Dostum sargıdan direk alma gibi bir şansı yok. Zira akü zaten tüm sisteme paralel olduğu için akünün regüle etmediği her hangi bir bağlantı söz konusu olamaz
Ancak istenildiğinde tabiki yapılabilir ancak hiç bir üretici böyle bir bağlantı yapmaz.
Zira bu motorun daha çok yakmasına çekişten düşmesine sebep olur
Aynı zamanda rölantiye bıraktığınızda stop etmeye varabilir bu durum.
Birde devire bağlı olarak ışıklar zaten değişirler fakat böyle olsaydı şuan var olan sisteme göre çok daha fazla alakalı olurdu ışıklar
(Elektriksel açıklaması: Elektrik üreten statör ve rotor dönmeye karşı direnç gösterir, motorsikletlerin [en azından benim gördüklerimin tümünde sargı rotoru, krank miline direk bağlıdır.] Buda krank milinin dönmeye karşı direnç göstermesi anlamına gelir. Bu direncin büyüklüğü sargıdan çekilecek akım ile Doğru orantılıdır.)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:26 ----------
Alt sargıda akü de çözüm olabilir lakin bu tamamen değişimi yapana bağlı.
Üzerindeki 7A dır Siz 9 takarsanız bir çözüm olmayabilir. 12 yada üzer A olmalı. Tabi lambaların kaç watt olduğunu söylerseniz daha kesin konuşabilirim.
Sargı konusunda daha yüksek akım üreten sargı var ise piyasada (bulunabilirliğini bilmiyorum) şuan ki 5000 d/d hızda 12v/5A üretebiliryorsa sizin alacağınızında devir olarak bundan farksız olması lazım zira motorunuzn tasarımı bu şekilde. Eğer devir konusu saparsa motorunuzun ateşlemesi belli devirlerde saçmalayabilir (bir anda olmaz, örneğin sürekli yüksek devir gittiğinizde aküyü şarj edecek gücü üretmeyebilir ve 15-20 dk yolculuktan sonra akü biteceğinden düşük devire indiinizde stop edebilir, vurduraraak çalıştırmak zorunda kalabilirsiniz. Ya da düşük devirlerde sorun çıkabilir.
Sargıdan ziyade aküye yönelmekte fayda var.
Umarım faydalı olabilmişimdir