Video için çok teşekkürler, motor ne güzel çalışıyor ya. Maşallahı var. Sanırım ben de becerdim bu sefer. Yine jikleyle çalıştırmak gerekiyor ama eskisine göre güzel oldu. Teşekkürler yardımlarınız için.
Video için çok teşekkürler, motor ne güzel çalışıyor ya. Maşallahı var. Sanırım ben de becerdim bu sefer. Yine jikleyle çalıştırmak gerekiyor ama eskisine göre güzel oldu. Teşekkürler yardımlarınız için.
egzantrik zincirinin bolluğunu almak için kullanılıyor fakat her motorun kendine özel gergisi zaten var fakat ben bolluk derecesini el ile ayarlamak istediğim için manuel gergi aldım.
yani egzantrik zincirinin sıkılık derecesini el ile ayarlıyorum. bir zamanlar egzantrik zincirinden ses geliyor diye almıştım bu manuel gergiyi, 150cc motorumu 180 yaptığım için gergi kısa geliyor galiba diye düşündüğüm için manuel gergi aldım fakat egzantrik zincir sesi bolluktan dolayı gelmiyormuş.
yani gergiyi çok sıkınca zaten motor stop ediyor ve çok sıksam bile motordan yinede egzantrik zincir sesi geliyor. iki sefer değiştirdim zinciri ama niçin ses geliyor bulamadım bir türlü.
benim sele parçalandı bile, benim aklıma bir şek gelmiyor eğer sende varsa fikir paylaş lütfen
aslında aklıma seleyi kaplamak geliyor, elimde rapid r23 zımba tabancası var ve bir kutu 13 e 8 zımba teli sipariş etmeyi düşünüyorum ve bunlar ile seleye istediğim bir şey ile kaplama yapmayı düşünüyorum.
bu zımba teli suntaya da saplanıyor. eğer 8 mm kalın gelirse 6 mm olan telden alabilirim gerçi selenin malzemesi plastik galiba onu bile hatırlamıyorum, plastik ise 8 mm farketmez deliyor rahat. deneme yapacağız. seleyi kendim kaplamayı düşünüyorum ama ne ile kaplayacağım yada ne zaman vakit olacak allah bilir.
edit: aa buldum, suni deri
koyu kahve rengi fena değil gibi, elimde zımba tabancası da var. suni deri ve zımba teli sipariş edeceğim ve biraz işçilik ile tamam olur herhalde.
aynı konu zaten 2010 yılında da konuşulmuş oradan yola çıkarak buldum deriyi.
hatta el değmişken bilgisayar sandalyemin kaplamasınıda yapayım
Bende internette araştırırken motobe diye bir Facebook sayfasına denk geldim orada da yaptıkları çalışmaları paylaşılıyorlar gerçekten güzel tasarımlari var
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------
Ayrıca bu , arka amortisörlerimize hava yada benzeri birşey basılıyor mu yoksa standart olarak mi kalıyor.
Çünkü amortisör um en sert ayarda olmasına rağmen tutmuyor çok sallıyor hatta kasislerden biraz hızlı geçersem arkamdan doluysa lastik çamurluğa sürtüyor.Servise gösterdiğim de çok ilgilenmemisti ayarını en sıkıya alıp idare eder bu demişti.
Ben motorumla kapali alanlarda diz bile degdirebilirken , kardeşimle sokak arasında asfalt temiz olmasına ve lastiğin ısınmış olmasına rağmen fazla yatirmadigim halde low side olmuştu bir daha virajlara hiç giremedim tekrar başıma gelir diye.
Bir de motorumun çekişi çok düşüyor bu çekişin düşmesi subaplarla alakalı mıdır çünkü ses geliyor ama aldığından beri geldiği için çok dert etmedim ama çok bariz düşüşler yaşadım 2.vites gazı kokluyorum yavaş yavaş yükseliyor
Arkadaşlar bence bizim apachelere en iyi yakışan topcase çanta bu shad sh 40. Ben taktırdım resimdeki de benim motor. Herkese öneririm çantayı.
Yan çanta hevesim de var. Atacağım linktekine bakar mısınız bi, nasıl sizce hoş durur mu ?
http://www.feyizoglu.com/Fort-GT-882...kim_51203.html
[IMG]file:///C:/Users/fatih/Desktop/20160428_183434.jpg[/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:09 ----------
bir de bilgisayarımdaki bir resmi buraya nasıl eklkeyeceğim ?
Fatih deri almışken iki türlü yalara düz tam oturulan yerede delikli tipleri var. Bunların su geçirmez özelliklileri de oluyormuş. Tabi deriyi diktirme işinide bu işe uygun dikiş makinesiyle çift dikiş yaptırırsan ömürlük olur.
arkalar gazlı tip lduğundan servis anlamaz amortisörcüler var. Onlara sor Bursada nerede var bilmiyorum ama ülkemizde en ünlüsü namistain(yanlış yazmış olabilirim).
Çekiş düşüklüğü içinse karbüratör diaframına bak ilk önce sonra hava filtren ve bujinin zamanı gelmişse onlara değiştirebilirsin ve zincir ayarıda çok fark ediyor yine düzelmezse sübab ayarı gekerir.
motorun çekişten düşması subaplardan olur, hava yakıt karışımının iyi olmamasından da kaynaklanabilir. misal benim motorun videosu var önceki sayfada. ona dikkat edenler şunu görmüşlerdir. motor soğuk iken tek marşta çalışıyor fakat ısındıktan sonra tek marşta çalışmıyor. evet, benim motor şu an ısındıktan sonra çalışmak için biraz naz yapıyor. tahminimce motoru son topladığımda subap ayarı yapmamıştım yorgunluktan ve subaplar sıkı geldi ve ilk çalışmada tam olması gerektiği sıkılıkta fakat ısındıktan sonra genleşip tam kapanamaz hale geliyorlar ve bu yüzden hava yakıt karışımı içeride sıkışamıyor.
sentil çakısı sipariş ediyorum ve motorun subap ayarını yaparken video çekeceğim ve şu anda dediğim gibi subap ayarım sıkımı çıkacak göreceğiz. emme subabı 0.6 mm ve tahliye subabı 0.8 mm olması gerekiyor ve bakalım bu numaralı sentil şeyi subap ile piyano arasına sığacak mı göreceğiz.
hazır el değmişken karbüretör hava vidasının ne kadar açık olduğunu da göstereceğim şu anda kaç tur açık hatırlamıyorum.
şimdi sentil çakısıyla beraber bir çift sinyal, buji, yağ filtresi ve debriyaj balatası da sipariş edeceğim ama debriyaj balatası işinde kararsız kaldım.
daha önce debriyaj balatası değişimi yapan var mı? derdimi bu konuda anlattım cevap veren olmadı.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...-alinmali.html
benim lastiklerim ön 90/90/17, arka 90/90/18 üzerlerinde 40 psi yazıyor ve ben havalarını yaz kış 40 bar olacak şekilde petrollerde şişiriyorum. forumlarda 29-32 psi gibi değerlerden bahsedilince acaba ben lastiklere fazlamı hava basıyorum ?
40 psi çok. ben ön lastik 29 psi ve arka lastik 31 psi yapıyorum. eğer motora çoğu zaman iki kişi biniyor iseniz 34 iyidir arkaya ve eğer çoğu zaman tek biniyorsanız ve fazla kilonuz yok ise arka 30 ve ön 28 idealdir.
motora yüklü binecek iseniz lastiklere bir iki psi fazla basarsınız prosedür budur. maksat motora bindiğinizde lastiğin içeri gömülme mesafesini sabit tutmaktır ki yola hep aynı miktarda yüzey tutunsun.
.......................
lastiğe çok hava basmak kasislerden geçişleri sertleştirir ve lastiğin ömrünü kısaltır ve lastiğin ortasını yer.
Castrol POWER1 4T 15W-50 siparişi verdim. Uygun mudur siz ne kullanıyorsunuz en iyisi nedir deneyimlerinize göre?
ben genelde 10w40 motul 5100 kullanıyorum.
vites geçişlerini yumuşatıyor, vites atarken "katır kutur" etmesini önlüyor.
Selam, benim yaşlı motorumla (2008 apache 150). istanbul’dan, kırklareli vize üzerinden iğneadaya gidip geldim.
sorum şu. istanbul çıkışı, selimpaşa metro turizm dinlenme tesislerinde 7 litre yakıt aldım. iğneadaya gidip demirköy’e geldiğimde o 7 litre bitti. oradaki benzinlikten 7 litre daha aldım (7 litre almamın sebebi, depo fulleniyor). o benzinle demirköy’den eve geldim. (anadolu yakasında) bir defa da yalovaya gidip geldim.
özetle, ilk aldığım 7 litrenin neredeyse 2 karı yol yaptım. kullanım aynı.
iğneadaya giderken dağ tırmanıyorsun ama o tırmanış zaten demirköye kadar. yani iki benzinlede neredeyse aynı yollardan geçtim.
benzinde hile yapılabilir mi? ilk aldığım benzinim neden çabuk bitti sizce?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:54 ----------
ilk 7 litre ile 195 km mesafe
2. 7 litre ile 330 kö mesafe yapmışım. +-0,5 litre oynayabilir.
yaptığınız ölçümler ne derece sağlıklı bilmiyorum fakat 7 litre ile 195 km gittiyseniz motorunuz çok fazla benzin tüketmiş ve sonra yine 7 litre benzin ile 330 km yapmışsınız ve bu sefer 330 km götürmüş ve bu da aşırı az tükettiğinin kanıtı.
benim motor hiç bu kadar fazla benzin yakmadı yada hiç bu kadar az benzin yakmadı
acaba kafanız karışmış olabilir mi? tripmetre sıfırlamadan 195 km nin üstüne 7 litre daha alıp 330 olduysa bu demektir ki 2. denemenizde 7 litre ile 135 km gitmişsiniz.
ben genelde depo fulletirim ve "trip metre b" sıfırlarım. yedek benzine geçtiğimde en yakın benzinlikten benzin alırım ve genelde 500 km götürüyor beni 15 litre benzin.
ortalama olarak şimdiye kadar motoruma yaktırabildiğim maksimum benzin 3.16 litre ve ben ekonomi testi yapmam. ortalama 2,76 litre yaktığı oldu ve genelde 3 ile 2,5 litre arası yakıyor motorum.
