Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık
durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...
Benim motor 20 tl lik benzinle 155 km götürüyor şehir içinde. Kanuni windy 125 motorum 180 km götürüyor. Bence en büyük fark ilk çalıştırmada jikle ile çalıştırıyor bu arada motor soguk oldugundan ve jikleyi çektigimizden çok fazla benzin yakıyor. Eğer bu sorun olmasaydı bence daha iyi olurdu gibime geliyor
motora alışık değilsin sanırım öyle bi sorun yaşamadım yaşayan biri varsada daha hiç böyle bişi yazmadı kimse. ben 100 120 bazen 130 lara çıktığımda bile savrulma yolda gezme yaşamıyorum. en çok hoşuma giden yanıda frenleri çok güzel gerçekten. motora alışmadıgın için olabilir.
bu arada bişi sormak istiyorum bu motora 97 oktan benzinmi almak gerekiyor ben 95 alıyorum da
Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin
abicim saygılar. sakın deyim öyle bir hataya düşmeyin aman motor o kadar dengeli ki sık sık iki elimi bırakıp güven içinde gittiğim olur. frenleri arka teker de ön teker de kitlenebilecek kadar güçlüyse sorun frene alışılmamış olmaktadır. bir önceki motorunuz daha hafif bir motorsa. ve onun ayarında frenleme yapıyorsanız belki yeterli gelmemiş olabilir. ama ilk sizden duruyorum fren olayını.
tekerlekler sizden habersiz kımıldayamaz zaten. fakat sürdüğünüz zemin enine değilde boyuna dalgalıysa ( yani araçların sürekli aynı yerden geçip dalgalandırdığı izler. veya taş döşemeli yollar) gerçekten tekerler bağımısz sasvrulmalar yapıyormuş hissi veriyor.
aslında 95 ile 97 oktan arasında aşırı bir fark yok. oktan sayısı sıkıştırma oranına göre seçilen birşeydir. düşük oktanlı benzin henüz buji ateşlemeden ısıdan dolayı yanıp vuruntu yapar bu nedenle her zaman için yüksek oktanlı benzin sağlıklıdır. fakat hava soğutmalı motorlarda sıkıştırma oranı çok yüksek olmadığından asla 97 oktana ihtiyaç yoktur. sıkıştırma oranı 11/1, 12/1 gibi olursa anca yazın 97 oktan daha iyi denilebilir. tabi bizim 9.5 /1 sıkıştırma oranımızla 97 oktan almak gibi bi gereksinimiz yok. Adananın cehennem sıcağı yazında bile gerek yok emin olabilirsiniz:D
..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..
..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..
Şehir içi 11 kuruş yakıyorsa süper valla
Yol ıslakmıydı bu sorunları yaşarken ? 135 kg gayet oturaklı bir motor aslında . Sorun lastiklerde değiştirmeni öneririm . Söylediğin 3 sebep de lastikleri işaret ediyor ki orjinal lastikleri berbat zaten. Ve sadece bu sebepten motoru satma derim
bilmiyorum lastiği çok mu abartıyorsunuz ki yani benim arka ırc ama ön orjinal lastik hiç bi sorun yaşamadım daha ıslak zemindede olsa. birazda kullanıma bağlı ıslak yolda biraz daha temkinli olmak lazım kuru asfalt yol gibi sürülemez tabi. hiç bi lastiğin o kadar güven vereceğini düşünmüyorum.
Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin
Elbette 1 tonluk arabalar bile frene asıldığın zaman kayıp gidiyor . Öncelik ıslak zeminde temkinli kullanmadan geçiyor. Ama bende şuanda irc var ön arka orjinal lastiklerde yapan kaymayı şimdi yapmıyor . En azından daha aza indiriyor . Tabi biraz daha kaliteli lastik daha faydalı olur mesela metzeller
Tvs Velocity 160 street fighter bekleyenlere kotu haber . tvs turkıyeyı aradım bu sene gelmeyecegını soyledıler..
2012 modeller ne zaman gelir tahminen ? Fiyat olarak da umarım çok abartı olmaz.
Titreşim falan var diyorlar ama parayı denkleştirir denkleştirmez alıcam Allah kısmet ederse.
Benim çinliden daha çok da değildir ya bu titreşim
yaw adamlar dehşet tasarımlar yapıyorlar. en yaygın cc de piyasaya sürüyorlar. ortalıkda zibil gibi bu motorlardan olması gerekirken. canım Türkiyem kendi kendini mahrum bırakıyor...
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:05 ----------
hangi titreşim
..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..
..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..
ya hocam inan bana bu motorda titreşim problemi yok. eğer 80 yaşında nazik ve hassas bir teyzeyi bindirip gezdirmeyeceksen kesinlikle sorun olacak kadar titreşim yok. ancaki hissedilen titreşimde motora ayrı bir hava veriyor. gücü hissettiriyor. o da kişiden kişiye hafiften bi değişim gösterir.
..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..
..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..
ben çinliden sonra apacheyi kullanınca ve bikaç yerini söküp kuracaladığımda hayran kalmıştım. adamlar gerçekten sağlam yapmışlar dedim. çinliyi sökerken acaba kırılırmı yalama olurmu korkusu vardı. artık öyle bir derdim yok.
neredeyse bütün vidalarında tvs markası var. vidaları bile kendi bünyelerinde üretilmiş yani o derece.
birde 2012 modeller farklı özelliklerde mi gelecek acaba. ben 2011 ler ile aynı olacak diye duymuştum.
