TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
26 Eylül 2017, 15:34
#34461
eee demekki genel bi bakımdan geçirme zamanı gelmiş daha önceki sahibi bütün bakımlarını yeni yaptırdım demişti ama biz buji yağ ve yağ filtresini hava filtresini falan deiştirelim bu arada siz kaç binde bir yağ değişimi yapıyosunuz
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:32 ----------
dediğinizi yaptım iki tuşa birden bastım ve ışık söndü bilgi iin çok sağolun
Reklamlar
-
27 Eylül 2017, 08:33
#34462
arkadaşlar daha önce belirtmiştim 2011 apache ye sahibim. motordan genel anlamda memnunum bu ara egzantrik zinciri ses yapıyor onu değiştirmeyi düşünüyorum. aklımda olan bir konu var.aşağıda linkte yer alan pistonu alsam orjinal silindiri tornacıda bu mm lerde ayarlatsam ve tekrar monte etsek sizce ne olur ?
sübaplar,üst kapak orjinal hali ile kalsa sadece silindiri tornada yaptırıp piston ile taksam düzen tutarmı ? performans farkı olurmu sizce ?
http://www.motosport.com.tr/TVSAPACHEMODFYEPSTONKT62MM,urun,3943.html
-
27 Eylül 2017, 11:27
#34463
wela adlı üyeden alıntı
eee demekki genel bi bakımdan geçirme zamanı gelmiş daha önceki sahibi bütün bakımlarını yeni yaptırdım demişti ama biz buji yağ ve yağ filtresini hava filtresini falan deiştirelim bu arada siz kaç binde bir yağ değişimi yapıyosunuz
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:32 ----------
dediğinizi yaptım iki tuşa birden bastım ve ışık söndü bilgi iin çok sağolun
önemli değil. 20000 kmde bir motul 5100 koyuyorum memnunum eksilme falan yok yağda.
-
27 Eylül 2017, 12:13
#34464
erman_koc adlı üyeden alıntı
arkadaşlar daha önce belirtmiştim 2011 apache ye sahibim. motordan genel anlamda memnunum bu ara egzantrik zinciri ses yapıyor onu değiştirmeyi düşünüyorum. aklımda olan bir konu var.aşağıda linkte yer alan pistonu alsam orjinal silindiri tornacıda bu mm lerde ayarlatsam ve tekrar monte etsek sizce ne olur ?
sübaplar,üst kapak orjinal hali ile kalsa sadece silindiri tornada yaptırıp piston ile taksam düzen tutarmı ? performans farkı olurmu sizce ?
http://www.motosport.com.tr/TVSAPACHEMODFYEPSTONKT62MM,urun,3943.html
değiştirmekle uğraşma ekzantrik zincir sesi bunlarda kronik. paran çoksa değiş.
-
27 Eylül 2017, 13:13
#34465
rumelian adlı üyeden alıntı
değiştirmekle uğraşma ekzantrik zincir sesi bunlarda kronik. paran çoksa değiş.
peki 62 mm piston ile ilgili yazdıklarım için ne düşünüyorsunuz ?
-
27 Eylül 2017, 14:25
#34466
erman_koc adlı üyeden alıntı
peki 62 mm piston ile ilgili yazdıklarım için ne düşünüyorsunuz ?
deneyen çok oldu, randıman alamadı. uğraştırdı. 150'liği satıp 180'lik almak daha mantıklı. Yine de sizin tercihiniz.
-
27 Eylül 2017, 18:43
#34467
keşke bir şeyler engel olsaydı da o gün gidip 180cc lik silindir piston taktırmasaydım, anlayan anladı
180cc yani 62mm piston.
180cc taktığımız günden bu güne 2 defa egzantrik zinciri değiştirdim ve çinden manuel egzantrik gergisi getirttim ama yinede egzantrik zincir sesini kesemedim motorda.
acaba egzantrik milinde mi bir problem oluştu bilmiyorum ama tek bildiğim kağıthanede nuh usta 180cc silindir piston taktı ve o ses hep geliyor.
performansa en iyi etki eden şey performans hava filtresi. 52mm boğazlı küçük olanlardan alıp direk hava filtresinin kutusunun içine monte edebilirsiniz, uyuyor.
normal hava filtresi ile düz yolda 9 bin devirden sonra motor yukarı çıkmazdı fakat performans hava filtresi taktıktan sonra 9 bin deviri rahat geçiyor, gerçi red line zararlıdır o yüzden ben nadiren geçiyorum. ibre 129 km hıza kalmış işte, en son 129 yapmışım. genelde 90-100 civarı yol alırım fakat şu sıralar motorum sorunlu bu yüzden 70-90 arası yol alıyorum.
