Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #3201

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı Rakun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum sargıdan direk alma gibi bir şansı yok. Zira akü zaten tüm sisteme paralel olduğu için akünün regüle etmediği her hangi bir bağlantı söz konusu olamaz
    Ancak istenildiğinde tabiki yapılabilir ancak hiç bir üretici böyle bir bağlantı yapmaz.
    Zira bu motorun daha çok yakmasına çekişten düşmesine sebep olur
    Aynı zamanda rölantiye bıraktığınızda stop etmeye varabilir bu durum.
    Birde devire bağlı olarak ışıklar zaten değişirler fakat böyle olsaydı şuan var olan sisteme göre çok daha fazla alakalı olurdu ışıklar
    (Elektriksel açıklaması: Elektrik üreten statör ve rotor dönmeye karşı direnç gösterir, motorsikletlerin [en azından benim gördüklerimin tümünde sargı rotoru, krank miline direk bağlıdır.] Buda krank milinin dönmeye karşı direnç göstermesi anlamına gelir. Bu direncin büyüklüğü sargıdan çekilecek akım ile Doğru orantılıdır.)

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:26 ----------



    Alt sargıda akü de çözüm olabilir lakin bu tamamen değişimi yapana bağlı.
    Üzerindeki 7A dır Siz 9 takarsanız bir çözüm olmayabilir. 12 yada üzer A olmalı. Tabi lambaların kaç watt olduğunu söylerseniz daha kesin konuşabilirim.
    Sargı konusunda daha yüksek akım üreten sargı var ise piyasada (bulunabilirliğini bilmiyorum) şuan ki 5000 d/d hızda 12v/5A üretebiliryorsa sizin alacağınızında devir olarak bundan farksız olması lazım zira motorunuzn tasarımı bu şekilde. Eğer devir konusu saparsa motorunuzun ateşlemesi belli devirlerde saçmalayabilir (bir anda olmaz, örneğin sürekli yüksek devir gittiğinizde aküyü şarj edecek gücü üretmeyebilir ve 15-20 dk yolculuktan sonra akü biteceğinden düşük devire indiinizde stop edebilir, vurduraraak çalıştırmak zorunda kalabilirsiniz. Ya da düşük devirlerde sorun çıkabilir.
    Sargıdan ziyade aküye yönelmekte fayda var.

    Umarım faydalı olabilmişimdir

    sargıdan direk alıyor derken aküden almıyor manasındaydı, herhalde regülatör rectifier dan süzülmüş elektriği alacak.benim yazımdan bunu mu çıkardın

    aküsüz moto diye bir şey duymadın mı mesela. bu motorun farıyla akünün hiç bir alakası yok. far yanarken akü şarj olmaz o ayrı ama far elektriğini sargıdan alıyor aküden değil


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3202
    Rakun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ER6-F 2006 Siyah Kırmızı
    Alıntı Arjantinli69 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ne alaka motorun elektrik sistemini degiştiriyorsunuz.bir servise sorsanız sizi hemen aydınlatırlar,anlaşılan servise ugramıyorsunuz ama irtibatı kesmemeli ara sıra çay içmeye sohbet etmeye gitmeli bence.
    öbür konu tvs de farlar direk bobin çıkışındaki konjektörden alıyor elektriği,yani aküyle bir alakası yok.eğer farları değiştirip daha watt lı bir lamba takmayı düşünürseniz zenon filan gibi.alt sargının değişmesi,konjektörün degişmesi gerekiyor.sökün motorun üzerindeki aküyü ayak marşı ile çalıştırın motoru bakın bakalım çalışıyormu motor çalışmıyormu,gayet basit,neyse yol yardım 7/24 kolay gelsin
    Konjektör aynı anda aküye de enerji vermektedir. Dolayısıyla hepsi aynı paralel devrenin elemanıdır

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:59 ----------

    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sargıdan direk alıyor derken aküden almıyor manasındaydı, herhalde regülatör rectifier dan süzülmüş elektriği alacak.benim yazımdan bunu mu çıkardın

    aküsüz moto diye bir şey duymadın mı mesela. bu motorun farıyla akünün hiç bir alakası yok. far yanarken akü şarj olmaz o ayrı ama far elektriğini sargıdan alıyor aküden değil
    Dostum sargıdan elektik almak diye bir şey söz konusu olamaz. aküsüz tabiki çalışır. Lakin bu insanlar neden akü masrafı yapıyor olabilirler ?
    Basitçe söylemek gerekirse stabil bir gerilim kaynağı sağlıklı elektrik sistemi demektir. Bu devredeki tek stabil kaynak aküdür.
    Arkadaşlar bir apachi nin elektrik şemasını sökmedim lakin sökmeme gerek yok.
    Zira eğer akü ile konjektör arasında aküden konjektör yönünde geçirmezlik yapacak bir diyot ve ya türevi yarı iletken malzeme yook ise bu devrede her daim akü regülatör görevi yapacaktır. Netten araştırıp bakacağım tvs nin devre şemasına.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:08 ----------


