Ls 2 nin kaskları güzel ben full face tip kaskı beğendim kask şart ceket belki
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:50 ----------
Sağolun, biraz sonra motoru teslim alıcam o zaman netleşir deponun durumu kask olayı kafa karıştırıyor biraz benzer kaskların arasında büyük fiyat farkları var kullandığınız kask güzel ben full face den yanayım şu kask güzel geldi http://www.hepsiburada.com/liste/sha...oryId=20029253 fiyatı bin liranın üzerinde bu kadar parayı kaska veremem bu yüzden Ls 2 ideal daha sonra bunları internetten almak yerine gidip bir moto shoptan almak daha mantıklı kafa ölçüsü falan gerekiyormuş kaç beden giydiğini anlamak için izmir yada denizli de bildiğiniz moto shop mağazası varmı ürün çeşidi iyi olan, mağazadan deneyerek almak daha mantıklı geldi...
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:13 ----------
teşekkür ederim ama artı bin tl de zorluyor biraz
Merhabalar arkadaşlar, düne kadar motorsikletler hakkında hiçbir bilgi sahibi değildim. İhtiyaç doğrultusunda bir anda motor alma kararı alıp, ehliyet kursuna yazıldım.
Sercanx arkadaşımızla aynı soruyu yönelteceğim ben de, biraz daha detaylı cevap alabilirsem çok memnun olurum, ikimiz açısında da faydalı olur.
Daha önceden gezi amaçlı ehliyetsiz :/ biçimde günlük olarak scooter kiralamalarım olmuştu, araştırmalarım sonucunda başlangıç motor olarak commuter sınıfı düşündüm ve tvs apache şu an ağır basıyor.
bütçe kısıtlı olmasına rağmen oynamalar yapabilirim, sıfır cbf 150 ye kadar çıkabilirim.
apachelerin 2013 kasasında iyileştirmeler olduğunu okudum, o sebeple 4400 e 2012 eski kasa almak yerine 5.400 e 2014 yeni kasa mı alsam diye gidip geliyorum :/ e hal böle olunca 5400 e çıkmışken honda da alabilirim diyorum.
Yardımlarınızı bekliyorum.
Şimdiden teşekkürler.
Tvs varken cbfye para verilmez.Geçen yıl haziranda sıfır yeni kasa tvs aldım.Aşırı şekilde memnunum.Hem hız hem yakıt hem görünüm hem sağlamlık olarak.Tvsnin 250 cc modeli olursa alır mıydım? ne yalan söyleyim almazdım ama tvs 150 her açıdan parasını hak eden motor.Işıklarda cbfyle yan yana gelince çok hüzünlü bakıyorlar.Tabi yeşil yanınca da arkamdan bakıyorlar Geçen bakıma servise gittim cbfli kurye tvs alacaktı pazarlık yapıyordu.Cbfye bindin mi diye sorarsan tvs'den başka motora binmedim.İyi ki de tvsyi tercih etmişim.Yeni kasa mı eski kasa mı diye sorarsanız ben yeni kasa aldım.Yenisi çıkmışken eskisini almak mantıksız olur..Hakkınızda hayırlısı.
Beklentin konfor ise cbf öneririm. Performans, sağlamlık ve görünüm ise bence 150cc ve altında en iyisi TVS.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:36 ----------
Zincir temizleme spreyi olarak hangisi ucuzsa onu kullanabilirsin. Gazyağı vs. kullanma, zincirdeki ringlere zarar veriyor. Ayrıca bazı online firmalarda zincir temizleme spreyi diye balata spreyi satılıyor, yanılma.
Yağ olarak ben uygun olsun diye Castrol aldım. Yağ özelliği olarak memnunum ancak biraz etrafa sıçrıyor. Birdahakine ipone denemeyi düşünüyorum.
Motorum 700 km'de şuan. İlk bakımını yaptırdım 500 km'de. Arkada 52 litrelik topcase var gayet sorunsuz kullanıyorum. Motorun egzoz kısmından bi ses geliyor yarın ona bi el atıcam, bir de çukura falan girdiğimde kafa kısmından ses geliyor bu ikisi dışında sorun yok. Ayak peglerini ise yarın plastik pul ile boşluklarını alıp vibrasyonuna bakıcam.. Bir kaç fotoğraf ekleyeyim. Bu arada ben 4400 TL'ye aldım motorumu, 1000 TL peşin - 3400 TL 9 taksit k.kartına.. 300 TL plaka + ruhsat tuttu takipçiye vermiştim.. 185 TL'ye de sigortası tuttu.
Aksesuar olarak hiçbir şey almadım sadece çanta demiri taktırdım, 52 litre cox marka topcase ve tankped taktım çok hoş oldu. Şimdilik gayet memnunum
kafana okadar takma motordan soğumaya başlatır sen ugraştıkça hep bişeyler çıkar ,motora hiç bişey olmaz bin gez şu arkadaki demiri daha sökmedin mi , motora yararı yok gereksiz vede çirkin gösteriyor ... kafadan gelen sesi açıp içini ya siliconla yada çift taraflı bant yaparsan keser benimkinde mevsime göre değişiyor kışın oluyor yazın kesiyor
Bir yere gitmek için arabaya binilir,Motora binmek için her yere gidilir
beden konusunda haklısınız... ben de mağazadan bedenine bakıp netten sipariş vermiştim daha uygundu fiyatı... ben L beden kask aldım... ilk kullanımdan sonra açılma yapıyo unutmayın... tıpkı ayakkabı gibi ... bir de tam hatırlamıyorum ama denizlide eski buğday pazarının altında bir iki tane motorcu vardı bir de yeni otogarın yanındaki sokakta... ama çeşit çok fazla değildi... izmirde de muhtemelen daha fazladır...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:11 ----------
ipone spray chain diye bişey var onunla yağlıyorum ben... buradaki bi arkadaşın taviyesi üzerine almıştım memnunum... bir de şunu söyleyeyim zinciri gaz yağı ile temizledikten sonra hemen yağlamıyorum... önce bir iki sefer bulaşık deterjanı ile zincirdeki gaz yağını temizlemeye çalışıyorum... daha sonra zinciri kurutuyorum ve yağlıyorum... bu şekilde sanki daha uzun süre zincirde kalıyor gibi geldi... daha önce kullanmadıysanız dikkat etmek gerekiyor çünkü sprey yağlayıcı arka cantta leke bırakıyor...
Başınızı dik tutmak, okumak için eğmenize bağlıdır...
Arkadaşlar, sizlerden bir hususta yardım, ve öneri isteyeceğim.
Ne zamandır aklımda lakin, fırsat olmamıştı.
KArbüratörü tutan, sağlı sollu iki vidadan, sol taraftaki yok.
Bence düşme değil, hiç takılmamış.
Aşağıya resmini ekleyeceğim.
Sizce ne tür bir sorun çıkarır? ihmal etmeye gelir mi?
Motosikelt, 5000 km de.
Orada cıvata olmadığı için eğer bi boşluk gevşeklik oluşuyorsa ,muhakkak azda olsa olşuyodur . Buda Motor emme zamanındayken karışımın içine fazladan hava karışmasını sağlar ,ve istenilen karışımdan farklı bi karışımı silindir içerisine yollamış olur. Aynı cıvatadan bi tane alıp takın bence. Ha eğer orası sıkı sıkıya yapışmış bi şekildeyse sorun olmaz ama yinede kafanız rahat olması için bi cıvata takın .
Hocam tam emin değilim ama fotoğraftan gördüğümkadarıyla konuşuyorum. Orada Havşa başlı civata yeri varmış gibi görünüyo. Yuvarlak başlı alyan anahtarla karbüratör yada herhangi bişeyi sökmeden oraya cıvata takılabilir
Arkadaşlar elimde 1 hafta kullanılmış karbon kaplama shark egsoz var. Susturucusu vardır egsoz eski kasaya tam uyumludur. Tiger egsozun orjinal borusuna kaynaklıdır. Komple boğazdan satılıktır. İlgilenen olursa özelden yazabilir.
ıslak zemin+ kötü lastikler+acemilik+viraj+40-50km sürat= KAZA
1 ay kadar önce keskin bir virajda arka lastiğin kayması nedeniyle ben 5 mt, motorsikletim 10 mt kadar sürüklendi. İlk yerle temas eden kısım kafa tasım oldu, kask sayesinde çok şükür burnum dahi kanamadı, korumalı mont ve pantolon giymemiştim ama üzerimde 3-4 kat kalın giysi vardı, en üsttekiler sürüklenmenin etkisiyle parçalandı tabiî ki,
kaza sonrası ilk 1 dk ayakta dengemi sağlayamadım, etraftan koşup yetişenler sayesinde bir yere oturdum, 30-40 sn kadar kulaklarım duymaz oldu, gözlerim görüyordu ama ayırt edemiyordum nesneleri, midem bulandı, affınıza sığınarak (büyük çişim geldi), tahminim korkudan :D birkaç dk sonra her şey normale döndü kendime gelmiştim.
Motorsikletimin yanına gittiğimde ön grenajın sol tarafının ve far camının, debriyaj kolunun, sol elciğin, ön arka sinyallerin, artcı basamağı, sol arka kuyruğun kırılmış/çizilmiş olduğunu gördüm beterin beteri var dedim allahtan depo çizilmemiş,
Etraftakiler motorsikletimi kaldırmış kenara çekmiş sağolsunlar. Kendimi iyi hissettiğim için tekrar motoruma bindim ve ilk iş hemen bi bayiye gitmek oldu
Bu kaza'nın Bana maliyeti;
Debriyaj kolu:17 TL
Sinyaller: (35 TL X 2) = 70 TL
Sol elcik: 35 TL
Koruma demiri: 80 TL (henüz değişmedim, birkaç rütuşla idare ediyorum şu anda)
arka sol kuyruk grenajı: 110 TL (henüz değişmedim, birkaç rütuşla idare ediyorum şu anda)
kaymadan sonra ön arka lastik değişimi, Ön=80 TL, arka=150 TL
işçilik vs toplamda 350 TL
Kaza saniyelik bir şey arkadaşlar, her zaman çok çok dikkatli olmamız gerekiyor, kendimize en çok güvendiğimiz anda kaza yapabiliyoruz, rabbim kimsenin başına vermesin…
Kaza sonrası sürtünen yerleri siyah ve sarı boya ile kendimce kapattım.
motorsiklet ön koruma demiri, arka yolcu pegi ve arka sol kuyruk grenajı üzerinde sürüklendi
Her şeye rağmen hala güzel ve alımlı
Ve şunu da anladım daha büyük koruma demirleri, ıslak zeminde hemen kaymayan yol tutuşu iyi lastikler almak gerekiyor,
Toplamda 25.000-30.000km lik vitesli motorsiklet tecrübem var ilk motorsikletim ybr125'di. Bu ikinci motosikletim ve 2. kazam ikiside virajda sağa dönerken oldu, viraj konusunda eğitim almam gerek anlaşılan sağa keskin dönüşlerde galiba çok yatırıyorum :/
Okuyup zaman ayırdığınız için teşekkürler...
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)