Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #35061
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    150cc ve 180cc silindir strok mesafeleri aynı;
    https://i.hizliresim.com/7efvHW.jpg

    --------------------------------------

    asıl fark pistonlarda; biyel koluna bağlanan yerleri yan yana getirince 62mm piston yaklaşık 2mm kadar daha yüksek durdu, resimde biraz bombeli görünebilir çünkü traşladım ama yetersiz geldi.. baya daha traşlamam gerekiyormuş.. bende birde 57mm piston da az da olsa çarpıyordu üst kapağa... yan sanayi olduğu için mi uymadı bilmiyorum, belki krank sorunludur...
    https://i.hizliresim.com/c2qlYT.jpg

    --------------------------------------

    180cc silindir 62mm geliyor iç çapı ve arkada görünen 150cc üst kapak; üst kapak içerisinde dikkat edince halka izleri görünüyor, bir süre 57mm piston ile kullandım ve bir süre 62mm piston ile kullandım.. 62mm olan piston kenara 2mm kala iz yapmış pistonun şekli itibari ile ve sonrasında 57mm yani 150cc pistona geçince oda az bir vurma yapıyordu oda iz yapmış..

    yani ne hikmettir bilemedim, 150cc pistonda 180cc pistonda üst kapağa çarpıyordu benim motorda.. şimdi geçen pazar yeni taktığım 180cc silindir yani 62mm pistonu baya bir traşladım ama yine çarpıyor yine çarpıyor :D
    https://i.hizliresim.com/ffFdNa.jpg
    Fatih peki senin kol orjinal mi usta değiştirirken başka motorun kolunu takmasın sakın bu arada 150lik piston daha kısa gibi duruyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #35062
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fatih peki senin kol orjinal mi usta değiştirirken başka motorun kolunu takmasın sakın bu arada 150lik piston daha kısa gibi duruyor
    pistonun eteği önemsiz, önemli olan biyel kolu bağlantısının olduğu yerden yukarısı, yani 62mm piston 1 ile 2 mm civarı daha yüksek atıyor..

    hayır biyel kolu değişmedi..

    180cc yapmak için üstk kapak değişimi şart gibi, yani böyle olmaz ki, pistonlar bariz farklı strok mesafesine sahip, yani 180cc taktıktan sonra piston silindiri yukarı aşıyor... gerçi üst kapak değişse yine yeni kapakta da çarpma olur ki? krank bölümüyle de mi oynamak gerek bilemedim... acaba 180cc ile 150cc arasında biyel kolu uzunluğu farklı mı?

    edit: evet evet, büyük ihtimal 150cc ve 180cc lerde biyel kollarının boyları farklı, çünkü dikkat edersen pistonları su terazisinin altına sabitleseydim 57mm pistonun biyel kolu bağlantısı olan krom boru 2 mm yukarıda kalacaktı.. yani 62 mm pistonun orjinal biyel kolu 57mm pistonunkinden daha kısa olabilir... ve bu 2mm problemi aşmak için daha önce araya fazladan conta koyup çözmekten bahsetmişlerdi diye hatırlıyorum.. baya sayfa gerilerde kaldı..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:17 ----------

    uuuuvvvv, konuda bir makine mühendisi var, hocam biyel kolu uzun gelince bizde silindiri esnetemedik, bu yüzden silindiri esnetmiş misali arayı contalarla dolduruyoruz, ne dersiniz bu işe? vuruntu sesi ancak bu şekilde azlıyor, test ettim.

  3. #35063
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    pistonun eteği önemsiz, önemli olan biyel kolu bağlantısının olduğu yerden yukarısı, yani 62mm piston 1 ile 2 mm civarı daha yüksek atıyor..

    hayır biyel kolu değişmedi..

    180cc yapmak için üstk kapak değişimi şart gibi, yani böyle olmaz ki, pistonlar bariz farklı strok mesafesine sahip, yani 180cc taktıktan sonra piston silindiri yukarı aşıyor... gerçi üst kapak değişse yine yeni kapakta da çarpma olur ki? krank bölümüyle de mi oynamak gerek bilemedim... acaba 180cc ile 150cc arasında biyel kolu uzunluğu farklı mı?

    edit: evet evet, büyük ihtimal 150cc ve 180cc lerde biyel kollarının boyları farklı, çünkü dikkat edersen pistonları su terazisinin altına sabitleseydim 57mm pistonun biyel kolu bağlantısı olan krom boru 2 mm yukarıda kalacaktı.. yani 62 mm pistonun orjinal biyel kolu 57mm pistonunkinden daha kısa olabilir... ve bu 2mm problemi aşmak için daha önce araya fazladan conta koyup çözmekten bahsetmişlerdi diye hatırlıyorum.. baya sayfa gerilerde kaldı..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:17 ----------

    uuuuvvvv, konuda bir makine mühendisi var, hocam biyel kolu uzun gelince bizde silindiri esnetemedik, bu yüzden silindiri esnetmiş misali arayı contalarla dolduruyoruz, ne dersiniz bu işe? vuruntu sesi ancak bu şekilde azlıyor, test ettim.
    Sen bence orjial sıfır piston ve biyel kolu al montajını yaptıktan sonra çalıştırmadan kranktan çevir eğer çarpmıyorsa lmştur eğer çarpıyorsa üst kapak şart silindiri taşalamak performans düşüşüne neden olabilir.

    Geçmedi şu belada gidip alayım parçaları şehirler arası yasak yüzünden projeler erteleniyor hep

  4. #35064

    Üyelik
    19 Şubat 2020
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen bence orjial sıfır piston ve biyel kolu al montajını yaptıktan sonra çalıştırmadan kranktan çevir eğer çarpmıyorsa lmştur eğer çarpıyorsa üst kapak şart silindiri taşalamak performans düşüşüne neden olabilir.

    Geçmedi şu belada gidip alayım parçaları şehirler arası yasak yüzünden projeler erteleniyor hep
    Servis manuelinde üst kapak farklı, biyel kolu ve bilyalari falan farklı, egzantrik milinin oturduğu kapak farklı., karbüratör farklı, sanzimanda bazı vites dislileri farklı. Birkaç farklı kısım daha var.
    Hocam bana sorarsanız bu ugraslariniz gereksiz olacak. 180 cc ye cevirseniz bile arada çok farkedilir bir fark olmayacak. Bence değmez.
    Motoru satacaksin üstüne ekleyebilirsen 200 250 cc bir model alacaksın.

  5. #35065

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı Tataroglu41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Servis manuelinde üst kapak farklı, biyel kolu ve bilyalari falan farklı, egzantrik milinin oturduğu kapak farklı., karbüratör farklı, sanzimanda bazı vites dislileri farklı. Birkaç farklı kısım daha var.
    Hocam bana sorarsanız bu ugraslariniz gereksiz olacak. 180 cc ye cevirseniz bile arada çok farkedilir bir fark olmayacak. Bence değmez.
    Motoru satacaksin üstüne ekleyebilirsen 200 250 cc bir model alacaksın.
    ben kontrol ettiğimde,
    - silindir piston,
    - üst kapak,
    - egzantrik gergi tertibatı,
    - karbüratör,
    - tps sensör,

    farklı. 150 rtr modelinde krank ve biyel kolu 180 ile aynı gözüküyor. 160 olanı iste tamamen farklı bir motor temelde.

  6. #35066
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    150-160 komple üst kapak aynıdır 180liğin üst kapağı farklıdır. Gergi tertibatı 150-160-180de aynı egzantirik zinciri aynı 94 parçalı silindir piston seti alınacak krank farklı gösteriyor krankın değişmesi gerek biyel kolu seti farklı rtr tip kullanıyorsanız krankın bağlandığı bloğu değiştirmeniz gerekmez eski yani boyasız tipili blok değişmesi gerekiyor parça kodları farklı çünkü

  7. #35067
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    benim almış olduğum 180cc silindir setinde araya fazladan conta koymak yeterli oluyor.. param olmadığı için durduk yere yeni silindire pistona para veremem, para verecek olursam ön lastik alırım bir tane.

    yani makine mühendislik konusunda ileri düzey olmayan biri bile problemin ne olduğunu anlar. piston silindir kapağına çarpıyor ise seçenekler;

