2008 Tvs apache kullanıyorum.Sabit devirde gelen bi zırıltı var daha önce başına gelen varmı? Özellikle 3.vites sonrası düşük devirlerde çok geliyor. Eskişehirde bi kaç motorcuya gittim normal olur böyle şeyler gibi cevaplar aldım.
2008 Tvs apache kullanıyorum.Sabit devirde gelen bi zırıltı var daha önce başına gelen varmı? Özellikle 3.vites sonrası düşük devirlerde çok geliyor. Eskişehirde bi kaç motorcuya gittim normal olur böyle şeyler gibi cevaplar aldım.
Apache'de ki vibrasyon abartılacak bir konu değil. Öyle bazı çinliler gibi zangır zangır titremiyor yani. Üst devirlerde daha çok hissediliyor.
Ybr'den de,Cbf'ten de performans olarak çok üstün (commuter bir motosiklete göre).
Bu arada bugün yeni baslaycak bir kardesime bi tvs baktık 2.el. Adam zinciri kopartıp,bloğu deldirmiş,sonra kaynak yaptırmış. Allah'tan iyi inceledik motoruda farkettik,yağ kacırıyordu motor.
Tvs'nin eski kasalarının ederi nedir ? 3500-3750 arası gerçekten temiz bulabilir miyiz ?
Gerçekten temiz diyorum çünkü iki gündür motorlara bakıyoruz,temiz diyorlar güveniyoruz. Motora bakınca hüsranla karşılaşıyoruz.
Selamunaleykum.
Bugün Malatya-Gaziantep 250 gidiş 250 dönüş toplam 500 km yol yaptim. Herhangi bir sorun yada olumsuzluk yaşamadım. Sadece Oruçlu olmanin ve sicak havanın etkisiyle biraz bitkin düştük. Niyetliyken size tavsiyem uzun yola çıkmayın. Yakıt olarakda cok süper sonuc elde ettim. Depoyu fulledim ve su an 3 diş daha benzin göstergesinde var. Gerçekten de az yakıyor bu apache ona inandım.
Bide arkadaş lar motorda ilk çalıştırdığım zaman ariza ışığı şöyle 5 saniye yanıp sönüyor sonra normale dönüyor . Bi arıza olduğu icinmi yapiyor varmı fikri olan bu konuda?
5000 Bakımını yeni yaptık kardeş. Demek her 2500 km de bir yanıyor anladım sağol bilgilendirdigin için.
Yaklaşık 1 ay araştırmadan ve denemelerimden sonra 15 gün önce 2012 tvs apache aldım (2.el 8500'de) şuanda gayet memnunum işe gidip gelmek için(25-35 km) hafta sonuda sağa sola gitmeye (150-200 km) kullanıyorum gayet memnunum. titreşim dedikleri şeyi sadece vites ufaltınca hissediyorum onun dışında öyle çok rahatsız edici bir titreşim hissetmiyorum. titreşim olayı bayır aşşağı vites ufalttığında bayağı hissettiriyorum CBR 150de de denedim hemen hemen aynı.
gidişine gelecek olursa 1.80 boy 125 kiloyum düz yolda normal rüzgarda 115-120 9000 devirde oluyor. duruşu orjinal lastiklerle kullandığım için çokta iç açıcı değil ama fena değil. yakıt tüketimi 450 km yi 11 litre benzin ile gittim(şehir içi ağırlıklı). yedek parçası muadillerinin en ucuzu diyebilirim. honda alırsan ve yedek parça olayına girersen farkı anlarsın. ben gayet memnunum seneyede binip yeni modele geçerim inşallah. şunuda belirteyim kışın kullanacaksan mutlaka lastikleri değiştirmen gerek orjinal lastiklerini hiç sevmedim azcık su görmesin başlıyor kıçını başını oynatmaya
arkadaslar bu subaptan gelen ses iice canımı sıkmaya basladı hafta sonları dağ gezisi yapıyoruz en yüksek hız 30 bilemedın 40 km/h motorda bu havada fazla ısınıyor motordan gelen ses fazlalasıyor.ayarlarda güzel artçıyla bırlıkte 115 yaptım en son. boylar 1.85 ıkımzın de.bu subap sesı herkeste warmı boyle yoksa tek bendemı???
arkadaşım öncelikle 2.el bi motor almaya niyetlenmişsin inş temiz bi "insan evladının" motoru denk gelir...
bende de 100 MFH vardı onu satıp tvs almıştım çok da severim mfh yi scooter arayan herkese tavsiye ediyorum...
hacım uzun süre (en az 20000 30000 km) kullanırım diyosan tvs nin 0 kmsini almanı tavsiye ederim... rodajını kendin yaparsın.. nerede neyi var bilirsin sürpriz olmaz... cbr 7 bin TL civarından diye biliyorum ama TVS önceki kasası 4 bin tl civarı...
diğer motorların sadece görünüşlerini bildiğim için şöyledir böyledir diye yorum yapmayayım... benim, görünüş olarak en beğendiklerim tvs, cbr, rks diye gider geriye kalanlar aynı zaten...
ilk vitesli motoru TVS olan ve 6000 km dir TVS kullanan birisi olarak görüşlerimi yazayım
1) VİBRASYON : Vibrasyon dediğin şey kendini bi b.k sanan ve hayatında en az 15 20 bin TL lik motorlara binmiş adamların abartmasıdır... yok 10 km gittikten sonra çişini tutamazsın, kafanı kaşıyamazsın vs. lafları YALANDIR... kendi narin g.tleri ve zengin yapıları bizim motorlarımızı abuk sabuk motorlar sınıfına sokmak için uğraştıklarından böyle konuşurlar... o yüzden vibrasyonu kafana takma... hiç vibrasyon yok dersek de yalan söylemiş oluruz... şöyle ifade edeyim 50 - 70 kmden sonra ellerde hafif bi karıncalanma başlıyo... artçı varsa eğer sürücüde 0 'a yakın vibrasyon ve artçı yoksa eğer sürücü için elcik ve ayak peglerinde hissedilen ama rahatsız etmeyen bi vibrasyon söz konusu...
2) GİDİŞİ : Motosiklet kitapçığına göre 147,6 cc lik, 10,4 kW (yaklaşık olarak x 1,34 = 14 BG) lik bi motora sahip... şehir içinde kullanımı gayet rahat... Mondial 100 MFH 'den sonra sana biraz ağır gelecektir ama alışırsın... 1. vites aralığı bana göre çok kısa iken özellikle 3. ve 4. viteslerin aralığı ve bu viteslerdeki ivmelenmesi şahane... maksimum hız olarak 150 160 yaptım diyen arkadaşlar var ve bu süratler bana göre inandırıcı değil... 100 110 km hıza çok kolay ulaşırsın ve normal rampalarda en fazla 80 - 90 km ye düşersin... ben denemedim 130 135 km hıza çıkar ama o hızlarda kalmaz... anlık olur... ama 90 100 km hız devamlıdır...
3) DURUŞU : Üzerindeki NYLON lastikler kuru zeminde iyi ama ıslak zeminde BERBAT... ben lastikleri değiştirmedim ama ıslak zemin görünce çok dikkatli geçiyorum... özellikle virajlardaysam kesin yavaşlıyorum... yatırmıyorum... benzinliklerde düzgün asfaltlarda falan çok dikkat etmek gerekir... bunların haricinde frenleri yeterli... MFH den farklı bişey yok... frenlemen düzgünse sıkıntı olmaz ama limitleri zorlarsan sıkıntı olur tabi ki...
4) YAKIT TÜKETİMİ : Bu konuda çok farklı değerler mevcut ve büyük ihtimalle forumdaki en fazla yakan motosiklet benimkisi... ben 12 lt ile en az 380 km en fazla 460 km gidebildim... yani 1 lt yakıt ile 32 - 40 km arası yol almışım... bu değer şehir içi sürekli dur kalk ile şehir dışı 20 km gidiş 20 km geliş rampalı yollar için geçerli...
5) YEDEK PARÇA : Yedek parça aramadım arkadaşım ve büyük ihtimalle sen de aramazsın... fiyatları konusunda internette bi araştır istediğin motorların ne bileyim filtrelerini, zincirini, balatasını falan bi karşılaştır... fiyatlar uygun ama TVS deki en büyük sıkıntı yetkili servis ve bakım... büyük şehirlerde sıkıntı yok galiba ama küçüklerde var... daha önceki yazılarıma bakarsan ne demek istediğimi anlarsın... garantiyi dert etmem kendim yaparım diyosan 10 numara...
sonuç olarak bana göre bu motorların aşağı yukarı hepsi aynı... çinli olmayanlar bi adım öne çıkıyo ama çok da fark yok bence... kendi motorum TVS yi tavsiye ederim... tabi zevk meselesi ama görünüş olarak hangisi hoşuna gidiyosa onu almalısın bence ama ben olsam 2. el cbr 125 'e bulaşmam...
Öncelikle Zaman Ayırıp Uzun Uzun Yazdığınız İçin Teşekkür Ederim
CBR 125 Alırsam Zaten Eski Kasa Olacak Yani 2010'a Kadar Üretilen Seri.
Şuan Tamamen 2 Motora Yöneldim Apache ve CBR, İkisinden Birini Seçeceğim CBR Varken Apache'mi Alınır Diyen Arkadaşlarımda Var Apache Varken CBR'mı Alınır Diyenlerde. Bakalım İlerleyen Günlerde Neler Olacak Göreceğiz
Her Şey Bir Gün Hayabusa İçin
rica ederim hacım bi kaç gündür aklımdaydı anca yazabildim...
para senden çıkacağı ve daha sonra sıkıntısını sen çekeceğin için o bunu demiş, beriki şunu demiş, bu şöyle konuşmuş falan bunlara kafanı takma... herkes konuşur, herkes bişey söyler... bana göre 2010 model motosiklet almak çok büyük bi risk ve dediğin cbr lere bi baktım 3 4 bin TL yazmışlar... buna değer mi sen karar vereceksin... bilip bilmeden google ağzıyla konuşan adamları fazla dinleme... onlar ne olursa olsun konuşmaya devam edecekler... susmayacaklar... şimdiden hayırlısı olsun...
doğru cevap vermişler, ben 2. el aldığımdan beri 3-5 tane ayrı ses var onun gibi alıştım artık çözemeyince kabullendim rahatsız etmiyor artık gerçekten, o ses işte biyer gevşiyo titreyincede işte ekstra birde ordan ses geliyor, bende 3-5 tane ayrı ses var eskiden çok dikkat ediyordum artık sallamıyorum, hatta ayna bile bazen yerinde titriyo bi o rahatsız ediyo oda kolay, ama alt tarafdan gelen sesleri çözememedim, böyle daha iyi gibi alttan ekstra sesler gelince sanki çoklu silindir büyük motor gibi hissettiriyor sanırım bana
Arkadaşlar bugun kaza yaptım öğlen. Şükür birşeyim yok.. Motorun ön çamurluğu ve sağ aynası kırıldı. 150 tl masraf çıktı. Bu olayın detayı : http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/133825-insallah-ilk-ve-son-kaza-olur.html
Birde xenon taktırmıştım 3 gün önce. Şuana kadar bir sıkıntı yaşamadım. Geceleri sadece xenonu yakıyorum. Umarım bu şekilde devam eder akü sarj olmaya.
Hocam benim motor henuz 2800 km de ve aynı sesden mi bahsediyoruz bilmiyorum ama benim motorda da bi ses var . Motor çalışma sesınden ayrı bloğun içinden extradan az bi ses duyuluo nası desem böyle egzantrik zinciri sesi gibi falan . Motor yeni olduğu için hemen şüphelenip ustaya götürdüm fakat bunun normal bişey olduğunu söyledi sanırım bu tüm apachelerde var ve bi sıkıntı değil normal sesi. Dediğiniz gibi kask içinden motor sesını duymaya alışınca insan çıkarınca bi tuhaf gelio ondan da olabilir.
Eğer kask takmıyosanız koruyacak bişeyiniz yok demektir!!!
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)