    TVS DEVRE ŞEMASI 55Mb lik pdf den bir sayfada buldum
    34 ZK 9442 ER6-F 2006 AKA "Sonic" & 34 RB 1940 Kia Carnival 2002 Nam-ı diğer "Nigga"
    Kartal/İstanbul

  3. #3203

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı Rakun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konjektör aynı anda aküye de enerji vermektedir. Dolayısıyla hepsi aynı paralel devrenin elemanıdır

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:59 ----------


    Dostum sargıdan elektik almak diye bir şey söz konusu olamaz. aküsüz tabiki çalışır. Lakin bu insanlar neden akü masrafı yapıyor olabilirler ?
    Basitçe söylemek gerekirse stabil bir gerilim kaynağı sağlıklı elektrik sistemi demektir. Bu devredeki tek stabil kaynak aküdür.
    Arkadaşlar bir apachi nin elektrik şemasını sökmedim lakin sökmeme gerek yok.
    Zira eğer akü ile konjektör arasında aküden konjektör yönünde geçirmezlik yapacak bir diyot ve ya türevi yarı iletken malzeme yook ise bu devrede her daim akü regülatör görevi yapacaktır. Netten araştırıp bakacağım tvs nin devre şemasına.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:08 ----------


    TVS DEVRE ŞEMASI 55Mb lik pdf den bir sayfada buldum
    regülatör rectifier ı görmüyormusun coilin çıkışında sor bakalım ne işe yarıyormuş. sor bakalım aküden mi besleniyor far.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:49 ----------

    Alıntı Rakun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konjektör aynı anda aküye de enerji vermektedir. Dolayısıyla hepsi aynı paralel devrenin elemanıdır

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:59 ----------


    Dostum sargıdan elektik almak diye bir şey söz konusu olamaz. aküsüz tabiki çalışır. Lakin bu insanlar neden akü masrafı yapıyor olabilirler ?
    Basitçe söylemek gerekirse stabil bir gerilim kaynağı sağlıklı elektrik sistemi demektir. Bu devredeki tek stabil kaynak aküdür.
    Arkadaşlar bir apachi nin elektrik şemasını sökmedim lakin sökmeme gerek yok.
    Zira eğer akü ile konjektör arasında aküden konjektör yönünde geçirmezlik yapacak bir diyot ve ya türevi yarı iletken malzeme yook ise bu devrede her daim akü regülatör görevi yapacaktır. Netten araştırıp bakacağım tvs nin devre şemasına.[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:08 ----------

    TVS DEVRE ŞEMASI 55Mb lik pdf den bir sayfada buldum
    hacım bak biraz olayı açalım. bazı motolarda far aküden beslenmez. direk sargıdan çıkan gerilim konjektör denen rr(regülatör rectifier) dan süzülür 14 volt dc de sabitlenir. bu tip motolarda rölanti ve az üstünde voltaj 14 voltun altında olduğundan kör yanar. örnek apache. apache ye bu tip beslemeyi uygun görmüşler. rectifier gayet temiz dc voltajı sağlar yani motora. voltaj dalgalı olsa dahi ampüle pek gerekli değildir zaten stabil voltaj . haksızmıyım.akü bu tip motolarda stop anında depolanmış enerjiyle korna marş gibi elemanlar için kullanılır

    ama hala ısrar ediyorsan canın sağolsun

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:52 ----------

    senin bu attığın şemada dediğin doğru fakat bu şema apache 150 nin değil rtr180nin şeması. digital speedo yazıyor sağda dikkat edersen. apache 150 de digital speedo yokki.
    daha da ikna olmak istersen şu yazıyı oku:

    http://www.motoristan.com/bakim-onar...rda-xenon-far/

    Bahadır bu xenon bağlantısını sen de oku yukarıdaki linkten

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:01 ----------

    hatta burdaki yazıda arkadaş fara giden elektriğin rectifierdan geçmediğini yazmış doğrudur . flamalı ampül için farketmez ac dc vermişler direk sargıdan

  4. #3204
    NoVaRiX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Tekirdağ
    Arkadaşlar, hepinize selamlar.
    TVS Apache 150, boyu 1.93 olan 85 kiloluk birinin altında çokmu sırıtır acaba? CBR125'den daha kalıplı ve büyük bir motormudur bu apache?
    ~ Bütün mesele yolda olmak... ~

  5. #3205
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    Alıntı NoVaRiX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar, hepinize selamlar.
    TVS Apache 150, boyu 1.93 olan 85 kiloluk birinin altında çokmu sırıtır acaba? CBR125'den daha kalıplı ve büyük bir motormudur bu apache?
    selam sizede.ilk önce bir tane apache bulucaksınız sonra üzerine binip aynanın karşısına geçiyorsunuz oooo güzel durdu diyip bir tane apache sahibi oluyorsunuz hadi hayırlısı
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  6. #3206
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    Alıntı NoVaRiX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar, hepinize selamlar.
    TVS Apache 150, boyu 1.93 olan 85 kiloluk birinin altında çokmu sırıtır acaba? CBR125'den daha kalıplı ve büyük bir motormudur bu apache?
    cbf'ın ustune oturmadan karar verme

  7. #3207

    Üyelik
    04 Ocak 2008
    Şehir
    hatay/iskenderun
    Motosikleti
    Stunt Apache RTR Artık Yok....
    Alıntı mücahit_89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbf'ın ustune oturmadan karar verme
    Hocam en son karar kendisinin ama apachenin cbf ten daha kalıplı olduğu zaten ortada
    Bu apache (Fotodaki 160 lık versiyon tek fark alt sakal ve egzoz )

    Buda cbf
    [B]Bahadır Şenonar[/B] [COLOR="Red"]A rh(+)[/COLOR]
    [B]Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.[/B] :bounce:

  8. #3208
    NoVaRiX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Tekirdağ
    Alıntı mücahit_89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbf'ın ustune oturmadan karar verme
    hehe, teşekkürler ama 2 önceki motorum CBF'ydi..
    ~ Bütün mesele yolda olmak... ~

  9. #3209
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    benim boyumdan sana bir örnek.boyum 1.76 tvs nin üzerine oturunca kollar dogal olarak aşagı bakıyor,aslında gidona paralel olmalı srüş kolaylıgı ve yorulmama açısından ama malesef sanki ss sürüyor gibi oluyor insan.sonuç ufak geliyor,gidon hiç rahat degil,cbf biraz daha rahat.ama sen cbf de rahat edemediysen tvs de hiç rahat edemezsin bence.
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  10. #3210
    pitoresk35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2010
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    arkadaşlar izmir ve yakın illerden satılık tvs apache arıyorum satmak isteyen olursa bilginize... bu arada şuan elimde keeway super shadow var 250 lik iki silindir v motor 2006 model 13 000 km de takas etmek isteyen olursa o seçeneğide düşünürüm.

  11. #3211
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    hadi hayırlısı bakalım haziran sonuna dogru yeni tvs ler gelme ihtimali varmış.160 ve 180 likler.fiyatlarıda baya bir ekonomic RTR 160 cc 5980 TL-RTR 180 cc 6850 TL hadi hayırlısı,millet şimdiden sıraya girer artık
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  12. #3212
    MrSharp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2009
    Şehir
    Mugla/Marmaris
    Motosikleti
    TVS Apache 150 RTR / BMW e30 3.20i #35 S0430
    Ben Alırım 180 lik gelirse. 7 bin liraya
    Sarp Ögütlü Ab_Rh(+) TVS Apache 150 RTR '2010' / Your selection of Ride Or Die ? Feel Me ! #35 S 0430 BMW e30 3.20i This is Life,Life is Bmw e30

  13. #3213
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    sen alırsın 7000 e motoru ama onlar gelmeden motoru satmazsan o zaman motoru 1500 e verirsin haberin olsun.kendini ayarla 2 ay sonrasına göre
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  14. #3214

    Üyelik
    29 Mart 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache 2010
    arkadaşlar selam öncelikle herkese saygılar
    yeni tvs apache aldım 10 gündür kulklanıyorum.
    beni bu konuda bilgilendirirmisiniz akü boş ve şarş etmiyordu değiştirdiler
    motorun sesi bana garip geliyor
    bu arada e 5 te 135 i gördüm dahasına gözüm kesmedi.apache hakkında bilmem gereken başka bişi varmı arkadaşlar tşk ederim

  15. #3215
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    Alıntı 72heval72 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar selam öncelikle herkese saygılar
    yeni tvs apache aldım 10 gündür kulklanıyorum.
    beni bu konuda bilgilendirirmisiniz akü boş ve şarş etmiyordu değiştirdiler
    motorun sesi bana garip geliyor
    bu arada e 5 te 135 i gördüm dahasına gözüm kesmedi.apache hakkında bilmem gereken başka bişi varmı arkadaşlar tşk ederim
    hayırlı olsun demek isterdim ama ,yeni modeller geliyordu 2 ay daha bekleseydiniz iyi olurdu.artık yeniler gelince eski kasa para etmez türkiyede hadi hayırlısı
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  16. #3216

    Üyelik
    29 Mart 2010

    yeni model ?

    arkadaşlar merhaba

    bende geçen hafta tvs'ye, apache rtr160 gelecek mi diye mesaj attım.
    malumunuz rt160'ı Türkiye'ye getirmiyorlar. müşteri hizmetlerinden bizzat aradılar RT160 maalesef gelmeyecek dediler.

    Arjantinli, sen de 2 aya kadar yeni modeller gelecek demişsin ama biraz daha aydınlatabilir misin bizi? rtr160 mı yoksa başka bir model mi? 180 olabilir mi mesela ? kesin midir?
    bende apache alacağım ama sırf bu yüzden bekliyorum.

    teşekkürler.

  17. #3217
    MrSharp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2009
    Şehir
    Mugla/Marmaris
    Motosikleti
    TVS Apache 150 RTR / BMW e30 3.20i #35 S0430
    Arkadaşlar bugun attıgım maile Cvben TVS den aradılar. 180 yada 160 RTR lar bu sene gelmicekmiş ancak. 150 RTR lar gelicek. 160 RTR ların aynısı Goruntu olarak sadece 150 lik. Gosterge dijital ve Granajlar. Mayıs ayında inşallah 2010lar elimizde.
    Sarp Ögütlü Ab_Rh(+) TVS Apache 150 RTR '2010' / Your selection of Ride Or Die ? Feel Me ! #35 S 0430 BMW e30 3.20i This is Life,Life is Bmw e30

  18. #3218
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    Alıntı Lvega adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar merhaba

    bende geçen hafta tvs'ye, apache rtr160 gelecek mi diye mesaj attım.
    malumunuz rt160'ı Türkiye'ye getirmiyorlar. müşteri hizmetlerinden bizzat aradılar RT160 maalesef gelmeyecek dediler.

    Arjantinli, sen de 2 aya kadar yeni modeller gelecek demişsin ama biraz daha aydınlatabilir misin bizi? rtr160 mı yoksa başka bir model mi? 180 olabilir mi mesela ? kesin midir?
    bende apache alacağım ama sırf bu yüzden bekliyorum.

    teşekkürler.
    bana yetkili servisin söyledegi hatta eminmisin diye sordum genel müdürlük söylemiş Mayıs ayı sonu 160 ve 180 likler aynı zamanda Türkiye ye gelicekmiş.bence 150 lik almamalı daha dogrusu sıfır almamalı,uygun fiyata temiz bulunursa 2.el alınır tabiki.he ben olsam 160 lığıda almam arada fazla bir fark yok direk 180 liği alırım hem kasa farklı hem cc ve hp farklı.
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  19. #3219
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    yeni kasa fotolarından bir kaçtane atalım arkadaşların gözleri mötör görsün

    güzel gibi




    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:05 ----------

    devam resimlere

    buda baya güzel bir cross

    bunun aynısı da 2010 çeyreginde Türkiyeye gelicekmiş hadi hayırlısı iş yapar kesin


    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:20 ----------

    RTR 160

    TVS 4 teker çok estetik

    RTR 180 Beyaz

    RTR 180 Maximum Hız 188 km vay be
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  20. #3220
    pitoresk35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2010
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    arkadaşlar izmir ve civardaki yakın illerden tvs arıyorum satılık!! satan varsa mesajlarınızı bekliyorum elimde 250 lik super shadow var takas düşünürseniz bu seçeneğide göz önünde bulundurabilirsiniz


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 25 kullanıcı var. (0 üye ve 25 misafir)

Bu Konudaki Etiketler