştirmem gerekli.
Yardımcı olur musunuz?
Teşekkürler.
-
19 Ağustos 2014, 12:24
#29964
Deryali adlı üyeden alıntı
Selam Apache kardeşliği..
İşe gidip geleyim ekonomi yapayım diye aldığım 2012 model Apache'nin benzini bitmek bilmiyor.
72TL'lik benzin ile (
14.4 Litre ) Depoyu Full doldurdum.
540 km oldu ve hala yarım depo gösteriyor gösterge
Çok merak ediyorum benzin ne zaman bitecek :D
...
540 km.'yi nerede yaptın ve hangi hızlarda kullandın acaba?
Kendiminkiyle karşılaştırma yapmak için soruyorum.
Düzenleme:
Mesajları aynı anda yazdık galiba. :D
-
19 Ağustos 2014, 12:29
#29965
Deryali adlı üyeden alıntı
Selam Apache kardeşliği..
İşe gidip geleyim ekonomi yapayım diye aldığım 2012 model Apache'nin benzini bitmek bilmiyor.
72TL'lik benzin ile (
14.4 Litre ) Depoyu Full doldurdum.
540 km oldu ve hala yarım depo gösteriyor gösterge
Çok merak ediyorum benzin ne zaman bitecek :D
http://i.hizliresim.com/vYV6L6.jpg
Motoru ilk aldığınızdaki mailinize cevaben çok az yaktığını özellikle belirtmiştim.(Diğer kullanan arkadaşlar gibi).
Yaklaşık olarak % km.de 2,66 litre yakmışsınız.Oldukça iyi bir değer.
Diğer yandan göstergenin bu kadar km sonrası yarıya düşmesi sizi yanıltabilir.Zira depo tam dolu iken kolay kolay çizgiler aşağı düşmüyor.Ama yarıdan sonrası ve özellikle son kısımlarda çizgiler çabuk tükeniyor.
Başınızı dik tutmak, okumak için eğmenize bağlıdır...
-
19 Ağustos 2014, 12:46
#29966
Apices adlı üyeden alıntı
Motoru ilk aldığınızdaki mailinize cevaben çok az yaktığını özellikle belirtmiştim.(Diğer kullanan arkadaşlar gibi).
Yaklaşık olarak % km.de 2,66 litre yakmışsınız.Oldukça iyi bir değer.
Diğer yandan göstergenin bu kadar km sonrası yarıya düşmesi sizi yanıltabilir.Zira depo tam dolu iken kolay kolay çizgiler aşağı düşmüyor.Ama yarıdan sonrası ve özellikle son kısımlarda çizgiler çabuk tükeniyor.
Merhaba
Teşekkürler.
Ancak 2.66 litre değil çok daha az yaktım çünki 72tl lik benzin henüz bitmedi. Motor düz yolda hareket halinde iken tek çizgi yanıp sönmeye başladığı anda almıştım. Yani 540km + xx km daha eklendikten sonraki değeri üzrinden hesaplayacağız. Muhtemelen bugün depoyu bitirim ve tam sonucu paylaşacağım
Nasıl kullandığıma gelince:
Günde 60km ortalama kullanıyorum. Genellikle şehir içi trafiğne girmeden Tem'den 70-110 aralığında sürüyorum.
Ara sıra topSpeed'lerde dolandığım oluyor bazende 70-80 sabit km lerce gidiyorum. Şehir içinde sahil yolunda bolca dur kalklarda olabiliyor ama Tem'de geçirdiğim süre daha fazla. Aslında bu tam bir karma kullanım.
Tek dikkat ettiğim ilk kalkışlarda çok sakin kalkıp vitesleri 5bin deviri geçmeden değiştiriyorum.
Dediğim gibi depo bittiğinde 2.2litre gibi yakacağını tahmin ediyorum.
Eskiden kullandığım aklıma gelen bir kaç motorun ortalama değerlerini de yazayım
...
Honda Dylan: 3.5 litre
Beverly 500 Eski kasa : 4.2 litre
beverly 500 Cruiser : 3.5 litre
Nc700x : 3.3 litre
Suzuki Gladius : 4.1 litre
Honda Pcx : 2.6 litre
Cbr250: 3.2 litre
-
19 Ağustos 2014, 15:46
#29967
Deryali adlı üyeden alıntı
Merhaba
Teşekkürler.
Ancak 2.66 litre değil çok daha az yaktım çünki 72tl lik benzin henüz bitmedi. Motor düz yolda hareket halinde iken tek çizgi yanıp sönmeye başladığı anda almıştım. Yani 540km + xx km daha eklendikten sonraki değeri üzrinden hesaplayacağız. Muhtemelen bugün depoyu bitirim ve tam sonucu paylaşacağım
Nasıl kullandığıma gelince:
Günde 60km ortalama kullanıyorum. Genellikle şehir içi trafiğne girmeden Tem'den 70-110 aralığında sürüyorum.
Ara sıra topSpeed'lerde dolandığım oluyor bazende 70-80 sabit km lerce gidiyorum. Şehir içinde sahil yolunda bolca dur kalklarda olabiliyor ama Tem'de geçirdiğim süre daha fazla. Aslında bu tam bir karma kullanım.
Tek dikkat ettiğim ilk kalkışlarda çok sakin kalkıp vitesleri 5bin deviri geçmeden değiştiriyorum.
Dediğim gibi depo bittiğinde 2.2litre gibi yakacağını tahmin ediyorum.
Eskiden kullandığım aklıma gelen bir kaç motorun ortalama değerlerini de yazayım
...
Honda Dylan: 3.5 litre
Beverly 500 Eski kasa : 4.2 litre
beverly 500 Cruiser : 3.5 litre
Nc700x : 3.3 litre
Suzuki Gladius : 4.1 litre
Honda Pcx : 2.6 litre
Cbr250: 3.2 litre
Dediğiniz gibi ben hesaplarken depoda henüz bitmemiş olan benzini saymamıştım. Bunu da hesaplayınca çok daha düşük değerler çıkacak elbette.Bir depo ile normal kullanımda 650 km. yapan arkadaşlar var.Sonuç olarak oldukça az benzin yakıyor.Bu her şeyden güzel bence.
Başınızı dik tutmak, okumak için eğmenize bağlıdır...
-
19 Ağustos 2014, 15:59
#29968
Az yakması için 5. vites dahil 6000 devri geçmemek mi gerekiyor?
-
19 Ağustos 2014, 18:01
#29969
SAKİN KULLANIMDA 630 KM SONRA BENZIN ISIGI YANDI BENDE...
-
19 Ağustos 2014, 21:32
#29970
Arkadaşlar motoruma 14 ön dişli takıcam fakat diğer motorların ön dişlilerini cg 125 vs. birşeyleri uymuyormuş ön dişlime. Ne yapmam lazım?
-
19 Ağustos 2014, 23:57
#29971
Uykusuzcorap adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar motoruma 14 ön dişli takıcam fakat diğer motorların ön dişlilerini cg 125 vs. birşeyleri uymuyormuş ön dişlime. Ne yapmam lazım?
cg 125 dişlisi uyuyor takmak çok basit
vites aralıkları biraz uzar
-
20 Ağustos 2014, 00:25
#29972
tekoklava adlı üyeden alıntı
cg 125 dişlisi uyuyor takmak çok basit
vites aralıkları biraz uzar
hocam bugün 2 motorcuya gittim. 1 tanesi o bişeyi uymaz dedi. diğer motorcuda orjinal dişli vardı 13. cg 125 in 14 dişlisiyle karşılaştırdı. bu uymaz dedi. o göbek kısmı mı bişeyi. ne yapmak lazım? bilerek 14 takmak istiyorum 7bin devirde 90la giderken 6bin devirde 90la gitmek için atıyorum
-
20 Ağustos 2014, 01:33
#29973
Uykusuzcorap adlı üyeden alıntı
hocam bugün 2 motorcuya gittim. 1 tanesi o bişeyi uymaz dedi. diğer motorcuda orjinal dişli vardı 13. cg 125 in 14 dişlisiyle karşılaştırdı. bu uymaz dedi. o göbek kısmı mı bişeyi. ne yapmak lazım? bilerek 14 takmak istiyorum 7bin devirde 90la giderken 6bin devirde 90la gitmek için atıyorum
uyar kardeşim ben takmıştım levent motora git kahramanlarda al
birde dişliyi tutan bir parça daha var onuda al
-
20 Ağustos 2014, 01:37
#29974
levent motor yarın gelicek demişti de dişliyi tutan parça nedir acaba? birde siz taktıdığınız ne gibi farklar hissettiniz?
-
20 Ağustos 2014, 10:55
#29975
Sizin motor 7bin devirde 90 la gidiyorsa ciddi bir sorun var.
Benim motor 6bin devirde 85, 7bin devirde 100 ile gidiyor.
Bende 6binde 100 ile gitmesini istiyorum bunun için ön taraftaki dişliyi mi değiştirmek gerekiyor?
Bu arada benzin 650km de ışık yanıp sönmeye başladı nihayet.
72,66 TL ile ( 14.5 Litre ) 650km yol yaptım. Bu yakıt beni oldukça tatmin etti. Bedavaya gidiyor gibiyim.
-
20 Ağustos 2014, 11:18
#29976
Arka dişli 44, ön dişli 15 bende 6bin devirde 90 ile gidiyor. Bu bile çok geliyor 5. viteste hizlanmiyor hatta yavasliyor. Daha fazla yukseltmeyin bence gücü buna anca yetiyor.
-
20 Ağustos 2014, 11:43
#29977
Selam Arkadaşlar,
yakıt tüketiminden bahsetmiş herkes
bende bir şeyler yazayım istedim ama önce şunu belirteyim ki depoyu son üç defa full doldurduğumda genelde benzin hırsızlığına maruz kaldığım için bir kaç defa üst üste yakıt tüketimini sağlıklı hesaplamak nasip olmadı
Ama az yakıt tüketimi için bazı püf noktaları var daha öncede bu konuda yazılar okumuştum;
Aşırı hız yapmayın, motosikletinizi yüksek devirlerde kullanmayın.
Ani kalkıştan ve ani frenlerden kaçının.
İlk çalıştırdığınızda motoru ısıtmak için 3 dk. rölantide çalıştırmak yerine yaklaşık 1 km yol yaparak ısıtmak daha mantıklı çünkü yapılan testlerde iki durumda da yakıt tüketiminin aynı olduğu söyleniyor 3dk. rölanti/1km. yol seçim sizin
Yokuş aşağı inerken gazdan elinizi çekin; vitesi boş atmayın, kontağı kapatmayın
(4 zamanlı enjeksiyonlu motosikletlerde vitesi boşa almak yakıt tüketimini devam ettirir diye okumuştum Kontağı kapatmak ise beklenmedik bir şekilde gelişen ani olaylar için sıkıntı olabilir)
Fazla ağırlıklardan kurtulun; Topcase ve yan çantalarda gereksiz yük bulundurmayın. Ayrıca artçı ile sürmek ve tek kişi sürmek arasında yakıt tüketimine hatırı sayılır bir fark olduğunu unutmayın. Birde aero dinamik yapıyı bozup rüzgara mukavemet gösterecek gereksiz modifiyelerden uzak durun ne kadar rüzgar mukavemeti = o kadar fazla yakıt sarfiyatı
Motosikletinizin bakımlarını aksatmayın. Yağını, Hava filtresini ve yağ filtresini kontrol ettirip belli zaman aralıklarında değiştirin yada serviste değiştirtin.
Lastiklerinizi sık sık kontrol edin, hava basınçlarını fabrika verilerinde tutun.
(Bizim apache RTR motosikletlerde ön28/arka32' dir)
Hız sabitleme yöntemini sadece düz yollarda kullanın ve gereksiz ara gazlardan kaçının.
Trafikte mecburi sürekli dur/kalk yapmalar balatanın bir süre sonra ısınmasına ve yakıt sarfiyatının artmasına sebep olur. Bu nedenle aşırı trafik olan saatlerde yada güzergahlarda yolculuk yapmamaya çalışın alternatif yolları değerlendirin
Uzun süre park halinde duracaksanız motoru kapatın, rölantide çalıştırmayın ama uzun km' lerce yol yaptıktan sonra motoru sıcak halde iken hemen kapatmayın en az 1dk. rölantide çalışsın normal hararet seviyesindeyken kapatın yoksa motosikletin motorunun daha çabuk yıpranmasına sebep olursunuz
-
20 Ağustos 2014, 13:45
#29978
Deryali adlı üyeden alıntı
Sizin motor 7bin devirde 90 la gidiyorsa ciddi bir sorun var.
Benim motor 6bin devirde 85, 7bin devirde 100 ile gidiyor.
Bende 6binde 100 ile gitmesini istiyorum bunun için ön taraftaki dişliyi mi değiştirmek gerekiyor?
Bu arada benzin 650km de ışık yanıp sönmeye başladı nihayet.
72,66 TL ile ( 14.5 Litre ) 650km yol yaptım. Bu yakıt beni oldukça tatmin etti. Bedavaya gidiyor gibiyim.
Orjinal dişli var benim motorda ön 13 arka 44 olması lazım. bu arada 14 ön dişli uymuyor o parça nedir acaba
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:36 ----------
a.payza adlı üyeden alıntı
Selam Arkadaşlar,
yakıt tüketiminden bahsetmiş herkes
bende bir şeyler yazayım istedim ama önce şunu belirteyim ki depoyu son üç defa full doldurduğumda genelde benzin hırsızlığına maruz kaldığım için bir kaç defa üst üste yakıt tüketimini sağlıklı hesaplamak nasip olmadı
Ama az yakıt tüketimi için bazı püf noktaları var daha öncede bu konuda yazılar okumuştum;
Aşırı hız yapmayın, motosikletinizi yüksek devirlerde kullanmayın.
Ani kalkıştan ve ani frenlerden kaçının.
İlk çalıştırdığınızda motoru ısıtmak için 3 dk. rölantide çalıştırmak yerine yaklaşık 1 km yol yaparak ısıtmak daha mantıklı çünkü yapılan testlerde iki durumda da yakıt tüketiminin aynı olduğu söyleniyor 3dk. rölanti/1km. yol seçim sizin
Yokuş aşağı inerken gazdan elinizi çekin; vitesi boş atmayın, kontağı kapatmayın
(4 zamanlı enjeksiyonlu motosikletlerde vitesi boşa almak yakıt tüketimini devam ettirir diye okumuştum Kontağı kapatmak ise beklenmedik bir şekilde gelişen ani olaylar için sıkıntı olabilir)
Fazla ağırlıklardan kurtulun; Topcase ve yan çantalarda gereksiz yük bulundurmayın. Ayrıca artçı ile sürmek ve tek kişi sürmek arasında yakıt tüketimine hatırı sayılır bir fark olduğunu unutmayın. Birde aero dinamik yapıyı bozup rüzgara mukavemet gösterecek gereksiz modifiyelerden uzak durun ne kadar rüzgar mukavemeti = o kadar fazla yakıt sarfiyatı
Motosikletinizin bakımlarını aksatmayın. Yağını, Hava filtresini ve yağ filtresini kontrol ettirip belli zaman aralıklarında değiştirin yada serviste değiştirtin.
Lastiklerinizi sık sık kontrol edin, hava basınçlarını fabrika verilerinde tutun.
(Bizim apache RTR motosikletlerde ön28/arka32' dir)
Hız sabitleme yöntemini sadece düz yollarda kullanın ve gereksiz ara gazlardan kaçının.
Trafikte mecburi sürekli dur/kalk yapmalar balatanın bir süre sonra ısınmasına ve yakıt sarfiyatının artmasına sebep olur. Bu nedenle aşırı trafik olan saatlerde yada güzergahlarda yolculuk yapmamaya çalışın alternatif yolları değerlendirin
Uzun süre park halinde duracaksanız motoru kapatın, rölantide çalıştırmayın ama uzun km' lerce yol yaptıktan sonra motoru sıcak halde iken hemen kapatmayın en az 1dk. rölantide çalışsın normal hararet seviyesindeyken kapatın yoksa motosikletin motorunun daha çabuk yıpranmasına sebep olursunuz
Arkadaşım yanlış bilgi verme. Ön 25 arka 28. tek kişi için. 2 kişi için ön 25 arka 32.
-
20 Ağustos 2014, 15:57
#29979
Bir de; son cümle su soğutmalı motorlar için değil mi?
Yoksa hava soğutmalılarda da rölantide bekleyecek miyiz?
-
20 Ağustos 2014, 20:39
#29980
Okuduğum yazıda enjeksiyonlu araçlar için rölantide yakıt sarfiyatının devam ettiğinden bahsediyordu aynı durum otomoiller için de geçerli
sıvı/hava soğutmalı farkı gözetmeksizin durum böyleymiş kısacası
Ayrıca yokuş haricinde ise siz siz olun trafikte durduğunuzda eliniz debriyajda beklemeyin boşa alın vitesi balatalar ısınmasın
Bu arada park halinde dururken de sıvı/hava soğutmalı olması faretmez durum aynı motoru sıcakken hararet seviyesi yüksekken hemen kapatmayın birde soğuk su vb. gibi şeyler ile motor bloğu veya egzoz sisteminin temas etmemesine dikkat edin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)
Bu Konudaki Etiketler