TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
04 Şubat 2014, 15:00
#27241
ben aldığımdan beri hiç dokunmadım hava ayarına ama bi kere benzin bitmek üzereydi egsoz sesi normale göre biraz patırtılı çalışıyordu.. bu hava ayarı yaptığmz vidayı gösteren bi resim birisi atabilir mi acaba
Reklamlar
-
04 Şubat 2014, 15:00
#27242
ercan41 adlı üyeden alıntı
4viteste redline a giriyor şu haliyele zaten ama o aldıgımdan beri hafif hafif vardı kat iptalinden sonra çoğaltı gazı çoğaltınca geçiyor, rolantiden yüksek gazla kalkıp uzadıgım zaman o aralık hiç olmuyor az gazla 3ile 4 bin devir aralıgında oluyor.
BU SORUN BENDEDE VAR ALDIGIMDAN BERI BOYLE OZELIKLE SOGUKKEN YAPIYOR ISINICA FAZLA YAPMIYOR.MOTORUN GIDISI DUZGUN OLDUGUNDAN BEN TAKMIYORUM ARTIK.AMA HAVA AYARI ILE ALAKALI BIDE BUJI.%90 HAVA AYARI AMA
-
04 Şubat 2014, 15:22
#27243
arizona adlı üyeden alıntı
gaz verdiğinde patırdarsa havayı cok vermiş oluyon eğer boğulur siyah duman atarsa hava ayarını aç demek.BIZIM APACHELER DUMAN ATMAZ KOLAY KOLAY =)
KARBURATORCULER YAPAR DIYE BILIYORSUM BEN BI BOZDUM KENDIM YAPTIM.MOTOR 4. VİTES REDLİNE DA HIC TEKLMEDEN GIDIYORSA 11 000 DEVİR GORUYORSA TAMAMDIR
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:41 ----------
EN GÜZELİ ELEKTRONIK AYAR YAPTIRMAK EN DÜZGÜNÜ BU OLUR
dostum hava ayarının redline ile bir alakası yoktur.
-
04 Şubat 2014, 15:56
#27244
sbr adlı üyeden alıntı
dostum hava ayarının redline ile bir alakası yoktur.
redline ile alakası tabıkı yok ben yuksek devırlere kusursuz bı sehılde cıkyorsa hava ayarı tamamdır demek ıstedım.hava ayarı bozuk oln bı motor dwvırlenmez tekler yada bogulur yuksek devırlerı egım olursa o sekılde zorlayarak gorur.ben boyle bılıyorum sızler benden daha tecrubelısınz ama yanlıs bılıyorsam duzeltelım sabrı abı
-
04 Şubat 2014, 16:23
#27245
hava ayar vidasını sola doğru çeyrek tur çevirdim düzeldi gibi psikolojikte olabilir ama
-
04 Şubat 2014, 16:30
#27246
arizona adlı üyeden alıntı
redline ile alakası tabıkı yok ben yuksek devırlere kusursuz bı sehılde cıkyorsa hava ayarı tamamdır demek ıstedım.hava ayarı bozuk oln bı motor dwvırlenmez tekler yada bogulur yuksek devırlerı egım olursa o sekılde zorlayarak gorur.ben boyle bılıyorum sızler benden daha tecrubelısınz ama yanlıs bılıyorsam duzeltelım sabrı abı
hava ayarının çok yüksek devirlerle alakası yoktur. düşük devirlerde, daha doğrusu gaz kolunun az açık oldugu zmanlarda hava akışı o vida ile ayarlanır. gazı yarım ve daha fazla açtıgında hava akışı görevini gaz pistonu üstlenir. yanı motor redlınedayken hava ayarını iyice kapatsanız bıle motor çalışmaya devam eder..
-
04 Şubat 2014, 16:46
#27247
Arkadaşlar motor soğuk havalarda gaz yemiyor yada haftada bir çalıştırdığımda hava sıcak da olsa bazen yapıyor sizce karbüratör temizliği mi hava ayarı mı gerek?
Bir de tahmini ne kadar tutar benim yapabileceğim birşey mi?
-
04 Şubat 2014, 17:21
#27248
bizim motorlara herhangi bir elcik alsam takılabilir mi yoksa bununda bir ölçüsü falan var mı ?
-
04 Şubat 2014, 17:51
#27249
emrb adlı üyeden alıntı
bizim motorlara herhangi bir elcik alsam takılabilir mi yoksa bununda bir ölçüsü falan var mı ?
Bizim motorun elcikleri diğer japonlardan ve italyanlardan kalın benim motordan inip piaggio ya binince elcikleri incecik geliyo belki yeride farklıdır oturmaz
-
04 Şubat 2014, 18:57
#27250
La beni dinleyin hava ayarcilar
Ayarlarinizi oynamayin malum hava sartlari kiş yani bu şekilde teklemeler normal yazi bekleyin hava ayariyla oynamayin
-
04 Şubat 2014, 19:07
#27251
a.payza adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar motor soğuk havalarda gaz yemiyor yada haftada bir çalıştırdığımda hava sıcak da olsa bazen yapıyor sizce karbüratör temizliği mi hava ayarı mı gerek?
Bir de tahmini ne kadar tutar benim yapabileceğim birşey mi?
abi jigleyle çalıştır. bende kışın pek binmiyorum. 3-5 gün hiç dokunmadıgım oluyor motora. çalıştırınca gaz yemiyor bi süre. jigleyle bi dakika çalıştır sonra topluyor kendini. sıkıntı yok yani. bizim motorlar sogugu sevmiyor =)
sbr adlı üyeden alıntı
hava ayarının çok yüksek devirlerle alakası yoktur. düşük devirlerde, daha doğrusu gaz kolunun az açık oldugu zmanlarda hava akışı o vida ile ayarlanır. gazı yarım ve daha fazla açtıgında hava akışı görevini gaz pistonu üstlenir. yanı motor redlınedayken hava ayarını iyice kapatsanız bıle motor çalışmaya devam eder..
sabri bana da bi hava ayarı cekermisin kardeşim
-
04 Şubat 2014, 19:43
#27252
emrb adlı üyeden alıntı
bizim motorlara herhangi bir elcik alsam takılabilir mi yoksa bununda bir ölçüsü falan var mı ?
apache lerin elcik değişimi çok zor diye biliyorum,diğer motorların gibi değilmiş.arkadaş değiştirtti ama anam ağladı ustayla takarken dedi
-
04 Şubat 2014, 21:29
#27253
.................................................. ........
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:23 ----------
selo9115 adlı üyeden alıntı
Zevkler ve renkler meselesi dostum
Sen fazla takilma bu konulara
Milletinde aklini karistirma...
Seni ne ilgilendiriyor ne yazacağım ,sen eksoz uzmanımısın ,burada herkez görüşlerini özgürce yazabilir, herkezin aklı var değerlendirme yapacak kadar
-
04 Şubat 2014, 22:11
#27254
Felis Leo adlı üyeden alıntı
.................................................. ........
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:23 ----------
Seni ne ilgilendiriyor ne yazacağım ,sen eksoz uzmanımısın ,burada herkez görüşlerini özgürce yazabilir, herkezin aklı var değerlendirme yapacak kadar
Gerçekler acidir kardeş acitir
-
04 Şubat 2014, 22:36
#27255
@felisleo haklı herkes düşüncelerini paylaşmakta özgürdür. kaldıki dediklerinin çoğunda haklı herkez aynı şeyi beyenmek zorunda değil.
-
04 Şubat 2014, 22:46
#27256
[QUOTE=memduhb;3262045]@felisleo haklı herkes düşüncelerini paylaşmakta özgürdür. kaldıki dediklerinin çoğunda haklı herkez aynı şeyi beyenmek zorunda değil.[/QUOT
O zaman benim yaptigim egsoza yorum yapmicak yok zartliyor zurtluyor kafa tutuluyor diye
Daha iyisini biliyorsa buyursun yapsin bizde görelim
Bana egzoz uzmanimisin demiş
Kat olayini ben cikarmasaydim kim bilecekti kimin haberi vardi bu olaydan
Madem kendisi begenmiyordu neden gitti katalizoru iptal etti hani begenmiyordu ya
Neyse ya uzatmayalim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:43 ----------
Felis Leo adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bu arada ben eksozu boğazdan hazır sökülünce dur bakalım nasıl ses çıkarıyor diye merak ettim ve motoru çalıştırdım, çok komik bir ses çıkıyor fıyk fıyk fıyk diye ben zarıl zarıl güçlü bir ses bekliyordum marşa basarken çok ses çıkacak diye korkmuştum ama öyle olmadı işin aslı eksoz çıkarıyor esas sesi, birde şu peformans eksozları bizim bu motorlarda sadece rölantide ve düşük devirde güzel ses veriyor devir yükselince hareket halindeyken zart zart ediyor berbat kulak tırmalayıcı o yüzden kesinlikle takmayın bence orjinal eksozu daha güzel.
Bak yazdigi yorumda burada zart zart
-
04 Şubat 2014, 23:15
#27257
Alalı 3 hafta oldu motoru bi takım görüşlerimi belirtecem
-egzosun katalizörün tam orda kaynak izi var dikkatli bakınca gördüm boşaltılmış herhalde
-düzlükte 110 un üstüne çıkmıyor ama debriyajı sıkıp son gaz verip sonra debriyajı bırakıp yüklendikten sonra açılıyor sanki bişey tıkıyor.
- son devirlerde gaz yemiyor.
- motoru dinleyince sanki ince bi şıkırtı geliyor motor daha 9000 km de sekman falan mı vuruyor yoksa sibop ayarı mı?
- buji için ne önerirsiniz?
sorular biraz fazla oldu ama
-
04 Şubat 2014, 23:20
#27258
ben denedim bi kere denge topuzlarını sökmeyi tornavida boşa dönüyo adeta ne çıktığı var ne bişey yani niye sökülmeyecek şekilde yapılmışsa spiralle kesen duydum bide ısıtıp genleştirip öyle çıkartan şeyleri duydum fakat biraz düşündüm titreşimden şikayet eden arkadaşlar elcikleri değiştirdiği zaman şikayetleri artabilir.. sonuçta o rizoma tarzı manetler titreşimi üstündeki lastik elcikler gibi absorbe edemez daha cok rahatsız eder ama kısa fren maneti uygun bulursam takmayı düşünüyorum hoşuma gidiyo görüntüsü
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:16 ----------
jukama adlı üyeden alıntı
Alalı 3 hafta oldu motoru bi takım görüşlerimi belirtecem
-egzosun katalizörün tam orda kaynak izi var dikkatli bakınca gördüm boşaltılmış herhalde
-düzlükte 110 un üstüne çıkmıyor ama debriyajı sıkıp son gaz verip sonra debriyajı bırakıp yüklendikten sonra açılıyor sanki bişey tıkıyor.
- son devirlerde gaz yemiyor.
- motoru dinleyince sanki ince bi şıkırtı geliyor motor daha 9000 km de sekman falan mı vuruyor yoksa sibop ayarı mı?
- buji için ne önerirsiniz?
sorular biraz fazla oldu ama
hocam o kaynak hepsinde var. 110un çıkmamasında bi sıkıntı olabilir ben acemi bi sürücü olarak 120ye rahat ulaştım dahada giderdi ama daha zorlamadım. geçmiş sayfalarda bi usta sanırım apacheler motor yapısı gereği şıkırtılı çalışırlar biraz yazmıştı. buji için ise ngk takanlar var tamamen duygusal ben orjinal buji aldım ngk nın kodu yanlış hatırlamıyorsam 9erk tarzı birşeydi bujiyi değiştirince onu beslemek için kablolarıda değiştirmek gerektiği düşüncesindeyim
-
04 Şubat 2014, 23:45
#27259
Felis Leo adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bu arada ben eksozu boğazdan hazır sökülünce dur bakalım nasıl ses çıkarıyor diye merak ettim ve motoru çalıştırdım, çok komik bir ses çıkıyor fıyk fıyk fıyk diye ben zarıl zarıl güçlü bir ses bekliyordum marşa basarken çok ses çıkacak diye korkmuştum ama öyle olmadı işin aslı eksoz çıkarıyor esas sesi, birde şu peformans eksozları bizim bu motorlarda sadece rölantide ve düşük devirde güzel ses veriyor devir yükselince hareket halindeyken zart zart ediyor berbat kulak tırmalayıcı o yüzden kesinlikle takmayın bence orjinal eksozu daha güzel.
[QUOTE=selo9115;3262058]
memduhb adlı üyeden alıntı
@felisleo haklı herkes düşüncelerini paylaşmakta özgürdür. kaldıki dediklerinin çoğunda haklı herkez aynı şeyi beyenmek zorunda değil.[/QUOT
O zaman benim yaptigim egsoza yorum yapmicak yok zartliyor zurtluyor kafa tutuluyor diye
Daha iyisini biliyorsa buyursun yapsin bizde görelim
Bana egzoz uzmanimisin demiş
Kat olayini ben cikarmasaydim kim bilecekti kimin haberi vardi bu olaydan
Madem kendisi begenmiyordu neden gitti katalizoru iptal etti hani begenmiyordu ya
Neyse ya uzatmayalim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:43 ----------
Bak yazdigi yorumda burada zart zart
ben sizin yazdıklarınızdan alıntı yaptığını görmedim neden üzerinize alındınızki, kat iptal etmeyi bilmeniz sizi ekzoz ustasımı yapar? kaldıkı bunun sizde patenti falanmı var adam katı ıptal etmiş sesini beğenmediği için performans ekzoz takmamış bunuda foruma yazmış olay bu kadar basıt.
he bide acılı bişiy vardı ama oralara girmeyelim.
-
04 Şubat 2014, 23:59
#27260
Hceylann93 adlı üyeden alıntı
ben denedim bi kere denge topuzlarını sökmeyi tornavida boşa dönüyo adeta ne çıktığı var ne bişey yani niye sökülmeyecek şekilde yapılmışsa spiralle kesen duydum bide ısıtıp genleştirip öyle çıkartan şeyleri duydum fakat biraz düşündüm titreşimden şikayet eden arkadaşlar elcikleri değiştirdiği zaman şikayetleri artabilir.. sonuçta o rizoma tarzı manetler titreşimi üstündeki lastik elcikler gibi absorbe edemez daha cok rahatsız eder ama kısa fren maneti uygun bulursam takmayı düşünüyorum hoşuma gidiyo görüntüsü
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:16 ----------
hocam o kaynak hepsinde var. 110un çıkmamasında bi sıkıntı olabilir ben acemi bi sürücü olarak 120ye rahat ulaştım dahada giderdi ama daha zorlamadım. geçmiş sayfalarda bi usta sanırım apacheler motor yapısı gereği şıkırtılı çalışırlar biraz yazmıştı. buji için ise ngk takanlar var tamamen duygusal ben orjinal buji aldım ngk nın kodu yanlış hatırlamıyorsam 9erk tarzı birşeydi bujiyi değiştirince onu beslemek için kablolarıda değiştirmek gerektiği düşüncesindeyim
hocam öbür kaynaklar ayrı bu kaynağın üstü pas tutmuş
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler