TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
18 Ağustos 2018, 18:28
#34761
fatih.met adlı üyeden alıntı
ben denedim, kötü bir deneyim oldu. bulunduğum yerden 54 kilometre uzağa bir şeyden anlamayan bir ustaya götürmüşüm motoru. 180cc silindir piston taktık ve gözlemlediğim kadarıyla motorda hissedilir torq artışı oldu hatta geçmiş sayfalarda belki görmüşsündür 0-60 km hızlanmayı 4 saniyede yapıyordu motorum.
işte iyi oldu ama hep bir vuruntu sesi vardı, artık piston eteğimidir, egzantrik milimidir yoksa subapmı anlayamadık ve ben tekrar 150cc blok taktım.
..........bir arkadaşi daha 180cc blok taktırmış ve onda ise hiç sorun yokmuş tabi.
yani orjinal mi takmak gerekiyor bilemiyorum.
orijinal kullanıcam her şeyi fakat detaylı bilgi gerekli
parasını verdikten sonra usta yapar fakat sorun cıkıyor mu bilmem gerek
Reklamlar
-
20 Ağustos 2018, 14:49
#34762
Memcoş48 adlı üyeden alıntı
Merhaba hoşgeldiniz. Motosikletiniz hayırlı olsun kazasız belasız kullanın. İyi bir tamirhaneye uğrayıp sağını solunu kontrol ettirin, yağını gerekirse kaliteli bir yağ ile degistirin. (Motul 5100 15w-50 iyidir.) Lastikleriniz orjinalse sogukken ve ıslak zeminde dikkat edin ve asla ekipmansız motosiklete binmeyin.Rodaji cok kafaniza takmayın motoru cok saglam bir motosiklettir apache bakımlarını aksatmayin yeterli. İyi günler dilerim.
Teşekkür ederim, hoşbulduk. Önceden ben de rodajı kafama takmamıştım. Ama bu sefer ve bu motor itibariyle herşeyi kuralına adabına uygun yapmak istiyorum. Bir aksilikle veya düşük performans ile karşılaşmamak için. Ekipmanları tamamladım yeni lastik siparişi de verdim. Bayram sonrası ilk işim iyi bir tamirhane bulmak olacak.
-
21 Ağustos 2018, 07:45
#34763
ques1 adlı üyeden alıntı
orijinal kullanıcam her şeyi fakat detaylı bilgi gerekli
parasını verdikten sonra usta yapar fakat sorun cıkıyor mu bilmem gerek
forumda bu 180cc yi yapıp sorun yaşamayan arkadaş "erman_koc" olması lazım, geçmiş 10 sayfaya kadar bak görürsün. o nerede yaptırdıysa sende oraya git, önerebileceğim tek şey bu.
-
21 Ağustos 2018, 11:37
#34764
merhaba 2011 model rtr 150 ye 180 cc orjinal hindistan malı silindir ve piston takıldı. bu şekilde 10.000 km kadar kullandım. motor eskisine göre biraz daha gürültülü çalışıyordu fakat büyük pistonun yaptığı basınç ve güç ile alakalıydı. orjinal ürün zaten 150cc den yükseltme kiti diye geçiyor ve hindistandan sipariş edilip 20 günde geldi. üst kapak için belli ölçülerde torna işi vardı. Kaliteli bir üründü ve memnuniyetim çok üst seviyedeydi.
%30 kadar hp kazanımı ve belki daha fazla tork artışı olmuştu. 14-43 dişli kombinesi ile her ışıkta tekere geliyor ilk yaptırdığım sıralarda idare etmekte zorlanıyordum sonra alıştım ve büyük bir zevkle keyfini çıkarıyordum.
standart halinden farklı olarak alışılmadık bir ses, hararet durumu, rölanti dengesizliği gibi sorunları asla yaşamadım. fabrikasyon kadar sağlıklı bir araçtı. tüm ani gaz açmaları ve devirli kullanımıma karşın en küçük bir huzursuzluk ve sorun yaşamadım.
motoru 2011 olması vesilesiyle model yükseltmek için sattım. 2 gün önce 2016 model yeşil 150cc bir apache aldım. para durumunu ayarlayıp 180cc yapacam.
anladım ki 180cc den sonra 150cc gerçekten hantal kalıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------
ustam yaptığı işten emindi ve bana 20.000 km boyunca istediğin gibi eziyet et motorda oluşan tüm sorunları karşılarım diye garanti verdi. abi dediğim senelerdir tanıdığım işini bilen ve hakim olan bir abimiz.
10.000 km boyunca arada adana-mersin arası gidiş dönüşte olmak üzere olabildiği kadar gazlayıp zevk alarak kullandım.
Ben yaptım ve memnun kaldım şiddetle tavsiye ederim ama harici bir sebeple sorun yaşayan olursa sorumluluk kendisine aittir.
-
21 Ağustos 2018, 13:14
#34765
erman_koc adlı üyeden alıntı
merhaba 2011 model rtr 150 ye 180 cc orjinal hindistan malı silindir ve piston takıldı. bu şekilde 10.000 km kadar kullandım. motor eskisine göre biraz daha gürültülü çalışıyordu fakat büyük pistonun yaptığı basınç ve güç ile alakalıydı. orjinal ürün zaten 150cc den yükseltme kiti diye geçiyor ve hindistandan sipariş edilip 20 günde geldi. üst kapak için belli ölçülerde torna işi vardı. Kaliteli bir üründü ve memnuniyetim çok üst seviyedeydi.
%30 kadar hp kazanımı ve belki daha fazla tork artışı olmuştu. 14-43 dişli kombinesi ile her ışıkta tekere geliyor ilk yaptırdığım sıralarda idare etmekte zorlanıyordum sonra alıştım ve büyük bir zevkle keyfini çıkarıyordum.
standart halinden farklı olarak alışılmadık bir ses, hararet durumu, rölanti dengesizliği gibi sorunları asla yaşamadım. fabrikasyon kadar sağlıklı bir araçtı. tüm ani gaz açmaları ve devirli kullanımıma karşın en küçük bir huzursuzluk ve sorun yaşamadım.
motoru 2011 olması vesilesiyle model yükseltmek için sattım. 2 gün önce 2016 model yeşil 150cc bir apache aldım. para durumunu ayarlayıp 180cc yapacam.
anladım ki 180cc den sonra 150cc gerçekten hantal kalıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------
ustam yaptığı işten emindi ve bana 20.000 km boyunca istediğin gibi eziyet et motorda oluşan tüm sorunları karşılarım diye garanti verdi. abi dediğim senelerdir tanıdığım işini bilen ve hakim olan bir abimiz.
10.000 km boyunca arada adana-mersin arası gidiş dönüşte olmak üzere olabildiği kadar gazlayıp zevk alarak kullandım.
Ben yaptım ve memnun kaldım şiddetle tavsiye ederim ama harici bir sebeple sorun yaşayan olursa sorumluluk kendisine aittir.
Toplam ne kadara mal olmuştu bütün işlemler ? yani çok pahalı bir işlem mi yoksa kolayca yapılabilir mi
-
21 Ağustos 2018, 23:45
#34766
maliyet hesabı yapmak şuan biraz zor olabilir.ben silindir ve piston seti aldığımda dolar 3,89 larda iken 400 tl civarı tutmuştu tabi ustaya verilecek bedelde değişkenlik gösterebilir. bana malzeme ve işçilik dahil 700 tl ye mal olmuştu.
-
26 Eylül 2018, 00:42
#34767
Bakımlar
Abilerim merhaba geçen cuma bende rtr 150 alıp aranıza katıldım ilk motorum ve size birkaç sorum olacak motor 29000 kmde 2014 model 2016 trafiğe çıkışlı benim bu motora şimdi ne bakıöı yapmam veya yaptırmam gerekiyor ayrıca motoru aldığımda yarım deponun 1 diş üstünde benzin vardı ondan beri 130 km yol yaptım benzin dün 1 dişe düştü bugün 1 dişken 50 km yol yaptım hala 1 diş gösteriyor yüksek devirde sürmüyorum 70 80 km arası hızla gidiyorum acaba benim motor çok mu yakıyor yokaa göstergede mi bir sıkıntı var
-
26 Eylül 2018, 08:19
#34768
Alp97 adlı üyeden alıntı
Abilerim merhaba geçen cuma bende rtr 150 alıp aranıza katıldım ilk motorum ve size birkaç sorum olacak motor 29000 kmde 2014 model 2016 trafiğe çıkışlı benim bu motora şimdi ne bakıöı yapmam veya yaptırmam gerekiyor ayrıca motoru aldığımda yarım deponun 1 diş üstünde benzin vardı ondan beri 130 km yol yaptım benzin dün 1 dişe düştü bugün 1 dişken 50 km yol yaptım hala 1 diş gösteriyor yüksek devirde sürmüyorum 70 80 km arası hızla gidiyorum acaba benim motor çok mu yakıyor yokaa göstergede mi bir sıkıntı var
gösterge tam doğru göstermeyebiliyor dostum,belki sıkıntılı olabilir çık güvenmemek gerek.
-
26 Eylül 2018, 08:54
#34769
Yan ayaklikta durunca ibre sapma yapar
Orta sehpaya al biraz bekle.
-
26 Eylül 2018, 09:06
#34770
erman_koc adlı üyeden alıntı
merhaba 2011 model rtr 150 ye 180 cc orjinal hindistan malı silindir ve piston takıldı. bu şekilde 10.000 km kadar kullandım. motor eskisine göre biraz daha gürültülü çalışıyordu fakat büyük pistonun yaptığı basınç ve güç ile alakalıydı. orjinal ürün zaten 150cc den yükseltme kiti diye geçiyor ve hindistandan sipariş edilip 20 günde geldi. üst kapak için belli ölçülerde torna işi vardı. Kaliteli bir üründü ve memnuniyetim çok üst seviyedeydi.
%30 kadar hp kazanımı ve belki daha fazla tork artışı olmuştu. 14-43 dişli kombinesi ile her ışıkta tekere geliyor ilk yaptırdığım sıralarda idare etmekte zorlanıyordum sonra alıştım ve büyük bir zevkle keyfini çıkarıyordum.
standart halinden farklı olarak alışılmadık bir ses, hararet durumu, rölanti dengesizliği gibi sorunları asla yaşamadım. fabrikasyon kadar sağlıklı bir araçtı. tüm ani gaz açmaları ve devirli kullanımıma karşın en küçük bir huzursuzluk ve sorun yaşamadım.
motoru 2011 olması vesilesiyle model yükseltmek için sattım. 2 gün önce 2016 model yeşil 150cc bir apache aldım. para durumunu ayarlayıp 180cc yapacam.
anladım ki 180cc den sonra 150cc gerçekten hantal kalıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------
ustam yaptığı işten emindi ve bana 20.000 km boyunca istediğin gibi eziyet et motorda oluşan tüm sorunları karşılarım diye garanti verdi. abi dediğim senelerdir tanıdığım işini bilen ve hakim olan bir abimiz.
10.000 km boyunca arada adana-mersin arası gidiş dönüşte olmak üzere olabildiği kadar gazlayıp zevk alarak kullandım.
Ben yaptım ve memnun kaldım şiddetle tavsiye ederim ama harici bir sebeple sorun yaşayan olursa sorumluluk kendisine aittir.
bu işlemler sonrası karbüratörü de değiştirdin mi?
-
26 Eylül 2018, 10:59
#34771
Alp97 adlı üyeden alıntı
Abilerim merhaba geçen cuma bende rtr 150 alıp aranıza katıldım ilk motorum ve size birkaç sorum olacak motor 29000 kmde 2014 model 2016 trafiğe çıkışlı benim bu motora şimdi ne bakıöı yapmam veya yaptırmam gerekiyor ayrıca motoru aldığımda yarım deponun 1 diş üstünde benzin vardı ondan beri 130 km yol yaptım benzin dün 1 dişe düştü bugün 1 dişken 50 km yol yaptım hala 1 diş gösteriyor yüksek devirde sürmüyorum 70 80 km arası hızla gidiyorum acaba benim motor çok mu yakıyor yokaa göstergede mi bir sıkıntı var
İlk motorum ögrenme motorum TVS 150 dir,
Öncelikle göstergede diş nedir ya bu saçma kelimeyi ilk uyduranı bulsam var... ""çizgi , deseniz seviye barı,""
Ehliyeti alana kadar kulanmıştım kendisini severim motorun . aldım depoyu doldurdum 1 depo kullandım pratik yapmak için toplamda 500 KM yol yaptı sonra sattım ve ehliyet aldım.
Depo dolumundan depo dolumuna ölçüm yap (Diş ile ölçüm saglıklı değildir) ıyy diş ..
Tek depo ile yedege düşüne kadar en az 450-550 Km arası yol yapması lazım ,
İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.
If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.
-
27 Eylül 2018, 12:24
#34772
Ankarada rtr 150 için yağ ve hava filtresini nereden alabilirim bir de zinciri her yağlamada temizlemek gerekir mi yoksa 2 3 seferde bir temizlesek yeter mi
-
27 Eylül 2018, 12:27
#34773
Alp97 adlı üyeden alıntı
Ankarada rtr 150 için yağ ve hava filtresini nereden alabilirim bir de zinciri her yağlamada temizlemek gerekir mi yoksa 2 3 seferde bir temizlesek yeter mi
Yağ ve yağ filtresini internetten malum sitelerden alıyorum. 2 yağda bir filtre değiştiriyorum. Zinciri de 3 yaglamada bir temizliyorum.
-
27 Eylül 2018, 12:53
#34774
Memcoş48 adlı üyeden alıntı
Yağ ve yağ filtresini internetten malum sitelerden alıyorum. 2 yağda bir filtre değiştiriyorum. Zinciri de 3 yaglamada bir temizliyorum.
Aynen öyle,
2 yağda 1 filtre,söktugum filtre tertemiz oluyor.
Zaten yağ tapasindaki civatanin ucunda hallice buyuk mıknatıs var epey metal tozu ve talaşı tutuyor.
-
29 Eylül 2018, 11:50
#34775
Sa arkadaşlar 5 gün önce 2013 model 26 binde rtr 150 alarak araniza katildim motosiklet rolantide calisirken far lambası titrek isik veriyo nedeni veya çozumu nedir iyi gunler
-
29 Eylül 2018, 15:03
#34776
Başlayamayan adlı üyeden alıntı
Sa arkadaşlar 5 gün önce 2013 model 26 binde rtr 150 alarak araniza katildim motosiklet rolantide calisirken far lambası titrek isik veriyo nedeni veya çozumu nedir iyi gunler
Cozumu yok,sorun yok,kurcalatma motoru
Manyetolu sistem..hepsi oyle.
-
29 Eylül 2018, 16:11
#34777
Başlayamayan adlı üyeden alıntı
Sa arkadaşlar 5 gün önce 2013 model 26 binde rtr 150 alarak araniza katildim motosiklet rolantide calisirken far lambası titrek isik veriyo nedeni veya çozumu nedir iyi gunler
Far elektriğini statörden(sargı) aldığı için böyle oluyor. Ben kendi motosikletimde (2012 ara kasa) gösterge(kadran) hariç tüm ampulleri(parklar, plaka, sinyal ampulleri ve ön far ampulü) lede çevirdim. Bu da toplamda bana watt olarak kabaca 15-20 watt civari bir avantaj sağladı ki bizim statorun kapasitesi 100 watt. Akabinde statörden gelip far anahtarina giden ilgili kabloyu tespit ettim ve kestim.Sonrasında aküden gelip kontaktan çıkarak sisteme elektrik veren +12 kabloya köprü atarak(kesip biçmeden) far anahtarını akü hattına bağladım. Ve artık kontağı açınca yanan parklarım ve farlarım var. Ancaaaak bu işlem öyle veya böyle aküye fazla yük binmesi demek.(Bu işlerden biraz anlarım. Regülatörü (konjektoru) ve aküyü gözlemleyerek ve tabiki tüm risk ve oluşabilecek arızaları göze alarak bu işlemi yaptım. Risk ve sorumluluk bana aittir ve kimseye yapın ya da yaptırın diye tavsiyede bulunmuyorum sadece ne yaptığımı paylaşıyorum)
-
30 Eylül 2018, 12:10
#34778
Teşekkürler rolantim 900 1000 rpm arasi ondan da kaynakalniyor olmasin yani sitesinde 1550 rpm diyor bende 500 rpm assagisi onunda etkisi olabilir belki ona etkisi olmasa bile arasira istop ediyor rolanyim dusuk oldugundanmidir
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:08 ----------
Zaten motorun bakimini da kendim yapiyorum hic bi sekilde ustaya götürmüyorum internette vidyolar var gerwkli bakim nasil yapilir disk balata kablolar dir manetlerdir hani yapabilcegim herseyi internetten izleyip yapiyorum sadece motora elleyemiyorum bilmedigim icin birde motorumun karburatoru ayarli olup olmadigini bilmiyorum ve egsozu kapatinca. Motosiklet gene rolantide calismaya devam ediyor
-
30 Eylül 2018, 23:32
#34779
Başlayamayan adlı üyeden alıntı
Teşekkürler rolantim 900 1000 rpm arasi ondan da kaynakalniyor olmasin yani sitesinde 1550 rpm diyor bende 500 rpm assagisi onunda etkisi olabilir belki ona etkisi olmasa bile arasira istop ediyor rolanyim dusuk oldugundanmidir
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:08 ----------
Zaten motorun bakimini da kendim yapiyorum hic bi sekilde ustaya götürmüyorum internette vidyolar var gerwkli bakim nasil yapilir disk balata kablolar dir manetlerdir hani yapabilcegim herseyi internetten izleyip yapiyorum sadece motora elleyemiyorum bilmedigim icin birde motorumun karburatoru ayarli olup olmadigini bilmiyorum ve egsozu kapatinca. Motosiklet gene rolantide calismaya devam ediyor
Rolanti motor sogukken ilk çalıştırma esnasında 1100 sıcakken en yüksek 1550 civarı oluyor benim motosiklette. Rolantinin düşük olması da ön farın zayıf yanmasına sebep olur biraz yukseltin rolantiyi. Mesela birkaç km yol yaptıktan sonra 1450 d/devir olacak şekilde ayarlayın. Karbüratörde hava/yakıt ayarı vardır ancak bilmiyorsanız kendiniz ayar yapmaya çalışmayın iyi bir ustaya kontrol ettirin. Bir şikayetiniz yoksa ve yakıt/performans iyiyse ayarla uğraşmayın derim. Gerçi bununla ilgili de birçok yazılı ve video şeklinde doküman var izleyip yapabilirsiniz. Kolay gelsin.
-
01 Ekim 2018, 11:09
#34780
Teşekkürler uzun yola cikacagim butun bakimlarini yapip karburator ayarina da bakip yola cikacagim fazla bi yakit preformansini bilmiyorum onu da iyi bi ustaya gösteririm
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:07 ----------
Birde benden onceki sahibi motul 7100 kullaniyormus ve her 1000 1100 km de bir motorun yag bakimini yag filtresini degistiriyormus ben castrol kullansm olur mu motul 70 lira litresi castrolun 40 lira buyuk fark var fiyat acisindan
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 18 kullanıcı var. (0 üye ve 18 misafir)
Bu Konudaki Etiketler