............
trip metre b = benzin
trip metre a = yağ
..............
evet, arkadaşlar motorumun maneti hiç güzel değil. manet tavsiye eder misiniz lütfen.
pompadan pompaya fark edebilir en güzeli aynı benzinlikte aynı pompayla ölçmek
Fatih bende spor manet bakıyorum ama bizimkine uyan bulamadım bulursan bende alırım
Bizim motorların elcik iç çapını bilen var mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:23 ----------
Gece gece gideon topuzunu sökemeyince içindeki uzun vidayı kesmek zorunda kaldım. Şimdi o vida satılıyor mudur? Nasıl eskihaline getirebilirim sizce 22mm çapı varmış.
nalburdan bir adet isteğine göre uzunlukta tij alıp uçlarına da iki adet somun alabilirsin.
tij yerine uzun civata da vardır nalburda.
tij böyle bir şey
.....
manet işi sıkıntı 140 liraya bir tane beğendim fakat uyar mı uymaz mı hiç bakmadık.
belkide güzel bir manet alıp bir iki heykel tıraş ile bizim motorlara uygun hale getirebiliriz. manet ayarlar isem yazarım buraya.
Abi tripmetre A-B falan demişsiniz benimki 2008 model analog gösterge
depoyu boğazın alt çizgisine kadar doldurup, sürüp dönüşte aynı çizgiye kadar doldurmak suretiyle, pompaların verdiği yazarkasa fişleri ile hesap yaptım. sağlıklı değil ama benim analog göstergemden daha güvenli bir hesap olabilir. mesafeyi de navigasyon kayıtlarından hesapladım.
zaten benzinde dağıtımcı şirket bile fark ediyor. yolda kalmamak için opet’ten (orhanlı tem mehmetçik vakfı) aldım bugün. bitsin diye dua ediyorum. performansı çok düşürdü.
Tij benimde aklıma geldi çok saçma bir sistem yapmışlar. Sökmek için vida kafası var ama boşa dönüyor. Ucuna somun koymak zor olur gömme olduğundan içine klavuzla diş açayım dedim m6 titreşimden gevşer mi acaba
Maneti ben bursada bulamadım bulsam fiyatı önemli değil. Aliexpress ve ebayde yok.
Öncelikle merhaba.2 ay once yeni kasa apache ile aranıza katıldım.Islak zeminde yat yatma sonucu ufak bir kaza geçirdim far camı fotodaki hale geldi.
https://i.hizliresim.com/qJQNpd.jpg bu bölgeye nasil bir rötuş yapabilirim.Ve motor daha 2 aylık olup brandada muhafaza edilmesine rağmen resimdeki vb bolgelerde paslar meydana geldi sürekli çıkan aynanın hemen altındaki plastikte cabası bu motorda normalmidir?Umduğumu bulamadım açıkçası apachede parca kalitesi olarak.https://i.hizliresim.com/6ypvV9.jpg
motorun hayırlı olsun başkan
motor bloğu ve şanzıman kalitelidir, 63.3xx kilometrede benim motorum ve bugün hız denemesi yaptım ve düz yolda 0-60 km hızlanması 4.1 saniye çıktı. performans olarak güzel bir motor ve arıza çıkartmama konusunda iyidir.
yani kısa far yanmıyor ve park lambalarından teki patladı ve bunlar dışında rutin bakımlar ile uzun uzun kullanılabilecek motordur.
..............
paslanma; başkan öncelikle paslanan yerleri coca cola ile birazcık ovala ve sonra su ile durula ve sonra kurutma işlemi yap ve sonrada bas wd-40 tamamdır.
nemli havalarda metal parçalar rutubet ve nem sonucu paslanırlar ve paslanmamaları için yüzeyleri yağlı yada boyalı olmak zorundadır. ben genelde gördüğüm her yere wd-40 dıkarım paslanmaması için. ama dikkat et, fren diskine wd-40 sıkınca frenler bir süre tutmuyor.
ben motorumu her yıkadıktan sonra metal olan her yere wd-40 sıkarım. küçük wd-40 bana iki kullanımlık yetiyor, hatta 2. kullanıma yetmeyebiliyor çünkü plastik aksağamları da parlatmak için wd-40 sıkıyorum.
..............
far camın biraz hasar almış, acaba orayı 400 numara zımpara ile düzleştirdikten sonra şu videodaki işlemi uygulasak fayda eder mi?
..............
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:30 ----------
nette biraz bakındımda; önce 1500 sonra 2000 ve sonra 3000 numara su zımparası ile zımparalıyormuşuz sonrada pasta uygulayıp sonrasında cila işlemi ile parlatıyormuşuz.
yinede birilerine danışmadan bir şeye kalkışma derim ama ben olsam denerdim.
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)