benim motor 5. viteste vuruntu yapıyor gibi neden olur
servise götür bi dinlesinler burdan ezbere olacak bişey değil gibi
göstergede set 9.9 diye bi yer o nedir
Abilerim size birşey danışmak istiyorum nasipse cuma günü 2. el temiz bir apache alıyorum motor geldiğinde özellikle apache için birşeyle dikkat etmem gereklimidir? Teşekkürler....
Mrb arkadaşlar yakın bir zamanda bende apache kervanına katılmayı dusunuyorum uzun bir zamandır arastırıyorum commuter 150 lik clasmanında apacheye karar kıldım sonunda. Yanlız şöyle birşey sormak istiyorum. Bir üniversite öğrencisine gelirmi bu motor maddi acıdan. Yani aldıktan sonra. Cıkaracagı masraflar beklenmedik sorunlar vs. vs.
kanka aldımı birader apache yi.. takılamıyorum foruma bayadır yaa
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:11 ----------
0 kmden 60 km ye kaç saniyede çıktığını gösterir.. anlaşılan motoru sıkıştırmıyorsun.. seri bir kalkış yap, 9,9 değerinin düştüğünü göreceksin
TRANSALP XL700
Tvs Apache ön dişli değişimi hakkında;
Motor fabrika çıkışlı üzerinde orjinal 13 ön dişli 44 arka dişli var.
Öncelikle Servisine sordum dişli değişiminde garantiden düşme olayı olurmu diye "hayır" dediler.
http://www.sprocketcalculator.com/ sitesinden dişli değişimi sonrası motorun gücünde ve hızında ne oranda değişiklik olabileceğine baktım
13/44 ---> 14/44 yapınca motorun gücünde %7.7 düşüş yani 13.5 hp den 12.47 hp ye düşüyor. Motorun hızında da %7.7 artış olacağı söyleniyor. Yani (max120 diyelim) 120km max hızdan 129.4km max hıza çıkacak
3.000 km bakımında sibop ayarı da yapılmıştı motorun sesi, titreşimi, ivmelenmesi gerçekten oturmuştu, bakımdan önce yokuş aşağı 9.000 - 10.000 deviri geçmezken
bakım sonrası 10.000-11.000 arasında 135km sürati görmüştüm. Kendimce dedim motor açıldı birde dişliyi değişirsem daha iyi olabilir diye düşündüm
Velhasıl dişli değişimini yaptık ilk izlenimler...
1- Vites pedalı 1cm kadar yukarı kalktı ve bu durum hiç hoşuma gitmedi >.<, bu durum değiştirilebilirmi bilmiyorum,
2- Motorun ivmelenmesinde ve seriliğinde öyle aman aman bi fark göremedim vites geçiş mesafeleri biraz uzadı, motor tamamiyle hantallaşmadı,
3- Vites geçişlerinde orjinal dişliye nazaran zorlanma var bazısını rahatsız etmez belki ama beni rahatsız etti:(
4- Motorun gücünde bariz bir düşüş var diyemem
5- Motorun hızı tüm viteslerde 8-10km kadar arttı. 5. viteste 9.000 devirde 130-135km gibi bir sürate çıkıyor 4 ten sonra 5. viteste motor kendini bırakmıyor yine ivmelenmeye devam ediyor
Motorun sesi, vites geçişleri beni aşırı derecede rahatsız etti ve tekrar orjinal dişliyi taktırdım,
Şuanda motora her ne olduysa 120-122 yi geçmez oldu :( yokuş aşşağı dahi 9.500 deviri geçmiyor.
Motoru bu derece etkileyeceğini bilseydim kesinlikle böyle birşeye kalkışmazdım, haftasonu bayiye götürecem durumu anlatacam,
umarım düzeltirler :(:(
bu anlattıklarının bir çoğunn dişli ile alakası yok.. vites pedalını ustan takarken ayarsız takmış. bunun dişli ile alakası yok. vites geçişlerinin de dişli ile alakası yok..yağ yavaş yavaş özelliğini yitiriyor olabilir..motorun hızı tüm viteslerde 10 km artmaz.. 5.viteste 10 km kadar bir fark olur.. 1 2 3. viteslerde 10 km fak olmaz çünkü şanzıman çok kısa..
13 dişliye dönmekle iyi yapmışsın.. 13 dişli candır.. fakat ben biraz daha 14 dişli ile kullanmayı düşünüyorum.
ben 14 dişliye geçtikten sonra 2 depo benzin harcadım.. 13 dişli ile 550 km yol yaparken, 14 dişli ile 630 km yol yaptım..
TRANSALP XL700
vites pedalını kendin ayarlayabilirsin. çok basit birşey.. mesela benim sol ayak tendom kasım biraz kısa olduğu için ayağımı rahat esnetemiyorum o yüzden pedal biraz aşağıda..
Motorumla birlikte 4 Ağustosta Erdek tarafına doğru şöyle bi gezintiye çıktık e çıkmışken tatilde yapalım dedik o kapalı garajdan kurtuldu bi müddet açık havada takıldı bende İstanbul'un stresini falanını filananı attım geldik
Belki bilen vardır Erdek ten sonra köyleri geliyo ocaklar narlı vs. Erdek'ten sonra yollar haliyle köy yolu olduğu için pek iç açıcı değildi ama sağolsun bizim apache dağ tepe toz toprak demeden Allah ne verdiyse gitti. Pek fotoğraf çekemedim ama çektiğim kadarını sizlerle paylaşıcam.
Bana çıkardığı tek sorun ki buna sorun demiyorum koruma demiri oldu. Koruma demirim artık yollardaki şartlarla olsa gerek tam çözemedim kornanın olduğu taraftan artık çatlama mı diyiim kopma mı diyim öyle bişi yaptı. Fotoğrafını çektim en azından sorunun nerden kaynaklandığını görebilmeniz için. Çünkü bu olay inanılmaz ses yapıyodu bana kafadan mı geliyo ordan mı geliyo burdan mı geliyo derken koruma demirinden çıktı
Artık en kısa zamanda bi kaynak attırmak gerek yoksa kopup başıma dert olcak diye korkuyorum
Dag tepe alakası yok. Titreşimden çatlıyor koruma demiri.
Beyler sizdede sırt ağrılari oluyomu yola çikali 10 km sonra başlıyo bendenmi kaynaklı çokmu yatıyorum acaba sırtımı geriye doğru verdimmi çıtır cıtır cıtlıyo
Selam Arkadaşlar,
birkaç sayfa evvel jant hakkında bir soru sormuştum (gözden kaçmış olabilir) bu konu hakkında bilgisi olan var mı?
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)