İsotlar grup bence biraz geç kaldı. Rtr 200 u getirmekte gecikti. Lakin bende daha önce pulsar 200 ns kullanicisiydim satmak zorunda kaldım. Şu anki fiyatından dolayıda alamadım onun yerine sıfır rtr 180 lik aldım. Gerçi motor hala bayide yurt dışında olduğum için teslim alamadım. Gün sayıyorum 1 aya kadar gelip teslim alıcam. İsotlar grup birazdaha piyasaya bastırmasi lazım.
bende gdr marka kask var full face. bir önceki kaskım çene açılırdı ve baktım ki düşsem bir işe yaramayacak ve gittim full face kask aldım. ucuz bir kask yani ama korur mu korur az çok.
servistekiler boş konuşuyor, yaa abi zaten elini sallasan gereksiz insana çarpacak. 6 bin liralık motorada 1000 liralık lastik alırsın 16 bin liralık motorada 1000 liralık lastik alırsın. sonuç itibari ile o lastik 6 bin liralık motorda da yol tutar 16 bin liralık motorda da yol tutar. fark şu ki sen 17 bin lira bütçeye sahip değilsindir fakat 7 bin lira bütçe ile 6 bin liralık motora biner ve 1000 liralık lastik alabilirsin.
ama bu senin kullanım şekline bağlı, bende ön irc(orjinal lastiği) ve arka ise duro marka takılı ve gayet güzel kayıyorlar fakat motosikleti yatırırken sınırları zorlamadığımdan ve lastiğin kayabileceği durumları tahmin edebildiğim için sorun yaşamadım bu güne kadar. bir kez buzda ön teker kaydı oda buzu farketmediğim içindi vede hızım az olduğundan sadece orta koruma demirini kırarak kurtuldum masrafsız. bu arada hızım 70 lerde falandı ve önüme atlayan araca çapmamak için baya uzun mesafede frenleme yaptım ve yetmeyince yolun sol kenarına yanaşınca buzlanmadan dolayı sert frenle beraber kaydı ön teker ve motor düştü ama ben düşmedim bir iki depar attım kotardım kendimi. yola yeni bağlanan bir beyaz transporter bilerek direk önüme atladı ben çarpıp düşeyim diye ve olaydan sonra bastı kaçtı. iyiki tabancam yok bir şarjör boşaltırdım o anda çünkü.
benim motor 150cc fakat şu anda motorda 180cc silindir piston takılı ve egzantrik zincir sorunu yaşıyorum. 150cc blokta zincir bolluğu normal ama 180cc blok taktıktan sonra egzantrik gergisinin boyu kısa geliyor ve zinciri germiyor yeterince.
şöyle bir gergi düşünüyorum, apacheye uyan bir tane bulmam lazım acil
Beyler istanbulda su tvs lerin uzerinde uzmanlasmis adam gibi adam bi usta varmi motoru eline aldinmi bunun derdi bu deyip cozume ulasabilen bi usta.lutfen yardim edin.umraniyede oturuyorum ama istanbulun neresinde olursa olsun giderim sorun degil.
Beyler silindir ust kapaginin oralarda yag tortulari olusmus oldugunu gordum bugun herhangi bi sikinti var midir
Arkadaşlar merhaba 2 ay önce rtr 180 aldım vede aranıza katıldım 150-180 arasında ki farkları almadan bende araştırmıştı m öğrendim kadarıyla sadece 3 mm 'lik silindir piston farkından ibaret değil. egzantrik üst kapak siboplar ve karbüratör farklı onun dışında görünüşte arka fren disk başka da bir fark yok ama yapılan bu değişiklikler motorsiklet e ayrı bir hava katıyor motorun şu an 1600 km de siboplar ses yapmaya başladı 2500 bakımını beklemeden ayar için servise gitmeyi düşünüyorum bandırma servisi hakkında bilgisi olan varmı orasının iyi olduğu na dair birkaç duyum aldım yardımcı olursanız sevinirim. Herkese kazasız sürüşler.
motor çok sıcakladığında aralardan yağ sızdırıyordur. gevşeyen civata falan yoksa böyle yağ kaçaklarını ben pek umursamam çünkü bu şekilde eksilen yağ tespit edilemeyecek kadar az olur.
ben bir keresinde artık blok vidalarını nasıl sıktıysam gevşemişlerdi ve gaza yüklenince resmen blok yağ püskürtüyordu sağ taraftan. eh işte ne yapalım bizde "torh" anahtarı olmadığı için civatayı çok sıkıp yalama yapmaktan korkuyoruz sonrada tam sıkılmadığından gevşeyebiliyor.
bencede 2500 km beklemek doğru değil sonuçta rutin bakımlar için konulmuş bir kural bu fakat sizin motorda bir ayarsızlık söz konusu ise bakım zamanı tamda şu anda.
Selam Arkadaslar
Motorda Dıkkatımı Ceken Bır Durum Oldu Bılmıyorum Sızde De Aynı Sey Oldu mu Motor Bostayken Arkadas Gaz Vererek Devırı 9000 Cıvarına Cıkardı Sonrasında Motor Calıstıgı Halde Devır Saati 0 Rpmde Kaldı Motoru Tekrar Calıstırdıgım Zaman Duzeldı Ama Dunde Motor Kendı Kendıne Devırını Yuksek Gostermeye Basladı Ve Motor Calısmadıgı Halde Devir Saati 100-200 Rpm Arasında Kaldı Ne Kadar Kontak Acıp Kapatsamda Gezıp Dolassamda Duzelmedı Gıttı
Motor Calısmazken 100 Rpm Calısırken 1900 Rpmde Kalıyor
Sıfır Motor Bugun Daha 522 Km Oldu Alalı 13 Gun Oluyor Bu Sekılde Bır Sorun Yasaması Servısın Sorun Degıl Isterız Parcasını Getırırler Dıyorda Acıkcası Ben Buna Anlam Veremıyorum
bilindik kaliteli markalarda da sorunlar çıkabiliyor o yüzden bunu büyük bir sorun olarak görmemek lazım. her marka en uygun fiyata maliyet edip satmaya çalıştığı için böyle sorunlar bazen kaçınılmaz olabilir.
mesela bilindik başka markalarda daha ciddi olan hayati parçalar sorunlu üretilmiş fakat marka sahibi motosiklet sahibine tazminat ödedi mi?
bence gösterge saatini değiştirtin sonra yola devam.
Slm beyler dun gece biraz motoru zorlayayim dedim.9bin devire kadar hersey normaldi taki 5.vitesde ve 9000 deviri azcik gecince ve hizim 105 bulunca benim farlar ve gostergenin isiklari felen sonmeye basladi hizimi 90 dusurdugunde gene normale dondu bu neden olur acaba bilgisi olan varmi acaba.farlar kendi orjinal farlari herhangi bir oynama yapilnadi.
Slm fatih kardes gene ben.sana bir sorum olacakdi.şu on dişli milinin kecesiyle vites vites kolunun kecesi disdanmi degisiyor yoksa motorumu aciyorlar bunun icin benim oralardan bayagi bir kacak varda.
Beyler bursadayim. Yeni kasadaki buyuk RTR yazisini nerden bulabilirim
yazi yazabilen oto aksesuarciya yazdirin orjinal aramayin bosuna
Eyvallah kardes.ustaya sordum 50 tl istedi bende 20 liraya aldim kendim takdim.
Selamlar , 2015 ten beri motoru yaptırmayı planlıyorum ( yağ eksiktir ) ama hala yaptırabilmiş değilim 20 binde aldım motoru 40 küsür binlerde.
Bu aralar motoru yaptırmak istiyorum hem çekişi düştü hemde arka amortisörleri patlatmışım.
Size sormak istediğim orijinal amortisörleri değiştirsem 500 lira tutacak. + Motor rektefe işlemleri onlarda 1000 lira civarında tutar işçilikle birlikte.
Sizce 1500 masraf edip 12 apache ye mi bineyim yoksa 2500 civarında satip başka motora mi geçeyim?
amortisörleri niye değiştiriyorsun ki? borusu yamuk olsa borusu değişir keçesi patlaksa keçesi değişir. tüm amortisör çok paradır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:43 ----------
bu arada sıhbet bölümüne başlık açmıştım. motordan ses gelmeye başladı kuş sesi gibi civicivci diye seyir halinde başladı motor çalışırken hep var. 6000 devire geldiğimde sesi kesiyor. sibop değil, egzamrrik zincir sesi değil. ne olabilir? tedbiren yağı da değiştim.. buradaki usta bile bulamadı. istanbul'da baktıracağım.
çekişi düştü derken 60 km hıza kaç saniyede çıkıyor? deneme yapın eğer 5 saniyenin üzerinde bir rakam çıkarsa gerçekten çekiş düşük demektir. amortisör olayındada evet yeni amortisör almadan halledin o işi ve motor yaptırmak 1000 lira değil. zaten orjinal silindir piston 303 lira tutup buna 700 lira işçilik alacak halleri yok.
40 binde motor yaptırmak neden? motor yağ mı eksiltiyor? yağ eksiltmenin bir çok sebebi vardır. vites pedalının dibindeki keçeden kaçırır, subap keçelerinden kaçırabilir yada debriyaj telinin bağlı olduğu yerden kaçar yani yağ kaçağı olan yerlere bakılmalı önce.
yağ değişimine önem verin. mümkün olduğunca 2000 kilometreyi geçirmeyin yağ değişiminde.
ah şu sesler yok mu şu sesler benim motordan da bir ses geliyor, subap değil, egzantrik zinciri değil, piston değil anlayamadım. aliexpress ten manuel gergi aldım 27 dolara ve bu gün taktım fakat ses başka yerdenmiş onu öğrendim.
rtr 150 motoruma 180cc blok taktığımız günden beri bu ses var ve hep aynı. bu arada başkan sesi duymamız için imkanın var ise videoya koymanı öneririm belki sesten anlayan olur.
[QUOTE=fatih.met;4185405]çekişi düştü derken 60 km hıza kaç saniyede çıkıyor? deneme yapın eğer 5 saniyenin üzerinde bir rakam çıkarsa gerçekten çekiş düşük demektir. amortisör olayındada evet yeni amortisör almadan halledin o işi ve motor yaptırmak 1000 lira değil. zaten orjinal silindir piston 303 lira tutup buna 700 lira işçilik alacak halleri yok.
40 binde motor yaptırmak neden? motor yağ mı eksiltiyor? yağ eksiltmenin bir çok sebebi vardır. vites pedalının dibindeki keçeden kaçırır, subap keçelerinden kaçırabilir yada debriyaj telinin bağlı olduğu yerden kaçar yani yağ kaçağı olan yerlere bakılmalı önce.
yağ değişimine önem verin. mümkün olduğunca 2000 kilometreyi geçirmeyin yağ değişiminde.
1000 lira civarı dememdeki sebep debriyaj balatası, subaylar, egzantrik zinciri,tahrik zinciri, konjektör , karbüratör temizlenecek yada değişecek bunların hepsini sorduğunda bana böyle bir masraf çıkarttılar
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)