motora 2 kişi binince ön yalpalanma yapıyor sanki sağ yatıyor böyle acaba arka havası 32 değil diye mi ben hep 29 basarım arkaya sürekli tek kullandığımdan sizcede arka lastik 32 olsa böyle bir ön yalpalanması ortadan kalkar mı
motora 2 kişi binince ön yalpalanma yapıyor sanki sağ yatıyor böyle acaba arka havası 32 değil diye mi ben hep 29 basarım arkaya sürekli tek kullandığımdan sizcede arka lastik 32 olsa böyle bir ön yalpalanması ortadan kalkar mı
Vidayı söküp takmayı denedim dediğiniz gibi açtığımda pislik yoktu ama contayı kontrol edip
düzgünce tekrar taktım musluk açıkken bir süre bekledim benzin akıtmadı
Şuan benzin musluğu kapalı konumda park halinde
eğer tekrar benzin akıtma gibi bir sorun çıkartırsa karbüratör tahliye borusunu bir arkadaşın da yazdığı gibi
ucunu bağlayıp direk tamirciye gideceğim ama bu şekilde sürmenin zararı olur mu bilmiyorum
(Yetkili servisin 15-20 km uzakta olması ve havanın yağışlı olması gibi sorunlar olmasaydı en ufak bir problemde oraya gitmek daha mantıklı olurdu)
Bu arada hidrolik yağı için orta sehpadan motoru dik konuma getirip gidonu da düz tutup kontrol ettim akşam
aynen dediğiniz gibi gidonun ve motorun konumundan dolayı hidrolik yağı eksik gösteriyormuş
Dostum ben tek başıma da binsem arka 33 ön 28 basarım. Diğer bir ayrıntı arka amortisör ayarını en sert ayara al, motor bu sefer ön tarafa daha fazla baskı yapıcak ve hem kolay kolay ön kalkmaz, hemde ön lastiği yere basması için baskı yaptığından dolayı yalpalama yapmaz.
Koydunmu bir kere seleye TOTOYU, asla bırakamazsın MOTO'YU!!!
giderken tahliye hortumu bağlanınca sıkıntı olmaz motor çalıştığından benzin çekmeye devam ediyor fakat stop ettiğinde musluk açık kalırsa hava filtresi kutusunun üstünde havalandırma hortumu var bu seferde oradan benzin atabilir yada direk silindirin içine dolabilir ama seyir halinde sıkıntı çıkarmaz eğer tornavida varsa tahliye hortumunun olduğu alt tablayı söküp şamandıranın tutukluk yapıp yapmadığına bakın şamandıra iğnesinin ucuda kauçuk vardır belki onda pislik varsa tam kapama yapamıyor olabilir ve vida kapalı olsa daha belirli seviyeden benzini atması için alt tablada uzun ince piriç boru vardır sökünce göreceksiniz zaten
Beyler siparişi verdim p.tesi geliyor motorum yan sokağımda ki motomot özgül motor yerine 50km uzağa gidip karşıyakadan aldım.
arkadaşlar yukarıda sorular sormustum cevaplayanınız olursa sevınırım. öellikle fren hıdrolıgı ve zincir set-dişli.
Daha öncede burada yazdığım gibi antalyadaki tvs yetkili servisi CAN motordan şikayetciyim bu şikayetimi tvsturkiye.com sitesine edimmi acaba, yoksa hakkını yemekte istemem belki hata yapmıştır belki yanlış anlaşılmıştır, belkide gerçekten zincir setini değiştirmek için zinciri gevşetti..
!!!ÖNEMLİ!!!
Öncelikle herkese merhaba;
Motosikletim 2013 model olup en son çıkan kasasıdır. Bu motordaki titreşim sorununa cidden kafayı takmış durumdayım ve bu durumu en aza indirmek için elimden gelen gayreti gösteriyorum,
Bu gün motor'u şasiye bağlıyan bütün vidaları havalı sıkacak ile sıktırmak için gittiğimde karşılaştığım şey karşısında şok oldum!!!
Motorun üst kısmını, üst şasiye bağlıyan bağlantı demirinin sağ taraftakinin olmadığını farkettim resimlerden anlıyacaksınız.
Bu soldaki bağlantı demiri
bu da şasinin sağ tarafı. görüldüğü gibi sağ tarafı şasiye bağlayan bağlantı demiri yok...
yeni kasalardan bir önceki modellerde kontrol ettim hepsinde var. o sinirle bastım motoru satın aldığım bayiye gittim, durumu anlattım fotoğrafları gösterdim; ne dese beğenirsiniz. Yeni gelen kasalarda o parça gelmedi adamlar gerek duymamış heralde biz bütün yeni kasalara tek bağlantı demiri takıyoruz. Taktırsanda bi faydası olmaz titreme devam eder. Dedi.
Kontrol ettim bayideki bütün yeni kasalar aynı şekilde. Dedim o parçadan istiyorum varmı elinizde, dediler yok.
Ben de kendim depoyu söktüm elime bi karton parçası alıp boşta olan vidalara gelecek şekilde üçgen biçiminde bir çizim yaptım, gittim tornacıya, 10tl ye kendim bağlantı demiri yaptırdım. kendi ellerimle taktım, bi faydası olmaz diyen ustaya da en içten sevgilerimi iletiyorum....
Heyecanla son halinin resmini çekmeyi unuttum uygun olduğum bi zaman resmi ekleyeceğim.
Arkadaşlar sizden ricam bu durumu kontrol edin sizin motorlarınızda da durum aynı şekilde mi. ilginiz için şimdiden teşekkür ederim.
Bahsettiğim kısım deponun altında, motor bloğunun üst kısmını şasiye bağlandığı bölüm. Motor ve şasi arasındaki bağlantı vidaları gevşek olursa motordaki titreşim artar, bu nedenle bir çoğu bu vidaların kontrol edilmesini ve sıkılmasını tavsiye eder.
Bi tehlikesi yok, ama sen yine de kontrol ettir. Ben sabitledim ve faydasınıda gördüm. Halen şu motordan adam akıllı anlıyan yok..
Beyler motorunuzu sık sık yikayin. Ben butun kis yikamadim. Simdilerde her yerde paslanmalar basladi. On amortisorun kromunda bile ufak pas noktalari var. Neden mi?
Yoldan gelen yag ve camur, motorda kalirsa o bolgeyi surekli nemli tutuyor. İslak pamuk gibi...
Yarin oy vereyim hava guzel olursa yikatip fotogreflayacagim.
motor bağlantı vidaları eğer iyi sıkıldıysa bir daha gevşememesi gerekir çünkü kilitli somun kullanmışlar
Motorumla ilgili biriyim, motordaki en ufak değişimi bile hemen hissederim, hissedilir şekilde titreşimde azalma var. Motor bloğunu şasiye bağlayan her vidanın önemli olduğu kanaatindeyim, eksik olan bir parçanın fayda sağlamayacağı düşüncesi benim kafama yatmadı ve ben de kendimce hallettim işimi. Artık takdir size kalmış.
Ha bu arada aynı gün ön dişli 14T, arka dişli 40T olarak değiştirdim, bu uygulamanın da titreşime olumlu yönde etkisi oldu. Önceleri motoru sehpaya alıp rolantide ısınmasını beklerken motorun türlü türlü yerinden gelen sesler şu anda en aza inmiş durumda.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:42 ----------
Motoru ilk teslim aldığımda silindir kısmında bile eksik vida vardı hocam, sonradan diğer motorla karşılaştırarak kendim taktıdrım!!!
Kilitli somun derken biraz açıklarmısınız ? Bana somunlar gayet normal geldi...
Arkadaşlar bizim 100/80/18 arka lastiğe 90/90/18 michelin plot sporty lastik taksak bi sıkıntı olurmu. Sadece arka lastiği değiştirmeyi düşünüyorum.
aslında snayide titrelim önleyici elemanlar satılıyor onlardan denemek gerek çok değişik şeyler var
kilitlemeli somunlar normal somun gibi gözükür fakat dışta kalan dişli farklı diye biliyorum somunu söktüğünüzde normalle karşılaştırırsanız farkı anlarsınız bütün hayati yerlerde kilitlemeli kullanılmış tekerleklerde dahil
http://turkish.alibaba.com/product-g...562880338.html
Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)