Selamlar.2 tane sorum olucak:
1.Benzinim azaldığı zaman benzin ışığı yanmıyor nedeni nedir?
2.Motorla giderken ön taraf sallıyor.100 km/h geçtikten daha fazla sallıyor üstünden atacak gibi.Nedeni nedir?
Selamlar.2 tane sorum olucak:
1.Benzinim azaldığı zaman benzin ışığı yanmıyor nedeni nedir?
2.Motorla giderken ön taraf sallıyor.100 km/h geçtikten daha fazla sallıyor üstünden atacak gibi.Nedeni nedir?
1- bende 2012 model tvs apache var. depoda benzin komple bitince yanıyor benzin ışığı ve ışık yandıktan sonra anca 100 metre falan gidiyor bilemedin 200 metre.
benzin deposunun sol-alt tarafında musluk var ve o yedek benzin musluğudur. yedek kapasitesi yaklaşık 2,5 litre yani sakin kullanım ile 100 km mesafeye yakın götürür fakat bu rakama güvenme o yüzden yedeğe geçtikten sonra en yakın zamanda benzin al.
musluğun ucu yukarı bakarken yedektedir ve normal şartlarda musluğun ucu hep aşağı bakmalıdır. göstergede benzin tek çizgiye iner ve belli bir süre sonra motor benzinsizlikten durur ve musluğu yukarı çevirir benzinliğe kadar gidersin.
durum bu fakat niye benzin bitene kadar kullanıyorsun? tek çizgiye inince git benzin al :D
2- bilmiyorum.
Bugün motoru yıkadım , bir kaç saat kurumasını bekledikten sonra bindim birde baktım viteste olmasına rağmen ışığı "N" ışığı sönük bir şekilde yanıyor vitesi boşa aldığımda normal şekilde yanıyor.Kontak açıp kapattım tüm düğmelerle oynadım belki çakışma vardır diye ama yok hep aynı şekilde yanıyor.
Motoru yıkarken acaba müşüre falan şu mu geldi anlamadım her zaman nasıl yikarsam bu seferde öyle yikamistim.
Sabah tekrar bakacağım inşallah düzelmiş olur.
Sürüşe problem değil ama neden böyle birşey yaptığı takildi kafama daha önce başına gelen varmı?
kalkış yapacağın zaman debriyajı bırakmadan önce 6 bin devire kadar çıkaracaksın motoru ve debriyajı bırakırken motor 6 bin devir çevirecek. yani kalkış yaparken deviri normalden kat kat yüksek tutacaksın, en yüksek tork 6 bin devirde oluyor bizim makinede ve 6 bin devirde kalkış yapman yeterli. debriyajı çok sert bırakma bir yerler kırılıp kopabilir.
hani ok yaydan nasıl fırlar? işte o şekil kalkış yapmana yardımcı olur bu dediğim şey ve o zaman tutturursun 5 saniyenin altını fakat unutma bu dediğim olay zincir ve dişlilere zararlıdır yani ömürlerini erken bitirir ve de debriyaj balatanı erken bitirir hatta zinciri kopartabilir.
dediğim gibi ben 3 deneme yaptım sadece.
aynısı bana da olmuştu ve kendiliğinden düzeldi. evet işin ilginç tarafı bir kere oldu ve sonraları böyle bir sorun olmadı benim motorda.
dikkatli ol başkan, ben yanlışlıkla ön tekeri havalandırdım bir seferinde. istersen 5 bin devirde deneme yap;
gaz ver ve 5 bin devirde iken debriyajı bıraktıkça devir düşer ve devirin düşmesine göre sende gaz vereceksin ve bu şekilde kalkış baya seri olacak ve artık kalkış yaptın ve motor 1. vites 8 bin devir 34 km hızı görünce hemen 2. vitese geçiyorsun ve 2. vites 9 bin devir 59 km hız demek ve sen hiç 3. vitese atma direk 2. viteste bitir olayı yani 2. viteste 60 km hız yap deneme için.
işin kötü yanı zincirin bollaşmasına sebep oluyor.
Arkadaşlar benim de sormak istediğim bir, iki soru var, yine yardımcı olursanız çok sevinirim.
1- Benim benzin göstergesi 3 diş iken 1 dişe düşüyor, sonra tekrar 2-3 dişe çıkıyor, kendi kendine oynuyor yani. Eğimden dolayı değil düz yolda da değişiyor. 500 bakımı için götürdüğümde dijital göstergelerin çoğunda var normaldir, şamandırada sorun yoktur diyor ama çok inandırıcı gelmedi, sizde de böyle bir durum var mı?
2- Bakımı yapan usta öyle bir rölanti ayarı yapmış ki jikle olmadan motoru çalıştırmak imkansız, hemen stop ediyor. Rölanti ayarını biraz kendim yükselttim daha iyi oldu ama bakımdan sonra gözlemlediğim yolda giderken gazı bıraktığımda motor ısınmış olmasına rağmen bugün 2 kere stop etti. Sizce nedendir?
3- Bu aralar motora sık sık iki kişi bindim, 2 kişi olduğunda egzozdaki ses çok garipleşiyor, metalik çok tarif edemediğim bir ses çıkarıyor ama sesin bu denli değişmesi normal mi?
4- Yine aynı şekilde yolda giderken gazı bıraktığımda egzozdan küçük patlama sesleri geliyor, bu da normal midir? Ses benim hoşuma gidiyor ama emin olamadım.
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim, çok basit sorular olduğuna eminim ama motora sıfırdan geçiş yaptığım için temeli daha oluşturamadık.
Rodaj bitmeden mümkünse artçı almayınız. Motorunuzun karbüratör hava ayarında bir sıkıntı olma ihtimali yüksek başka bir yerde kontrol ettirin düzelecektir.
1- benim motor 2012 model ve dediğiniz gibi öyle inip çıkma olmuyor yokuş aşağı yada yukarı. sola yatırdığım zaman gösterge artıyor ve sağa yatırdığım zaman azalıyor çünkü okuma aracı sol tarafta deponun içinde. ustalar genelde ilgilenmemek için yalan söylerler.
2- benim motorun jigle bozuk ve ben rolanti ayarını 1200 devir yaptım ve tek seferde çalışıyor sabahları ve ısındıktan sonra 1500 civarı oluyor yani dediğiniz gibi stop olayı olmuyor ve ısındıktan sonra çalışmasında pek bir değişiklik olmuyor.
3- 3. vites ve sonrasında motor alt devirlerde dediğiniz gibi ses yapar ve çekişi düşük olur, 4. vites 3 bin devirde giderken gaza yüklendiğinizde çok yapar mesela. bu yüzden 6 bin devirden önce vites yükseltmeyin ve 3, 4 ve 5. viteslerde 5 bin devirin altında ani gaz vermelerden kaçının.
motorun en güçlü tork değeri 6 bin devirdedir yani motor 6 bin devire gelene kadar nazik gaz verin ve 6 bin devire yada 5500 devire geldiğinde gazı kökleyin sorun olmaz. fakat dediğim gibi 5. vites 4 bin devir seyir ediyorsunuz ve gaza bir anda yüklenir iseniz dediğiniz o demir sesi gelir ve motora zararlıdır.
4- o ses kimin hoşuna gitmiyor ki "patır patır pata çuta patır patır pat pat patır patır"
bu videoda o sesten bol bol var hele 30. saniyeden sonra çatır çutur gidiyor sesler
@memcoş48 @fatih.met cevaplarınız için çok teşekkürler uğraşıp yazmışsınız. Sizin de dediğiniz gibi başka bir bayiye götürmek gerekiyor sanırım. Cevaplarınız baya açıklayıcı oldu.
Peki rolanti ayarını motor soğukken mi yaptınız? Mesela ben kendim yaptığımda motor soğukken 1500 civarı yaptığımda motor ısındığında 3000-4000 devirlere geliyor. Motor sıcakken 1500 civarında yaptığımda motoru soğukken çalıştırdığımda hemen stop ediyor jiklesiz çalışmıyor. Ve motor sizinki gibi 1500de de stop ediyor. 2000 civarına ayarlıyorum genelde.
aslında karbüratör ile biraz uğraştım ben zamanında. hava ayarı olsun rolanti olsun kurcaladım. sıcak iken ayarladım ben, rakam olarak emin değilim. yarın bakıp söylerim.
sıcak iken 1500 civarı devirde çalışacak şekilde ayarladım ve soğuk iken de aynı devirde çalışıyor yani tuhaf bir durum.
yarın sabah ilk çalıştırmada falan video çeker koyarım.
benim motor sağlıksız, egzantrikten subabına kadar ses geliyor diyorum fakat çalışması çok iyi, anlayamadım gitti.
Rölanti ayarı ile karbüratör hava ayarı farklı şeyler. Motorla 5-10 dakika gezdikten sonra sıcakken rolanti ayar vidasindan rolantiyi 3000 devire sabitleyin sonra hava ayar vidasını sonuna kadar sıkın motor stop edecektir etmemesi icin hafiften gaz verin akabinde hava ayar vidasını 3.5-4 tur civarinda açın motor nerde rahat ve düzgün çalışıyorsa orada bırakın. En son olarak tekrar rolanti ayar vidasindan rolantiyi 1400-1500 devir civarina ayarlayin. Eger duzgun ayar yapmışsınız sogukken motorunuz 1100 devir civarında sicakken 1550 devir civarında sayacaktır. Ama sabah soğuk havalarda 1 dakika filan jiglede çalıştırıyoruz
Hava ve rolanti ayarını dün ben de kurcaladım, internetten video da izlemiştim 10-15 dakika ısıtıp rolanti ve hava ayarını dediğiniz gibi yaptım. Burda da biraz sorun oldu. Hava ayarını sonuna kadar kapattığımda motor hiç stop etmiyor. Yine de ayarlıyorum her şey çok güzel diyelim. Bu seferde motor soğukken motor yine çalışmıyor, jikleyle çalıştırıyorum bir dakika, jikleyi kapattığımda yine stop ediyor. Mecburen rolantiyi yükseltiyorum. Bu sefer de motor ısındığında 3000 devire çıkıyor. Böyle kötü bir döngü var.
bu sabah yine motorumu çalıştırdım ve binip işe gittim. her sabah aynı şeyi yapıyorum. sabah motoru çalıştırıyorum ve binip işe gidiyorum ama bu sabah yeni bir şey yaptım, bu anı ölümsüzleştirdim
bu arada motor ısınınca 500 devir daha fazla çeviriyormuş motorum. 1100 ile 1200 arası başlıyor ve ısındıktan sonra 1600 ile 1700 devir arası çalışıyormuş bunu da öğrendim. ilk çalışmada stop etmemesi için biraz yüksek tuttum rolantiyi.
emeğe teşekkürler de bi süngerle iyice yıka motoru be usta )
ARKADAŞLAR FREN HİDROLİK SIVISI MARKASI VS İLE NASIL-NE ZAMAN DEĞİŞTİĞİ HAKKINDA BİLGİ VEREBİLİR MİSİNİZ *
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:39 ----------
bir delilik edip zincire wd40 sıktım çok sesli çalışmaya başladı öyle böyle değil. bir kelek var deyip araştırdım Barkın abi AEA wd40 oringlere zarar veriyor demiş isteyene link verebilirim.
zincir BAKIMI mazotla temizledikten sonra herhangi bir motor yağı kullanarak hallediliyormuş. Bilginize...
eskiden motorumu tertemiz tutardım ama artık iş öyle zorlaştıki motorum şu anda haşat durumda. ama bir ay maaşımı motora gömeceğim. motorumun eski resimleri;
resim 1
resim 2
resim 3
resim 4
resim 5
tabi o zamanlar 46 bindeydi motorum şimdi ise 63 bin olacak yani 16.500 kilometre önceleri motorum böyle çok güzeldi ama yine öyle olacak hatta çıkartma falan yapıştıracağım.
kaporta boya uygulanacak komple.
fren yağı olarak hiç bir bilgim yok. dot4 koy gitsin. zincir için ise o-ring zincire belki zararı olur olmaz bilemem fakat yağlamak için wd-40 yetersiz kalıyor. zincir yağı ver bende 250 ml sprey. benim zincir o-ring değil.
..............yaa arkadaş işine gücüne düm düz gideceğim en son, çok pis söveceğim artık. eve geliyorum yığılıp kalıyorum o derece iş yapıyoruz vallahi son zamanlarda aşırı gerginim.
motoruma zaman ayıramamak beni beter ediyor.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)