TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
31 Ocak 2014, 22:07
#27141
selo9115 adlı üyeden alıntı
Onu asagidan ayarliyosun debriyaji tam istediğin gibi oluyor yani birakinca fren gibi geri gider
Fakat bu seferde debriyajin çok yukarda kavrar buda debriyaji erken bitmesine sebeb olur
Selami abi benim bildiğim debriyajın aşağıda kavraması çabuk deb. bitmesine sebeb olur. Tabi benden daha tecrubelisindir ama benim tüm motorlarım o şekildeydi. Hiç bir sıkıntı yaşamadım. Aksi taktirde zaten debriyaj da boşluk oluyor.
Reklamlar
-
31 Ocak 2014, 22:20
#27142
arkadaşlar sonunda bende kestirdim eksozu 30 tl ye hallettim katolızorün olduğu kısmı komple kestirdim yerine boru kaynattırdım. bursa daki arkadaşlara duyrulur.
-
31 Ocak 2014, 22:24
#27143
Debriyaj ayarı için ufak bir araştırma yaptım umarım faydası olur.
Çoğu motosikletlerin bakım kitapçıklarında yazar; debriyaj levyesindeki boşluk 1-1,5 cm. aralığında olmalıdır diye. Benim motorumda, belki de 1 cm. bile değildir çünkü ben debriyajın üst limitlerde kavrama yapmasını isterim ve buna göre ayarlarım. Amacım, debriyajın daha sağlıklı ayırma yapmasını sağlamak, böylece vites geçişlerini kolaylaştırmaktır.
Sıfır alınan motosikletlerde debriyaj levyesi ayarı 1-1,5 cm. aralığında bırakılmıştır. Ancak, ilk kullanımdan sonra bu boşluk kısa sürede 2 cm. den daha yukarılara çıkabilir. Çoğunlukla servisler bu detaylara bakıp da ince ayar yapmayı düşünmezler (siz uyarmadığınız sürece). Eğer tecrübesizseniz, bu durumu normal karşılar ve bu şekilde kullanmayı sürdürürsünüz. Sonuçta, levyeyi tam olarak sıkmayı başaramadığınız anlarda debriyajınız sağlıklı ayırma yapamayacağından vites geçişlerinde takırtılar duyulmaya başlar; hatta 1. vitese taktığınız anda motorunuz ileriye doğru hamle yapmaya kalkar!
İşi bilenler için debriyaj ayarı tercihlere göre yapılabilir. Ben seri ve hızlı kullanımı sevmediğimden debriyajın üst limitlerde kavramasını kendime daha uygun buluyorum. Öte yandan, sert ve seri kullanımdan hoşlanan sürücüler debriyajın dipte kavramasını tercih ederler çünkü onlar için seri hareket etmek, yani kavrama işlevini çabucak halletmek önemlidir. Bence bu kullanım tarzı hiç de sağlıklı olan değildir ama kimsenin zevkine de müdahale edemeyiz!
-
31 Ocak 2014, 22:30
#27144
memduhb adlı üyeden alıntı
arkadaşlar sonunda bende kestirdim eksozu
30 tl ye hallettim katolızorün olduğu kısmı komple kestirdim yerine boru kaynattırdım. bursa daki arkadaşlara duyrulur.
abi nerede yaptırdın bende yaptırayım
-
31 Ocak 2014, 22:33
#27145
Hceylann93 adlı üyeden alıntı
peki ne yapmamız lazım hocam? debriyaj balatasını değiştirmeyi düşünüyorum 25 binde ve yukarda kavrıyo çok rahatsız edecek kadar değil bahsettiğim durum ama içim rahat etmiyor biraz takıntılıyım :D benim amacım orjinali nasılsa öyle olsun
Yapacak bisey yok bu şekilde kullanmalisin baski balatayi değiştirsen düzelir ama 6ay sonra yine ayni olur o yüzden fazla kafaya takma
-
31 Ocak 2014, 22:37
#27146
M.balibey adlı üyeden alıntı
abi nerede yaptırdın bende yaptırayım
benım eski motosıklet tamırcıme yaptırdım daha önce de bu işlemi çok yapmış hemen ben göstermeden o yerı kesti başka boru kaynattı bi de boyadı çıkan katalizörüde verdi eğer memnun kalmazsan getır tekrar yerine takarım dedi bilgine.
yer de burasıhttp://harita.yandex.com.tr/-/CVfquVzT
-
31 Ocak 2014, 23:19
#27147
Sabri ne oldu ya girmiyor bu aralar foruma özledim yaaaa. :(
-
01 Şubat 2014, 00:13
#27148
selo9115 adlı üyeden alıntı
Sabri ne oldu ya girmiyor bu aralar foruma özledim yaaaa. :(
Aynen abi bayadır bende göremedim. İnşallah kötü bir durum yoktur. Bir haber alırsan bizi de haberdar et abi.
-
01 Şubat 2014, 00:22
#27149
Twin adlı üyeden alıntı
Debriyaj ayarı için ufak bir araştırma yaptım umarım faydası olur.
Çoğu motosikletlerin bakım kitapçıklarında yazar; debriyaj levyesindeki boşluk 1-1,5 cm. aralığında olmalıdır diye. Benim motorumda, belki de 1 cm. bile değildir çünkü ben debriyajın üst limitlerde kavrama yapmasını isterim ve buna göre ayarlarım. Amacım, debriyajın daha sağlıklı ayırma yapmasını sağlamak, böylece vites geçişlerini kolaylaştırmaktır.
Sıfır alınan motosikletlerde debriyaj levyesi ayarı 1-1,5 cm. aralığında bırakılmıştır. Ancak, ilk kullanımdan sonra bu boşluk kısa sürede 2 cm. den daha yukarılara çıkabilir. Çoğunlukla servisler bu detaylara bakıp da ince ayar yapmayı düşünmezler (siz uyarmadığınız sürece). Eğer tecrübesizseniz, bu durumu normal karşılar ve bu şekilde kullanmayı sürdürürsünüz. Sonuçta, levyeyi tam olarak sıkmayı başaramadığınız anlarda debriyajınız sağlıklı ayırma yapamayacağından vites geçişlerinde takırtılar duyulmaya başlar; hatta 1. vitese taktığınız anda motorunuz ileriye doğru hamle yapmaya kalkar!
İşi bilenler için debriyaj ayarı tercihlere göre yapılabilir. Ben seri ve hızlı kullanımı sevmediğimden debriyajın üst limitlerde kavramasını kendime daha uygun buluyorum. Öte yandan, sert ve seri kullanımdan hoşlanan sürücüler debriyajın dipte kavramasını tercih ederler çünkü onlar için seri hareket etmek, yani kavrama işlevini çabucak halletmek önemlidir. Bence bu kullanım tarzı hiç de sağlıklı olan değildir ama kimsenin zevkine de müdahale edemeyiz!
yukarda kavradığı zaman vites atmak daha kolay oluyo kanımca levyeyi sonuna kadar değilde mesela yarım sıkıyoruz ayırıo vitesi değiştiriyoruz neysee ben gene fazla ayrıntılarla kafamı kurcalıyorum ideal ayarı yapıp yoluma bakayım kurcaladıkca bişey cıkarıyorum :D araştırmanız içinde teşekkürler ayrıca
memduhb siz yeni kaynattığınız borunun yarı capını nasıl ayarladınız rastgelemi yoksa egsoz borusyla aynımı
-
01 Şubat 2014, 03:16
#27150
ronnytechno adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar bu motora yağ değişiminde kaç litre yağ konuyo ve şanzıman yağı ayrımı yoksa motor yağından mı şanzuman da yağlanıyor? Ve bi önceki motorumda castrol magnatec 10/40 kullanıyodum apachede de bunu kullansam uygun olur diye dusunuyorum. yada tavsiye ettiğiniz bi yağ varmı motul falan gibi? teşekürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:54 ----------
evet 3 yıldır scooterım olduğu için bunuda öğrenmiş oldumkı vitesli motorda şanzumana ayrı yağ konmuyomuş :D
Castrol magnatec koyma. Bende su an o var (ustam benden habersiz koydu) vitesten atmalar (2. Vitesten bosa hemde) debriyaj kacirmalar, yuksek devirde titresim.. Hic degmez. Ben bile yarin degismeyi dusunuyorum.
-
01 Şubat 2014, 13:22
#27151
selo9115 adlı üyeden alıntı
Sabri ne oldu ya girmiyor bu aralar foruma özledim yaaaa. :(
buralardayım kanka ama biliyosun bazı durumlar o yüzden çok vakit ayıramıyorum.
-
01 Şubat 2014, 16:06
#27152
-
01 Şubat 2014, 17:22
#27153
sbr adlı üyeden alıntı
buralardayım kanka ama biliyosun bazı durumlar o yüzden çok vakit ayıramıyorum.
yıkılmadım hayattayım dedim....
-
01 Şubat 2014, 18:27
#27154
[QUOTE=
memduhb siz yeni kaynattığınız borunun yarı capını nasıl ayarladınız rastgelemi yoksa egsoz borusyla aynımı[/QUOTE]
ben yanlış gormusum aslin da ilave boru yok dışta görülen borunun içinde bi boru daha var katalizör onun ucunda eksozu kesiti ve içinden katalizoru çekerek çıkarıyo sonra eksozu tekrar kestiği yerden birleştiriyo hepsi bu
-
01 Şubat 2014, 19:32
#27155
Arkadaşlar,
TVS Turkiye Facebook sayfasında bir yarışma düzenledik. Motorunun resmini paylaşan ve en çok beğeniyi alan arkadaşımıza 4 Adet Fuar bilet hediye ediyoruz. Motoruna güvenen ve biletleri kapmak isteyen katılabilir.
https://www.facebook.com/tvsturkiye
-
01 Şubat 2014, 20:18
#27156
memduhb adlı üyeden alıntı
benım eski motosıklet tamırcıme yaptırdım daha önce de bu işlemi çok yapmış hemen ben göstermeden o yerı kesti başka boru kaynattı bi de boyadı çıkan katalizörüde verdi eğer memnun kalmazsan getır tekrar yerine takarım dedi bilgine.
yer de burası
http://harita.yandex.com.tr/-/CVfquVzT
abi a noktasında mı b noktasında mı motorcu
-
01 Şubat 2014, 21:25
#27157
2013 tvs apachelerin arka ped leri titremiyor diyen arkadaşlar nerede? Aletin arka ayak peg leri bal gibi titriyor yahu.
-
01 Şubat 2014, 21:41
#27158
M.balibey adlı üyeden alıntı
abi a noktasında mı b noktasında mı motorcu
cevap veriyorum b :-)
-
01 Şubat 2014, 22:13
#27159
Uykusuzcorap adlı üyeden alıntı
2013 tvs apachelerin arka ped leri titremiyor diyen arkadaşlar nerede? Aletin arka ayak peg leri bal gibi titriyor yahu.
apachelerin titreşimi motordan motora değişiyor kimisinin ki titremiyor biraz rodajla alakalı durum sanırım mesela bende 2011 model var eğer forumda titreşim diye bi konu okumamış olsaydım motorun titrediği aklıma gelmezdi
-
01 Şubat 2014, 22:21
#27160
Hceylann93 adlı üyeden alıntı
apachelerin titreşimi motordan motora değişiyor kimisinin ki titremiyor biraz rodajla alakalı durum sanırım mesela bende 2011 model var eğer forumda titreşim diye bi konu okumamış olsaydım motorun titrediği aklıma gelmezdi
Koltukta sıkıntı yok ama arka ayak peglerinde vardı açıkcası. Çözümü vs yok mudur bu olayın?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler