TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
07 Mayıs 2014, 20:56
#28961
Benzinlik bana çok yakın, 2-3 gün sonra tekrar gidip bakıcam durum nedir
Reklamlar
-
08 Mayıs 2014, 05:15
#28962
Cekomastik adlı üyeden alıntı
Fotoğrafta kırmızı gibi çıkmış abi, ama turuncu malesef.. Çok hoşuma gitmedi ama idareten dursun, hepsiburada.com'dan toplu sipariş vericem elim rahatlayınca. O zaman kırmızısını çekerim bu arada lastik basınçlarınız nasıl sizin? Ben ön 25, arka 32 ayarladım genelde artçılı biniyorum.
eğer soğukken basıyorsan basınçlar doğrudur arka salıncaktada yazar zaten ama 1.6 kmyi geçtikten sonra lastiğe hava basma genleşmeden dolayı yanlış olur
-
08 Mayıs 2014, 10:44
#28963
Pashapache adlı üyeden alıntı
Şimdi kardeş titreşim bu motorun gerçeği, bir kere bunu kabul edeceğiz;
Nedir bu motoru diğerlerinden ayıran yanı; Performans, hız, güç, serilik, son hız, tasarım(Ödül almış bi motor), daha bir racing duruş diğer commuter'lere nazaran, dijital gösterge vs vs. bunlar bizim bu motoru tercih etme sebebimiz.
Titreşimi azaltma konusunda bir çok denemelerim oldu, ön dişli değişimi (14T-15T)ön arka dişli değişimi 14T-40T, ön ve arkaya daha ince lastik motoru rahatlatmak açısından, ama hala titriyor malesef..... tabi dişi değişiminin motorsiklette tork düşmesine, yokuşlarda bayılmasına, 2 kişilik yolculuklarda zorlanmasına vs bunun gibi dezavantajları da var.
Sana tavsiyem hiç dişli işlerine girme, orjinal hali ile kalsın. Kullanım şeklininde hissedilen titreşimi etkiliyor. her viteste motoru sıkıştırmadan yukşak bir kullanım şekli hissedilen titreşimi de en aza indirecektir.
Mesela şu şekilde
1. vites --> 15 KM -->2. vites
2. vites --> 25 KM -->3. vites
3. vites --> 35 KM -->4. vites
4. vites --> 45 KM -->5. vites
5. vites --> 45 KM+++ sonra uzar gidersin
Yumşak bir kullanım, zamanında aksatılmadan yapılan bakımlar, düzgün lastikler motorun sağlıklı çalışmasına minimum titremesine fazlasıyla etki eden unsurlar. bunları uyguladığın an çok daha keyif alıcaksın motorsikletinden..
keyifli sürüşler
slm kardeş ben sana başka bişey sorayım bu dişliyi falan değiştirmişsin son süraatinde artma oldumu nekadar oldu bilgi verirmisin?
-
08 Mayıs 2014, 11:08
#28964
drej73 adlı üyeden alıntı
slm kardeş ben sana başka bişey sorayım bu dişliyi falan değiştirmişsin son süraatinde artma oldumu nekadar oldu bilgi verirmisin?
bende degistirdim ama memnun kalmadim son viteste güç. yetmiyor kesinlikle orjinal dislilerde kullanin motorun gucu tetse belki bir 10 km lik artis olur ama degmez normal dislileri daha iyi
-
08 Mayıs 2014, 13:38
#28965
Arkadaşlar elimde eski kasaya tam uyumlu egsoz var karbon kaplama. Komple boğazdan egsoza kaynaklı şekilde şuanda. Kesme biçme kaynak cart curtla uğraşamam, egsoz alıcam derseniz özelden pm atabilirsiniz.
Susturucusu mevcuttur.
-
08 Mayıs 2014, 14:28
#28966
drej73 adlı üyeden alıntı
slm kardeş ben sana başka bişey sorayım bu dişliyi falan değiştirmişsin son süraatinde artma oldumu nekadar oldu bilgi verirmisin?
a.s kardeş
aman aman bir etkisi olmuyor hız konusunda orjinal dişliler ile 10.000-11.000 devirde yaptığın hızları dişli değişimi ile daha alt bir devirde yapıyorsun hepsi bu.
Dişli büyütmek motorun torkunu düşürür, yokuşlarda, artçılı yolculuklarda, rüzgarlı havalarda zorlanırsınız, Orjinal hali bütün bu şartlar göz önüne alınarak yapılmıştır ve motorsikletiniz en sağlıklı orjinal haliyle çalışır.
Dediğim gibi ben bu konuda yine söz dinlemeyip kendim denedim ne titreşimin aman aman azaldığı var, ne de son hızın ciddi oranda artması söz konusu, olan cebimden çıkan paralara oldu...
yine de ben değiştirmek istiyorum diyorsan. tavsiyem ön-arka 14T-40T dişli değişimi, ön arka orjinallerinden daha ince lastikler, performans egzosu, performans bujisi(buji kablosunu da değiştirmek kaydıyla), performans hava filtresi gibi değişiklikler yaparsan anca randıman alabilirsin. tabi bunlar bedavaya olmuyor :D
-
08 Mayıs 2014, 15:03
#28967
Pashapache adlı üyeden alıntı
a.s kardeş
aman aman bir etkisi olmuyor hız konusunda orjinal dişliler ile 10.000-11.000 devirde yaptığın hızları dişli değişimi ile daha alt bir devirde yapıyorsun hepsi bu.
Dişli büyütmek motorun torkunu düşürür, yokuşlarda, artçılı yolculuklarda, rüzgarlı havalarda zorlanırsınız, Orjinal hali bütün bu şartlar göz önüne alınarak yapılmıştır ve motorsikletiniz en sağlıklı orjinal haliyle çalışır.
Dediğim gibi ben bu konuda yine söz dinlemeyip kendim denedim ne titreşimin aman aman azaldığı var, ne de son hızın ciddi oranda artması söz konusu, olan cebimden çıkan paralara oldu...
yine de ben değiştirmek istiyorum diyorsan. tavsiyem ön-arka 14T-40T dişli değişimi, ön arka orjinallerinden daha ince lastikler, performans egzosu, performans bujisi(buji kablosunu da değiştirmek kaydıyla), performans hava filtresi gibi değişiklikler yaparsan anca randıman alabilirsin. tabi bunlar bedavaya olmuyor :D
iridyum buji takmakla performans elde edilmez ateşleme bobniide değiştirmek gerek ki buji tırnakları arasını açık karbüratörden gönderilen fazla benzini yakması kolaylaşsın bu arada orjinal bujisi servis manueline göre çok sıkı geliyor sentil varsa bujiyi söküp ayarlayın çiğ benzin atma ve egsoz patlması kayboluuyor ayrıca düz boru mantığyla yapılan ses egsozları yada slip on herhangi bir egsoz motora daha çok güç kaybettirebilir yorutubata dinamo verileri var bunlarla ilgili performans hava filtreside eğer komple kabüratörü sübabp ayarını ve egsoz sistemini değiştirmezsen ses vermekten başka işe yaramıyor ben k&n almıştım 30 tl sürekli hava filtresine vermek yerine 40 tlye filtreyi almıştım 1 milyon km ömrü var esas performans almak için ya komple 180 geçeceksin yada yarış kabüratörü k&n filtre daha güçlü ateşleme bobini slikon ipek buji kablosu ve buji başlığı iridyum buji sübab ayarı tiğer egsoz sanırım backpressure egsoz onun mantığıda olan bir egsoz takılacak ki 14tden performans alınsın karbüratör değiştirmeden sadece jetkit takılarakta bir yere kadar performans elde edilebliyor orjinal karbüratörü pilot jet 17.5 ana jet 115le performansı daha iyi oluyor düzden zincir ayarlıysa 133 görürsünüz
-
08 Mayıs 2014, 15:16
#28968
Arkadaşlar mevcut dişliniz kaç ve 7 bin devirde kaç km hızla gidiyorsunuz?
Ben 14T 44T 7 bin devirde 95 100 arası gidiyorum,normalmi (zaten motorda sıkıntı var üst devirlerde kimseler yok 100 km den sonra hızlanmıyor,torkunda bi sıkıntı yok..
-
08 Mayıs 2014, 15:28
#28969
14 dişli takınca artık motor 100 ancak yapıyor ve dipgaz yapınca motor kasıyor gazı biraz bırakınca hızlanıyormuş gibi oluyor .
-
08 Mayıs 2014, 15:52
#28970
Felis Leo adlı üyeden alıntı
14 dişli takınca artık motor 100 ancak yapıyor ve dipgaz yapınca motor kasıyor gazı biraz bırakınca hızlanıyormuş gibi oluyor .
Aynen öyle oluyor? ne yapmam gerekli peki.. arka 44 kalsa önü 13 yapsam da vites araları kısalıyor çabuk redline giriyor bu seferde
-
08 Mayıs 2014, 16:55
#28971
Felis Leo adlı üyeden alıntı
14 dişli takınca artık motor 100 ancak yapıyor ve dipgaz yapınca motor kasıyor gazı biraz bırakınca hızlanıyormuş gibi oluyor .
14 dişli ile çok rahat 110 120 gidiyorum uzun yolda gazı açınca zorlanmadan çıkıyor 120 ye
-
08 Mayıs 2014, 17:51
#28972
Kaangngr adlı üyeden alıntı
14 dişli ile çok rahat 110 120 gidiyorum uzun yolda gazı açınca zorlanmadan çıkıyor 120 ye
Arka dişlin kaç peki?
-
08 Mayıs 2014, 19:26
#28973
Osırıs adlı üyeden alıntı
Arka dişlin kaç peki?
Arka dişli orjinal
-
08 Mayıs 2014, 21:38
#28974
M.balibey adlı üyeden alıntı
iridyum buji takmakla performans elde edilmez ateşleme bobniide değiştirmek gerek ki buji tırnakları arasını açık karbüratörden gönderilen fazla benzini yakması kolaylaşsın bu arada orjinal bujisi servis manueline göre çok sıkı geliyor sentil varsa bujiyi söküp ayarlayın çiğ benzin atma ve egsoz patlması kayboluuyor ayrıca düz boru mantığyla yapılan ses egsozları yada slip on herhangi bir egsoz motora daha çok güç kaybettirebilir yorutubata dinamo verileri var bunlarla ilgili performans hava filtreside eğer komple kabüratörü sübabp ayarını ve egsoz sistemini değiştirmezsen ses vermekten başka işe yaramıyor ben k&n almıştım 30 tl sürekli hava filtresine vermek yerine 40 tlye filtreyi almıştım 1 milyon km ömrü var esas performans almak için ya komple 180 geçeceksin yada yarış kabüratörü k&n filtre daha güçlü ateşleme bobini slikon ipek buji kablosu ve buji başlığı iridyum buji sübab ayarı tiğer egsoz sanırım backpressure egsoz onun mantığıda olan bir egsoz takılacak ki 14tden performans alınsın karbüratör değiştirmeden sadece jetkit takılarakta bir yere kadar performans elde edilebliyor orjinal karbüratörü pilot jet 17.5 ana jet 115le performansı daha iyi oluyor düzden zincir ayarlıysa 133 görürsünüz
Mehmet alibey siz beni yanlış anladınız , benim söylediklerim motorsikletin performansını ya da son hızını artıracağı yönünde söylemler değil arkadaşla sadece dişli değişimi hakkında konuşuyoruz, vermek istediğim ana fikir sadece dişli değiştirmekle son hızda artış beklemek doğru değil
ben sizin bahsettiğiniz kadar işin ayrıntısını bilmem. Sıradan bir kullanıcıyım, deneyimlerim dahilinde fikirlerimi söylüyorum. Bu kadar da ezmeyelim :D
-
08 Mayıs 2014, 22:10
#28975
Arkadaşlar merhaba.Bir konuda fikrinize ihtiyacım var.Bir saat önce biraz dolaşmaya çıktım.Bursa'da biraz rüzgarlı hava var.40_50 km.süratle giderken motorun bilhassa arka kısmı biraz sallanmaya başladı.Arka lastik patladı zannettim.Biraz ileride durdum,baktım lastik sağlam.Bahsettiğim yer Bursa'da herkesin bildiği İzmir yolu metro istasyonu yanı.Malum açık bir arazi ama bizim motorlar bu süratlerde,çok fazla olmayan rüzgarda bu kadar etkileniyorlar mı?Yoksa bunun başka bir sebebi mi var acaba?(Lastik havası v.b.gibi)
-
08 Mayıs 2014, 22:15
#28976
Apices adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba.Bir konuda fikrinize ihtiyacım var.Bir saat önce biraz dolaşmaya çıktım.Bursa'da biraz rüzgarlı hava var.40_50 km.süratle giderken motorun bilhassa arka kısmı biraz sallanmaya başladı.Arka lastik patladı zannettim.Biraz ileride durdum,baktım lastik sağlam.Bahsettiğim yer Bursa'da herkesin bildiği İzmir yolu metro istasyonu yanı.Malum açık bir arazi ama bizim motorlar bu süratlerde,çok fazla olmayan rüzgarda bu kadar etkileniyorlar mı?Yoksa bunun başka bir sebebi mi var acaba?(Lastik havası v.b.gibi)
bizim motorlar acayip rüzgar alıyor. bi ara gidiyorum aniden bir rüzgar geldi motor savrulmaya başladı hızımda 50 60 motorun hafifliğinden bence
İnsanlar motosiklet gibidir,her birinin farklı tarzı ve özelliği vardır.
-
08 Mayıs 2014, 22:28
#28977
Evet motor acayip rüzgar yiyor resmen şerit değişçekmiş gibi oluyor. Ben yeni aldığımda altınova yolu var burda denize sıfır evlerın arasında ara sokaklar var , ana caddeden giderken o aralardan rüzgar patlamaları oluyor ,eski motorla ordan hep geçerdim az bi etkilenirdi motor. Bunla ilk ordan gecerken motor bi savruldu aklım gitti Bu arada ben kaç gündür titreşimden yanıp yakarıyodum biliyosunz. Bugün 2013 model 1900 km de bi CBR125R a bindim o da bayağ bi titriyodu ,aklım cbr ye doğru kayarken vazgeçtim.
-
09 Mayıs 2014, 00:17
#28978
Pashapache adlı üyeden alıntı
Mehmet alibey siz beni yanlış anladınız
, benim söylediklerim motorsikletin performansını ya da son hızını artıracağı yönünde söylemler değil arkadaşla sadece dişli değişimi hakkında konuşuyoruz, vermek istediğim ana fikir sadece dişli değiştirmekle son hızda artış beklemek doğru değil
ben sizin bahsettiğiniz kadar işin ayrıntısını bilmem. Sıradan bir kullanıcıyım, deneyimlerim dahilinde fikirlerimi söylüyorum. Bu kadar da ezmeyelim :D
yok be abi bilgiledirme amaçla malum ustlar dükkana girdiğin gibi hemen kaldırıyor maksat vatandaş sıkıntı yaşamasın bende orjinal haliyle dişli değişimi yapıca son hızda bişey beklememek lazım yazacaktım aslında fakat sıkışık bir vakitti yanlız şu ön arka dişli değiştirip titreşim gitti diyorlar bana mantıklı gelmiyor rolantide titreşimle aktarma organın ne alakası var ki bende egsoz hariç yukarıdaki işlemleri yapayım diyorum bakalım yada 2 litrelik motoru olan ölü bişey denk gelrse onu alıp turbo yapıcam benim garajda
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:47 ----------
rüzgarda motoru o yünde yatırın savrulmazsınız örneğin rüzgar sağdan esiyorsa sağa döner gibi kontra verin ama çok değil az bişey motor hafif sağa yatsın çizginizi koruduğunuzu göreceksiniz
-
09 Mayıs 2014, 00:17
#28979
enesbingl adlı üyeden alıntı
bizim motorlar acayip rüzgar alıyor. bi ara gidiyorum aniden bir rüzgar geldi motor savrulmaya başladı hızımda 50 60 motorun hafifliğinden bence
Rüzgarlı yollarda çok işimiz var o zaman bu motorla.Birde şehir dışında daha yüksek süratlerde olsak kimbilir nasıl dans edeceğiz
Başınızı dik tutmak, okumak için eğmenize bağlıdır...
-
09 Mayıs 2014, 00:22
#28980
Apices adlı üyeden alıntı
Rüzgarlı yollarda çok işimiz var o zaman bu motorla.Birde şehir dışında daha yüksek süratlerde olsak kimbilir nasıl dans edeceğiz
büyük sıkıntı çok rüzgar alıyor ve hafif ondan sallanıyor heralde zaten rüzgar mı var cekiyorum sağa 5 dk sonra devam riske gerek yok hani şeritten çıkıyorsun acayip götürüyor rüzgar seni. bugün de gürsuda piste giriçektim toprak baya su var dı riske girmeyeyim dedim :D
İnsanlar motosiklet gibidir,her birinin farklı tarzı ve özelliği vardır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)
Bu Konudaki Etiketler