-
27 Eylül 2017, 23:21
#34468
Apache yazisini sokmek istedim. Sokulmedi. Ne yapmam gerek boyaya zarar vermeden
-
30 Eylül 2017, 16:41
#34469
Selamlar , motorumun piston silindir vb. parçalarını serviste değiştirdim.700-800 km civarı yol katettim sonra Bursa'dan Kütahya ya gittim arada küçük molalar vererek sıkıştırmadan 100-110 hatta 110 a bile nadiren çıktım.
Depoyu fulleyip tripmetreyi sifirladim ve Bursa'dan Kütahya ya gittim Kütahya da iki gün gezdim ve benzinim yedeğe düştü km olarak 329 civarı idi bu normal mi bana sanki fazla yakmış gibi geldi.
Bir de bu arka amortisörlerimiz havalı mıdır? Havaliysa biz basabiliyormuyuz.
Servise gösterdiğimde amortisörü sıkıp bu seni idare eder değişmesi lazım falan dedi o da bana tuzlu geldi zaten motor bloğunu yeni yaptırdım 1200 lira masraf yaptım.
Arka amortisör tek başınayken çok sıkıntı değil ama arkaya biri oturduğunda tümseklerden geçerken neredeyse kuyruk tekere sürtecek dereceye geliyor.
İyi forumlar,tekeriniz düz bassin.
-
01 Ekim 2017, 13:33
#34470
çok yakmış, ben benzin bitince hep fulletirim ve tripmetre b sıfırlarım.
tripmetre b = benzin
tripmetre a = yağ
genelde 500 kilometrede yedeğe alırım. en son 502 km de yedeğe aldım ve 548 kilometrede depoyu yine fullettim opet ile.
bir şey tuhafıma gitti, motorun son hızı zaten 115~120 arasıdır ve siz sıkıştırmadım diyonuz ama 110 yaptım diyorsunuz. 110 yapmak için 8 bin deviri geçmeniz lazım.
benim makine 8 bin devirde 105 km hız yapıyor. rodajda bir makineye 7 bin deviri geçirmek hoş değil bence, 7 bin devir 90 km falan yapıyor hız olarak.
-
04 Ekim 2017, 04:33
#34471
Beyler tekrardan merhaba bayadır yoktum. Bu akşam gelir gelmez eve motora baktım. Benzini yeniledim akü ölmüş tabi ama arabadan aktarma yaptım. Marşta zırr yapıp ondan sonra basıyor ama motor çalışmıyor buji ateşliyor. Yağı tam... Sizce sorunu nedir?
-
04 Ekim 2017, 09:42
#34472
M.balibey adlı üyeden alıntı
Beyler tekrardan merhaba bayadır yoktum. Bu akşam gelir gelmez eve motora baktım. Benzini yeniledim akü ölmüş tabi ama arabadan aktarma yaptım. Marşta zırr yapıp ondan sonra basıyor ama motor çalışmıyor buji ateşliyor. Yağı tam... Sizce sorunu nedir?
buji ıslanıyormu ? benzin damlatıp bi deneyin belki benzin gitmiyor olabilir çalışıp yattıysa bir süre karbüratörde bir tıkanıklık falan olabilir
çalışan motorun bunu yapmaması lazım birde elektrik marşı ile değilde kick start ile çalıştırmayı deneyin daha fazla bir sıkıştırma olur
-
04 Ekim 2017, 22:22
#34473
" fatih.met "
ben 180 cc silindir ve pistonu kafaya koydum. devir sonu ve redline nadiren yapsam genelde öne 15 dişli takarak kullanacağım ve şehir içinde kısa mesafelerde zevk alarak kullanmak için bu işlemi düşünüyorum. sınırları zorlamasam yerine göre normal yerine göre biraz gazlasam sizce uzun süre sorunsuz kullanabilirmiyim ?
bindebir de olsa 50-60 km lik mesafelere gidip geliyorum 180cc ile yolda kalma durumum olurmu sizce ?
herşeyden önce sorunsuz bir araç istiyorum. amacım ihtiyacımı karşılamak ama yarışçı bir ruha sahip değilim daha ziyade sakin sessiz kullanırım.
-
05 Ekim 2017, 11:37
#34474
fatih.met adlı üyeden alıntı
çok yakmış, ben benzin bitince hep fulletirim ve tripmetre b sıfırlarım.
tripmetre b = benzin
tripmetre a = yağ
genelde 500 kilometrede yedeğe alırım. en son 502 km de yedeğe aldım ve 548 kilometrede depoyu yine fullettim opet ile.
bir şey tuhafıma gitti, motorun son hızı zaten 115~120 arasıdır ve siz sıkıştırmadım diyonuz ama 110 yaptım diyorsunuz. 110 yapmak için 8 bin deviri geçmeniz lazım.
benim makine 8 bin devirde 105 km hız yapıyor. rodajda bir makineye 7 bin deviri geçirmek hoş değil bence, 7 bin devir 90 km falan yapıyor hız olarak.
110 km yi maksimum olarak söyledim araç sollarken , genelde 8 bin devir ile gittim.Servis bana depoyu fulleyip bitene kadar sıkıştırmamı söylemişti tüm parçalar yenilenmiyor uzun süre rodaj yapmana gerek yok falan dedikleri için rahatça sürdüm bilemiyorum doğru mu yaptım yanlıs mi
-
05 Ekim 2017, 15:47
#34475
erman_koc adlı üyeden alıntı
" fatih.met "
ben 180 cc silindir ve pistonu kafaya koydum. devir sonu ve redline nadiren yapsam genelde öne 15 dişli takarak kullanacağım ve şehir içinde kısa mesafelerde zevk alarak kullanmak için bu işlemi düşünüyorum. sınırları zorlamasam yerine göre normal yerine göre biraz gazlasam sizce uzun süre sorunsuz kullanabilirmiyim ?
bindebir de olsa 50-60 km lik mesafelere gidip geliyorum 180cc ile yolda kalma durumum olurmu sizce ?
herşeyden önce sorunsuz bir araç istiyorum. amacım ihtiyacımı karşılamak ama yarışçı bir ruha sahip değilim daha ziyade sakin sessiz kullanırım.
valla sana diyeceğim iyiki 180 lik almışım yapması böyle olurmu bilmem ama bende çok niyetlendim yapmaya sonra sattım direk aldım
arka dişliyi elimdeki 44 lük ile değiştirdim çok iyi gidiyor 8 binde 110km yi geçmiş oluyorum yorulma yığılma yok ama araç sıfır buda etken tabi
geçen bir basayım dedim 140km ye doğru arka savrulmaya başladı lastik orjinal ondan sanırım çok savruluyor 150 lik ile 135 basa basa şileye giderdim
ama arka lastiğim pilottu sanırım büyük etken
-
05 Ekim 2017, 19:11
#34476
erman_koc adlı üyeden alıntı
" fatih.met "
ben 180 cc silindir ve pistonu kafaya koydum. devir sonu ve redline nadiren yapsam genelde öne 15 dişli takarak kullanacağım ve şehir içinde kısa mesafelerde zevk alarak kullanmak için bu işlemi düşünüyorum. sınırları zorlamasam yerine göre normal yerine göre biraz gazlasam sizce uzun süre sorunsuz kullanabilirmiyim ?
bindebir de olsa 50-60 km lik mesafelere gidip geliyorum 180cc ile yolda kalma durumum olurmu sizce ?
herşeyden önce sorunsuz bir araç istiyorum. amacım ihtiyacımı karşılamak ama yarışçı bir ruha sahip değilim daha ziyade sakin sessiz kullanırım.
ben 49 binde 180cc yaptırdım ve şu anda 62 bin kilometrede ve yağ yakma yok ve eksiltme ise 2 bin kilometrede bir "x" falan hatta yok diyebilirim yani yağ değiştiriyorum ve bir sonraki yağ değişimine kadar ekleme yapmıyorum ama yinede haftada bir kontrol ediyorum.
ne diyebilirim? kafaya koyduysan bunun kaçar yolu yok sadece silindir ve piston değişiyor zaten. performans artışını ben farkedemedim daha doğrusu 15 dişli takılıydı ve 180cc yaptıktan sonra hiç bir değişim olmadı motorumda.
düz yolda 9 bin deviri görmüyordu motorum 15 dişli ile. sonraları 13 dişli taktım öne ve öyle bir performans artışı oldu ki yani 1. ve 2. viteste motor çok seri şekilde öne atılmaya başladı ve o günden sonra ön dişliyi kesinlikle büyütmemeye karar verdim hatta bir ara arka dişliyi 3 numara büyültüp son hızı 110'a falan düşürmek ve torq artışı sağlamayı düşündüm ama 47 numara arka dişli bulamadım ve yeni yaptırmak için para istiyorlar
önü 15 dişli yapar isen o motordan soğursun bunu sana garanti ediyorum, fatih dediydi dersin. hele yokuş çıkar iken iki kişiyle motor çekmiyor 15 dişli ile.
14 numara bir nevi iyidir ama motorun çekişi düşmesin diyor isen 13 olarak bırak. ben genelde 90 km hızla falan yol alırım ama bazen 120 km hızlara çıkıp iniyorum ve 14 dişli takmış olsam emin ol bu motor 120 yapmaz çünkü o rüzgara karşı koymak için yüksek beygir gücü istiyor ve buda yüksek devirde oluyor.
yani bizim motorlar düşük devirde rüzgara yenik düşüyor. ön dişliyi büyüten insanlar genelde 100 km hızı geçmeyen yani yavaş kullanan insanlar oluyor ve tek gayeleri motor az titresin ve az bağırsın oluyor.
sen performans istiyorsun ve bu yüzden kafaya taktım diyorsan 180cc dene ama ön dişli 13 kalsın.
13 ön dişli;
1. vites 9 bin devir 38 km hız
2. vites 9 bin devir 59 km hız
4. vites 7 bin devir 70 km hız
5. vites 7 bin devir 92 km hız
5. vites 8 bin devir 108 km hız
5. vites 9 bin devir 119 km hız
14 dişli ile;
5. vites 9 bin devir 126 km hız
15 dişli ile
5. vites 9 bin devir 132 km hız(emin değilim tam hatırlamıyorum)
benim motor 138 km hız gördü otobanda yokuş aşağı ve 11 bin civarıydı devir saati ve o günden sonra en fazla düz yolda en fazla 128 km hız yaptım ve sonrada hız yapma işini bıraktım artık. yani 125 km hızı geçmiyorum
düşün düz yolda şu an benim motor 120 km hızın üzerine çıkıyor ama dişli büyültünce çıkmıyor ve motorumun 0-60 km hızlanmasın 4 saniye 13 ön dişli ile.
gerçi şu sıralar motorumun bir çok sorunu var bu yüzden zorlamıyorum yani sadece düz yolda bazen 120'lere çıkıyorum o kadar.
Scarty adlı üyeden alıntı
110 km yi maksimum olarak söyledim araç sollarken , genelde 8 bin devir ile gittim.Servis bana depoyu fulleyip bitene kadar sıkıştırmamı söylemişti tüm parçalar yenilenmiyor uzun süre rodaj yapmana gerek yok falan dedikleri için rahatça sürdüm bilemiyorum doğru mu yaptım yanlıs mi
pardon reis, okuma özürlüyüm biraz yani sadece silindir piston değişimi yazmışsın görmedim. evet silindir piston fazla rodaj süresi yoktur diye tahmin ediyorum bende. zaten bende 49 binde 180cc silindir piston taktıktan sonra 600 km civarı falan yaptıktan sonra normal kullanım şekline döndüm.
dedim kendi kendime; "silindir çizilirse yenisini takarık agaa!! niye kasıyorsun kendini?" dedim kendi kendime kendim takıyorum zaten
yulis adlı üyeden alıntı
valla sana diyeceğim iyiki 180 lik almışım yapması böyle olurmu bilmem ama bende çok niyetlendim yapmaya sonra sattım direk aldım
arka dişliyi elimdeki 44 lük ile değiştirdim çok iyi gidiyor 8 binde 110km yi geçmiş oluyorum yorulma yığılma yok ama araç sıfır buda etken tabi
geçen bir basayım dedim 140km ye doğru arka savrulmaya başladı lastik orjinal ondan sanırım çok savruluyor 150 lik ile 135 basa basa şileye giderdim
ama arka lastiğim pilottu sanırım büyük etken
ön dişli büyültmek yada arka dişli küçültmek motorun çekişini yani torq değerini azaltır bu yüzden ne kendimizi nede bir başkasını kandırmayalım. dediğim gibi ön dişli büyültmek yada arka dişli küçültmek her türlü motorun çekişini ve motora eski dişlisine göre bulunduğu devirde daha fazla yük bindirir.
-
05 Ekim 2017, 19:48
#34477
fatih kardeşim bana 180cc silindir ve piston için bir link verebilirmisin mesela senin kullandığın ürünler olabilir. sen kendim takıyorum demişsin. sadece silindir ve piston takmak yeterli mi ? subap, üst kapak bunlar değişmeli mi? torna işimiz olurmu acaba ? sanırım egzantrik gergisi dahil olan bir kit alsam daha faydalı olur. üstt kapak için 2 conta filan takan var. bana kısa özet bir bilgi verirmisin ?
mekanik ve elektronikten anlarım yani işlemi çok rahat kendim yaparım ama püf noktalarını bilmeye ve ekstra dikkat edeceğim hususları belirtirsen daha kolay olabilir.
-
05 Ekim 2017, 21:15
#34478
erman_koc adlı üyeden alıntı
fatih kardeşim bana 180cc silindir ve piston için bir link verebilirmisin mesela senin kullandığın ürünler olabilir. sen kendim takıyorum demişsin. sadece silindir ve piston takmak yeterli mi ? subap, üst kapak bunlar değişmeli mi? torna işimiz olurmu acaba ? sanırım egzantrik gergisi dahil olan bir kit alsam daha faydalı olur. üstt kapak için 2 conta filan takan var. bana kısa özet bir bilgi verirmisin ?
mekanik ve elektronikten anlarım yani işlemi çok rahat kendim yaparım ama püf noktalarını bilmeye ve ekstra dikkat edeceğim hususları belirtirsen daha kolay olabilir.
açıkçası işin detayına ben hiç girmedim. 30cc bir fark için karbüratör ve ateşleme sisteminde bir modifiyeye gerek yok gibi söylentiler duyduğumu hatırlıyorum.
sadece silindir ve piston değişimi yaptım ben ve üst kapak ile silindir bloğu arasına 3 conta koydu usta ve sonraları ben kendim sök tak yaptığımda 2 contaya düşürdüm ama tahminimce tek conta olsa da sorun olmaz çünkü 180cc ile 150cc arasında yükseklik farkı yok yani aynı yüksekliğe sahipler.
araya fazladan conta koymak zaten sıkıştırma oranını düşürür ve buda performansı azaltır.
dediğim gibi, 180cc yapmak için sadece silindir ve pistonu değiştirdik biz yani üst kapak falan değiştirmedik. olaya birde şu açıdan bak; sadece silindir hacmini büyülterek performans elde etmek pek verimli olmaz çünkü karbüratörün vereceği hava ve yakıt karışımı yetersiz kalabilir ve egzoz çıkışı darboğaz yapabilir ve ateşleme sisteminde değişiklik gerekebilir.
bunlara rağmen 30cc bir fark için karbüratör v.s. değiştirmeye gerek yok diyenler var.
böyle işte. fazla masrafa gireceğine satıp 180cc alman daha mantıklı olur yada fazla masrafa girmeden sadece 180cc silindir piston taktırabilirsin.
hem merak ettim şimdi senin motor nasıl olacak acaba 180cc olunca.
-
06 Ekim 2017, 01:39
#34479
yulis adlı üyeden alıntı
buji ıslanıyormu ? benzin damlatıp bi deneyin belki benzin gitmiyor olabilir çalışıp yattıysa bir süre karbüratörde bir tıkanıklık falan olabilir
çalışan motorun bunu yapmaması lazım birde elektrik marşı ile değilde kick start ile çalıştırmayı deneyin daha fazla bir sıkıştırma olur
Bujinin ortadaki elektrodu kısalmış yanlardaki ise yuvarlaklaşmış sıkıştırınca düzeldi 30 senteye ayarladım.Şimdi tek ayak marşında çalışıyor
-
06 Ekim 2017, 23:00
#34480
aslında arada 30cc fark var demek bana göre yanlış. 30 cc evet ama 14 beygirden 17 beygire çıkan daha güçlü bir motor var. %20 bir kazanım var.
ustamla görüştüm olabilecek her türlü olumsuzluğu konuşup karara bağladık bu motor 180 cc olacak o kadar.
yalnız şuan maddi imkanlar dolayısıyla hemen yapamam ama kısmetse 2-3 aya toparlanıp el değmişken ön arka lastik te yaparız.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)
Bu Konudaki Etiketler