TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
20 Temmuz 2015, 18:23
#32421
quattromeb adlı üyeden alıntı
arkadaşlar ben ortalama 1200 kmde bir yağ değiştirdiğim için motul falan almam... 10500 kmdeki motorumun son yağ değişiminde Castrol Power 1 Power Release 15w50 yağ kullandım... motor tam anlamıyla ısınana kadar vites geçişleri sert oldu... ısındıktan sonra şıkır şıkır akıyor adeta ama yaz günü olmasına rağmen ilk 5 10 km odun kırıyorum resmen... başka marka yağ kullanan arkadaşlarda da aynı şey mi oldu acaba...
Anlaşamadığımız nokta şu bak.. 1200de değişsende 500de değişssende motor ısındığında, zorlandığında o yağ motoru korumakta aciz kalıyorsa benim gözümde değersizdir.. motülü yada muadili bi yağı koymak hem motoru her türlü duruma karşı korur hemde kafan rahat 2bın kmde değişirsin.. ekonomi yapmak ucuz yağ koymak değildir.. benim tecrübelerim bunu söylüyor bana..
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
Reklamlar
-
20 Temmuz 2015, 19:28
#32422
quattromeb adlı üyeden alıntı
arkadaşlar ben ortalama 1200 kmde bir yağ değiştirdiğim için motul falan almam... 10500 kmdeki motorumun son yağ değişiminde Castrol Power 1 Power Release 15w50 yağ kullandım... motor tam anlamıyla ısınana kadar vites geçişleri sert oldu... ısındıktan sonra şıkır şıkır akıyor adeta ama yaz günü olmasına rağmen ilk 5 10 km odun kırıyorum resmen... başka marka yağ kullanan arkadaşlarda da aynı şey mi oldu acaba...
bugün yağ değişimini yaptım. ipone 15 50 full power katana koydum. vites geçişlerinde ilk km'lerde herhangi bir sorun yaşamadım. çok fazla süremedim akşama saklıyorum yeni yağ ile sürüşü malum bugüne kadar 10 40 kullanan biri olarak 15 50 yi oldukça merak ediyordum bakalım neler değişecek
-
20 Temmuz 2015, 20:04
#32423
quattromeb adlı üyeden alıntı
arkadaşlar ben ortalama 1200 kmde bir yağ değiştirdiğim için motul falan almam... 10500 kmdeki motorumun son yağ değişiminde Castrol Power 1 Power Release 15w50 yağ kullandım... motor tam anlamıyla ısınana kadar vites geçişleri sert oldu... ısındıktan sonra şıkır şıkır akıyor adeta ama yaz günü olmasına rağmen ilk 5 10 km odun kırıyorum resmen... başka marka yağ kullanan arkadaşlarda da aynı şey mi oldu acaba...
Catrol le motul arasındaki fiyat farkı ne ki?
-
20 Temmuz 2015, 22:46
#32424
quattromeb adlı üyeden alıntı
arkadaşlar ben ortalama 1200 kmde bir yağ değiştirdiğim için motul falan almam... 10500 kmdeki motorumun son yağ değişiminde Castrol Power 1 Power Release 15w50 yağ kullandım... motor tam anlamıyla ısınana kadar vites geçişleri sert oldu... ısındıktan sonra şıkır şıkır akıyor adeta ama yaz günü olmasına rağmen ilk 5 10 km odun kırıyorum resmen... başka marka yağ kullanan arkadaşlarda da aynı şey mi oldu acaba...
15W-50 motorsiklet yağı
CASTROL POWER 1 4T
Özellikler
Yarı sentetik
Trizone Technology™
Güçlü Koruma formülü
Yüksek performansli spor motosikletler için
Yag değişim aralığı boyunca sürekli koruma sağlar
bu yağ 25 tl yarı sentetik ben motul 7100 serisi kullanıyorum (tam sentetik)soğuk satış 50 tl sıcak satışdan 40 liraya alıyorum
-
20 Temmuz 2015, 23:04
#32425
07DFB18 adlı üyeden alıntı
15W-50 motorsiklet yağı
CASTROL POWER 1 4T
Özellikler
Yarı sentetik
Trizone Technology™
Güçlü Koruma formülü
Yüksek performansli spor motosikletler için
Yag değişim aralığı boyunca sürekli koruma sağlar
bu yağ 25 tl yarı sentetik ben motul 7100 serisi kullanıyorum (tam sentetik)soğuk satış 50 tl sıcak satışdan 40 liraya alıyorum
Full sentetikte bi sıkıntı yaşadınmı sen ercan abi ? yüksek performanslı olmayan motorlarda debriyaj kaçırıyor denilip tavsiye edilmiyor.. sırf bu yüzden yarı sentetik tercih ediyorum..
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
-
20 Temmuz 2015, 23:22
#32426
EneS_Turker adlı üyeden alıntı
Full sentetikte bi sıkıntı yaşadınmı sen ercan abi ? yüksek performanslı olmayan motorlarda debriyaj kaçırıyor denilip tavsiye edilmiyor.. sırf bu yüzden yarı sentetik tercih ediyorum..
Enes 3. yağ değişimim bir vites fazlam var devamlı kullandığım güzergahta 3. vites cıktığım yeri 4. vitesle cıkıyorum birde vites geçişleri yumşadı eskiden vites küçültmem gerektiğinde takur tukur diye vites küçültürdüm şimdi eskiye nazaran daha iyi ...
-
21 Temmuz 2015, 01:09
#32427
Ben yabanci forum da Hint'li birinin yorumunu okumustum. Ilk 2500'de mineral, 2500-5000 arasi yari sentetik, 5000'den sonrasi icin de tam sentetik onermis. Biraz eski yorum ama bana mantikli geldi, paylasayim dedim..
-
21 Temmuz 2015, 09:12
#32428
EneS_Turker adlı üyeden alıntı
Anlaşamadığımız nokta şu bak.. 1200de değişsende 500de değişssende motor ısındığında, zorlandığında o yağ motoru korumakta aciz kalıyorsa benim gözümde değersizdir.. motülü yada muadili bi yağı koymak hem motoru her türlü duruma karşı korur hemde kafan rahat 2bın kmde değişirsin.. ekonomi yapmak ucuz yağ koymak değildir.. benim tecrübelerim bunu söylüyor bana..
neden korumaktan aciz kalsın arkadaşlar... dökme 10 numara yağ kullanmıyoruz ki... bütün dünyada kullanılan castrol kullanıyoruz... bence motul bizim motorlar için gereksiz... hadi gereksiz demeyeyim de lüks diyeyim... ayrıca 2000 km kullanım bana göre çok fazla... castrolün litresi de 30 TL... senin hesaba göre motul kullanıp 2000 km gitsem o da aynı paraya gelecek... bunun ekonomiyle alakası yok yani... motul da alsam yine en fazla 1200 de değiştiririm... bunun yanında 10w40 ile 15w50 arasında ilk 5 10 dk çalışma dışında herhangi bir fark yok...
-
21 Temmuz 2015, 09:39
#32429
EneS_Turker adlı üyeden alıntı
Hacıabbi ipone folk oil var çatal yağı.. ondan al.. 150gr diye biliyorum ama sürati ara bi sor kaç ml olduğunu söylerler sana.. keçe oturtulup segman takılıp sonra tozluk koyuluyor.. ama amörtisör borusunu çıkarmak biraz alengirli.. anlatamadm göstermek lazm..
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:44 ----------
Benim aşağı yukarı bu motor için kullandığım set böyle.. motor bloğunu indirmedim henüz ama baya baya yeterli bu kadarı bakımlar için ^^
https://i.hizliresim.com/J4EAWE.jpg
http://www.imgim.com/11749624_102077...10091673_n.jpg
ben amortisör borularını söktümde sadece yayı sökmedim çok büyük alyan (L) anahtar lazımdı bulamadım yaıyıda sökücem çünkü ilk yapıldığında amortisör hep basık kalıyordu adam sonradan yayın altına parça attım dedi onu çıkarıp bakcam hatta biraz yağ vardı bitişimizde kepçe hortumcusu var(bedava) aldığım yağ vardı verdi onunla bi deneme yaptım bana burdaki servis 250ml. koy dedi , koydum deynek gibi sert oldu sanırım ikisine toplam 250 ml. yağ koy demiş olabilir.
-
21 Temmuz 2015, 12:35
#32430
quattromeb adlı üyeden alıntı
neden korumaktan aciz kalsın arkadaşlar... dökme 10 numara yağ kullanmıyoruz ki... bütün dünyada kullanılan castrol kullanıyoruz... bence motul bizim motorlar için gereksiz... hadi gereksiz demeyeyim de lüks diyeyim... ayrıca 2000 km kullanım bana göre çok fazla... castrolün litresi de 30 TL... senin hesaba göre motul kullanıp 2000 km gitsem o da aynı paraya gelecek... bunun ekonomiyle alakası yok yani... motul da alsam yine en fazla 1200 de değiştiririm... bunun yanında 10w40 ile 15w50 arasında ilk 5 10 dk çalışma dışında herhangi bir fark yok...
kitapçığında 2bin km de bir olan bakımı önce yapmak sana kalmış ama değişim aralığı 2bin kmdir.. ve bu yağlarda rahatlıkla 2 bın km dayancak yağlar.. castrol yada başka markaya korumaz demiyorum ama ben sevmem..kullandm ve nefret ettim.. motulde ki rahatlık varken diğerleriyle uğraşmak istemem açıkçası..
diyorumya motoru ıstersen 5km çalıştır sonra yağı değiştir, bu 5 km de kafan rahat olarak korunuyorsa motor skıntı yok.. benim kafam motülle rahat castrolle balık kızartmam diyorum hep.. o kdr nefret ederm.. kişisel fikrim..
1200de değişmek psikolojik olarak kendini rahatlatmandır..2bıne kadar dayancak yağlar bunlar, önemli olan dediğim gibi bu aralıkta nasıl koruduğu motoru..
07DFB18 adlı üyeden alıntı
Enes 3. yağ değişimim bir vites fazlam var devamlı kullandığım güzergahta 3. vites cıktığım yeri 4. vitesle cıkıyorum birde vites geçişleri yumşadı eskiden vites küçültmem gerektiğinde takur tukur diye vites küçültürdüm şimdi eskiye nazaran daha iyi ...
eğer 40 tl bulabilceksek denemek isterim sonra ki yağ değişiminde..
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
-
21 Temmuz 2015, 13:21
#32431
EneS_Turker adlı üyeden alıntı
kitapçığında 2bin km de bir olan bakımı önce yapmak sana kalmış ama değişim aralığı 2bin kmdir.. ve bu yağlarda rahatlıkla 2 bın km dayancak yağlar.. castrol yada başka markaya korumaz demiyorum ama ben sevmem..kullandm ve nefret ettim.. motulde ki rahatlık varken diğerleriyle uğraşmak istemem açıkçası..
diyorumya motoru ıstersen 5km çalıştır sonra yağı değiştir, bu 5 km de kafan rahat olarak korunuyorsa motor skıntı yok.. benim kafam motülle rahat
castrolle balık kızartmam diyorum hep.. o kdr nefret ederm.. kişisel fikrim..
1200de değişmek psikolojik olarak kendini rahatlatmandır..2bıne kadar dayancak yağlar bunlar, önemli olan dediğim gibi bu aralıkta nasıl koruduğu motoru..
eğer 40 tl bulabilceksek denemek isterim sonra ki yağ değişiminde..
haklısın hacım motosiklet ve bakım konusundaki pek çok durum gibi yağ olayı da psikolojik denilebilir... ben 10 binlerce km araba yağı kullanan insanlar biliyorum ve motorları sapasağlam...
-
21 Temmuz 2015, 15:37
#32432
quattromeb adlı üyeden alıntı
haklısın hacım motosiklet ve bakım konusundaki pek çok durum gibi yağ olayı da psikolojik denilebilir... ben 10 binlerce km araba yağı kullanan insanlar biliyorum ve motorları sapasağlam...
MOTORDA 1500 /2000 CİVARI ARABAMDA 7000/8000 CİVARI YAĞ DEGISIMI YAPARIM.ARABANIN YAĞI 10.000 GARANTİSİ VAR AMA KAFAM RAHAT OLSUN.BUNDAN ÖNCEKI ARABAYI 270 BİN KM DE SATTIM BIR DAMLA YAĞ EKSILTMEZDİ BU ARADA SATTIGIM ARABA PARTNER 1.9 DİZEL 2005 MODELDI.AYNI YAĞ İLE DAHA FAZLA KM LER YAPILABILIR AMA 500 BİN KM GIDECEK MOTOR 100 BİNDE BİTER.MOTOSİKLETTE 100.000 GİDECEK MOTOR 70.000 DE BİTER.KIM NE DERSE DESIN CASTROL YAĞ DEGIL 1 KEZ DENEDIM BIDAHA KULLANMAM ( MOTOSIKLET İÇİN ).ARABAMDA CASTROL KULLANIRIM
-
21 Temmuz 2015, 15:40
#32433
EneS_Turker adlı üyeden alıntı
kitapçığında 2bin km de bir olan bakımı önce yapmak sana kalmış ama değişim aralığı 2bin kmdir.. ve bu yağlarda rahatlıkla 2 bın km dayancak yağlar.. castrol yada başka markaya korumaz demiyorum ama ben sevmem..kullandm ve nefret ettim.. motulde ki rahatlık varken diğerleriyle uğraşmak istemem açıkçası..
diyorumya motoru ıstersen 5km çalıştır sonra yağı değiştir, bu 5 km de kafan rahat olarak korunuyorsa motor skıntı yok.. benim kafam motülle rahat
castrolle balık kızartmam diyorum hep.. o kdr nefret ederm.. kişisel fikrim..
1200de değişmek psikolojik olarak kendini rahatlatmandır..2bıne kadar dayancak yağlar bunlar, önemli olan dediğim gibi bu aralıkta nasıl koruduğu motoru..
eğer 40 tl bulabilceksek denemek isterim sonra ki yağ değişiminde..
Enes, Yanlış hatırlıyor olabilirim ama, motosikletin bakım kitapçığında yağ değişim periyodu 3000 km olarak yazmıyor muydu?
Eve gidince tekrar bir bakacağım, merak ettim şimdi.
Başınızı dik tutmak, okumak için eğmenize bağlıdır...
-
21 Temmuz 2015, 16:13
#32434
arizona adlı üyeden alıntı
MOTORDA 1500 /2000 CİVARI ARABAMDA 7000/8000 CİVARI YAĞ DEGISIMI YAPARIM.ARABANIN YAĞI 10.000 GARANTİSİ VAR AMA KAFAM RAHAT OLSUN.BUNDAN ÖNCEKI ARABAYI 270 BİN KM DE SATTIM BIR DAMLA YAĞ EKSILTMEZDİ BU ARADA SATTIGIM ARABA PARTNER 1.9 DİZEL 2005 MODELDI.AYNI YAĞ İLE DAHA FAZLA KM LER YAPILABILIR AMA 500 BİN KM GIDECEK MOTOR 100 BİNDE BİTER.MOTOSİKLETTE 100.000 GİDECEK MOTOR 70.000 DE BİTER.KIM NE DERSE DESIN CASTROL YAĞ DEGIL 1 KEZ DENEDIM BIDAHA KULLANMAM ( MOTOSIKLET İÇİN ).ARABAMDA CASTROL KULLANIRIM
neden castrolün iyi olmadığını düşünüyosun ustam...
-
21 Temmuz 2015, 16:24
#32435
Apices adlı üyeden alıntı
Enes, Yanlış hatırlıyor olabilirim ama, motosikletin bakım kitapçığında yağ değişim periyodu 3000 km olarak yazmıyor muydu?
Eve gidince tekrar bir bakacağım, merak ettim şimdi.
Abi bende dikkat etmedim ona ama 2bin diye biliyorum bi bak istersen.. 2300de değiştiğim oldu mis gibiydi hala eksilme yoktu ^^
Bu arada buyrun yağ ve değişim aralığım.. 1 km bile sekmez ^^
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
-
21 Temmuz 2015, 17:04
#32436
quattromeb adlı üyeden alıntı
neden castrolün iyi olmadığını düşünüyosun ustam...
FORUMDAN ARKADAŞLARIN TAVSİYESİ ÜZERİNE CASTROL 10/40 ALDIM VE KULLANMAYA BASLADIM 600/700 KM SONRA MOTOR BIRAZ FAZLA ISININCA VİTESLER SERTLEŞİYOR VE GENELLIKLE ISINDIGINDA VİTESİ BOŞA ALMAKTA ZORLUYORDU.MOTULDA BOYLE BI SIKINTI YOK BIRDEFADA MOBİL 15/50 KULLANDIM ONDANDA MEMNUN KALDIM AMA MOTUL DAHA IYI HELEHELE 15/50 Bİ BAŞKA BENCE SENDE DENE FARKI KENDIN GOR KARDESIM TAVSİYE EDERIM BURDA KIMSE KIMSENIN ZARAR GORMESINI ISTEMEZ ZATEN HERKES BIRBIRINE YARDIMCI OLMAK ICIN BURDA KONUSUYOR.YEĞENIMIN 2014 APACHESİ VAR CASTROL 10/50 KOYDUK ONA AYNI SIKINTI ONDADA OLDU 15 KM TAPA GAZ GITTIKTEN SONRA VİTESİ BOSA ALAMIYORUZ ÇATÇUT ETMEYE BASLIYO VITESLER
CASTROL KULLANIRKEN SUBAP SESINDEN BAHSETMEK BILE ISTEMIYORUM ...
-
21 Temmuz 2015, 18:13
#32437
arizona adlı üyeden alıntı
FORUMDAN ARKADAŞLARIN TAVSİYESİ ÜZERİNE CASTROL 10/40 ALDIM VE KULLANMAYA BASLADIM 600/700 KM SONRA MOTOR BIRAZ FAZLA ISININCA VİTESLER SERTLEŞİYOR VE GENELLIKLE ISINDIGINDA VİTESİ BOŞA ALMAKTA ZORLUYORDU.MOTULDA BOYLE BI SIKINTI YOK BIRDEFADA MOBİL 15/50 KULLANDIM ONDANDA MEMNUN KALDIM AMA MOTUL DAHA IYI HELEHELE 15/50 Bİ BAŞKA BENCE SENDE DENE FARKI KENDIN GOR KARDESIM TAVSİYE EDERIM BURDA KIMSE KIMSENIN ZARAR GORMESINI ISTEMEZ ZATEN HERKES BIRBIRINE YARDIMCI OLMAK ICIN BURDA KONUSUYOR.YEĞENIMIN 2014 APACHESİ VAR CASTROL 10/50 KOYDUK ONA AYNI SIKINTI ONDADA OLDU 15 KM TAPA GAZ GITTIKTEN SONRA VİTESİ BOSA ALAMIYORUZ ÇATÇUT ETMEYE BASLIYO VITESLER
CASTROL KULLANIRKEN SUBAP SESINDEN BAHSETMEK BILE ISTEMIYORUM ...
bilgi ve düşüncelerimizi paylaşarak kötü tecrübe edinmekten korunabiliriz... ben motoru aldığımdan beri castrol kullanıyorum... 11000 km oldu ve belki de alışkanlıktan ötürü bazı şeylerin bana normal gelebileceğini düşündüğümden daha dikkatli olmak için sordum... ben sadece mevsime göre 10w40 yada 20w50 değişikliği yaparım... yani kış başında kullandığım yağ 10w40 yazın ise 20w50 dir... ayrıca eğer uzun yola çıkacaksam mutlaka enduro için yağ kullanırım çünkü yüksek devirde uzun süre seyahat söz konusu... ilk defa 15w50 kullandım ve ilk 5 10 km viteslerim sert sonra sıkıntısız oldu... zaten dostlar motosiklet motorunun çalışma sıcaklığında yağların vizkozitesi neredeyse aynıdır... 10w40, 15w50, 20w50 v.b. değerler ilk çalıştırma anında ortam sıcaklığına göre motoru korumak için verilmiştir...
-
21 Temmuz 2015, 20:29
#32438
Ben de dun tavsiyeleriniz uzerine yagi Motul 15w50 yari sentetik ile degistirdim. Sesi, performansi ve vitesler de bi' etkisini goremedim ama motor kesinlikle daha az isiniyo. Yaklasik 4 saat araliksiz kullandim, eskiye nazaran sicagin buhari cok cok az vuruyor suratima.
-
21 Temmuz 2015, 20:56
#32439
An itibarı ile ipone 10/40 yağımı 12 bin km de değiştirdim. Herhangi bir eksilme yoktu yağda. Şuan yine ipone un 15/50 sentetik yağını koydum. Herhangi bir sıkıntı yaşarsam buradan yazarım dostlar. (ulen o değilde tvs kardeşliği + 15/50 kardeşliğine döndü bizim olay )
-
21 Temmuz 2015, 21:08
#32440
sailor33 adlı üyeden alıntı
An itibarı ile ipone 10/40 yağımı 12 bin km de değiştirdim. Herhangi bir eksilme yoktu yağda. Şuan yine ipone un 15/50 sentetik yağını koydum. Herhangi bir sıkıntı yaşarsam buradan yazarım dostlar. (ulen o değilde tvs kardeşliği + 15/50 kardeşliğine döndü bizim olay
)
12 bin mii???
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)
Bu Konudaki Etiketler