geçen seneye kadar bende yağmur çamur soğuk dinlemiyordum ama bu sene ne olduysa
geçen seneye kadar bende yağmur çamur soğuk dinlemiyordum ama bu sene ne olduysa
Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin
yaşlandın mı reis yoksa )
Bende hakkın kaldıysa sevildiğin yıllara say...
devir saatinde titreme oluyor demiştim 6-8000 devir civarı, bir arkadaşta gidonun ortasındaki kapağı söküp alt kısımda olan vidayı gevşetmemi söylemişti ve böylece sorunun ortadan kalkar demişti,
hangi civata acaba bu sağlı sollu olan iki civatamı ve inceledim km kablosuyla alakası yok gibi, sizlerede sorayım dedim
dikkat edin soldaki civatada pul var sağdakinde yok, motoru aldığımda sağ taraftaki vida yoktu zaten araya pul atmak gerekiyo anlaşılan TVS unutmuş
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık
durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...
bana cok mantıksız geldı o fıkır benım devır saatı tıtremıyodu denemek amaclı actım o dort cıvatayıda sıkabıldıgım kadar sıktım hala tıtremıo deısen bısey olmadı yane sonra gevsettım ole denedım gene bısey deısmedı sımdı hepsı sıkı ama gene tıtremıyo yane hıc bısey deısmıo eskıden nasılsa gene oyle:D
myword1 ,ben onu özellikle xenon için söylemiştim.ben genel olarak kullanacağım şeylere para vermek gibi bir düşüncedeyim.25 yıldır motsiklet sürücüsüyüm.şimdi paso gece yolculuğu yapıyorsam eğer gece görüşü benim için önemlidir değil mi? işte o zaman gidip xenon araştırması yapar ve/veya taktırırım.sırf hava olacak diye değil.ben daha geçen yıla kadar SUZUKİ GSR 600 kullanıyordum,bir gezimizde arkadaşımın HONDA CBF 1000 in,statörü xenon yüzünden yandı ve ben yardım ettim de şehre kadar gelebildi.yıllardır büyük motorlarımızı götürdüğümüz ustamızda aynı şeyi israrla söyler,xenon taktırmayın diye.yani bir bildiğim var.
ille de taktırmak isteyen arkadaşlar varsa,buyursunlar taktırsınlar,parada zevk te onların.benden söylemesi.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
kartalizma07
Aldığımda o iki vida çok sıkılmış, 2 kez devir saati sorunu oldu ve komple değişim yaptırdım. Devir saati titremeyecek şekilde gevşetirsen sorun kalmaz. Zaten o bölümde civatalardan hariç sabit contalar olması lazım, çıkarılamayanlardan.Bende işe yaradı..
Anladım kardeşim, sorun değil. Msj ile ulaşırım bi org. olursa.
Tek derdi dünya olanın dünya kadar derdi olurmuş...Hz.Mevlana(r.a)
pekı abı bısey sorcam benım bıldıgım kadarıyla farları statorle yanan motorlarda motor calısmadan far yanmaz mesela bızım apachelerde kontak acıktır ama motor calısmıosa far yanmaz yada ybr 125 esd lerde ole cbf 150 lerde de ole hatta onlarda alternator olayından dolayı far hıc sonmez bılıyosun sımdı ben xenon statore zara vermesın dıe ekstra bı kablo cektırdım ve xenon un artı ve eksı kablolarını akuye baglattıktan sonra bu ektra kabloyuda kontak elektırıgıne baglattım bu sekıl yapınca ne sellektorde nede uzun kısa farda hıc bır kıpırdama yada yavaslama olmadı orjınalı gıbı uzun kısada yapıo sellektorde yapıo ayrıca gosterge aydınlatmasında da hıc zayıflama yada kıpırdanma yok ıkı tane oto elektrıkcısınede sordum hatta kafayı sokup baglantıya baktılar sorun yok kullanabılırsın dedıler ztn xneon u taktırdıgım yerıde bılıyosun surat motor ıstanbuldakı en buyuk tvs bayısı ve adamlar bana en az 50 tane yenı kasaya bagladık hıc bır sey olmaz dedıler ayrıca 2 yılda garantılı xneon ama sen sımdı bole dıyınce benım kafam karısıyo soktursemmı sokturmesemmı dıe dusunuyorum acaba senın bıldıgın bır xneon baglama yontemı varmı yada ogrenebılecegın zararı mınumuma dusurmek ıcın nasıl bı baglantı kuralım mesela...
pekı abı bısey sorcam benım bıldıgım kadarıyla farları statorle yanan motorlarda motor calısmadan far yanmaz mesela bızım apachelerde kontak acıktır ama motor calısmıosa far yanmaz yada ybr 125 esd lerde ole cbf 150 lerde de ole hatta onlarda alternator olayından dolayı far hıc sonmez bılıyosun sımdı ben xenon statore zara vermesın dıe ekstra bı kablo cektırdım ve xenon un artı ve eksı kablolarını akuye baglattıktan sonra bu ektra kabloyuda kontak elektırıgıne baglattım bu sekıl yapınca ne sellektorde nede uzun kısa farda hıc bır kıpırdama yada yavaslama olmadı orjınalı gıbı uzun kısada yapıo sellektorde yapıo ayrıca gosterge aydınlatmasında da hıc zayıflama yada kıpırdanma yok ıkı tane oto elektrıkcısınede sordum hatta kafayı sokup baglantıya baktılar sorun yok kullanabılırsın dedıler ztn xneon u taktırdıgım yerıde bılıyosun surat motor ıstanbuldakı en buyuk tvs bayısı ve adamlar bana en az 50 tane yenı kasaya bagladık hıc bır sey olmaz dedıler ayrıca 2 yılda garantılı xneon ama sen sımdı bole dıyınce benım kafam karısıyo soktursemmı sokturmesemmı dıe dusunuyorum acaba senın bıldıgın bır xneon baglama yontemı varmı yada ogrenebılecegın zararı mınumuma dusurmek ıcın nasıl bı baglantı kuralım mesela...
---------- Post added at 12:03 ---------- Previous post was at 11:44 ----------
sunu eklemeyı unuttum bora abı benım farlar bu baglantı seklınden sonra kontak acıkken yanıyo motoru calıstırmama gerek olmadan yane ayrıca xneon farın ıcınde bılıyosun kendı beyını vardır ve akuden elektırıgı alan bu beyın farları yakar yane statörün yükünu daha da hafıfletmıs olmazmıyım honda cbf 1000 ornegı vermıssın acaba o motorda yalnıs bır baglantı fılan olamazmı vede su onemlı far hıc sonmeden kac saat yandı cunku xneon dakı beyın uzun sure yanmadan dolayı asırı ısınmıs ve arıca yapmıs olabılır boylese far statore yuklenmıs ve statorude yakmıs olabılır xneon farların 2-3 saat aralıksız yandıktan sonra bı 15 20 dk dınlendırılmesı lazım gıbı bısey okumustum bırkere ınternette hava sogutmalı motorlar gıbı yane
arkadaşlar,benim motosiklet elektriği hakkında pek fazla detay bilgim yok,nasıl bağlandığını da bilmem.ben sadece yaşadıklarımı,gördüklerimi ve ustamın söylediklerini paylaştım.ama arkadaşım seyir halindeyken bu oluştu.ustanın dediği ise,statör bu enerjiyi karşılayamadığı için zorlanmış ve yanmış.şimdi HONDA gibi kendini oldukça geliştirmiş bir markada bu yaşanıyorsa,diğer markalarda neden yaşanmasın diye sorarım.kaldı ki bu duyduğum ilk olay değil.benim söylemek istediğim,arkadaşlarım,çok da kullanmayacakları bir özellikten dolayı sıkıntı yaşamasınlar.
tekrar söylüyorum;ille de taktırmak isteyen arkadaşlar varsa,buyursunlar taktırsınlar,parada zevk te onların.benden söylemesi.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
arkadaslar bısı sorcam bızım apacheler yag eksıltıomus bugun elemanın bırını gordum 2009 model apachesı vardı sıfır almıs subab ların ordakı ek yerınden yag kacırıyo dedı bana bende ole bı sorun yok dedım cektık saga baktı subabların tam ortasındakı ekyerınden gercektende katılasmıs cok azbı yag tabakası vardı adam parmagıyla sıldı gosterdı acaba sızlerdede varmı bole bısey bı kontrol edermısınız benımkısı motorun sol tarafındakı ek yerınde on tekerın hemen arka kısmında adamın dedıgıne gorede sıkıntı olmaz butun apachelerın sorunu buymus ama mıllet vıbrasyondan yakınmaktan buna dıkkat etmezmıs yarın servısede gıdıcem bıı cok kafama takıldı acaba rodaj donemındemı yaptı bunu cunku yag akmamıs az bısey katılasmıs yag kacırdıgını soyledıgı yerde yarın orayı bı temızlıyım bakalım bır daha yapıcakmı:S
bende öyle bi sorun yok (2008 model) en ufak bi yağ falan yok ya eksiltme durumuda yok. terleme yapmıştır belki yada ne bileyim motoru toplarken falan sürüyolardır ya bilemiyorumda şimdi en azından yağ eksiltme durumu yok bunu herkes söylüyo
Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin
selam arkadaslar bak xenon beyninin bilgileri okursan anlarsın onların bağlantısı sabit 12 volt kullanmasıdır eğer ki statordan alırsa 13 volta kadar yukseliyo akım bunun onune geçmek için aüden beyine gelen güç kablosu var burada aynı benzınlı arabaların bobini gibi amperi düşürüyor voltajı yukselten bi dür entegre 18000 volta kadar yükseliyor yanlış bilmiyorsam birde uzun kısa fara gelen kablolar sinyal yani ampulü yönlendirici gibi xenon farda uzun kısa yok sadece ampul içine bir bobin var ampulü ileri geri yaparak uzun kısa yapıyorsanıyoruz yani far hep aynı yanıyor ama bizim motorlarda uzun yapamıyorsun bunu bilin neden diyeceksiniz bizim makinalarda kısaya statordan direk geliyor uzun yaptığında kısayı kesmıyor uzun kısa aynı anda yanıyor ve xenon farda sinyaller çakışırsa far söner bilginize
---------- Post added at 00:11 ---------- Previous post was at 00:05 ----------
abi yanlış anlama montaj hatası veya malzeme hatsı veya ucuz olmasından kaynaklana bilir ama ole aku bitirir gibi söylemler yanlış zaten beyini çevirim kaç wattlık olduğunu anlarsın benimki motor xenonu 35 watt yazıyor çıkış wattını
---------- Post added at 00:13 ---------- Previous post was at 00:11 ----------
ayarla işte kafana göre görüşelim
iyide benım motora taktıgım xneon farda uzunda var kısada var ayrıca sellektorde ayrıca benım far uzun kısayı ıcerı dısarı deıl asagı yukarı yapıyor yane ampul kısadayken asagı dogru bakıo uzunu yakınca ampul yukarrı dogru kalkıyo sellektordede yukarı kaldırıp tekrar asagı bırakıyo yane far dedıgın gıbı hep aynı yanıyor senın xneon far motor calısmadan kontak acıkken yanıyormu ?
arkadaşlar bana çanta demiri ve çanta tavsiyesinde bulunabilecek biri varmı münkünse linklerle birlikte kafama göre bişi bulamadım
fiyat sıkıntı olmaz ise. alttakini tavsiye ederim. rekleri aynı olması lazım. farklı renkler çirkin görünüyor. ben sarı rengini bulsam alacaktım.
http://www.motomaxonlineshop.com/mai...a-pmu1559.html
http://www.motomaxonlineshop.com/mai...a-pmu1579.html
bende 40 lt.shad kargo var.çok memnunum.bir yerlerde okumuştum,40 lt.den büyük olursa sallama yapıyor diye.250 tl.ye almıştım.50 tl.de çanta taşıma demiri ama bir kaç değişik modeli varmış.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:35 ----------
arkadaşlar,ibrahim kardeşimiz bana yağlarla ilgili fikrimi sormuş,bende bildiklerimi yazayım dedim. öncelikle,ben,sadece 25 yıldır motosiklete binerim,bu kadar yılın birikimi bilgilerim var,duyduklarımı bildiklerimi,okuduklarımı naçizane paylaşıyorum.
yıllardır motorlarıma castrol kullanırım,memnundum,bu aralar ipone kullanıyorum.yazın bizim buralarda 20-40/20-50,kışın da(pek kış olmaz buralarda)10-40/15-40/10-50 kullanırım.dikkat ettiğim ise,yarı sentetik veya tam sentetik olmasıdır.nedeni de,sentetik yağların daha teknolojik ürünler olduğu ve içerisinde,yağın ömrünü uzatıcı/kaydırıcı birçok maddenin bulunduğunu okumamdır.önceki büyük motorlarımda ve apache'm de de aynı hassasiyeti gösteriyorum.zamanı gelince üşenmeden değiştirtirim yağımı.
bir başka dikkat ettiğim konu ise;zincir yağlama konusudur.her 500 km.de bir yağlar,her 1000 km.de bir gazyağı ile temizler,dinlendirir yağlarım.eğer gazyağı bulamazsanız mazot ta olabilir.ama asla ve asla,benzin,tiner,solvent veya diğer çözücü maddelerle temizlemeyin çünkü o-ring lere zarar verir hatta eritebilirler.sitemizde bu konularda çok değerli bilgiler mevcuttur.hepinizin bilgilerine sunarım.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)