Kardeşim bıraktığım yer texas mahallesi zaten . Araclarin yakitini calacak kadar pis bi mahalleydi. Her zaman güvenli biyere alirdim. Birazda acizligimizn kurbani olduk. Bir tek dükkan vardi orda . Dükkan sahibide kafasını gömmüş bilgisayara dünya yansa umrunda değildi zaten. Neyse artık diğer motorlarda düşerek takardim nazarligi bu sefer degildim. En azından buna şükretmek lazim.
Bu sinyal zıngır zıngır titriyor dibinden mi sıkmak lazım
Teşekkür ederim verdiği bilgi için acaba hangi sayfadadır bu yaptığın işlemler malum 1500 sayfaya yaklaşmış forum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:04 ----------
bende de ses vardı iki tane vidası var sıktım şuan devir saati haricinde ses yok. Onu da çözsem süper olacak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:06 ----------
Bende etrafta olanları gözdükçe içim rahat etmedi ve 3 gün önce alarm aldım ve bağladım. En azından caydırıcı oldu.
http://i.imgur.com/DyArP7F.jpg
http://i.imgur.com/PxuRfqB.jpg
http://i.imgur.com/Np5C20r.jpg
Bunlarda fotoğrafları arkadaşlar
Metzeler ME22 iç lastikli bir lastik mi arkadaşlar?
Ayrıca bu lastikden daha iyi bir lastik var mı bizim motor için? (2012 model)
VAlla ben ilk motorsikletimi aldım yaşım 23 ve 250 TL ödedim.
https://www.facebook.com/photo.php?v...type=2&theater
apache nin denge noktası bulunmuş arkadaşlar tesadüf rastladım..
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:07 ----------
Merhaba arkadaşlar 2011model var bende depoyu fullesem hangi ışık yanasıya kaç km gitmem gerekir tam tecrübesi olan varmı?
valla ne desem yalan olur geçen yıl yapmıştım nisan mayıs haziran gibi olması gerekir devir saatinin altında cıvatalarının lastikleri var onlarda eksik var mı onu bir kontrol et bende o lasiğin bir yoktu ve cıvataları da yoktu kendim fiberli somun aldım taktım motorun bütün somuları fiberli cıvataların altınada rondela koydum bunların hepsini paslanmaz aldım
iç lastiklidir ama içlastiksiz kullananda var daha iyisi olarak aynı ebatta ben görmedim fakat yurtdışından getirme imaknın varsa pirelli sport demondan memnun herkes tubeles bir lastik
Teşekkür ederim.
---------
Benim motor rezerve hariç bir depo benzin ile 455 km gitti. Neden acaba?
Şuan servisteyim, ayarlarına bakılacak.
Ayrıca benzin göstergesi 25 TL'lik benzin de koysam gösterge yarıyı geçiyor, sonra yarıya geliyor, sonlara doğru birden tek dış oluyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------
Soruna ek, uzun süre kullandıktan sonra -veya her zaman oluyor olabilir, tam emin değilim- mesela kırmızı ışık için durduğumda çiğ benzin kokusu aldım birçok kez.
Acaba benzini tam yakmıyor ve o yüzden mi iki kat fazla harcıyor?
Neyse, bugünü anlatayım, servise gittim;
Motul 7100 4T 10w50 yağımla gittim. (Servisin Petrol Ofisi 15w50 yağına karşılık!)
Yapılanları sırasına göre değil, karışık olarak yazıyorum; (Bu bir periyodik bakımdır, 2. periyodik bakım (2500-3000 km.) olarak yapıldı.)
Yağ ve yağ filtresi değişti. (Motor 2900 km.'de ve yanlış hatırlamıyorsam 200 ml. yağ tüketmiş. -Çıkan yağı tekrar boş kaba doldurduk.-)
Arka ve ön teker söküldü, göbekleri yağlandı. (Krem gibi bir yağı elleriyle sürdüler. Öncesinde -sanırım sadece arka tekeri- deterjan ve tazyikli su ile yıkadılar.)
Sübap ayarı yapıldı. (Önceki ayar sıkıymış, öyle dedi.)
Hava ayarı (karbüratörün oradan bir yerden) yapıldı.
Uzun huzmeli far yakını aydınlattığı için kafa grenajını yukarı doğru eğdiler. (Sanırım pul taktılar.)
Zincir gerginliği ayarladı. (Ayar neye göre yapıldı bilmiyorum, kitapçıkta bilgi yok, motor üstünde de işaret göremedim. ???)
Debriyaj, fren telleri gibi teller, şırınga ile yağlandı. (Yağ sanırım 10w60 mı öyle bir yağ idi, sanırım araba yağı. Belki de sadece kutusu öyle idi, bilmiyorum.)
Arka fren mekanizması yağlandı. (Açılıp kapanan bir mekanizma. -Fren pedalı artık daha yumuşak ve sanki biraz daha fazla basmam gerekiyor gibi hissettim.-)
-Gözden kaçan filan olmadıysa- Tüm vidalar iyice sıkılandı.
Depo, koltuk ve yan parçalar sökülü iken (parçalar ayrı olarak- tüm motosiklet tazyikli su ve köpük-sünger ile yıkandı.
Karbüratördeki su ve hava filtresi yeri gibi yerlerdeki sular boşaltıldı. Her yer basınçlı hava ile kurutuldu ve bez ile silindi.
Bujiye bakıldı fakat değiştirilmedi, aynen geri takıldı.
Hava filtresine kısa süre hava tutuldu ve idare edecek temizlikte göründüğü için aynı filtre tekrar takıldı.
Zincir temizlendi ve yağlandı.
Unuttuğum veya görmediğim işler olabilir. Oruçlu bir şekilde -ve 200 km. yol yaptıktan sonra- orada 3 saat bekledim.
Fiyat 60 TL tuttu. Eğer hava filtresi filan da değişseydi 90 TL tutacakmış.
60 TL.
Yukarıdaki sorunum ve şimdiki yazdıklarım hakkında sizlerden yorum bekliyorum.
Teşekkürler...
Bakımı bedavaya yaptırmışsin
Arkadaşlar yağ tapasıni açmak için lokma anahtarı kaç olması lazim?
Usta (aslında iki usta ve iki çocuk), kitapçığı oku ama harfi harfine uygulama dedi. Ben ne gerekiyorsa onu yapıyorum, her bakımda filtrelerin hepsini değiştirmiyorum, bakıyorum, gerekiyorsa değiştiriyorum, idare eder olarak görürsem değiştirmiyorum dedi.
Yine de kitapçıkta ne yazıyorsa hepsini yaptılar. İşte sadece hava filtresini filan temizleyip koydular. Aslında kitapçıkta da öyle yazıyor.
Motor şuan nasıl tam bilemiyorum, uzun yola çıkmam lazım. Bakalım ne kadar benzin yakacağım bu sefer?
Şuan kesin olarak çözülmeyen tek sorunum var, benzin göstergesi;
Mesela 25 TL benzin alsam bile (rezerveye geçecek kadar boşken depo), yarıyı iki tık geçiyor, giderken bitmeye yakın aniden gösterge iniyor.
Depoyu tam doldurduğumda, 400 km.'ye kadar yarı civarında gösterdi. sonra 440 km.'de aniden gösterge tek tık oldu. 455'de teklemeye başladı ve ben de rezerveye aldım.
Usta bu motorların hepsi böyle, normal bir durum dedi. Sen sadece benzin bitince rezerveye al, onun dışında ON konumunda kullan dedi. Zaten ben de öyle yapıyorum.
Sizin göstergeler de mi böyle? Yoksa şamandırada bir sorun mu var? (Usta sorun yok dedi.)
Not: Motorun yakıtı sevisten önce, hesaplarıma göre 100 km'de tüketim 3 Litreye dayanmış. Bakalım ayarlardan sonra ne kadar yakacak...
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:32 ----------
Üstün körü değil, ince ince her yerini temizlediler, köpüklediler, kuruladılar ve sildiler.
Motor resmen sıfır gibi oldu. Zaten hâlâ bazı yerlerde fabrikada yazılan yazılar duruyor.
Fakat hava o gün yağmurluydu, eve gelirken motor kirlendi.
--------
(Üstteki yazıyı da görün. )
Arkadaşlar 6,600 e geldi motorum. Subap ayarı yapılması lazım dedi servis. Subap ayarı nedir, 6600 kmdeki motorun neden subap ayarı yapılır? Yaptırmadım ben bu arada.
yemin ediyorum duygulandım... o ustanın ellerinden öper oğlunun d*şşaklarını yirim...
yakıt olayımız seninle birebir aynı hocam...
yakıt seviyesi de aynı şekilde... yani 300 km oluyo daha yarıyı gösterirken bi 300 km daha gider hissi uyandırıyo insanda ama sonra hızlı düşüyo... 400 - 450 km de teklemeye başlıyo... bence bi sıkıntı yok yani...
300 - 1000 kmde bir zincirinin durumuna göre bi de zincirini yağla hacım ... senin motor eskimez... güle güle kullan...
Allah kaza bela vermesin...
Fakat usta Motul markasını ilk defa duymuş. İpone'yi biliyormuş ama bunu bilmiyormuş. Ben ikisi de aynı ayarda dedim ama inanmamıştır büyük ihtimalle.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)