O zaman 14'e 45 yapılabilir.
Ya da daha farklı benzer varyasyonlar.
http://www.sprocketcalculator.com/ sitesi işine yarayabilir.
O zaman 14'e 45 yapılabilir.
Ya da daha farklı benzer varyasyonlar.
http://www.sprocketcalculator.com/ sitesi işine yarayabilir.
Fatih kardeşim benim on dişliyi 13 yapınca on teker kalkacak gibi oluyor, ama 14yapinca on kaldırma mevzusu hiç olmuyor. arka dislim orijinal 44t uzun yolculuk yapacağım zaman kendim değiştiriyorum dişliyi. Şehir içinde 13 uzun yolculukta 14 şuanda çok memnunum.
ön kaldırmak için iki yöntem var, biri debriyajı sert bırakma yöntemi ve diğeri ise güçlü motor gerektiren bir yöntem.
bizim motorlar anca debriyajı sert bırakma yöntemi ile ön kaldırır ve acemi insanlar debriyaj kontrolünde sorun yaşadıkları için bunu motorun suçu olarak görebilirler.
debriyajı sert bırakmanın yanı sıra yapmamız gereken iki şey daha vardır ve bu acemi sürücüler sınırları zorlayarak zoru başarırlar ve ön kaldırdıkları bile olur :D
gerekli olan iki şeyden birisi ağırlığı kıç vasıtası ile arkaya vermektir ve diğeri ise direksiyonu kendine doğru çekmektir. bu iki şeyi aynı anda yapmak durumundadırlar ve işin komik yanı şu ki bu işi debriyajı sert bırakırken yapınca motor tekere gelir
bunların yaşanmaması için motoru bacaklarınız ile hafiften sıkıp ayaklarınız ilede motora ağırlık verinki yük sadece kıçınız aracılığıyla seleye binip denge ve kontrol sorunu yaşamayın ve tekere de gelmeyin
bunları keşfetmek için motoru zevkle sürmeniz gerek, yani bir dahi olmanıza gerek yok. motoru kendinizin bir parçası gibi hissedin gerisi tamamdır.
Fatih. Met debriyaj dan yapıyor dediğine katılıyorum , ama benim arkadaşım artçı 100kg bazen acele bir işimiz oluyor hızlı gitmemiz gerekiyor. Gaza kökleyince on kaldıracak gibi oluyor zaten bu motorun gücü ne olacak. ����
selam arkadaşlar, yardıma ihtiyacaım var. bana 47 numara arka dişli lazım. bulanı zengin edeceğim.
kimse tvs apache kullanmıyor mu ne oluyor? neyse ben paylaşayım belki okuyanlar olur.
2012 model orta kasa tvs apache motorum. 57 bin kilometrede. yaklaşık iki hafta önce depo fullemiştim ve 84,5 lira aldı. 85 lira yapamadık yani. motoru çoğu zaman zorlayarak kullandım, tam performans allah ne verdiyse kökledim hep.
bugün tripmetrede 562 km gösteriyordu ve shell benzinliğin yakınındaydım ve bir an benzin ışığı yandı sonra söndü ibredeki. depoda benzin olmadığında o ışık yanar.
562 kilometrede 16 litre yakıt tüketmişiz ve bu olabilecek en yüksek rakamdı çünkü sürekli zorladım. şimdi yakıt hesabı yapalım;
16 litre benzin / 562 kilometre yol = 0,0284697508896797 kilometre başına yakılan yakıt.
0,0284697508896797 kilometre başına yakılan yakıt * 100 kilometre = 2,846975088967972 (100 kilometrede yaktığı benzin)
yani 100 kilometrede seri kullanımda 2.85 litre yakıt yakmış motosikletim.
2.85 litre yakıt * 5,38 benzin litre fiyatı (shell v-power) = 15,32 lira 100 kilometrede yakılan yakıt parası.
15,32 / 100 = 15,3 kuruş kilometrede yakılan yakıt.
yani 100 kilometrede 2,85 lire yaktı.
yani kilometrede 15,3 kuruş yaktı.
100 kilometrede 15 lira yaktı.
not: kullandığım yakıt shell v-power.
arkadaslar s.a iyi günler. ybr 125 sahibiyim uzun süredir ybr ye biniyorum artık sıkıldım ybr 125'den , tvs yi öneririmisiniz. Düz yol sabit yaptigi hiz nedir ankarada parcalari bulunuyormu
düz yolda zorlanmadan 110 120 arası hız yapar.ankara'yı bilmem ama yedek parça sıkıntısı pek yok.internetten ordan burdan bulursun. gerçi ben yeşil renkte alt sol sakal bulamıyorum orası ayrı :D
dürüst biri hata yaptığını farkederse ya hata yapmayı bırakır ya da dürüst olmayı..
bence sabit gideceğin hız 105 olur, fazlasını yapıyor ama hani 8 bin devirde 105 civarı hızla ne kadar gönlü rahat eder insanın bence bu motor için güvenli sabit gideceği devir 7 bin devir ve 7 bin devirde 90 yapıyor. red line sınırı 9 bin devirde. ben sabit yolculuğumu 7 bin devirde yapıyorum ve bazen 9'a dayandığım oluyor. 9 bin devirde 119 km hız yapıyor benim makine.
normalde 115 yapar ama arka lastik bir numara dar ve büyük benim.
istanbul-beylikdüzü meşhur rampayı hızımı almadan 80 ile girip dik yokuşta 103 km hıza kadar yükselebiliyor.
eğer uzun yol yapacaksanız ön dişliyi 14 yapıp sabit 100 km hız ile seyir edebilirsiniz.
ön dişli ybr ile uyumlu.
özet geçecek olursam sen bastıkça makine 110 km hızı rahat geçiyor ama işte yüksek hızda ne kadar sıkışır motor bilemiyorum.
motorumda max gördüğüm hız 138 km. hava çok güzeldi ve yokuş aşağı bastım, sonra makinem 128 km hızı hiç geçmedi. o günden sonra motorumu red line sokmamaya söz verdim ve şimdi 9200 lerde falan olur en fazla sonra hemen geri düşerim hızı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:44 ----------
arkadaşlar arka dişli ybr125 ile uyumlu mu? arka dişliyi 47 yapacağım. birde tur camı kullanan var mı? cbf150 tur camını Tvs Apache'ye monte ediyorlar nasıl yapıyorlar acaba?
Merhaba ben de tvs apache 150 aldım 2015 model sıfır. Rodaj sürecinde gayet güzel kullandım 12.5 kuruş yakıyordu üzerine pek zam gelmedi daha ancak rodaj bitince basmaya başladım 17.5 kuruş yakmaya başladı. Yani 3.2lt/100km bu beni gerçekten çok üzmeye başladı bu makineyi tercih etmenin nedenlerinden biri az yakması idi ancak bu kadarı fazla. Tahmini olan var mı? Basmak bu kadar farkettirir mı yoksa bir yerini mı bozdum?
Tabi ki farkettirir. Motorun rodajdan sonra daha az yakması şehir efsanesidir. Rodaj döneminde dikkatli ve yumuşak sürüş yapıldığı için zaten rodajda ilk 100 km haricinde motorun çok yakma ihtimali yoktur. Yakıyorsa da yavaş gitmekten yakıyordur. Rodaj sonrası ise yüksek devirlerde kullanım yapıldığı için daha fazla yakacaktır. Ha sen gidip rodaj falan dinlemezsen, o zaman motor açılana kadar fazla yakar, sonra düşer. Motor açıldıktan sonra yine rodajdaki gibi sürersen tabi ki rodaj döneminden daha az yakacaktır.
Bir de basıyorum derken ne kadar basıyorsun bilmiyorum ama motora abanıp canını çıkarmanın bir manası yok. Tam gaz yapanların çoğu verdikleri gazın bir kısmını yakamadan attıklarını bilmiyorlar. Normal sür, yarışa katılmadığına göre performansın çok düşmez ama yakıtın düşer.
motoru zorlamak deyince birçok insan yanlış bilgiler dile getiriyor. tvs apache 6 bin devirde maximum tork veriyor, 6 bin devirin altındayken 5. yada 4. viteste iseniz motoru zorladığınız anlamına gelir.
yani 3. vites 2 bin devirde gitmek motorun anasını ağlatır. motoru zorlamamak denince 6 deviri fazla geçmemek ve de fazla düşük devir gitmemek lazım.
yani max tork değerinin altında yolculuk yapmak silindirin ve segmanların daha fazla aşınmasına neden olabilir.
yukarıda benim benzin ölçümü gördünüz mü? benim apache 2012 model ve şu güne dek yaptığım ölçümlerde 3,16 litreyi geçmedi. ben ekonomik kullanmıyorum, genelde yüksek hızda yada hızlı kalkış yaparak kullanıyorum.
3 gün önce 40 liralık yakıt koydum ve bu sefer ekonomi denemesi yapıyorum, yakıtı koydururken benzinim bitmişti yani depoda benzin yoktu. 7,5 litre yakıt ediyor 40 liraya ve ne kadar götürecek bakalım, ekonomik kullanıyorum ve bir kaç sefer kökledim ama bir şey olmaz o kadardan. 100 kilometreyi geçti. bu gidişle 400 kilometre götürecek herhalde çünkü yakıt göstergesi azalmadı daha.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:29 ----------
şu benzini kuruş hesabı yapmayın arkadaş, ne anlıyorsunuz kuruş hesabından? benzinin litre fiyatı hep değişiyor ama yinede ısrar ile kuruş hesabı yapıyorsunuz.
yapmayın kuruş hesabı yapmayın!
Sakin ol hocam kuruş hesabı yaptım diye yanında olsam döveceksin muhtemelen gerek yok bu kadar tepkiye.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:59 ----------
Teker teker sağolun. Basmak dediğim sürekli redline değil ama önüm boş ve yol müsaitse daha çabuk varmak varken tin tin kullanmıyorum diyelim. 80-110 arası kullanıyorum çoğu zaman.
Sonuç olarak 3.2 litre devirli kullansam dahi fazla bir rakam anladığım kadarı ile. Tahmininiz var mıdır sıkıntımın nereden kaynaklandığı ile ilgili?
Arkadaslar merhaba tvs apache kullanicisiyim rolantide farlarim cok kisik ve titreyerek yaniyor gaz verince normale donuyor aku 12.7 volt rolantide ise 13.5 volt civarlarinda veriyor sizdede durum aynimidir ?
Hepinize merhaba arkadaşlar,
Şu konuya yorumlarınızı bekliyorum özellikle ön lastik ebadı için
http://www.motosiklet.net/forum/moto...sava-mc18.html
İzmir de Tvs bayisi yok mu? Ben aynı demiri Bursa'da bayiden almıştım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:59 ----------
Lastik konusu çok önemli olduğu kadar, bir o kadar da karmaşa var, özellikle tvs için. Herkes ya duyduğunu, ya da kullanıp ta deneyimlerini paylaşıyor.
Kullandığım motor 2012 imali orta kasa denilen modeli. Dolayısıyla seninki ile ebatları bir değil. Tvs formunu uzun zamandır takip ederim. Genellikle metzeler ve savayı tavsiye edenler çoktu. Ben bunları hiç kullanmadım.
Yaklaşık 3000 km de iken orjinal lastikler yerine irc marka (yanılmıyorsam şimdi anlas olarak adı geçiyor.) lastikleri taktırdım dublexs (tubeless)olarak. Şu anda 25.000 km'ye yaklaştım.Virajda biraz zorlayınca arka lastik atmaya başladı. Onun haricinde kar hariç yağmurda da kullanmışlığım oldu. Her ne kadar bazıları bu lastikler için ''beş para etmez '' dese de, bence fiyatına göre yaptığı iş gayet iyi.
Buradan verilecek önerileri bende merakla bekliyorum. Zira benimde lastiklerimi değiştirme vaktim gelmiş bulunmakta.
NOT: Fuarda tvs standında sonradan Sürat motor temsilcileri olduğunu öğrendiğim kişiler ile lastik konusunu görüştüm ve uygun ebatta lastik bulamadığımızı belirttim. Ellerinde ister orjinal, isterse farklı markada uygun ebatta lastik olduğunu belirttiler. İsterseniz arayıp birde kendilerinden bilgi alabilirsiniz.
Başınızı dik tutmak, okumak için eğmenize bağlıdır...
cevabın için teşekkür ederim.artık izmir de değilim orayı değiştirmeyi unutmuşum alanya'dayım ve burada dükkanına bir adet tvs koyan kendini tvs bayisi ilan ediyor o yüzden hiç sorma gereği bile duymadım.bursa'dan sipariş ettim ben de.yerli üretim yapan bir arkadaş varmış sahibinden'de denk geldim ilanına. yarın gelecek hayırlısıyla bir de maxem sl-45 aldım.inceleyip burada da paylaşırım yorumları.
dürüst biri hata yaptığını farkederse ya hata yapmayı bırakır ya da dürüst olmayı..
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)