Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #33021

    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    TVS Apache Rrt 150
    Alıntı drej73 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim sikayetim motor cok gec isiniyorduu ve isindigi zamanda bile hizli gitmiyordu redline girmiyordu catlatiyordum motoru gene zorla giriyordu redline hatta soyle bir maceram var hic unutmam bikeresinde cevre yolunda giderken biraz hiz yapim dedim bitane honda activa (sucuter motor) beni solladi naptiyasam yetisemedim onu bir yakalarsam varyaa,
    Onu hic unutmicammm :-) :-) ama dedigim gibi şamandira sertlesmisti delinmemisti
    Motor öyle kolay kolay redline a girebiliyor mu ki ya da girmesi lazım mı? Şahsen benim motorum da uzun yolda yokuş aşağı 133 kaydetti son hız ama 9500 devire falan anca geldi, çatlayacaktı az daha


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #33022
    sagat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2015
    Şehir
    zonguldak- ereğli
    Motosikleti
    tvs rtr 150 apache
    benim motorda hafif bir rampada 10 bin devirde 126 yaptı, hemen sonra motorun canını çıkarmaya gerek yok deyip saldım hayvanı
    8-9 bin devir arası düz yolda 110-115 km hız yapıyor bu da bana yetiyor, makinenin canını çıkarmaya gerek yok

  3. #33023
    karadenizz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul-Zonguldak
    Motosikleti
    RTR 150-14'-Ninja 300
    Alıntı karadenizz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi akşamlar arkadaşlar, bildiğiniz üzeri bi kaç hafta önce aranıza katıldım.Motosikletimden memnunum benim sorum rodajla ilgili.
    Kitapçıkta neyse o diyoruz fakat 1000 km boyunca 50 km/h yazıyor,yani hep şehir içi olsa sorun yok,maalesef uzun düzlüklerde bile 50 çok yavaş kalıyor tehlikeli durumlar oluşuyor, arkama yapışma gibi,yeni kasa rodajımı ben böyle yaptım gayet iyi oldu diyen var mı ? (max 55 ve 5-6 bin devir arası vites yapıyorum, 200 km oldu.)
    Önerilere açığım

  4. #33024

    Üyelik
    09 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Ben bi kere redline a soktum o da acemilik ile. Motora sarılıp özür dilemek istedim kurban bayramındaki hayvanlar gibi can çekişti. :( bi daha asla öyle bağırmicaksın yavrum merak etme..

  5. #33025
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Eğer motor düz yolda 110 120 bandında gidebiliyorsa herşey normaldir.. yeri geliyor 100ü geçmiyor yeri geliyor 140a kadar 2 kişi ile bile çıkabiliyor.. ufak cc sonuçta herşeyden etkileniyor garibim..
    t.madde bunu beğendi.
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  6. #33026
    emreengin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2014
    Şehir
    izmit
    Motosikleti
    Honda cbr 250r
    Arkadaşlar bu rodaj konusu neden bu kadar abartılıyor adamlar her motoru daha doğrusu motorlu taşıtı basabas test ediyorlar bizde aman basmayalım yarım gaz falan adamlar kardeş sen 1000 km yavaş git motora bi alış demiyolarda motor zarar görür diyorlar heralde.

  7. #33027
    karadenizz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul-Zonguldak
    Motosikleti
    RTR 150-14'-Ninja 300
    Alıntı emreengin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bu rodaj konusu neden bu kadar abartılıyor adamlar her motoru daha doğrusu motorlu taşıtı basabas test ediyorlar bizde aman basmayalım yarım gaz falan adamlar kardeş sen 1000 km yavaş git motora bi alış demiyolarda motor zarar görür diyorlar heralde.
    Hocam,garanti kitapçığında garantinin geçerli olması için neler yazıyor bi aktarayım.

    İlk bakım 500-750 km veya 1 ay
    Bakım 2500 3000 veya 3 ay
    bunlar işlenmeli.

    Kılavuzda 50 km/h yazıyor.
    Yani benim anlamadığım madem parçalar alışıyor vs,mesela ben 1 ayda 300 yaptım diyelim ee bakıma girmem gerekiyor rodaj yağı,
    hani şu biri ince yağ diyor biri kalın yağ diyor fabrikanın koyduğu, o ne oluyor anlamadım ve rodaj mevzusu bu kapsamda sağlıklı olmuyor..

  8. #33028
    mozgur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR 150 / CRF 250 L
    Beyler öncelikle motoru istediğiniz gibi kullanırsınız. Kimse neden şöyle yaptın neden böyle yaptın demez. O sizin bileceğiniz iş. İçine edeceğiniz makina sizin makinanız.

    Rodaj konusunda ise. İlk 1000-1500 km motorun alışma devridir. İmallattan kalan pislikler yağın içinde toplanır(ilk değişimde temizlenmiş olur). Parçalar birbirine tam oturur. Pürüzler düzleşir vs.

    Silindir bileşenleri açısından 50 km/h in bir önemi yok. Aşırı devirle yüklenmediğiniz sürece hız önemli değil. Ama ne zaman ki aşırı yüklenirsiniz pistonların erken veya fazla aşınmasına sebep olursunuz. Yuvalarına oturmamışlardır çünkü tam daha. Burada önemli olan devirdir. Yani motoru bağırta bağırta 50km/h ile gidiyorsan zaten 50 km/h in bir öenmi yoktur. Motorun canına okuyorsun demektir.

    Ama 50 km/h hız limiti motorun kalan parçaları için önemlidir. Zira aynı mantık debriyaj, zincir ,egsoz vb parçalar için geçerlidir.


    Evlilik gibi düşünün 0 motor alma işini. Evliliğin ilk 1 ayını kahvede geçirirseniz ya ayrılırsınız ya da ömür boyu sürecek sorunlar oluşur aranızda. Ama ilk zamanları eşinize itina ederseniz 1 sene sonunda istediğiniz kadar kahveye gidin bir sorun yaşamazsınız.



    Yağ konusunda ise TVS için ilk 300 km de madeni yağ konuluyor. Temizlik özelliği daha güçlü olduğu için. Sonrasında yarı sentetik konuluyor. 2000 kmden sonra ise tam sentetik yağ kullanılmaya başlanıyor. Bu yüzden rodaj zamanı ile ilk yağ zamanları birbirinden farklı.
    karadenizz bunu beğendi.

  9. #33029
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Ağustos 2015
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    TVS 150>Pulsar NS200 ve CBR500R
    Rodajın temel mantıgı fabrika^nın kendini güvenceye alması, (görmüyormusunuz volsvagen de ne oldu kaç milyar kaynak ayırdı)

    Kalite sonsuzluga giden bir yolculuktur diye söyleyen ifrit olduğum laf.. Sırf bu tip sloganları yüzünden kişisel gelişimcileriden de hiç haz etmem..

    Motor için rodaj rulman için rodaj , aktarma organları için rodaj, bilyalar için rodaj..bu işin sonu yok 5000 km sürdün çukura düştün ön tekarde ki rulmaları değiştirdin hadi bir rodaj 7500 Km lastikleri beğenmedin değiştirdin hadi bir rodaj eeee bunun sonu yok?

    Rodaj hiçmi yok tabiki var ,sonuçta bu kul yapısı bir tekerdeki vidayı eksik sıkarlar sen son sürat sıfır motor aldım diye gidiyorsun hoop yerde ruhuna fatiha...

    Şanzıman sistemenin çok fazla çapak motoru çok sıkıştırdın, filtrelerden geçti hoop motorun ruhuna fatiha...

    İlk 500 km için biraz temkinli olup sonrası için öyle kasmayada gerek yok.. Rodaj ile ilgili yabancı sitelerde de okudum burda iki tip görüş var ağırlıklı olarak MOTOR RODAJI için iyi rodaj diyor madeni yağ ile motorun normal çalışma sıcaklıgında hararet yaptırmadan highpresura(yüksek basınç)bu formun diliyle sıkıştırılarak yapılır diyor..

    Biz de bilip bilmeden yazan çok adam var TR deki formlarda siz onlara itibar etmeyin ,ingilizceniz varsa yabancı kaynaklardan okuyun en azından googletranslate çevirtin. Bunuda yapamıyorsanız böyle teknik konularda adamın daha önce yazdıklarını okuyun...Misalen adam külli miktrada ,overload, çok fala , bir tutam,minare gölgesi kadar gibi ölçü birimleri kulanıyorsa tamam abi en dogrusunu sen bilirisin deyip arkanızı dönün ordan topuklayın...Ama adam size sayısal veriler ile geliyorsa onun lafını dinleyin ...Gerisine itibar etmeyin çok sayıda skor olsun diye yorum yazan var..

    Daha çok yazacagım şey varda vaktim yok bir ara yazarım

  10. #33030
    mozgur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR 150 / CRF 250 L
    Alıntı serkany adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rodajın temel mantıgı fabrika^nın kendini güvenceye alması, (görmüyormusunuz volsvagen de ne oldu kaç milyar kaynak ayırdı)

    Kalite sonsuzluga giden bir yolculuktur diye söyleyen ifrit olduğum laf.. Sırf bu tip sloganları yüzünden kişisel gelişimcileriden de hiç haz etmem..

    Motor için rodaj rulman için rodaj , aktarma organları için rodaj, bilyalar için rodaj..bu işin sonu yok 5000 km sürdün çukura düştün ön tekarde ki rulmaları değiştirdin hadi bir rodaj 7500 Km lastikleri beğenmedin değiştirdin hadi bir rodaj eeee bunun sonu yok?

    Rodaj hiçmi yok tabiki var ,sonuçta bu kul yapısı bir tekerdeki vidayı eksik sıkarlar sen son sürat sıfır motor aldım diye gidiyorsun hoop yerde ruhuna fatiha...

    Şanzıman sistemenin çok fazla çapak motoru çok sıkıştırdın, filtrelerden geçti hoop motorun ruhuna fatiha...

    İlk 500 km için biraz temkinli olup sonrası için öyle kasmayada gerek yok.. Rodaj ile ilgili yabancı sitelerde de okudum burda iki tip görüş var ağırlıklı olarak MOTOR RODAJI için iyi rodaj diyor madeni yağ ile motorun normal çalışma sıcaklıgında hararet yaptırmadan highpresura(yüksek basınç)bu formun diliyle sıkıştırılarak yapılır diyor..

    Biz de bilip bilmeden yazan çok adam var TR deki formlarda siz onlara itibar etmeyin ,ingilizceniz varsa yabancı kaynaklardan okuyun en azından googletranslate çevirtin. Bunuda yapamıyorsanız böyle teknik konularda adamın daha önce yazdıklarını okuyun...Misalen adam külli miktrada ,overload, çok fala , bir tutam,minare gölgesi kadar gibi ölçü birimleri kulanıyorsa tamam abi en dogrusunu sen bilirisin deyip arkanızı dönün ordan topuklayın...Ama adam size sayısal veriler ile geliyorsa onun lafını dinleyin ...Gerisine itibar etmeyin çok sayıda skor olsun diye yorum yazan var..

    Daha çok yazacagım şey varda vaktim yok bir ara yazarım
    Dostum bu tarz ikinci kere teknik veri isteyişin. Daha önce de aynı tarzda teknik veri istemiştin de kusura bakma kolayca uğraşıp ulaşabileceğin noktalarda kimse senin ameleliğini yapmaz.

    Ha bu teknik verilere nasıl ulaşacağını bilmiyorsan zaten senin için bir anlam ifade etmeyeceklerdir.

    Keza burası teknik bir forum da değil. Keşke olsa. İlkokul meznunundan master yapmış adama kadar herkes var burada. En basitinden daha öncsinde sormuştun Xenon farlarla ilgili. Bende seni iridyum bujilerle ilgili yazdığım bir noktaya yönlendirmiştim. Herneyse. Orada bile Xenon farların tesisata bindireceği yük değişken. Bizim motorlarda aküye bağlarsan ayrı problem, direk tesisata bağlarsan ayrı problem. Ha ama bunun tasisata yük bindireceğinden ve sorun yaratabileceğinin farkına varmak için olayın nasıl işlediğinden haberdar olman yeterli.

    Bunun haricinde Xenon far takınca çeşitli durumlara göre sisteme bindireceği yükü veya rodaj süresinin gerçek uzunluğunu hesaplamak istiyorsan parça üreticilerinin telefonları, SPSS ve Matlab yeterli.Buradaki birine ihtiyacın yok. Dediğim gibi kimse yapmaz bu ameleliği senin yerine.

    Çünkü zaten malın üreticileri yapıyorlar bu hesaplamaları.

    Esas sorun kitapçıkta yazmasına rağmen rodaj süresini düşük gösterenler veya garantiden(distrübütörlerin kriterlerinden bahsetmiyorum) çıkartmasına rağmen Xenon far diyenlerin hiç bir hesaba kitaba dayanmadan bunda ısrarcı olmaları. Diğer türlü kitapçıkda yazanların hesaplamaları zaten yapılmış durumda.

  11. #33031
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Ağustos 2015
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    TVS 150>Pulsar NS200 ve CBR500R
    Alıntı mozgur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum bu tarz ikinci kere teknik veri isteyişin. Daha önce de aynı tarzda teknik veri istemiştin de kusura bakma kolayca uğraşıp ulaşabileceğin noktalarda kimse senin ameleliğini yapmaz.

    Ha bu teknik verilere nasıl ulaşacağını bilmiyorsan zaten senin için bir anlam ifade etmeyeceklerdir.

    Keza burası teknik bir forum da değil. Keşke olsa. İlkokul meznunundan master yapmış adama kadar herkes var burada. En basitinden daha öncsinde sormuştun Xenon farlarla ilgili. Bende seni iridyum bujilerle ilgili yazdığım bir noktaya yönlendirmiştim. Herneyse. Orada bile Xenon farların tesisata bindireceği yük değişken. Bizim motorlarda aküye bağlarsan ayrı problem, direk tesisata bağlarsan ayrı problem. Ha ama bunun tasisata yük bindireceğinden ve sorun yaratabileceğinin farkına varmak için olayın nasıl işlediğinden haberdar olman yeterli.

    Bunun haricinde Xenon far takınca çeşitli durumlara göre sisteme bindireceği yükü veya rodaj süresinin gerçek uzunluğunu hesaplamak istiyorsan parça üreticilerinin telefonları, SPSS ve Matlab yeterli.Buradaki birine ihtiyacın yok. Dediğim gibi kimse yapmaz bu ameleliği senin yerine.

    Çünkü zaten malın üreticileri yapıyorlar bu hesaplamaları.

    Esas sorun kitapçıkta yazmasına rağmen rodaj süresini düşük gösterenler veya garantiden(distrübütörlerin kriterlerinden bahsetmiyorum) çıkartmasına rağmen Xenon far diyenlerin hiç bir hesaba kitaba dayanmadan bunda ısrarcı olmaları. Diğer türlü kitapçıkda yazanların hesaplamaları zaten yapılmış durumda.
    SPSS ,Matlab ögrencilik yıllarında kulandım ne alakası var anlamadım birisi matemetik hesabı yapar diğeri istatiksel veri analizi yapar neyse şimdi bunlar yerine hesaplamalarımı minitab de yapıyorum hem anavo analizleri ve sample two the test leri daha kolay yapıyorsun bu işe meraklıysan öneririm... zenon far 35 watt , bu motorun farıda 35 watt bu motor ise 100 watt üretiyor , overload yazdın kibarlığımdan birşey yazmamıştım ama bu sefer yazayım..Ortalama 35 watt çektiği için akü beslemesi yaparsan zararı olmaması lazım.Mesela bilirmisin biz ev ortamında kaliteli bir müzik dinlemek istediğimiz zaman enejiyi UPS veya Akü gibi bir yerden alır şehir ceyranı ile UPS besleriz ki elektirikdeki dalgalanmardan etkilenmiyelim diye..

    Zenon far'ı zaten merceksiz kullanırsan ,bir işe yaramaz, mercek ile de takıp ayarlamak ise biraz maliyetli ve zahmetli olur.. Bu far olayına meraklı isen led li XHP 50 chip setli ürünlere bak geçen sene kasım ayında lasmanı yapıldı 120 c çalışıyor bu sayade odak noktası yakın tek kaynaktan ışık alabiliyorsun aynı zamanda yüksek sıcaklıkta çalıştıgı için ekrsta sogutmaya ihtiyaç duymayabilir .(Not: şuanda söylediğim çip set yeni seri imalata geçti ama tekli set olarak satılmıyor minimum 10 adet sample olarak satılıyor ,şuanda bulk üretimi var yakında yurt dışından alabilirisiniz) ...Mesala night break (çifti 120 -140 TL) olan normal h4 lamba ile çifti 20 tl olan stdanrt ampul arasındaki fark , night break daha fazla ışık vermiyor, Night break daha küçük alanda ışık veriyor ve bunu farın odak noktasında verdiği için elde edilen ıçıkların sağa sola gitmeden daha fazla istediğimiz yöne yönlendirebiliyoruz...

    Ben bilmediğim konularda yazmam bu konuyu bilmiyorum derim bilmemek ayıp değil..Ne demişler biliyorsan konuş ibret alsınlar bilmiyorsan sus adam sansınlar,

    Aydınlatma sistemleri konusunda çevrene hava atabilecek hani master yapmış hatta doktora yapmış dediğin camiyaya bile hava atabilecek kadar sana teknik bilgi verdim, Şu benim yazdıklarımı türkiyede en fazla 100 kişi ya bilir ya bilmez bu kıyagımıda unut ma )

  12. #33032
    mozgur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR 150 / CRF 250 L
    Kıyağın sana kalsın dostum, yalnız madem hakimsin bu konuya neden gelip buraya sordun bilgini paylaşmak yerine? Keza Xenon ile ilgli soru soran sendin ben değildim. Amaç ego tatmini ise burada bunu sağlamaya çalışmak için bir insanın bayağı bir düşmüş olması gerekiyor. (:


    Benim bildiğim TVS 24 W lık ampul kullanıyor. Ve bir dinamonun sürekli 100W üreteceğini düşünmek abesi işgal etmek olur. Max 100W ile 100W arasındaki fark buradan kaynaklanıyor.Bu arada TVS dinamosu da max. 100 W değil max 90 W üretiyor yine bildiğim kadarıyla.

    Max. devir ve rölanti arasındaki güç üretiminin eğrisini matlab ile çıkartırsın. Olasılıkları da SPSS ile hesaplatıp sistemin sorun çıkartıp çıkartmayacağına dair bir karara varırsın. Bu çıkarsamayı yapamadıysan SPSS ve Matlab bilgin cidden öğrencilik yıllarında kalmış demektir. Keza bir kaç şey dışında ben doğru düzgün kullanmadım bile bu ikisini. Biz öğretmeyelim bu kadar engin deneyiminden sonra (:

    Herhangi birine ihtiyacım olursa oturur hesaplayacak kodunu yazarım, GUI ile cebelleşmek yerine.

    Kalan Xenon kısmı ise beni pek bağlamıyor. İşin doğrusu takanları da kro olarak görüyorum. Çünkü karşındakine rahatsızlık verici bir ampul çeşidi.

    Sonuç olarak engin bilgini kendine saklamak yerine keşke buralarda paylaşsan da biz de bu derin bilginden faydalansak (:



    Not: Bu arada çok teşekkür ederim master yapmış insanlara hava atabilecek kadar verdiğin engin bilgiler için. Bir ara üniversiteye uğradığımda anlatırım eğleniriz hep beraber (:
    Cellat uyandı yatağında bir gece || "Tanrım" dedi "Bu ne zor bilmece :
    Öldürdükçe çoğalıyor adamlar || Ben tükenmekteyim öldürdükçe..."
    Ataol Behramoğlu

  13. #33033
    karadenizz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul-Zonguldak
    Motosikleti
    RTR 150-14'-Ninja 300
    İyi geceler arkadaşlar,
    Rodajım gayet zevkli ve bilinçli geçiyor.Bugün ikinci yakıtımı aldım.Sıfır aldığımda, yakıt ışığı yanıyordu,50 tl - 11 lt benzin aldım.
    Ve bugün rampada yakıt ışığım yanar gibi oldu.Bu sefer depoyu fulledim.( Shell V-Power Nitro+ ).13,6 lt - 60 tl.(370 km)

    Yani 370 km 50 tl den az rodaj yakıtım oluyor, buda km de 13 kuruş oluyor.

    Havalar güzel olursa ilk bakıma gideceğim.
    İnanın arkadaşlar yakıtı aldıktan sonra vites geçişleri rahatladı, motosiklet biraz daha farklı gibi geldi.
    Vitesle alakasını tam kuramadım fakat yumuşak geldi gerçekten.Daha önce Opet normal almıştım.
    Yakıt tüketimim bana uygun geldi.Genelde pek düz olmayan bir yerdeyim.

    Kısaca özeti.
    Rodaj yakıtım. 50 tl --370 km = 13.. kuruş

    Yorumlara açığım,öyle paylaşmak istedim.

  14. #33034
    mozgur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR 150 / CRF 250 L
    Alıntı karadenizz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi geceler arkadaşlar,
    Rodajım gayet zevkli ve bilinçli geçiyor.Bugün ikinci yakıtımı aldım.Sıfır aldığımda, yakıt ışığı yanıyordu,50 tl - 11 lt benzin aldım.
    Ve bugün rampada yakıt ışığım yanar gibi oldu.Bu sefer depoyu fulledim.( Shell V-Power Nitro+ ).13,6 lt - 60 tl.(370 km)

    Yani 370 km 50 tl den az rodaj yakıtım oluyor, buda km de 13 kuruş oluyor.

    Havalar güzel olursa ilk bakıma gideceğim.
    İnanın arkadaşlar yakıtı aldıktan sonra vites geçişleri rahatladı, motosiklet biraz daha farklı gibi geldi.
    Vitesle alakasını tam kuramadım fakat yumuşak geldi gerçekten.Daha önce Opet normal almıştım.
    Yakıt tüketimim bana uygun geldi.Genelde pek düz olmayan bir yerdeyim.

    Kısaca özeti.
    Rodaj yakıtım. 50 tl --370 km = 13.. kuruş

    Yorumlara açığım,öyle paylaşmak istedim.
    Normalde de o civarda oluyor dostum. 100 km de 2-2.5 litre. en son ölçtüğümde 2.2 litreydi.
    Cellat uyandı yatağında bir gece || "Tanrım" dedi "Bu ne zor bilmece :
    Öldürdükçe çoğalıyor adamlar || Ben tükenmekteyim öldürdükçe..."
    Ataol Behramoğlu

  15. #33035
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Ağustos 2015
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    TVS 150>Pulsar NS200 ve CBR500R
    Alıntı mozgur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kıyağın sana kalsın dostum, yalnız madem hakimsin bu konuya neden gelip buraya sordun bilgini paylaşmak yerine? Keza Xenon ile ilgli soru soran sendin ben değildim. Amaç ego tatmini ise burada bunu sağlamaya çalışmak için bir insanın bayağı bir düşmüş olması gerekiyor. (:


    Benim bildiğim TVS 24 W lık ampul kullanıyor. Ve bir dinamonun sürekli 100W üreteceğini düşünmek abesi işgal etmek olur. Max 100W ile 100W arasındaki fark buradan kaynaklanıyor.Bu arada TVS dinamosu da max. 100 W değil max 90 W üretiyor yine bildiğim kadarıyla.

    Max. devir ve rölanti arasındaki güç üretiminin eğrisini matlab ile çıkartırsın. Olasılıkları da SPSS ile hesaplatıp sistemin sorun çıkartıp çıkartmayacağına dair bir karara varırsın. Bu çıkarsamayı yapamadıysan SPSS ve Matlab bilgin cidden öğrencilik yıllarında kalmış demektir. Keza bir kaç şey dışında ben doğru düzgün kullanmadım bile bu ikisini. Biz öğretmeyelim bu kadar engin deneyiminden sonra (:

    Herhangi birine ihtiyacım olursa oturur hesaplayacak kodunu yazarım, GUI ile cebelleşmek yerine.

    Kalan Xenon kısmı ise beni pek bağlamıyor. İşin doğrusu takanları da kro olarak görüyorum. Çünkü karşındakine rahatsızlık verici bir ampul çeşidi.

    Sonuç olarak engin bilgini kendine saklamak yerine keşke buralarda paylaşsan da biz de bu derin bilginden faydalansak (:



    Not: Bu arada çok teşekkür ederim master yapmış insanlara hava atabilecek kadar verdiğin engin bilgiler için. Bir ara üniversiteye uğradığımda anlatırım eğleniriz hep beraber (:
    Çok eskiden bisikletlerin arka tekerine bir elektirik üretsin diye takar farı bunla aydınlatırdık.(http://www.bisikletgezgini.com/wp-content/uploads/2014/01/ayd2.jpg) bunlar fırçalı motorlar dı bunlar devir ile dogrudan alakalıdır fırçalı motorlardır. Sabit bir bobin sarımı ve dış tarfta mıknatıs bulunurdu.Eski teypleri sökmüşsen onların motorlarıda fırçalı motordur..Şuanda kömürlü motorları sadece DC akımlı çok yüksek tork ihtiyacı olan yerlerde kulanılıyor(misalen araba marş motorları,sanayide torklu makinalarda ,matkap hilti gibi aletlerde ) ...Günümüz teknolojisinde ise değişken zamanlı fırçasız motor kulanılıyor yani mıknatısın işini sarım ile kendisi manyetik alan yapıyor....Bu kadar uzun bilginin ardın diyecegim şu yani rolantide 90 watt üretiyorsa 10K devirde 100 watt üretiyor, Yani aracın devri ile alakası yok....

    90 watt üretmiyor 100 watt türetiyor Link http://www.tvsturkiye.com/apachek.pdf sayfa 4
    Ön far 24 watt değil 35 watt tüketiyor Link http://www.tvsturkiye.com/apachek.pdf sayfa 4

    Dinamo : Volanlı manyeto, 12V, 100W
    Far : Halojen HS12V, 35/35Wx 1

    Kardeşim ben bilmediğim konu olursa,tam emin değilsem emin konuşmam ,bu kadar bana atarlı dalga geçer gibi mail yazıyorsun bir kulanım klavuzuna bakmıyorsun ...İnsan bu kadar dalga geçer havalı havalı yazı yazacağına acaba bu vatandaşın dediklerinin doğru olma ihtimali var mı diye çok çok çok basit insanın 30 saniyesini alır bu motorun klanım kılavuzunda teknik bilgi olarak ne yazmış bakmaz mı ,bize böyle öğretilmedi Gerçi seni de piskozunu anlıyorum malesef bizde iş yerinde Z kuşagının sıkıntılarını yaşıyoruz...

  16. #33036
    mozgur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR 150 / CRF 250 L
    Alıntı serkany adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok eskiden bisikletlerin arka tekerine bir elektirik üretsin diye takar farı bunla aydınlatırdık.(http://www.bisikletgezgini.com/wp-co...14/01/ayd2.jpg) bunlar fırçalı motorlar dı bunlar devir ile dogrudan alakalıdır fırçalı motorlardır. Sabit bir bobin sarımı ve dış tarfta mıknatıs bulunurdu.Eski teypleri sökmüşsen onların motorlarıda fırçalı motordur..Şuanda kömürlü motorları sadece DC akımlı çok yüksek tork ihtiyacı olan yerlerde kulanılıyor(misalen araba marş motorları,sanayide torklu makinalarda ,matkap hilti gibi aletlerde ) ...Günümüz teknolojisinde ise değişken zamanlı fırçasız motor kulanılıyor yani mıknatısın işini sarım ile kendisi manyetik alan yapıyor....Bu kadar uzun bilginin ardın diyecegim şu yani rolantide 90 watt üretiyorsa 10K devirde 100 watt üretiyor, Yani aracın devri ile alakası yok....

    90 watt üretmiyor 100 watt türetiyor Link http://www.tvsturkiye.com/apachek.pdf sayfa 4
    Ön far 24 watt değil 35 watt tüketiyor Link http://www.tvsturkiye.com/apachek.pdf sayfa 4

    Dinamo : Volanlı manyeto, 12V, 100W
    Far : Halojen HS12V, 35/35Wx 1

    Kardeşim ben bilmediğim konu olursa,tam emin değilsem emin konuşmam ,bu kadar bana atarlı dalga geçer gibi mail yazıyorsun bir kulanım klavuzuna bakmıyorsun ...İnsan bu kadar dalga geçer havalı havalı yazı yazacağına acaba bu vatandaşın dediklerinin doğru olma ihtimali var mı diye çok çok çok basit insanın 30 saniyesini alır bu motorun klanım kılavuzunda teknik bilgi olarak ne yazmış bakmaz mı ,bize böyle öğretilmedi Gerçi seni de piskozunu anlıyorum malesef bizde iş yerinde Z kuşagının sıkıntılarını yaşıyoruz...


    Dinamo = 90W

    Doğru söylüyorsun Z kuşağının psikozlarıyla uğraşılmıyor. Ama biz iyi niyetimizden uğraşıyoruz işte...


    -*- Bilmediğin bir konuda yardım istiyorsun. Sonra birisi yardım edince konuyu bildiğini iddia ediyorsun. Eyvallah. O zaman neden insanların zamanını yiyorsun? İnan ipimle kuşağım bilip bilmemen.

    -*- Sayısal veri istiyorsun. Eyvallah. Gayet mantıklı. Ama mühendisliğin ve bilimsel yaklaşımın en önemli kurallarını atlıyorsun. Ortada bilimsel bir veri var üreticinin verdiği. Ve buna dayanan çalışan bir sistem var. Bu sistemde bir parçayı değiştirmek istiyorsan bunun çalışılabilirliğini ispat etmek zorunda olan sensin. Çünkü önce tez üretip ispatlaman gerekir ki eğer varsa buna karşı anti-tez üretilebilsin.

    Keza onun haricinde kural basittir. Çalışan sistemi elleme. Varsa bununla ilgili bir antitezin getirir ispatlarsın. Biz de "aa ne güzelmiş" deriz tebrik ederiz.

    -*- Herkes sayısal veri versin diyorsun. Eyvallah. Neden sana bunun için zaman ayırayım? İnan benim için sokaktan geçen adamdan farkın yok şu anda(Bunu hakaret olarak algılama tersi de geçerli). O zaman neden senin yerine bir araştırma yapayım? Gideyim kitapçığa bakayım ?

    Benim için en fazla ömrümün 30 saniyesi kadar değerlisin. İnan şu son 3 mesajı atarken harcadığım zamanı da belki yazdıklarının altı doludur, ilerde teknik anlamda birşeyler paylaşabiliriz umuduyla yazıyorum.



    -*- Dünya senin gözündeki gibi yürümüyor maalesef. Burada Xenon takarsan birşey olmaz dediğinde motorun her tarafını Xenon farlarla donatacak insanlar var maalesef senin sözüne güvenip? Elektrik tesisatının herhangi bir bileşeninin canına okuduklarında sen girecekmisin bu bedelin altına bunu sorman lazım kendine.

    Keza bir bacağı araçlar için bir amaca yönelik cihazlar üretmek olan bir şirketin Ar-Ge kısmında çalışıyorum. O kadar hesaba rağmen yurt içinde ve yurt dışında adamlar öyle saçma sapan şeyler yapıyorlarki tesisata aklın durur.Ve bu sebepten bir sürü cihaz geri gelebiliyor. Ha tabi oturduğun yerden bunları umursamadan afaki yazıp çizmek hoş tabiki.

    -*- Sayısal veri deyip duruyorsun ama ortada geçerli bir veri görmüyorum maalesef. Xenon far taktığında sisteme bir yük getirmeyeceğinin bana sayısal olarak analizini getir o zaman tamam diyeyim bu adam birşeyler biliyor. Diğer türlü TVS'yi bilmiyorum ama SEAT İspanya garanti dışı bırakıyor araçları Xenon far değişiminde.En azından 4 sene önce arabayı yenilerken e-posta attığımda durum böyleydi.





    Sonuç:

    Derdinin ne olduğunu bilmiyorum ama mümkünse benden uzakta hallet. Çünkü zamanımı yiyorsun. Ve ikinci bir şey daha, neyi nasıl yazacağımı öğretebilecek ve eleştirebilecek kadar samimi ve yakın değilsin benimle. O yüzden herkesin haddini bilmesinde yarar var.

    Konunun daha fazla uzamaması umuduyla kal sağlıcakla.

  17. #33037
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    mözgür ve serkany beyler kim 500bin istere başvurun bence herkes görsün kim daha çok biliyo gerçi bende başvurdum da daha dönen eden olmadı bende mi forumlarda yazsam sizin gibi :D şaka bi yana zevkle okudum üslubunuz bozulmadan tartışmayı bilmişsiniz ama gerek yok uzamasın (: ikinizde gözümde değerli insanlarsınız.. kırıp kırılmaya gerek yok basit konularda..
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  18. #33038
    mozgur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR 150 / CRF 250 L
    Alıntı EneS_Turker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şaka bi yana zevkle okudum üslubunuz bozulmadan tartışmayı bilmişsiniz ama gerek yok uzamasın (: ikinizde gözümde değerli insanlarsınız.. kırıp kırılmaya gerek yok basit konularda..
    Aynen. Saçma sapan bir mevzu (:

  19. #33039
    drej73 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2008
    Şehir
    gaziantep
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 2011 (Raş)
    Alıntı ömerky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor öyle kolay kolay redline a girebiliyor mu ki ya da girmesi lazım mı? Şahsen benim motorum da uzun yolda yokuş aşağı 133 kaydetti son hız ama 9500 devire falan anca geldi, çatlayacaktı az daha
    valla arkadaşımında apachesi var hemen hemen her viteste redline girmeden vites değiştirmiyor, benimde aynı düşük viteste kolay giriyor 5. viteste biraz zor giriyor ama giriyor yani bence pekte bir mahsuru yok sonuçta devir kesici var, ama ben yinede redline girmiyorum kolay kolay

  20. #33040
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    http://youtu.be/0vbd8Kp5hhE

    Değişik bir inceleme olmuş be


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler