nihat hayirdir engel nedir
nihat hayirdir engel nedir
arkadaşlar ben dün motoru hiç bilmeyen bi arkadaşıma verdim ve kaldırırken düşürdü motoru hem de baya kötü düşürdü. domuzluk yamulmuştu değiştirdim. bi de ön teker biraz yamuk duruyo gibime geliyo. çünkü çamurluğun arka tarafında bi taraf lastiğin dibinde diğer taraf ise baya açık. ses de geliyo ya disk ya da çamurluğa sürttüğünden. burda motorcuya götürdüm. ön takım 0.50-1 cm kadar kaymış ama sana bi sıkıntı yaratmaz hızlanmada da etkili olmaz dedi ama tekere çok ama çok dikkatli bakınca çok hafif bi 8 çizdiğini gördüm 20-30 la giderken. ne yapmalıyım. ön takımı değiştirsem desem arkadaşım çok samimi gidip para isteyemem, kendim versem desem çok pahalı diye biliyorum.
Öncelikle herkese hayırlı ramazanlar dilerim.
Bir süredir TVS'yi araştırıyorum. YBR mi TVS mi CBF'mi derken kendimi forumlarda yazılan yorumların içinde kaybolmuş buldum. Bir süredir de bu kaybolmuşluk içinde kararsızlıktan dolayı motoruma kavuşamıyorum. Kocaeli/Karamürsel'de ikamet etmekteyim. Yeni evim şehir merkezine biraz uzak olmasından ötürü ve şehir içinde kısa mesafelerde araba kullanmayı sevmediğimden motor almayı düşünüyorum. Daha önce motor tecrübem olmadı fakat arada scooter tarzı motorları kullanmışlığım var. Yaşım 30 , 185 cm 95 kg'yum bu nedenle scooter tarzı motorları ufak olmasından dolayı pek kendime yakıştıramıyorum. Bu nedenle Commuter tarzı motor düşünüyorum. Dediğim gibi üç modelden birini almayı düşünüyorum. Hem heybeti hemde farklı olmasından dolayı TVS benim için bir adım önde.
Sizden ricam başlangıç motoru olarak TVS almam mantıklı mı? Nereden almamı tavsiye edersiniz. Aldıktan sonra yaptırılması gereken şeyler nelerdir? (Lastik değişimi v.s) Bu konularda bana yardımcı olursanız gerçekten sevinirim. Saygılarımla tekrar herkese iyi ramazanlar.
selamlar alper, öncelikle motoru ne için kullanacagını belirttiğin için teşekkür ederim. çünkü herkes hangi motoru almalıyım deyip,motordan beklentilerini söylemiyor. bizde ona göre cevap veremiyoruz. apache ler başlangıç için gayet idealdir. heybeti ve farklı olmasından ziyade motorunun sağlam ve kaliteli olmasını da yabana atmamalısın. motor performansı ve yakıt olarak diğer karşılaştırdığın motorlardan üstün olduğunu da araştırmalarından öğrenmişsindir..eski kasalar ile yeni kasalar arasında arka lastik/jant ebatı ve görsellik dışında bi fark yok. hangisi hoşuna giderse onu alırsın ama yeni kasalar çok daha dikkat çekici bence
ben motorumu istanbulda sürat motordan aldım ve bakımlarını devamlı orda yaptırıyorum..bir kaç arkadaşımda ordan aldı..kocaeliye de kargo ile gönderirler istersen..
apache ile gelen orjınal lastıkler gercekten çok kötü. imkanın varsa değiştirmeni tavsiye ederim. eğerki kendine çok güvenmiyorsan, ben illaki bi kaç kere düşerim diyorsan, koruma demirini daha sağlamıyla değiştir.. başka hiçbir problem çıkarmaz kafana takılanları sorabilirsin yanıtlarız..uzun kmlerce apache kullanmış insanlar var bu forumda..
kankam gerekli aciklamayi yapmis ekliyecek bisey.bulamiyorum
hayirlisi olsun
evet arkadaşlar
Motor : TVS APACHE 2012 SON KASANIN Bİ ÖNCESİ GRİ RENK
öncelikle motor kullanmaya 2 haftadır başlamış biri olarak ilk kazamı yapmış bulunmaktayım....bir tane öküz u dönüşü yapıcam diye sol aynaya bakmadan caddeye çıkınca haliyle 60 km hızla giderken refleksin vermiş oldugu hal ile birlikte iki frene de asıldım arabaya çarpmadım ki keske çarpsaymısım öküze; motoru yan yatırdım ve yerde 2 3 metre sürüklendim...tabi ne ehliyet var ne kask ne dizlik ne ceket :D altımda kapri üstte kısa kol gömlek haliyle sağ tarafıma düşmüşüm sağ kolum sağ dizim yaralandı en kötüsü yerde 3 metre sürünürken ki azap çeken belime oldu en kötüsü :D neyse basınızı ağrıttım kısacası motordada baya hasar var..size soracagım sey ee aradım bulamadım..apache yedek parça fiyat listesi sürat motorunkini buldum ama listede her parça yok..değişmesi gereken parçalar şunlar.
-sol ve sağ ayna
-sol ön sinyal
-ön kafa grenajının çerçevesi
-birde direksiyon nası olduysa yamuldu nedendir bilmem :D sola çevrili iken düz gidiyor.
keşke çarpsaymışsın öküze. çarpsaymışsında görseymişsin ehliyetsiz şeysiz motora nasıl binilirmiş. 1400lira sana 1400lira ruhsat sahibine olmak üzere 2800 küsür lira trafik cezası yeseydin bide çekiciyle motoru otoparka bağlamaya götürselerdi bide karşı araç suçlu bile olsa adamın arabasını cillop gibi paşa paşa yaptırsaydın bide motorunu kurtarabilirsen motorun masraflarını karşılasaydın. yazık olurdu sana bidaha bisiklete bile binmezdin. bu işler çocuk oyuncağı değil motorlu araç kullanıyosun kurallara uymak lazım. kask yok mont yok bişey yok oralara hiç girmiyorum. neyse geçmiş olsun ders olsun
Arkadas hakli! Ustelik bir yaya ya carpsan, tam yandin. Bende a2 ehliyetsizim. Mayis basindan beri bekliyorum. Allahtan mani olmazsa 1 ay sonra gibi elime alirim o pvc parcasini. Ama su ara birazda ehliyet asamasinin uzun surmesinden dolayi kudurdum. Suresim var. Yaz bitti ulan diyorum habire... Careyi soyle bldum. Akuyu sokup arkadasa verdim. Ehliyeti gorene kadar bana verme dedim. Gerci beylik verdik, bizi kesti , versene akuyu cumartesi direksiyon sinavim var, pratik yapayim dedim, vermedi.
arkadaşlar ben dün motoru hiç bilmeyen bi arkadaşıma verdim ve kaldırırken düşürdü motoru hem de baya kötü düşürdü. domuzluk yamulmuştu değiştirdim. bi de ön teker biraz yamuk duruyo gibime geliyo. çünkü çamurluğun arka tarafında bi taraf lastiğin dibinde diğer taraf ise baya açık. ses de geliyo ya disk ya da çamurluğa sürttüğünden. burda motorcuya götürdüm. ön takım 0.50-1 cm kadar kaymış ama sana bi sıkıntı yaratmaz hızlanmada da etkili olmaz dedi ama tekere çok ama çok dikkatli bakınca çok hafif bi 8 çizdiğini gördüm 20-30 la giderken. ne yapmalıyım. ön takımı değiştirsem desem arkadaşım çok samimi gidip para isteyemem, kendim versem desem çok pahalı diye biliyorum. ön takımı değiştirmeden kayan yerinden geri çekip kaynattırma imkanı falan var mı? kayan yeri neresi gerçi onu da bilmiyorum, neresinden kaymış olabilir motor?
geçmiş olsun enes.sen önce ehliyet alana kadar motora ufak bir mola ver.. aynaların tanesi 20 lira,mn kafa grenajı 75lira(far hariç),direksiyonun yamuk olmasının bi kaç sebebi olabilir. bakıp yorumlamak lazım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:55 ----------
lastigin 8 cizdigini lastige bakarakmı anladın? lastıge baktıysan senı yanıltır. jantın herhangi bir noktasına odaklanıp dene..ayrıca 20 30la giderken 8 cizen lastık , 100km hıza falan cıktıgında kafada cok fazla sallama yapar. varmı oyle bı durum??
TRANSALP XL700
arkadaslar tvs nın yenı fıyat polıtıkasına kızdım ucuncu tvs yı alıcaktım ama bıraz daha eklıyıp yenı kasa cbr 125 ı gungor motordan dun teslım aldım artık bende hondacı oldum
kardeşim de geçenlerde galaxy almıştı yurtdışından getirilmiş+kaskolu almak daha mantıklı geldi keşke sizde öyle yapsaymışınız o taksitler evlat acısı gibi olur şimdi... ne diyelim canınız sağolsun
Sen bunu anlatınca dayımın bana motorunu acemiyken verdiği zaman aklıma geldi. Acemi olsamda deli cesareti ile yamaha' yı bir gazladım sokağın ilerisinden de dönüp devam ettim sonra biraz ilerledikten sonra sağa çektim baktım dayım arkamdan dualarla geliyordu... eee ne demişler mal canın yongasıdır
Bu arada geçmiş olsun. Aman siz siz olun acemi birine motoru verince artçı olarak sizde beraber gidin ki dengede zorlansada sonradan alışacaktır en azından olası bir durumda yönlendirme ve müdahale şansınız olur
Ah o reflexler yok mu... öncelikle geçmiş olsun. Geçen gün iftara davetliydik eşimle gece vakti eve dönerken yollarda ıslak önümdeki öküz taksi hiç beklenmedik bir anda akan trafikte yol ortasında frene pat diye basınca aramızda mesafe olmasına karşın iki tekerde baya bir gürültü çıkararak kaydı frenleri aynı anda birden sıkmadım ama lastik tırt olunca normal tabi neyse sonuç olarak taksinin arka tampona ön lastikle hafif dokundurdum birşey olmadı çok şükür. Taksiciye yanaşıp herhalde sen bunuda kendi araban gibi ABS'li zaznnediyorsun aniden fren yaptın önümde ya birşey olsaydı dedim pişkin bir şekilde sırıtıyordu küfredecektim ama günaha girmeyeyim diye susup yola devam ettim
Trafikte hiç beklenmedik anda herşey olabiliyor o yüzden yola çıkarken dualı çıkın
Hayırlı olsun erol kardeş güle güle kullan
bana da hak vereceksin şimdi ama.
motor kullanmayı hiç bilmiyorum ve ehliyet sınavında direk uygulama olarak gircem..motoru erken almamın sebebi önceden alıp az buz kullanmayı öğrenmek..mesela dubaların arasından geçecek kadar ki seviyeye gelmek.adamlar tek ders veriyorlar sınav için o tek derste öğrendin öğrendin yoksa paralı ders alacaksın. paralı ders almayada bütçem yok yani.
Bende senin gibiydim daha önceden peugeot, Mz, Planet, Yamaha falan tecrübem oldu ama kendi motorum değildi sağolsun dayımda CBF 150 vardı onda tecrübemi arttırdım
Tanıdık tecrübeli birileri ile pratik yapmak her zaman daha iyi
Kendi motorum erken gelseydi de yanımda tecrübeli insanlar olmadan yinede trafiğe çıkmazdım
Ehliyeti alana kadar en mantıklısı trafiğe kapalı alanlarda manevra kabiliyetini arttırmaya dayalı hareketleri çalışmak ve frenaj pratiği yapmak
Hatırlıyorum da babam bizi Peugeot motoruna bindirirdi küçükken öne oturtup birde gidonu verirdi o gazlardı ben yönlendirirdim
Hey gidi günler hey... demek o zamandan kanıma girmiş motor sevdası
Selam millet benim tvs 2012 model daha 3 gün önce ikinci el aldım motor görünüş olarak çok temiz fakat 30-40-50-60-70 km hızla giderken gidonu bıraktığımda gidon sallanıyor kafa sallıyor sebebi ne olabilir acaba böyle olması normal mi
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)