çanta ve sallama demişken en büyük hangi çanta takilabilir(düzgün sürüş için), bende şu anda arka tutamaklara bağlı aparatlı shad 33 var(içine bir kask veya iki mont sığıyor gerisini elimizde taşımak zorunda kalıyoruz).
çanta ve sallama demişken en büyük hangi çanta takilabilir(düzgün sürüş için), bende şu anda arka tutamaklara bağlı aparatlı shad 33 var(içine bir kask veya iki mont sığıyor gerisini elimizde taşımak zorunda kalıyoruz).
şimdi sen ellerini bırakınca sallamıyomu?: vala bende öleyse ufak takim ya gerçi 33lükte bi işe yaramazki hiç takma daha iyi:D benim cantada adam bile taşırım ben ya tv bile taşıdım koltuk taşıdım kamyoncu gibiyim:D endurolaradaki cantalara bakıyom daha benim cantadan büyügünü görmedim:D ama takarsan direksiyon dansöz gibi oynar ellerini bırakınca ben alıştım gerçi artık
arkadaşlar apache 160 ın geleceği yok bende 150 sini alayım diyorum sizler ne diyorsunuz sizce almalımıyım yoksa beklemelimiyim topiği baştan sona okudum kullanıcıların geneli memnun acaba bende memnun kalırmıyım görüşlerinizi önerirseniz sevinirim bide bildiğim kadarıyla apache 150 nin lastiği iç lastikli ben bunu dubleks e cevirebilirmiyim artı ramdıman verirmi sağlıklı olurmu
al neyı beklıyosun bu saatten sonra gelmesı ımkansız zaten yaz geldı
evet alıcam inşallah şimdi en iyi fiyat verenlere bakıyorum
Gel tabiki yer çok:d
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:41 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:33 PM ----------
Benim alet hiç fotosu yoktu ekliyeyim dedim;
Önünü nasıl YBR tarzı yaptın?
İlk aldığım zamnlarda düşmüştüm ve koruma demiri yamulmuştu,ve motorun hayatını kurtardı diyebilirim.o yüzden daha dayanıklı bir koruma demiri ihtiyacı duydum ve yaptırdım.Siz siz olun koruma demirinizi sakın çıkartmayın.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:24 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:09 PM ----------
Apache kullanıcısı olarak motosikletimde denediğim değişikliklerin bir çoğunu sizlerle paylaşıyorum.Yeni yapdığımız bir değişiklik hakkında sizlere konuyu açmak istiyorum.
Gecen hafta karar verdim ve motor gücünü yükseltmek için çalışmalara başladım.öncelikle Motoru dağıttık ve motorun çalışma şeklini ve motor parçalarının ne derecede dayanıklı olduğunun bir araştırmasını yapdık,motoru söken tamirci arkadaşlar motorun çalışma prensibini ve montajını cok beyendiler harika..Daha sonra piston çapları ve silindirin ölçümleri yapıldı,silindirin ve motor alt parçalarının yeni piston un büyümesinden dolayı karşılaşacağı basınç ve fazla şekilde krank ve bilyaları,yatakları,piston kolu nu zorlamasından dolayı doğacak arızalar tartışıldı,ve bu motorun alt parçalarına göre son limit olarak takılabilinecek bir piston ölçüsü bulundu.Bu işi yapanlar,bu işlere meyilli daha önce ve şu an motor modifikasyon işlemleri ile uğraşan kişiler,birisi bu önümüzdeki pazar,10.05.2009 izmit körfez pistinde ,125 kategorisinde modifiyeli ybr ileyarışacak bir arkadaşımız.
Orjinal apache 150cc nin piston çapı 57mm.Biz bu değerler ve tartışmlar sonunda bir değerde karar verdik ve 61.5mm önce bu piston için araştırmalar yapdık ve bu ölçüde 750 honda serisinin orjinal pistonunu öne aldık,piston için düzcedeki arkadaşların cok büyük olduğunu bu motorun bu pistonu kaldırmayacağını en yakın sürede arıza cıkaracağını çalışmayacağını sölemelerine rağmen biz bir kumar oynadık ve düzceden adapazarına rektefiiye ustası eski usta nedim dayıya ulaştık,ve bize iki şık sundu:1.si bu pistonun orjinal silindir üzerinde çalışılarak takılabilir olduğunu silindirde daha sonra her hangi bir işlemin yani rektefiyenin olmayacağını söledi,yani ileri zamnlarda motor yağ eksiltme yaparsa rektefiye olamaz silindir değişecek.2.şık ise silindirin içindeki orjianal gömlek cıkartılıp silindir yani aliminyum kısım büyütülerek yeni gömlek çakılabilir şıkkı,yanlız ikinci şık pistonun büyümesinden dolayı silindirin büyütülmesi ve gömlek in enininde kalın kalmasından dolayı motorun çalışmasından sonra cok fazla ısınacağı ve motorun cok hararetli çalışarak bazı zararlar vereceğini ve uzun süreli olmayacağını söylemesi,üzerine orjinal silindir üzerinde oynama yaparak daha fazla verim alabileceğimizi söyledi,pistonun büyümesi ile basıncın ve vuruntunun cok olacağı için harareti arttıracağını ve gömleğin ince kalarak silindirdeki soğutucaların ince gömlekleri daha cabuk soğutma işlevi olacağını ve bu yüzden orjinal silindiri kullanmamızı tavsiye etti ve,pistona göre sillindiri hazırladı,hazırlama süresi 4 saat sürdü ama işçilik süper in üstünde.
Ve geri döndük sonra motor koruyucu yağ ile motor toplanmaya başlandı.
Motor toplanırken acaba çalışınca ne olacak çalışacakmı çalışmayacakmı diye kafamda okadar soru işareti vardıkı anlatamam.
Nihayet motor çalışma aşamasına geldi mobil 4t 15 40 yağ koyuldu, marş bastı ve
Motor çalıştı makina nın ilk marşta saat gibi çalışması beni hayli kafamdaki sorulardan uzaklaştırdı ve rahat nefes aldımmotor ısınana kadar çalıştı ve biraz gazladık süper çalışıyor ve gücün farkını anlamıştım.Motorun sesi torku bile farklıydı bir 250 cc gibi çalışıyordu,motorcu arkadaşların kendi yapdıkları hesaplarına göre 180 cc nin üstünde olduğunu söylüyorlar.Ve motor tamircisi motorla iki gün deneme sürüşleri yapdı ve dün motoru teslim aldım.70 km lik bir ufak gezi yapdık motorun deparı kat kat fark ettiğini ve tork un cok fazla olması ilk tespit ettiklerim. aynı zamada biraz yüksek devirlerde vites değişikliklerinde debriyaj setinin yeni takılmasına rağmen ufak kaçırmalar olduğunu sezdim sanırım debriyaj zayıf geldi bu konudada bir çalışmamız olacak sanıyorum.
Şu an rodajda olduğundan dolayı fazla uzun gazlamadım sürati için şu an bişi söleyemem ama deparı, üzerindeki dişlinin 14 olmasına rağmen süper.
Maliyetine gelince :
Piston Sekman : 75tl
Silindir modifikasyon : 80tl
İridyum Buji : 35tl
Performance hava filt : 30tl
Mobil 15-40 4T Yağ : 15tl
Düzce Adapazarı git gel Yakıt : 70tl
Motorsikletcinin işçilik : 100
Ve Yapım aşamasından bir Kaç Foto :
[B][COLOR="Red"][/COLOR][/B]Dikkat Önemli Not : [COLOR="Blue"][/COLOR]Beyninizin Değerinde Kask Kullanın!!!
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)