Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #27141
    Twin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 300 / MT-07-09 / 600RR
    Alıntı selo9115 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Onu asagidan ayarliyosun debriyaji tam istediğin gibi oluyor yani birakinca fren gibi geri gider
    Fakat bu seferde debriyajin çok yukarda kavrar buda debriyaji erken bitmesine sebeb olur
    Selami abi benim bildiğim debriyajın aşağıda kavraması çabuk deb. bitmesine sebeb olur. Tabi benden daha tecrubelisindir ama benim tüm motorlarım o şekildeydi. Hiç bir sıkıntı yaşamadım. Aksi taktirde zaten debriyaj da boşluk oluyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #27142
    memduhb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2013
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    SYM WOLF 250 (2014 mavi)
    arkadaşlar sonunda bende kestirdim eksozu 30 tl ye hallettim katolızorün olduğu kısmı komple kestirdim yerine boru kaynattırdım. bursa daki arkadaşlara duyrulur.
    M.balibey bunu beğendi.

  3. #27143
    Twin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 300 / MT-07-09 / 600RR
    Debriyaj ayarı için ufak bir araştırma yaptım umarım faydası olur.

    Çoğu motosikletlerin bakım kitapçıklarında yazar; debriyaj levyesindeki boşluk 1-1,5 cm. aralığında olmalıdır diye. Benim motorumda, belki de 1 cm. bile değildir çünkü ben debriyajın üst limitlerde kavrama yapmasını isterim ve buna göre ayarlarım. Amacım, debriyajın daha sağlıklı ayırma yapmasını sağlamak, böylece vites geçişlerini kolaylaştırmaktır.


    Sıfır alınan motosikletlerde debriyaj levyesi ayarı 1-1,5 cm. aralığında bırakılmıştır. Ancak, ilk kullanımdan sonra bu boşluk kısa sürede 2 cm. den daha yukarılara çıkabilir. Çoğunlukla servisler bu detaylara bakıp da ince ayar yapmayı düşünmezler (siz uyarmadığınız sürece). Eğer tecrübesizseniz, bu durumu normal karşılar ve bu şekilde kullanmayı sürdürürsünüz. Sonuçta, levyeyi tam olarak sıkmayı başaramadığınız anlarda debriyajınız sağlıklı ayırma yapamayacağından vites geçişlerinde takırtılar duyulmaya başlar; hatta 1. vitese taktığınız anda motorunuz ileriye doğru hamle yapmaya kalkar!

    İşi bilenler için debriyaj ayarı tercihlere göre yapılabilir. Ben seri ve hızlı kullanımı sevmediğimden debriyajın üst limitlerde kavramasını kendime daha uygun buluyorum. Öte yandan, sert ve seri kullanımdan hoşlanan sürücüler debriyajın dipte kavramasını tercih ederler çünkü onlar için seri hareket etmek, yani kavrama işlevini çabucak halletmek önemlidir. Bence bu kullanım tarzı hiç de sağlıklı olan değildir ama kimsenin zevkine de müdahale edemeyiz!

  4. #27144
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı memduhb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar sonunda bende kestirdim eksozu 30 tl ye hallettim katolızorün olduğu kısmı komple kestirdim yerine boru kaynattırdım. bursa daki arkadaşlara duyrulur.
    abi nerede yaptırdın bende yaptırayım
    memduhb bunu beğendi.

  5. #27145
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    Alıntı Hceylann93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki ne yapmamız lazım hocam? debriyaj balatasını değiştirmeyi düşünüyorum 25 binde ve yukarda kavrıyo çok rahatsız edecek kadar değil bahsettiğim durum ama içim rahat etmiyor biraz takıntılıyım :D benim amacım orjinali nasılsa öyle olsun
    Yapacak bisey yok bu şekilde kullanmalisin baski balatayi değiştirsen düzelir ama 6ay sonra yine ayni olur o yüzden fazla kafaya takma

