yakın zamanda sübap ayarlarını yaptım. sübaplar, sübap yayları, sübap keçeleri,piyano takımı, üst kapak gayet temiz ve sağlıklı. karbüratörü temizleyip diyaframını değiştirdim.
motora gayet iyi bakarım herşey çok sağlıklı ve sorunsuz.
sadece piston,silindir,egzantirik gergisini değiştirmeyi düşünüyorum ve bunlar zaten set şeklinde satılıyor.
belki motoru açmışken egzantirik zincirinide değiştiririm az bişey ses geliyor arada.
karbüratör konusuna takılmayın karbüratör 250 cc olsa yinede motoru sorunsuz besler kaliteli ve verimli bir parça.
tek kafama takılan hangi silindir ve piston setini alacağıma karar veremedim piyasada çok ürün var. fikri olan arkadaşımın yardımını rica ederim.
selam arkadaşlar. 2012 den beri yazmıyordum galiba. :D
ne durumda buralar diye bir yoklayayım dedim. 2008 model apachem 94 000 km lerde 1 yıl da km halatı kopuk iken bindim. tahminim 105 bin km de olduğu yönünde. mekanik aksamı hala saat gibi. ben kurcalamak istediğimden pistonu büyültmüştüm. performansı süper oluyor fakat biraz zorlayınca sıkışıp silindir ve piston çiziliyor. bir kaç kez yaptırdıktan sonra orjinal silindir alıp taktım sorunsuz devam ediyorum. sadece sök tak olayları yüzünden ara sıra yag damlatıyor.
şasesi hiç değişmedi. plastik aksamları inanılmaz sağlam. boyası bile mükemmel. 2008 model ama 2010lu modellerden itibaren daha konforlu. yeni modelleri sürünce çin malı motorlara binmiş gibi hissediyorum resmen.
1 yıl veya 2 yılda bir lastik değiştiriyorum. 2 ayda bir yagını değiştiriyorum. bazen sinyalleri kapıya çarpıp kırıyorum. onun haricinde hiç ilgilenmeseniz bile onyıllarca sapasağlam binebilirsiniz. girdiğim çukurların haddi hesabı yok. neredeyse 10 ışıktna 4 ünde ön tekeri hafifce havalandırarak kalkarım. her vitesde max rpm sınırına getiririm. ya karburatörden yada subaplardandır bilemiyorum benim motor 100 ü zor geçiyor. ama hep aynı performansı.
2008 ayarlarında motoru olan var ise durumunı özetleyebilir mi. merak ediyorum :D
iyi akşamlar herkese
@suvari hoş geldin
benim motor 2012 model sarı renkli orta kasa, 62.500 kilometrede ve gerçekten sağlamlık konusunda çok iyi.
senin motor 100 km hızı zor geçiyorsa belkide hava filtresi artık beni değiştir diyordur. benim motorda 120 km hızı geçmeyi bırak görmüyordu bile ve performans hava filtresi taktım şimdi düz yolda 128 km hızı görüyor.
geçenlerde yine kaptırdım ibrede 135 km hız kalmış öyle.
peki 0-60 km hızlanman ne durumda? bende bazen 4 saniye bazen 4.1 falan oluyor. bu arada debriyaj balataları bittibitiyor.com debriyaj balatası olarak varmı öneriniz?
merhabalar :D benim motorda boya atması yok bazı yerlerini ben kazara çizdim. ve kaskı koyduğum yerin verniği inceldi boyaya değiyor artık. ama hiç kabaran yerler yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:55 ----------
ben daha cok karbüratorden şüphleniyorum. hava filtresi yokken bile aynı performans. cıkarıp sık sık temizlerim filtreyi
..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..
..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..
aynen 2 defa kazam bile var. bir tanesinde motor benim üstüme düştü. ayağa kalktım. ağrılarım azalınca motoru çalıştırdım ve gitmeye devam ettim.
2008 model. km sini allah bilir. o da 100 bini geçti. 1 kere piston seti yapıldı. yaz kış biniliyor. şanzımanda 4 . viteste ötme var ama sorun yok. selesi kediler parçaladı yeniden diktirdim. çiziği çarığı boyadım. haftada 500 km kullanıyorum. daha ölmez. titriyor ama... ayrıca ben iki kişi ağırlığındayım. hala max 110 gps hızı yapıyor. 90 la sakin sabit hızda gidiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:56 ----------
bu arada kaza sonrası kırılan parçaları polyester ve fiber keçe ile tekrar birleştirdim. macunlayıp boyadım. 1 yan kapak değişti sadece. aynalarım kırılmıştı, değiştim ki pişmanım. çünkü yeni kasanın aynalarını verdiler, rüzgarda ayarı bozuluyor.
Arkadaşlar merhaba, ben de geçtiğimiz haftalarda bu motoru alarak aranıza katıldım.
Sormak istediğim bir şey var, görünürlük açısından farları değiştirmek gibi bir düşüncem oluştu. Çok fazla bilgim olmadığından sormak istedim, ne tavsiye edersiniz?
Selam arkadaşlar 2 senedir izmirde tvsapache kullanıyorum, buraya yeni kaydoldum. zincirimi değiştirmek istiyorum. Fabrikadan orjinali 225 tl ye geliyor zincir dişli seti. önereceğiniz iyi bir öringli zincir var mı orjinal dışında. Did markasının bizim motorlara uygunu var mı mesela. Bir de whatsapp grubu varsa eklenmek isterim. Tekeriniz düz bassın.
mercekli xenon sorun olmaz bence çünkü sonuçta verdiği ışık belli bir noktaya gidiyor yani diğer araçların gözünü almıyor. para olsa bende mercekli zenon taktıracağım yada takacağım fakat biraz pahalı.
valla reis ben o-ring olmayan dandik bir zincir aldım onu taktım.
n11'den bakabilirsin:
aasdfasdfasdfasdf 155 lira.
asdasdasdsdfgsdffasd 160 lira, did marka orjinal mi yoksa çakma mı bilmiyorum.
ben olsam 155 lira olanını alırım çünkü benim orjinal arka dişli sarı renkli demir ve 155 lira olan ile aynı renkte ve did marka zincirinin koptuğunu söylemişti birisi o yüzden.
did kalitelidir bilmem onu fakat kaliteli bir marka bile patlayabiliryor ise böyle ufak çaplı motorda markaya pek dikkat etmem.
5. viteste istediğim süratlarde motor aşırı bağırıyor.6. vites olsa da 100 km/h bandında düşük devirde gidebilsek. Taktıran var mı öyle bir şey mümkün mü?
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:23 ----------
motosikletin şanzımanını değiştirip 6 vitesli yapmak mümkün müdür
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:27 ----------
bunu ben de isterdim...
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:29 ----------
Arka fren performansı kayda değer disk malum.
arkadaşımın 2 yıllık rtr150'sinden daha az titriyor tabi sıfır aldım 500 km'de henüz benimki.
gösterge daha şık duruyor beyaz olduğundan.
güç olarak tek kişi farkedilmiyor ama 2 kişi iken gazı daha iyi yiyor bariz.
Arkadaşlar benim motorun kafa içerisinden bir cızırtı geliyor. Titeşimle alakalı 5 bin devir ve üzerinde başlayıp çoğalıyor. Aynı şeyi yaşayan var mı?Psikolojimi bozdu ona odaklanıyorum zevkini çıkaramıyorum
harbi çözümü bulamadım ben de.
motosiklette 500km'den hemen sonra sibop sesinde artış oldu.Bir sıkıntı var mıdır bilemedim.
Motorun 0-60 hızlanmasını 5.5 altına çekemedim ve performansı düştü gibi geliyor yağ değişiminden sonra da.
hava ayarı orjinalde 2 tur idi, 2,5 yaptım burdaki arkadaşları dinleyip.
0-60 hızlanma sizlerde kaç?
kafadaki zırıltı için bende rahatsızım. gelecek hafta bir ara söküp sıkıntı neyse giderecem inşallah. apache = sibop sesi buna takılmayın.
benim motor epey zırıltılı çalışıyor hem sibop, hem hafif bir egzatirik sesi bunlar bu motorda normal ve kafaya takılmayacak şeyler.
hava ayarını eskiden beri hep full kapatıp 2,5 açardım geçenlerde 3 tur açtım ve en son 4 tur açıp bıraktım.
ivmelenme şahane kesiklik yok. şuan 10 tl ile 1.83 litre gibi bir benzin alıyorsunuz ve 80-85 km gdiyor bu şekilde ki ben motoru yüksek devirde süren ve vites bitmeden vites atmayan biriyim.
mahalle arasında bile hafif gazla 80 km, önüm açık olunca kısa sürede 110 görüyor nefis.
ben iki sefer 4 saniye ve bir sefer 4.1 saniyeyi tutturmayı başardım fakat şu sıralar hiç deneme yapmadım. subap ayarım benimde ayarsız ve şimdi denesem ne çıkar bilmiyorum çünkü motoru son topladığımda subap ayarı yapmadım ve performans düşük yani motorum kötü durumda.
ama yinede 5 saniyenin altında çıkar, tahminimce 4.5 falan çıkar ama zorlamıyorum çünkü debriyaj balataları zaten bitik ve fakirlikten değiştiremiyorum. 25 lira verip sinyal takımı alamadım sinyal gırık geziyom ya la :D
kaza yaptım ben, sol tarafa yatırdı beni arabanın bir tanesi ve depodaki sol grenaj çatladı ve ön sol sinyal kırıldı. zaten sağ tarafta kırıktı. ikisi 25 lira ve depo grenajı 80 lira falan.
motorum ağır bakım istiyor, amortisör keçeleri- debriyaj balataları-sinyaller subap ayarı falan galiba egzantrik milide değişmesi gerek. egzantrik zincirinden ses geliyor sanıyorum ama mildende gelebilir yani nasıl gelecek bilmiyorum ama bir ihtimal.
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)