TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
01 Ekim 2018, 14:50
#34781
Başlayamayan adlı üyeden alıntı
Teşekkürler uzun yola cikacagim butun bakimlarini yapip karburator ayarina da bakip yola cikacagim fazla bi yakit preformansini bilmiyorum onu da iyi bi ustaya gösteririm
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:07 ----------
Birde benden onceki sahibi motul 7100 kullaniyormus ve her 1000 1100 km de bir motorun yag bakimini yag filtresini degistiriyormus ben castrol kullansm olur mu motul 70 lira litresi castrolun 40 lira buyuk fark var fiyat acisindan
2500-3000km arası yağ değişir..
Yağ filtresi 2 yağda bir değişmesi uygun kitapta da oyle diyor.
Tapa ucundaki miknatisi temizle
Alt tapayi sokunce aradaki aluminyum pulu mutlaka degistir.kolay eziliyor.yoksa yag sizmasi yapar.
Ayrica 3000km de bir,ön dişli uzerindeki vites konum parcasinin vidalarini saglamla.
iç çap M12 olacak.tapa civatasi hatvesi M12 ama anahtar ağzı 17(uretici bu şekilde yapmiş,takim cantasindaki anahtarlara uyumlu olsun kombine mantigi) o durum seni aldatmasin..pul buyuk olacak.
Reklamlar
-
01 Ekim 2018, 18:13
#34782
Merhaba arkadaşlar motorun yağını dün değiştirdim yağ filtresi bugün elime ulaştı Yağ filtresini değiştirmek için içindeki yağı boşaltmam gerekir mi boşaltmazsam yağ etrafa dökülür mü
-
03 Ekim 2018, 11:02
#34783
Başlayamayan adlı üyeden alıntı
Teşekkürler uzun yola cikacagim butun bakimlarini yapip karburator ayarina da bakip yola cikacagim fazla bi yakit preformansini bilmiyorum onu da iyi bi ustaya gösteririm
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:07 ----------
Birde benden onceki sahibi motul 7100 kullaniyormus ve her 1000 1100 km de bir motorun yag bakimini yag filtresini degistiriyormus ben castrol kullansm olur mu motul 70 lira litresi castrolun 40 lira buyuk fark var fiyat acisindan
7100 tam sentetik ve pahalı bir yağ. Ben motul 5100 ester katkılı(15-50)yarı sentetik olanını kullaniyorum. İzmirde ve yaz mevsiminde 15-50 iyi oluyor. Fiyatı 40-45 lira arasında. Yağı da performanslı kullanımda 2000 km.de bir, sakin kullanımda 2500 km de bir değiştiriyorum. Uzun yola çıkarken(300-500 km civarı yol yapıyorum) yanıma lastik tamir kiti ve spreyi alıyorum ayrıca yedek buji buji anahtarı da alıyorum. Hoş hiç lazım olmadılar bugüne kadar ama bulundurmakta fayda var. İyi yolculuklar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:53 ----------
Alp97 adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar motorun yağını dün değiştirdim yağ filtresi bugün elime ulaştı Yağ filtresini değiştirmek için içindeki yağı boşaltmam gerekir mi boşaltmazsam yağ etrafa dökülür mü
Hiç denemedim, bilmiyorum. Ama konum itibariyle filtre biraz yukarıda konumlanmış durumda dolayısıyla akşamdan beklemiş ve alt kısımda birikmiş olan yağın filtrenin sokulmesi halinda çok fazla boşalmayacagnı düşünüyorum. Ancak kesinlikle tavsiye etmiyorum.
-
03 Ekim 2018, 14:28
#34784
Arkadaşlar motorun sol tarafından motorun olduğu taraftan ayaklıktan yağ damlıyor sürekli sebebi ne olabilir silindir kapağı, conta değişimi mi gerekir başına gelen var mı
-
03 Ekim 2018, 15:06
#34785
Alp97 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar motorun sol tarafından motorun olduğu taraftan ayaklıktan yağ damlıyor sürekli sebebi ne olabilir silindir kapağı, conta değişimi mi gerekir başına gelen var mı
vites peg mafsalini sök
On kapagi cikart
dişli uzerindeki beyaz plastik parca
Ön dişli uzerindeki 3 adet vida baglantisi olan beyaz plastik vites konum parcasinin vidalarini sık..
ust yorumda belirttim her 3000km de bir kontrol et.
-
04 Ekim 2018, 00:21
#34786
Motosiklette gidergen 2. 3. 4. 5 viteste gidiyorken gazi kesiyorum ve biraz bekliyorum 1 saniye kadar sonrasinda gazi ani bir sekilde aciyorum zincir dişli tarafindan ses geliyor ve benim zincirim biraz gevşek ondan dolayı mi yapiyor yoksa baska bir needeni mi vardir
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:19 ----------
Birde izmirde yaz kiş 5100 ester katkili 15 50 yari sentetik yagi kişinda kullanabilirmiyim
-
04 Ekim 2018, 00:56
#34787
Başlayamayan adlı üyeden alıntı
Motosiklette gidergen 2. 3. 4. 5 viteste gidiyorken gazi kesiyorum ve biraz bekliyorum 1 saniye kadar sonrasinda gazi ani bir sekilde aciyorum zincir dişli tarafindan ses geliyor ve benim zincirim biraz gevşek ondan dolayı mi yapiyor yoksa baska bir needeni mi vardir
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:19 ----------
Birde izmirde yaz kiş 5100 ester katkili 15 50 yari sentetik yagi kişinda kullanabilirmiyim
Ses şakırtı gibiyse ya da tak diye bir kez vuruyorsa dediginiz gibi zincir bolsa yapabilir birde zincir dişli degişim zamani gelmişse yapabilir. Zinciri biraz gerip(1,5- 2 cm esneme payı olsa yeter)deneyin, ani gaz ani fren gibi hareketlerden mümkün olduğunca kaçının hem yakıt artar hem de tehlikeli olabilir.
Yağ konusunda çok soğuklarda binmeyecekseniz izmirde yaz kış 15w-50 kullanabilirsiniz. Ama içim rahat etsin derseniz 10w-40 ya da 10w-50 de kullanabilirsiniz. Ben bu sefer mecburiyetten shell advance 15w50 kullandım (40 TL) Motulle arasında belirgin bir fark göremedim shell de gayet iyi geldi. Şahsi fikrim tabi tavsiye degildir.
-
05 Ekim 2018, 19:00
#34788
ester katkısı vites geçişlerini yumuşacık yaptığı için özellikle motul 5100 kullanıyorum... 10w40 yada 15w50 yada 15w40 ne bulursam kullanıyorum... 2000 kilometrede bir yağ değişimi yapıyorum.
zincir gerginliğini ara sıra kontrol ediyorum ve zinciri hiç temizlemiyorum, en ucuzundan o-ring olmayan bir zincirim var ve yağsız kaldığında ses yapıyor zaten ve bende yağsız kaldığını anlayınca yağlıyorum. zincir ses yapmaya başladığı zaman bilin ki aşınmaya başlamıştır.
-
12 Ekim 2018, 02:52
#34789
Apache modellerinde arka tekerin oradaki çanta takılan demir tüm modellerde standart birşey mi? İnternette gördüğüm bir 2014 model apacheye alıcı olacağım ama bu demirden yok. Bahsettiğim demir arka çanta takılan yer değil.
Bir de bu motorun 2014-2015 modelleri son kasa mı oluyor yoksa 2016'ların grenaj farklılıkları var mı? Motoru almadan yedek parçalara bakıyorum da bazı parçalar fahiş.
-
12 Ekim 2018, 09:02
#34790
Memo84 adlı üyeden alıntı
Apache modellerinde arka tekerin oradaki çanta takılan demir tüm modellerde standart birşey mi? İnternette gördüğüm bir 2014 model apacheye alıcı olacağım ama bu demirden yok. Bahsettiğim demir arka çanta takılan yer değil.
Bir de bu motorun 2014-2015 modelleri son kasa mı oluyor yoksa 2016'ların grenaj farklılıkları var mı? Motoru almadan yedek parçalara bakıyorum da bazı parçalar fahiş.
Merrhaba bahsettiğin demir kadınların yan olarak oturduklarında ayakları korumak amaçlı yani çanta için degil.
parçalar maalesef genel olarak faiş çok vergi ve zam geldi üzerine de döviz aldı yürüdü,benim bildiğim 3 kasa tipi var birincisi gri motorlu olan
sonra rtr serisi 2013 ten sonrada da rtr serisi makyajlandı hepsi aynı bildiğim kadarıyla.Sadece rtr180 de teknik bir kaç değişiklik var.
-
12 Ekim 2018, 22:38
#34791
Memo84 adlı üyeden alıntı
Apache modellerinde arka tekerin oradaki çanta takılan demir tüm modellerde standart birşey mi? İnternette gördüğüm bir 2014 model apacheye alıcı olacağım ama bu demirden yok. Bahsettiğim demir arka çanta takılan yer değil.
Bir de bu motorun 2014-2015 modelleri son kasa mı oluyor yoksa 2016'ların grenaj farklılıkları var mı? Motoru almadan yedek parçalara bakıyorum da bazı parçalar fahiş.
Bahsedilen korkuluk demirini söktüm..
Peki Neden?
Ulan motoru gören soruyor Abii bu nee?
Ayar oldum,en son köyde koyun bağliyorum deyip geçiyorum..
Şaka bir yana,motorun şeklini bozuyor.
O bazı parcalar fahiş dedigin olaya gelirsek,
Emin ol,Z one 180 ve 150 parcalarindan bile hesapli(Maşa,gosterge,fren diski,far,karenaj vb.
Zira sarf malzeme haric detay parcalar her motorda pahalidir..
Mevzu bundan ibaret..
-
13 Ekim 2018, 09:48
#34792
levend84 adlı üyeden alıntı
Bahsedilen korkuluk demirini söktüm..
Peki Neden?
Ulan motoru gören soruyor Abii bu nee?
Ayar oldum,en son köyde koyun bağliyorum deyip geçiyorum..
Şaka bir yana,motorun şeklini bozuyor.
O bazı parcalar fahiş dedigin olaya gelirsek,
Emin ol,Z one 180 ve 150 parcalarindan bile hesapli(Maşa,gosterge,fren diski,far,karenaj vb.
Zira sarf malzeme haric detay parcalar her motorda pahalidir..
Mevzu bundan ibaret..
Z one mondial motorların parçaları pahalı mı? O model pek tutulur birşey değil ben alacaktım arkadaş alma dedi. Ben cub motor kullandığım için açıkçası bana hepsi pahalı geliyor. Mondialde parça bulmak çok kolay ama fabrika kendi kullandığını piyasaya vermiyor alt kalite yedek parça var. Bir kurye arkadaşın tavsiyesiyle tipini de beğendiğim için apachelere alıcı oldum. Zaten motoru inceleyecek olan ben değilim arkadaş bakacak. Piyasada iyice düştü kimse birşey almıyor bari ben alayım dedim.
-
14 Ekim 2018, 19:18
#34793
Herkese merhaba! 2016 model 2017 ekim trafiğe çıkışlı 4000km de Rtr150 aldim. İlk motorum ve kullanmayı yeni ogreniyorum. Motora cok yeni ve yabanci olduğum için bi terslik olduğunda hizlica ulaşıp fikir alabilmek icin aktif bir whatsApp grubu varsa beni de eklerseniz sevinirim
-
19 Ekim 2018, 22:51
#34794
Evet apacheci arkadaşlar, 2,5 yıl ve toplamda 19 bin km sonra ilk göz ağrımı yeni sahibine devrettim. Artık 250 cc sınıfına geçme vaktidir. Bir müddet Sym Wolf 250 ile yola devam edeceğim kısmetse. Tekerleriniz düz bassın, görüşmek üzere hoşçakalın.
-
23 Ekim 2018, 02:38
#34795
Merhaba arkadaşlar tvs 150 2008 model piston piyano ve exantrik yan sanayisini nerden bulabilirim.
-
23 Ekim 2018, 23:38
#34796
Selamlar arkadaşlar.
Motorum krank kırdı ve statörü dağıttı. herneyse bunları yaptırdım.
Fakat şöyle bir sorunum var.
Önceden de karbüratör sıkıntılıydı zaten ama bu yazacaklarım olmuyordu.
sabit bir ayar tutmuyor, zor çalışıyor ara sıra, stop ediyor, kendi kendine 3 ila 4 bin devre çıkıyor bir süre öyle çalışıyor.
Diğer bir sorunum da yağ akıtıyor ön dişlinin oradan iki kere keçe değiştik fakat orjinali ile değil birebir aynı ebatlarda olanlar ile ama yine de akıtıyor. orjinalini mi sipariş vermem gerek.
Bu yağ kaçırma konusunu çözemedim.
-
24 Ekim 2018, 00:51
#34797
ömer özen adlı üyeden alıntı
Selamlar arkadaşlar.
Motorum krank kırdı ve statörü dağıttı. herneyse bunları yaptırdım.
Fakat şöyle bir sorunum var.
Önceden de karbüratör sıkıntılıydı zaten ama bu yazacaklarım olmuyordu.
sabit bir ayar tutmuyor, zor çalışıyor ara sıra, stop ediyor, kendi kendine 3 ila 4 bin devre çıkıyor bir süre öyle çalışıyor.
Diğer bir sorunum da yağ akıtıyor ön dişlinin oradan iki kere keçe değiştik fakat orjinali ile değil birebir aynı ebatlarda olanlar ile ama yine de akıtıyor. orjinalini mi sipariş vermem gerek.
Bu yağ kaçırma konusunu çözemedim.
Ön dişlinin üstünde vites konum parcasi var,onun cevresindeki vidalari tornavida ile saglamla..yag akintisi kesilir.
Karburator olayini iyi bir ustaya goster.jetlere ve jikle tertibatina baksin.takili kaliyor olabilir.
-
24 Ekim 2018, 01:22
#34798
Usta yaptı ben izledim başında hani bilmiyorum keçeyi yerine oturttuktan sonra dişliyi taktı sonra dişlinin üzerindekileri takıp 2 tane vidayı sıktı. Sizin bahsettiğiniz yer o çevrede sanırım ilgisi var mı bilmiyorum. Şöyle anlatayım yağın geldiği yer keçenin tam ortasından geliyor dişlini takıldığı o dönen çubuğun hareket ettiği yerden. Gayet sıkı bir şekilde oturmuş gibi gözüküyordu ama ben açabilirsem yarın dediğiniz yere bir bakıcam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:11 ----------
levend84 adlı üyeden alıntı
Ön dişlinin üstünde vites konum parcasi var,onun cevresindeki vidalari tornavida ile saglamla..yag akintisi kesilir.
Karburator olayini iyi bir ustaya goster.jetlere ve jikle tertibatina baksin.takili kaliyor olabilir.
Usta yaptı ben izledim başında hani bilmiyorum keçeyi yerine oturttuktan sonra dişliyi taktı sonra dişlinin üzerindekileri takıp 2 tane vidayı sıktı. Sizin bahsettiğiniz yer o çevrede sanırım ilgisi var mı bilmiyorum. Şöyle anlatayım yağın geldiği yer keçenin tam ortasından geliyor dişlini takıldığı o dönen çubuğun hareket ettiği yerden. Gayet sıkı bir şekilde oturmuş gibi gözüküyordu ama ben açabilirsem yarın dediğiniz yere bir bakıcam.
-
24 Ekim 2018, 01:28
#34799
Sa arkadaşlar ben 2013 model tvs 150 apaçime anlaş mb 34 lastik aldım bu lastığin hava basınci kac psi da olmasi gerekir artcili veya artcisiz olarak belirtirseniz sevinirim
-
24 Ekim 2018, 01:51
#34800
Başlayamayan adlı üyeden alıntı
Sa arkadaşlar ben 2013 model tvs 150 apaçime anlaş mb 34 lastik aldım bu lastığin hava basınci kac psi da olmasi gerekir artcili veya artcisiz olarak belirtirseniz sevinirim
On 25 sabit.
Arka 28 tek
30 Artcili
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler