İstanbul ve çevre ilde ki arkadaşlar .. Bu havaları artık zor buluruz da yinede siz bilirsiniz .. Eskisi gibi değil artık buralar .. 3 5 kişi çıkmadı , Hayırlısı olsun uğraştik en azından ..
İstanbul ve çevre ilde ki arkadaşlar .. Bu havaları artık zor buluruz da yinede siz bilirsiniz .. Eskisi gibi değil artık buralar .. 3 5 kişi çıkmadı , Hayırlısı olsun uğraştik en azından ..
valla bi denk gelmedi olmadı bi güne kararlastıralım bence kimseden ses yok zaten
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
bencede cumartesi hava durumua gore bi plan yapalım ben kücükcekmece civarındayım ortak bi noktada olmadı bulusuruz yada gelirim bi yere.biz planı yapak en azından 3 kişi de olsa yeter
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
Arkadaşlar ayrılık vakti geldi apachemi satıyorum. 15 bin de sarı ekstra olarak çanta demiri diz örtüsü elcik zenon far var ön sava arka michelin lastik düşünen olursa özelden görüşelim. 2012 model 2013 çıkışlı. Garanti devam ediyor.
ben de 2013 yeni kasa apache var yeşil. üstünde orjinal lastikleri var. ortalama 2000 - 3000 km ye kadar lastikler ıslakta kayma yapıyor. ama daha sonra her halde alışıyor olması gerek kayma olmuyor. bende ilk aldığımda lastiklerden memnun değildim değiştirmeyi çok düşündüm. ama giderek kayma olmamaya başlayınce vazgeçtim. şu ana güneşli veya yağmurlu hava fark etmeden kullanıyorum. bi sorun olmuyor. ben ıslakta yavaş giderim. zaten ıslak havada hızlı gidersen hangi lastik olursa olsun kayar düşersin. önemli olan yavaş ta gitsen motoru gezme yapmaması.
ben antalya finikedeyim. motoru antalya kumluca bayiinden aldım. ellerinde 2013 model yeni kasa motorlar var. eski fiyat 5300 den veriyorlar. 2014 model istersen 5800. eski kasalar da var sıfır oda 4500 civarı olması gerek.
Arkadaşlar 2011 TVS 23 binde, lastikleri yeni değiştirilmiş TVS bayisinden alacağım. 3.500 TL diyor adam. Kafama yattı, alayım mı sizce? Motorun fotoları bir önceki sayfada mevcut.
Bir de kafama şu takıldı, motoru çalıştırdıktan 20 saniye sonra motor kapandı. Adam soğuktan kapandığını söyledi. Hava bugün 15 derecenin altında ve yağmurlu, motor da ıslaktı. Birkaç gün önce hava daha sıcakken böyle bir problem olmamıştı. Sonra motor tek seferde sorunsuz çalıştı tekrar. Bir problemin işaretçisi midir bu?
istop etmesi sıkıntı degil soguk havalarda bu gibi problem normal yada rolanti düşük olabilir onu ayarlarsın zaten bütce senin tabikide. lastikleri degişmesi bence güzel. üstüne binip bi gezdinmi içine sinerse al ve bi ustaya baktır genede.ama km bana göre çok geldi tabiki tercih senin...
O motora para verilmez dedim sen hala inadını ediyosun :D tamam al da gör bakalım neler olcak ama yakınma bak burda kızarım o zaman ..
Ferhat abinin Yanına gittim bugün yedik içtik konuştuk biraz.. Cumartesi full çalışıyormuş pazar günü gazlayalım diyoruz bilgine ..
Birde 29 ekim korteji olacak bildiğiniz üzere motorcunun bayramıdır o gün.. Binlerce motor hep beraber gazlar .. O korteje elbetteki katılcam ama kaıtlmak isteyenler olursa bi grup oluşturur öyle gideriz .. çok güzel oluyordu geçen yıllarda yaptık ..
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
pazar daha iyi olur sanırım tmm cuamrtesi aksam netleştirirz hem pazar hava biraz daha iyi gibi geldi bana 29 ekimde olur motor satılana kadar gezmeye devam.
bence km düşük motor bak derim piyasada bulursun bence. bütcen max 3500 mü?
Arkadaşlar, bugün bir arkadaşımla biraz dolanalım diye çıktık. Hemen ardından yağmur çiseledi. Tabii, ıslatacak kadar yağdı.
Ben de şu orijinal naylon lastiklerimi son kez test edeyim dedim, yeni ıslanmış dik ve bol virajlı bir dağ yoluna (Zorkun Yaylası yolu) girdik.
Yol burası; (Zorkun Yolu)
https://www.google.com/maps/@37.0419.../data=!3m1!1e3
Lastiklerin ıslakta berbat olduğunu bir kez daha anladım. Lastikler mıknatıs gibi, ama yolu değil kazayı kendine çekiyor.
Neyse ki kaza bela gelmedi başıma.
Düz giderken bile motor yalpalıyor, çok korkunç oluyor. Ama, lastik korkunçsa, ben daha korkunçum. :D İkinci vitesde 3000-4000 devirle giderken her seferinde gaza daha fazla yüklenip bıraktım.
En sonunda resmen virajları yan vererek dönmeye başlamıştım. O kadar zevkli birşeydi ki... Bir an lastikleri değiştirmesem mi diye düşündüm.
Fakat fren işi berbat oluyor. Mesela arkayı kilitliyorum, fakat motor yavaşlamıyor bile. (Düz yolda, ıslakta.)
Ayrıca uzun yolda kesin kaza yaptırır bana bu lastikler.
Yolun sonuna kadar gitmedik, bir yerden sonra geri döndük ama, çıkarken motoru patinaja düşürüp yan vere vere gitmek çok zevkliydi.
Hakimiyete bu kadar kolay alışmamın iki sebebi var;
Birincisi, yazın motorumla kumul üzerinde inatla sürmeye çalışmıştım. En sonunda sürebilmeyi başarmıştım. Oradaki tecrübem, bugün yağmurda çok yardımcı oldu.
İkincisi, temellerim, (MTB) arazi-dağ bisikleti yarışçısı olmamdan geliyor. Bu da, hakimiyetimi iyileştiren bir sebep.
Fakaaat, döndük, aşağı inmeye başladık. Gerçekten çok dik ve keskin virajlar vardı. Bu sefer yan vermeye arka lastiğim () yemedi.
20 km/h'nin üstüne çıkamadım. Sanki buzda gidiyor gibi, çok korkunç ve tehlikeliydi. Virajlara motoru dik tutup, kendimi yatırarak girdim. (AEA'nın anlattığı gibi.) O hareket çok işime yaradı. Yoksa motoru neredeyse elimde indirmek zorunda kalacaktım. Frene bassan buzdaymış gibi kayıp gidiyor motor, basmasan hızlanmaya başlıyor, motoru yatırırsan yine kayıyor. AEA'nın taktiği çok işe yaradı.
Neyse, işte böyle bir tecrübe oldu bugün. Ayrıca iki kez lastiğin dumanını çıkardım patinajla. Lastik kokusu hâlâ burnumda.
Bir de ön kaldırmayı ilk kez tecrübe ettim yine bugün. En fazla 1 sn. tek teker gidebildim. Yine de baya farklı bir duyguydu. Sanırım bir teker boyu havalandı ön teker. (Bir kaç deneme yaptım.)
İşte bugün böyle oldu.
Yarın Osmaniye'den Adana'ya yola çıkacağım ve büyük ihtimâlle yağmura yakalanacağım. En azından yağmur kabiliyetim artmış oldu.
Şimdi kafamdaki tek sorun: yeni Metzeler ME22'lerle yağmurda yan veremeyecek miyim acaba? Bir kez tadını aldım, artık duramam ben.
Geleceğe not: Motorumu satılığa çıkardığımda, bunu okuyan alıcı, motorumu hor kullanıp bakmadığımı sanmasın. Düzenli periyodik bakımları haricinde sürekli kendi ustama götürüyorum. Barkın Bayoğlu'nun da dediği gibi, dışına değil, daha çok içine bakıyorum.
Haftalarca araştırıp en sonunda karar kıldığım Motul 7100 tam sentetik yağ koyuyorum. Bir litresi 50 TL. Valla paraya kıyıp alıyorum ne yapayım. WD-40 sıkıyorum arada bir. İleride fren hidroliklerini de Motul ile değiştireceğim.
Sürekli araştırıyorum, motora en iyi şekilde bakmaya çalışıyorum. Fakat oturup da tablo gibi de seyretmiyorum, hakkını verdiriyorum motorun. Pist olsa burada, piste de çıkar, kendi zamanlamamla filan yarışırdım sanırım.
Neyse, hadi herkese selam...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:29 ----------
lastik onemli ben avon kullanıyorum bi kere donuma kadar ıslandıgım yagmurda motor sürdü hiç kaymadı saate 60 70 ile seyir halinde gidiyordum ama sagnaktan doalyı yagmur civi gibi saplanıyordu bana illaki kuru zemindeki performansı vermez yagmurda daha yumusak bi sürüş şart zaten.en azından tecrübe etmişşin
Metzeler ME22'de böyle yan verebilecek miyim acaba?
kullanmadım ama genel olarak memnun herkes .yagmurda bi cok fator giriyor işe bulundugun yolda suyla birlikte gelen bir sürü ıvır zıvır olabilir onlarda etken.yagmurda yumusak bi sürüş şart.
Ahaha Yazı güzel olmuş kardeşim ama şu 'Valla motoru Hor kullanmadım bak alacak adam öyle düşünmesin ' Bölümüne koptum .. şimdiden altyapıyı yapıyımda nolur nolmaz diyosn yani :D Yok metzellerle yapamazsın o kadarını ^^ bugün ferhat abiyede sipariş verdik .. ilk kez denedi aldı benim motoru , işte lastık buymuş arkadaş dedi kontağı kapatmadan Valla ben yürek yemiş gibi 9bin km orjinal lastıkle 3 ay kışın motor kullandım.. konyanın buzu ayazında hemde.. üstüne 1600km uzun yol yaptım dipgaz .. yinede 1 kez bile yan yatmadım çok şükür.. alışıyo insan demekki zamanla .. bu lastıkleride israf etme .. yak patlatana kadar tadını öyle çıkar ^^ Onun eğlenceside başkadır
Tamam pazar günü toplanalım bi güzel gazlayalım Olmazsa bi Belgrad yapalım temiz hava mis .. 29 ekim kortejinede beraber katılalım artçıda alın yanınıza ne kadar kalabalık o kadar iyi .. her yıl 29 ekimi iple çekiyorum
Hadi ya. Yan veremeyecek miyim? Birinci viteste gaza yüklensem de mi patinaja düşmüyormuş?
Hep böyle oluyor. Orijinal lastikler çıkacak ya, değerlendi gözümde.
Neyse lastikleri saklarım, yan vermek istediğimde önde ME22 kalır, arkaya yine orijinalleri takarım.
Şu an bu konu içerisinde 22 kullanıcı var. (0 üye ve 22 misafir)