  6. #27146
    memduhb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2013
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    SYM WOLF 250 (2014 mavi)
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi nerede yaptırdın bende yaptırayım
    benım eski motosıklet tamırcıme yaptırdım daha önce de bu işlemi çok yapmış hemen ben göstermeden o yerı kesti başka boru kaynattı bi de boyadı çıkan katalizörüde verdi eğer memnun kalmazsan getır tekrar yerine takarım dedi bilgine.
    yer de burasıhttp://harita.yandex.com.tr/-/CVfquVzT

  7. #27147
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    Sabri ne oldu ya girmiyor bu aralar foruma özledim yaaaa. :(

  8. #27148
    Twin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 300 / MT-07-09 / 600RR
    Alıntı selo9115 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sabri ne oldu ya girmiyor bu aralar foruma özledim yaaaa. :(
    Aynen abi bayadır bende göremedim. İnşallah kötü bir durum yoktur. Bir haber alırsan bizi de haberdar et abi.

  9. #27149
    Hceylann93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2013
    Motosikleti
    2011 TVS APACHE 150 RTR
    Alıntı Twin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj ayarı için ufak bir araştırma yaptım umarım faydası olur.

    Çoğu motosikletlerin bakım kitapçıklarında yazar; debriyaj levyesindeki boşluk 1-1,5 cm. aralığında olmalıdır diye. Benim motorumda, belki de 1 cm. bile değildir çünkü ben debriyajın üst limitlerde kavrama yapmasını isterim ve buna göre ayarlarım. Amacım, debriyajın daha sağlıklı ayırma yapmasını sağlamak, böylece vites geçişlerini kolaylaştırmaktır.


    Sıfır alınan motosikletlerde debriyaj levyesi ayarı 1-1,5 cm. aralığında bırakılmıştır. Ancak, ilk kullanımdan sonra bu boşluk kısa sürede 2 cm. den daha yukarılara çıkabilir. Çoğunlukla servisler bu detaylara bakıp da ince ayar yapmayı düşünmezler (siz uyarmadığınız sürece). Eğer tecrübesizseniz, bu durumu normal karşılar ve bu şekilde kullanmayı sürdürürsünüz. Sonuçta, levyeyi tam olarak sıkmayı başaramadığınız anlarda debriyajınız sağlıklı ayırma yapamayacağından vites geçişlerinde takırtılar duyulmaya başlar; hatta 1. vitese taktığınız anda motorunuz ileriye doğru hamle yapmaya kalkar!

    İşi bilenler için debriyaj ayarı tercihlere göre yapılabilir. Ben seri ve hızlı kullanımı sevmediğimden debriyajın üst limitlerde kavramasını kendime daha uygun buluyorum. Öte yandan, sert ve seri kullanımdan hoşlanan sürücüler debriyajın dipte kavramasını tercih ederler çünkü onlar için seri hareket etmek, yani kavrama işlevini çabucak halletmek önemlidir. Bence bu kullanım tarzı hiç de sağlıklı olan değildir ama kimsenin zevkine de müdahale edemeyiz!
    yukarda kavradığı zaman vites atmak daha kolay oluyo kanımca levyeyi sonuna kadar değilde mesela yarım sıkıyoruz ayırıo vitesi değiştiriyoruz neysee ben gene fazla ayrıntılarla kafamı kurcalıyorum ideal ayarı yapıp yoluma bakayım kurcaladıkca bişey cıkarıyorum :D araştırmanız içinde teşekkürler ayrıca

    memduhb siz yeni kaynattığınız borunun yarı capını nasıl ayarladınız rastgelemi yoksa egsoz borusyla aynımı

  10. #27150
    rumelian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı ronnytechno adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam arkadaşlar bu motora yağ değişiminde kaç litre yağ konuyo ve şanzıman yağı ayrımı yoksa motor yağından mı şanzuman da yağlanıyor? Ve bi önceki motorumda castrol magnatec 10/40 kullanıyodum apachede de bunu kullansam uygun olur diye dusunuyorum. yada tavsiye ettiğiniz bi yağ varmı motul falan gibi? teşekürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:54 ----------

    evet 3 yıldır scooterım olduğu için bunuda öğrenmiş oldumkı vitesli motorda şanzumana ayrı yağ konmuyomuş :D
    Castrol magnatec koyma. Bende su an o var (ustam benden habersiz koydu) vitesten atmalar (2. Vitesten bosa hemde) debriyaj kacirmalar, yuksek devirde titresim.. Hic degmez. Ben bile yarin degismeyi dusunuyorum.

  11. #27151
    sbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki v-strom DL650 XT
    Alıntı selo9115 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sabri ne oldu ya girmiyor bu aralar foruma özledim yaaaa. :(
    buralardayım kanka ama biliyosun bazı durumlar o yüzden çok vakit ayıramıyorum.

  12. #27152
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    Alıntı sbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    buralardayım kanka ama biliyosun bazı durumlar o yüzden çok vakit ayıramıyorum.

    Anladim

  13. #27153
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı sbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    buralardayım kanka ama biliyosun bazı durumlar o yüzden çok vakit ayıramıyorum.
    yıkılmadım hayattayım dedim....

  14. #27154
    memduhb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2013
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    SYM WOLF 250 (2014 mavi)
    [QUOTE=
    memduhb siz yeni kaynattığınız borunun yarı capını nasıl ayarladınız rastgelemi yoksa egsoz borusyla aynımı[/QUOTE]




    ben yanlış gormusum aslin da ilave boru yok dışta görülen borunun içinde bi boru daha var katalizör onun ucunda eksozu kesiti ve içinden katalizoru çekerek çıkarıyo sonra eksozu tekrar kestiği yerden birleştiriyo hepsi bu

  15. #27155
    SerkanApache - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Aralık 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR150
    Arkadaşlar,

    TVS Turkiye Facebook sayfasında bir yarışma düzenledik. Motorunun resmini paylaşan ve en çok beğeniyi alan arkadaşımıza 4 Adet Fuar bilet hediye ediyoruz. Motoruna güvenen ve biletleri kapmak isteyen katılabilir.

    https://www.facebook.com/tvsturkiye

  16. #27156
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı memduhb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benım eski motosıklet tamırcıme yaptırdım daha önce de bu işlemi çok yapmış hemen ben göstermeden o yerı kesti başka boru kaynattı bi de boyadı çıkan katalizörüde verdi eğer memnun kalmazsan getır tekrar yerine takarım dedi bilgine.
    yer de burasıhttp://harita.yandex.com.tr/-/CVfquVzT
    abi a noktasında mı b noktasında mı motorcu
    memduhb bunu beğendi.

  17. #27157

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    2013 tvs apachelerin arka ped leri titremiyor diyen arkadaşlar nerede? Aletin arka ayak peg leri bal gibi titriyor yahu.

  18. #27158
    memduhb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2013
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    SYM WOLF 250 (2014 mavi)
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi a noktasında mı b noktasında mı motorcu
    cevap veriyorum b :-)

  19. #27159
    Hceylann93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2013
    Motosikleti
    2011 TVS APACHE 150 RTR
    Alıntı Uykusuzcorap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2013 tvs apachelerin arka ped leri titremiyor diyen arkadaşlar nerede? Aletin arka ayak peg leri bal gibi titriyor yahu.
    apachelerin titreşimi motordan motora değişiyor kimisinin ki titremiyor biraz rodajla alakalı durum sanırım mesela bende 2011 model var eğer forumda titreşim diye bi konu okumamış olsaydım motorun titrediği aklıma gelmezdi

  20. #27160

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    Alıntı Hceylann93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    apachelerin titreşimi motordan motora değişiyor kimisinin ki titremiyor biraz rodajla alakalı durum sanırım mesela bende 2011 model var eğer forumda titreşim diye bi konu okumamış olsaydım motorun titrediği aklıma gelmezdi
    Koltukta sıkıntı yok ama arka ayak peglerinde vardı açıkcası. Çözümü vs yok mudur bu olayın?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler