öncelikle herkese selamlar foruma yeni katıldım ve bugünde ikinci el 2011 rtr 150 aldım sorum şu ki sizlere yüksek devirde motor bi tekliyo bırakıyo kendini sonra tekrardan gazı yiyo... tecrübeli arkadaşlarıma soruyorum neden ???
Evet ama bnimki en eski kasa. Onun orjinal egzozuydu. Farki, sizin motorun altinda katalizor var. Benimkinde koruma demirinin orada U seklinde boruya bagli bir katalizor(veya susturucu) vardi.
Orada bir honda spacy'ye komple motor topluyorlardi. Onunda egzozu dolmus, tikanmisti. Onun egzozu (orjinali) 850 tl civariydi. Benim yan sanayi egzoz 170 lira.
Valla motorum simdi gidiyor. Cok ciddi fark var. Bir de su yagmur dursa da adam gibi test etsem
Arkadaşlar motorum 3500 km de. Önceki sayfalardan edindiğim bilgilerle motorun daha rahat çalışacağını düşünüp 3 gün önce katalizörü iptal ettirdim. İptal sonrası egzozun sesi Harley misali biraz daha kalınlaşıyor. Düşük hızlarda orjinal sesi bence daha yakışıyordu. Ancak özellikle yüksek devir ve süratlerde motor daha rahat çalışıyor gibi ve egzoz sesi orjinaline göre daha az rahatsızlık veriyor. Dün eşimle birlikte 200 km lik bir gezi yaptım ve motorun performansının arttığını gözlemledim.
Yapılan işlemlerle ilgili bilgi vermek gerekirse;
Katalizörün bulunduğu yer egzoz çıkış tarafındaki en kalın yerden sonra hafif bir kıvrım ve motorun ayağının dayandığı plastik takozdan sonraki düz borunun içi. Bu düz boru birbirine yakın iki kaynak yeri ile daralmaya başlıyor. Katalizörün yapıştığı yer bu kaynak noktalarının ilkinden yaklaşık 1 cm egzoz çıkışı tarafında. Anlatımım biraz karışık olabilir ancak resimlere bakıp motorunuzda kontrol ettiğinizde yerini hemen anlayacaksınız.
Kırmızı çizgi katalizörün yerleşim şekli.
Ustam egzoz borusunun komple kesilmesi halinde yeniden kaynatılırken tam eksenine oturtulamayabileceğini ve dengesinin bozulabileceğini söyledi. Bu nedenle tamamen kesmeden şekilde görüldüğü gibi spiral ile H harfi şeklinde bir kesi yapıp kaynak makinesi ile katalizörün ek yerini eriterek katalizörü dışarı çıkardı. Bu kesiyi egzozun tam alt iç kenarına gelecek şekilde yaptı ve iş bittiğinde dışarıdan yapılan işlem ile ilgili en ufak bir iz görünmüyordu.
Bu da meşhur katalizör.
Katalizörün uzunluğu yaklaşık 6 - 7 cm. Siz benimkinden daha kısa bir kesi ile katalizörü çıkarttırabilirsiniz.
Katalizör çıktıktan sonra iki kattan oluşan egzozun içteki kalın borusu egzozcuya gönderilerek kaynak yapıldı. Dıştaki ince borusu motorcu ustam Hakkı Usta tarafından elektrot kaynağı ile kapatıldı.
Kaynaklar sonrası tüm egzoz zımparalanarak boyaya hazır hale getirildi. Ben oto yıkamanın basınçlı suyunun bile egzozun orjinal boyasının atmasına sebep olduğunu gördüğümden komple boya yapmanın iyi olacağını düşündüm.
Son olarak egzoz motip 690 derece ısıya dayanıklı boya ile boyandı ve 1,5 saat 190 derece fırına verildi. Fırın işlemini sanayideki kebapçıya rica ettim ve böylece bedavaya geldi.
Egzozun son hali renk olarakta orjinalinden daha siyah oldu ve hoşuma gitti.
Montaj sonrası dışarıdan tadilata ait bir kaynak yeri görünmüyor ve simsiyah güzel bir egzozum var.
beyler bu 180 cc silisndir setlerinin hepsi mi 62 mm o zaman 160 ccye denk geliyor ki servis manuelinde çap 62 mm olarak belirtilmiş 160 cc için
180 lik olculeri, bore/ stroke 62,5 x 57,8 mm
http://www.tvsapache.com/index-180.html#%2Ftechspec
katalizörü ne tür bi sıkıntı yapar bu konu hakkında hiç bir bilgim yok yardımcı olursanız sevinirim
strokeyi bulamamıştım çap olarak aynı yazınca dedim bu işte çakallık olmasın
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:28 ----------
egsoz gazının rahat çıkmasını engeller biraz birazcıkta egsoz gazını soğutur motosikleti bilmemde arablarıın ki baya damarlıdır ben kendi aracımda olanıda dolmasın diye söktüm
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)