subap ayarı soğukken yapılır evet;
aslında subap ayarı diye bir şey yok; subap bir çeşit kapaktır ve görevide silindirin içine hava ile benzini çektikten sonra kapanmaktır ve sıkışan benzin patlar ve bu sefer diğer subap yani diğer kapak açılır ve pis hava atılır.
bu kapaklar yani subaplar metaldir ve motor ısındıktan sonra bunlar genleşir ve hacimleri yani boyları 1 mm ölçüye yakın bir miktarda uzama yapar. boyları uzadığı zaman tam olarak kapanamazlar ve bu sorunu çözme amacıyla subapları yani kapakları ittiren parçayı ayrı olarak tasarlamışlardır ve bu parçalar ile subabın ucu arasında 1mm ölçüsüne yakın bir boşluk bırakılır. bu boşluk her motorda tahliye subabında daha fazladır çünkü tahliye subabından hep sıcak hava çıkar ve böylece egzoz subabında sıcaklık ve bununla beraber genleşme daha fazla olur. emme subabı ise silindir içine hava ve yakıt verirken soğuma imkanı bulur ve emme subabı bir miktar daha az boşluğa ihtiyaç duyar.
tvs apache emme subabı boşluğu 0,06 mm kadardır ve egzoz subabı ise 0,08 mm kadardır. A4 Kağıdı kalınlığı ise 0,1 mm kalınlığındadır.
tam kapanamayan subap daha fazla ısıya maruz kalır ve fazla ısınmadan dolayı kırılma riski olur. tam kapanamayan subaplarda "ayar sıkı" terimi kullanılır ve bu durumda subap ile onu ittiren parça arasında gerekenden az boşluk var demektir.
ayar gevşek terimi ise subap ile onu ittiren parça arasında çok boşluk var demektir ve bu sefer subap geç açılıp erken kapanır yani silindir bloğuna girmesi gerekenden daha az hava ve benzin karışımı girer ve buda performans düşmesine yol açar.
sıkı ayar daha riskli bir durumdur.
yani tvs apache 0,08 olması gereken ayarı ben 0,1 yaptım ve diğer subabı ise 0,06 olması lazımken ben 0,1 yaptım onuda.
subap şudur
https://www.aloparca.com/resim/286x2.../80008452.JPG?
bu resimde de "subap" ile onu ittiren parçanın arasına sokulmuş "sentil çakısı" görülmektedir.
http://www.skodam.com/download/file....1159&mode=view
buda sentil çakısı
http://www.gvncivata.com/images/urunler/b/702.jpg