    1- silindirin boyun daha uzun olmalı ki vuruntu gitsin
    2- biyel kolu daha kısa olmalı ki vuruntu gitsin
    3- krank milinin bloğa bağlı olduğu konumunu daha aşağıya konumlandır ki vuruntu gitsin
    4- piston boyunu kısalt ki vuruntu gitsi

    evet bir motor bloğu tasarlar iken pistonun silindir kapağına çarpması durumunda bu 4 seçenek vardır... daha yüksek devir çevirmesi planlanan bir motorda piston eni geniş ve boy kısa olabilir ve aynı zamanda biyel kolu da kısaltılabilir.. benim şimdi yeni bir şeyler tasarlamama ve hesap yapmama gerek yok, yeni bir şeyler alacağıma araya bir kaç conta daha koyarım varsın sıkıştırma oranı düşsün derim ama oda düşmez çünkü şu anda zaten silindir kapağına çarpıyor.

    performans farkı ise çok şey fark ediyor, bakın ben bugün artçı alarak bindim ve 90 km hıza çıkmadım bile ama motorun gücü çok etkiledi bizi... amacımız yüksek hıza çıkmak değil, amacımız dağ bayır demeden aynı hızda güçte gidebilmeli, yani bugün gazı açtığımızda motorun çok rahat hızlanabildiğini gördük o bize yetti. kalkışta değilde şöyle 3 bin devirden sonra iyi gaz yiyor, yani orta devirler çok kuvvetlendi motorda.

    tek kişi sürüşte 3. vitese düşmek zorunda kaldığım bir yokuş var ve bu yolda 80 km hızı bile doğru dürüst göremez iken bu sabah 5. vites 98 km hızla çıktım ve gazı daha fazla açıp hızlanabilirdim... dürüst olmak gerekirse o yokuşta 4. viteste motorum bayılıyordu ve arabalara yol vermesi sıkıntı olduğu için 3. itese düşürüp 9 bin devire dayıyordum.. şimdi ise 5. vites 98 km hız yapmak çok büyük bir fark.

    pistonun kenarlarını taşlayıp bombe verdim ve şu halde bile silindir kapağına çarptığı için şu anda sıkıştırma oranı çok çok fazla. açık hava filtresi var ve egr iptal ettim.. şu anda benim motor öyle güzel oldu ki yani 90 km hızı geçmesem bile binmesi çok zevkli oldu çünkü 5. viteste iken yol eğimine ve rüzgara bakmaksızın vites düşmeden rahat şekilde hızlanıyor motor...

    yanlız ömrü ne kadar olur bilemem çünkü vuruntulu çalışıyor ve üzerinde mevcut krank tertibatı bu kadar güce dayanacak şekilde tasarlanmadığına eminim ve motor 82 bin kilometrede..

  8. #35068

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    150-160 komple üst kapak aynıdır 180liğin üst kapağı farklıdır. Gergi tertibatı 150-160-180de aynı egzantirik zinciri aynı 94 parçalı silindir piston seti alınacak krank farklı gösteriyor krankın değişmesi gerek biyel kolu seti farklı rtr tip kullanıyorsanız krankın bağlandığı bloğu değiştirmeniz gerekmez eski yani boyasız tipili blok değişmesi gerekiyor parça kodları farklı çünkü
    egzantrik gergi otomatiği farklı hocam bi daha bak.

  9. #35069
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Okuyorum konuşulanları da .. Bu kadar uğraşıp derdi masrafını çekene kadar, en kötü 7-8e motorları satıp, 13-14 e direk 180lik modeli almak daha mantıklı değilmi. en azından orjinal yeni kasa motor.
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  10. #35070
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    egzantrik gergi otomatiği farklı hocam bi daha bak.
    M7011370 yedek parça kataloğunda numara bu hepsi için aynı gergi olduğu yazıyor. Benim motorun fabrikada takılan ve dışarıdan baktığında 180le aynı şimdi tekrar kontrol ettim. Serviste kontrol ettiğimiz için listedeki parçaları biliyorum. Benim motosiklet 2011 ağustos yada eylül üretimliydi. Kasım ayında ben almıştım bayiiden.

    Alıntı EneS_Turker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Okuyorum konuşulanları da .. Bu kadar uğraşıp derdi masrafını çekene kadar, en kötü 7-8e motorları satıp, 13-14 e direk 180lik modeli almak daha mantıklı değilmi. en azından orjinal yeni kasa motor.
    Benimkisi motor söktak uğraşmayı sevdiğimden hobi olarak diğerlerini bilemem

  11. #35071
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı EneS_Turker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Okuyorum konuşulanları da .. Bu kadar uğraşıp derdi masrafını çekene kadar, en kötü 7-8e motorları satıp, 13-14 e direk 180lik modeli almak daha mantıklı değilmi. en azından orjinal yeni kasa motor.
    öylesi daha mantıklı olur, ben zamanında 180cc siindir almış bulundum, o yüzden ara sıra takıp kullanıyorum..

    hem dur bir dakika, satmak mı? öyle bir şey yok, bu benim ilk aşkım, ne satması? üzerine kuma gelebilir ama satmak asla!

    edit: motosiklet tamircileri canımı çok yaktılar, artık tamircilere gitmem, kendi işimi kendim hallederim, 4 silindir makine olsa dahi kendim yaparım, gerekirse haftalarca yatırır ama kendim yaparım.

  12. #35072

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    M7011370 yedek parça kataloğunda numara bu hepsi için aynı gergi olduğu yazıyor. Benim motorun fabrikada takılan ve dışarıdan baktığında 180le aynı şimdi tekrar kontrol ettim. Serviste kontrol ettiğimiz için listedeki parçaları biliyorum. Benim motosiklet 2011 ağustos yada eylül üretimliydi. Kasım ayında ben almıştım bayiiden.



    Benimkisi motor söktak uğraşmayı sevdiğimden hobi olarak diğerlerini bilemem
    hocam 150 için gergi otomatiği M1010180 olması lazım. bir daha bakar mısın ısrar ediyorum

  13. #35073
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    bende manuel gergi var, gerginlik ayarını kendim yapıyorum,

    üç sene olmuştur alalı, aliexpress sitesinden sipariş etmiştim, dolar cinsinden fiyatı hatırlamıyorum ama 110 liraya falan gelmişti.

    şimdi letgo da biri satıyor 480 lira.

    834 liraya buldum yoh artık :D

  14. #35074

    Üyelik
    19 Şubat 2020
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam 150 için gergi otomatiği M1010180 olması lazım. bir daha bakar mısın ısrar ediyorum
    Hocam bende eski kafa grenajlı 180 lik hindistan modelinin manueli var. Onda M7011370 kodu

  15. #35075
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam 150 için gergi otomatiği M1010180 olması lazım. bir daha bakar mısın ısrar ediyorum
    M1010180 bu boyasız bendeki boyalı tip M7011370 olarak kodu geçiyor. Parçalar yıllara göre değişik gösterebilir


    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende manuel gergi var, gerginlik ayarını kendim yapıyorum,
    üç sene olmuştur alalı, aliexpress sitesinden sipariş etmiştim, dolar cinsinden fiyatı hatırlamıyorum ama 110 liraya falan gelmişti.

    şimdi letgo da biri satıyor 480 lira.

    834 liraya buldum yoh artık :D
    Fatih ben 180liğin orjinal karbüratör ve orjinal cdi toplam 300e aldım çok para bu gerginlik ayarını nasıl anlıyorsun bunla biraz riskliymiş. Bu parçayı kullandıktan sonra sökünce zincirin kaydığı plastik parçalarda herhangibir aşınma gözlemledin mi?

  16. #35076
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Allah açmayı nasip etmesin motoru böyle güzel valla saat gibi :D macera ararsam dişli değiştiriyorum arada devam ^^
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  17. #35077
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    M1010180 bu boyasız bendeki boyalı tip M7011370 olarak kodu geçiyor. Parçalar yıllara göre değişik gösterebilir




    Fatih ben 180liğin orjinal karbüratör ve orjinal cdi toplam 300e aldım çok para bu gerginlik ayarını nasıl anlıyorsun bunla biraz riskliymiş. Bu parçayı kullandıktan sonra sökünce zincirin kaydığı plastik parçalarda herhangibir aşınma gözlemledin mi?
    orjinal gergi paleti çok sağlam, çizik bile olmuyor, ben yanlışlık ile tekinin tombul kısmını uçurdum ve yan sanayi aldım, yan sanayi gergi paletinin üzerinde muşamba gibi poşet gibi ince sert bir tabaka var ve o kalkmış... orjinal olanda bir şey yok.. orjinal gergi paletinin şerit kısmında bir çeşit metal var yani plastik değil, matkap ile delemedim düşün artık, tombul parçası kopan orjinal gergiye bir şeyler uyduracaktım ama dediğim gibi matkap ile delemedim bir türlü..

    gerginliğini motor soğuk iken ayarlıyorum, motor çalışır iken sıkıyorum ve motor devri düşmeye başlayınca fazla sıktığımı anlıyorum, motor devri normale dönene kadar gevşeltiyorum ve devir norlammeşince çeyrek turdan biraz daha az gevşeltip öyle sabitliyorum... zaten motor ısındıktan sonra parçalarda genleşme olduğu için normal çalışma ısısına geldiğinde zincir kendini biraz daha serbest bırakır...

    zamanla zincir bollaşıyor ve motordan garip sesler geliyor, bunu kolayca anlıyorsun ve gergiyi sıkınca garip sesler gidiyor...

    ---------------------- ben şimdi 180cc silindiri taktım ama piston yeterince traşlanmamış ve her ihtimale karşı araya 1 tane conta fazladan koymuştum oda yeterli gelmemiş... gücün tadı damağımda kalacak, o yüzden 150cc silindiri takmak istemiyorum, piston biraz daha traşlayıp silindire bir kaç conta daha koyacağım...

    olmazsa eskisi gibi 150cc silindiri takarım.

    işini hakkıyla yapan tamir ustaları olsa ben şu anda bunları konuşuyor olmazdım, motorcuların kazığını yeterince yedim, paramızla yeterince rezil olup enayi yerine konduk.. şimdi bakım olsun, tamir olsun, modofiye olsun artık kendim yapacağım, motor tamircileri yerine böyle hobi olarak uğraşanlardan akıl almak daha mantıklı, tamir ustalarına güven olmaz, sonuçta para için yapıyorlar bu işi.
    M.balibey bunu beğendi.

  18. #35078
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    orjinal gergi paleti çok sağlam, çizik bile olmuyor, ben yanlışlık ile tekinin tombul kısmını uçurdum ve yan sanayi aldım, yan sanayi gergi paletinin üzerinde muşamba gibi poşet gibi ince sert bir tabaka var ve o kalkmış... orjinal olanda bir şey yok.. orjinal gergi paletinin şerit kısmında bir çeşit metal var yani plastik değil, matkap ile delemedim düşün artık, tombul parçası kopan orjinal gergiye bir şeyler uyduracaktım ama dediğim gibi matkap ile delemedim bir türlü..

    gerginliğini motor soğuk iken ayarlıyorum, motor çalışır iken sıkıyorum ve motor devri düşmeye başlayınca fazla sıktığımı anlıyorum, motor devri normale dönene kadar gevşeltiyorum ve devir norlammeşince çeyrek turdan biraz daha az gevşeltip öyle sabitliyorum... zaten motor ısındıktan sonra parçalarda genleşme olduğu için normal çalışma ısısına geldiğinde zincir kendini biraz daha serbest bırakır...

    zamanla zincir bollaşıyor ve motordan garip sesler geliyor, bunu kolayca anlıyorsun ve gergiyi sıkınca garip sesler gidiyor...

    ---------------------- ben şimdi 180cc silindiri taktım ama piston yeterince traşlanmamış ve her ihtimale karşı araya 1 tane conta fazladan koymuştum oda yeterli gelmemiş... gücün tadı damağımda kalacak, o yüzden 150cc silindiri takmak istemiyorum, piston biraz daha traşlayıp silindire bir kaç conta daha koyacağım...

    olmazsa eskisi gibi 150cc silindiri takarım.

    işini hakkıyla yapan tamir ustaları olsa ben şu anda bunları konuşuyor olmazdım, motorcuların kazığını yeterince yedim, paramızla yeterince rezil olup enayi yerine konduk.. şimdi bakım olsun, tamir olsun, modofiye olsun artık kendim yapacağım, motor tamircileri yerine böyle hobi olarak uğraşanlardan akıl almak daha mantıklı, tamir ustalarına güven olmaz, sonuçta para için yapıyorlar bu işi.
    -Usta ön fren diskinden ses geliyor.

    - Oooo motor inecek kardeşim 3000 hayırlı olsun. Balatalar da bitmiş 200 lira o da.
    M.balibey ve fatih.met bunu beğendiler.

  19. #35079
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    pis benzin yüzünden karbüratör tıkanmıştı ve bisikletime atlayıp 3 tane motor tamircisi gezmiştim o günüsü, bir tane insan evladı karbüratörü alıp temizlemedi, evde videoları izleyerek kendim yapmıştım ve çalıştırmıştım motoru...

    motosiklet tamirlicerin, hepsinin a... öhöhö ellerine sağlık

  20. #35080
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    orjinal gergi paleti çok sağlam, çizik bile olmuyor, ben yanlışlık ile tekinin tombul kısmını uçurdum ve yan sanayi aldım, yan sanayi gergi paletinin üzerinde muşamba gibi poşet gibi ince sert bir tabaka var ve o kalkmış... orjinal olanda bir şey yok.. orjinal gergi paletinin şerit kısmında bir çeşit metal var yani plastik değil, matkap ile delemedim düşün artık, tombul parçası kopan orjinal gergiye bir şeyler uyduracaktım ama dediğim gibi matkap ile delemedim bir türlü..

    gerginliğini motor soğuk iken ayarlıyorum, motor çalışır iken sıkıyorum ve motor devri düşmeye başlayınca fazla sıktığımı anlıyorum, motor devri normale dönene kadar gevşeltiyorum ve devir norlammeşince çeyrek turdan biraz daha az gevşeltip öyle sabitliyorum... zaten motor ısındıktan sonra parçalarda genleşme olduğu için normal çalışma ısısına geldiğinde zincir kendini biraz daha serbest bırakır...

    zamanla zincir bollaşıyor ve motordan garip sesler geliyor, bunu kolayca anlıyorsun ve gergiyi sıkınca garip sesler gidiyor...

    ---------------------- ben şimdi 180cc silindiri taktım ama piston yeterince traşlanmamış ve her ihtimale karşı araya 1 tane conta fazladan koymuştum oda yeterli gelmemiş... gücün tadı damağımda kalacak, o yüzden 150cc silindiri takmak istemiyorum, piston biraz daha traşlayıp silindire bir kaç conta daha koyacağım...

    olmazsa eskisi gibi 150cc silindiri takarım.

    işini hakkıyla yapan tamir ustaları olsa ben şu anda bunları konuşuyor olmazdım, motorcuların kazığını yeterince yedim, paramızla yeterince rezil olup enayi yerine konduk.. şimdi bakım olsun, tamir olsun, modofiye olsun artık kendim yapacağım, motor tamircileri yerine böyle hobi olarak uğraşanlardan akıl almak daha mantıklı, tamir ustalarına güven olmaz, sonuçta para için yapıyorlar bu işi.
    Ben o ustalara laf anlatmaktan bıktığım için garajımda yapıyorum bütün işleri sayelerinde meslek öğrendm kariyerimle alakasız olsada elim ayağım tuttuğu sürece ne evime nede araçlarıma usta eli sürdürmem.

    Sen beni dinle paranı biriktir bir üst kapak al. Kapağı alana kadarda araya contayla besle yanlız hem contdadan dolayı motorun iç hacmi büyüdüğünden fazla hava çekecek hemde karbüratörün küçük olduğu için az yakıt olmasından dolayı fakirde çalışacak yüksek devirleri çok zorlama dedim pistonu eritebilir. Su soğutmalı motorlarda bile bu sorun oluyor.

    Hem bu süre zarfında krank bilyanıda değiştirirsin bozuktu sanırım oda

    Ben satıp ktm duke 390 ayalayım dedim. Hurdası bile 35 binde aşağı yok. Mecbur bunu 180 yapıp binmeye devam. 200lük enjektörlü olmasa 200lüğün sandık motorunu alırdım.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 36 kullanıcı var. (0 üye ve 36 misafir)

Bu Konudaki Etiketler