..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..
..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..
1-) İzmir'de 3-4 gündür 100km ye ulaşan rüzgar var. Acemiliğin de etkisi olabilir bunun yanında, hızıını kontrol altında tutarak üstesinden gelebilirsin. Çeşme yolu yazın bile rüzgarın bol olduğu yerlerden.
2-) İlk motorun mu bilmiyorum ama frenlemeyle ilgili tecrübe edinmek gerekebilir. Arka frene olması gerekenden fazla yüklendiğinde kilitlenme çok normal.(Kampanaların genel özellikleri) Kombine kullanıyorum demişsin ama bir sorun var demek ki.
3-) Belediyenin traşladığı yollarda çizgiler yol ile paralel olduğundan her motor o çizgileri izler. Belediyemiz bisikletlileri düşündüğü kadar motosikletçileri düşünmüyor malesef. Her trafiğe çıkanı otomobil kabul eden "çok düşünceli" yöneticilerimiz var.
Müsait olduğunda özelden bana msj atabilirsin. Hafta içi akşam buluşur tartışırız
Tek derdi dünya olanın dünya kadar derdi olurmuş...Hz.Mevlana(r.a)
Yeni bir 2011 TVS, eski CBF 150 sürücüsü olarak bende biraz kıyaslama/karşılaştırma yapmak istiyorum izninizle:
CBF 150: Evet, CBF 150'de vibrasyon neredeyse sıfır, sürüşü konforlu ve rahat, çok uzun yol yaptım (yaklaşık 12.000km) keyifle gidiliyor.
Ama bence Honda'nın başına bela bir hibrit modeli... Honda'nın resmi uluslararası internet sitesinde CBF 150 diye bir modeli yok, Tüm modellerinin yer aldığı servis kitapçığında veya parça kataloğunda da CBF 150'yi bulamazsınız... Çin'de üretiliyor. Ve sadece Asya (Türkiye'de dahil) ülkelerinde satılıyor. Avrupa pazarında yok gibi. Yakıt/performans dengesi iyi, yedek parça sorunu yok (ki, yan sanayisi ve orijinal olmayan yedek parçası bolca mevcut) Fakat orijinal parçası pahalı bence. Vites geçişleri kemikli ve sesli bazen şaseye bile geçişler yansıyor. Kalkışı hantal, kasa bence motora göre ağır. Grenajı kalitesiz ve bir Çinliden hiçbir farkı yok. Motor hariç tüm donanımı tipik bir Çinli motosiklet kalitesizliğini hissettiriyor. 2,5 yıl kullandım, 2008 modeldi ve 6200 km'de almıştım. Belki benim şansıma idi ama ben sıkıntısından ve tamirinden kurtulamadım.
TVS: Henüz ukalalık yapacak bir deneyime sahip değilim. 1 hafta oldu alalı. 2011 model ve 3100 km'de satın aldım. Şehir dışından aldım. Noterden çıktığım gibi yola koyuldum. Çekişi, kıvraklığı sanki serbest bıraksanız altınızdan kayacakmış gibi bir his verdi. Yakıt durumunu henüz bilmiyorum. Ama dijital göstergesi, kasası, oturuş biçimi ile şimdilik iyi. Uzun yol yapınca ortaya çıkar artık. Vites geçişleri ok hoşuma gitti. Honda'daki sarsıntılı ve sesli geçişler yok gibi. Vitesler çok sessiz ve kolay geçiyor. Hele boşa almak tüy gibi bir dokunma neredeyse. Gösterge tatminkar. Saat, devir, benzin ve hız size bir profesyonellik hissi veriyor. Kıvrak ve seriliği, direksiyonun dönüş kabiliyeti Honda'dan kesinlikle çok iyi. Motor aksamı ve grenajını incelediğimde Honda'ya göre daha kaliteli ve sağlam gibi görünüyor. Kaliteli ve işçilik kokuyor. Bu segmentteki bazı ayrıntılar uyu düşünülmüş Honda'ya göre.
Vibrasyona gelince: Evet, Honda'ya göre vibrasyonlu bir makine ama bu rahatsız etmiyor, yani beni etmedi. Çünkü beygir ve torku daha fazla bu nedenle bu kadar visrasyon dert edilmemeli. sanki. Vibrasyon 3-4-5. viteslerde rahatsız edici durumdan çıkıyor. Artçıma özellikle sordum (Honda'da hiç sorun etmiyordu), vibrasyonun rahatsız edici olmadığını söyledi. Artçı koltuğu rahatsız etmiyor, oturuşu iyi. Topcase kullanmak için ek donanım gerektirmesi biraz eksi gibi görünse de çözümü var sonuçta.
Yakıt konusunda henüz bir fikrim yok, az yaktığı söyleniyor. Ama şehir içindeki kıvraklığı ve ivmelenmesi kesinlikle Honda'dan daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Öte yandan yedek parçasının pahalı olduğu söyleniyor, bilmiyorum ama Honda'nın da yan sanayisi ile orjinali ile epey fark var. Mesela yan sanayi marş motoru 35 TL orijinali 75 TL. Zincir 15 TL orijinali 45 TL... TVS'nin yan sanayisi yok, bu nedenle parçaları orijinal almak zorundayız belki ama en azından kesin orijinal aldığımızı biliyoruz.
Henüz 1 hafta oldu alalı, ilk gözüme çarpanları ve bu segmentte motosiklet almak isteyen ve tereddütü olan arkadaşlarla paylaşmak istedim.
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)