Motoru 15 Temmuz'da Hatay/Antakya'da (ne yazık ki) Kanuni bayisinden plaka dahil 5.400 TL'ye aldım.
Motosiklet şuanda 3.000km ye geldi. 3.000 km komple bakımından sonra motor açılmış ve rahatlamış gibi duruyor.
Motor yapı olarak sizi agresif kullanmaya itiyor, yüksek devir, yüksek hız istiyor sakin kullanmak Apache'nin ruhuna aykırı gibi
)
2007 yılından beri YBR125 kullanmış birisi olarak bu motorda gözlemlediğim iyi ve kötü yönleri şu şekilde anlatabilirim.
1- Sınıfındaki motorlar içerisinde tasarım ve görsellik olarak en çok dikkat çeken motor. (Gören şöyle başını çevirip birdaha bakıyor
)
2- Yol tutuşu ve viraj kabiliyeti YBR'ye kıyasla oldukça iyi. (Islak ve mucurlu zeminlerde berbat)
3- Uzun yolda rahat bir yolculuk için 7.000 deviri geçmediğiniz sürece sorun yok, 7.000 devirden sonra motorda titreşim başlıyor(ama öyle aman aman bi rahatsızlık vermiyor sadece ellerde biraz uyuşma oluyor)
4- Performans olarak diğer rakiplerinden daha seri, düzde yokuşta inişte hep en öndesiniz
gaza dokunduğunuzda hemen tepki veriyor, 0'dan 100'e 15-20sn de çıkabiliyorsunuz. (YBR de 0 dan 100'e 60-70 sn de çıkıyordum)
5- Servis ağı ve yedek parça CİDDİ SIKINTI
6- Lastikler tubeless, iç lastikle uğraşmıyorsunuz, üzerinde gelen lastikler ıslak ve mucurlu yollarda berbat siz siz olun hızınızı düşürün.
7- Yakıt tüketimi sizin kullanımınıza bağlı olarak çok değişiklik gösteriyor. sakin kullanımda km de 8-10kuruş, agresif kullanımda 12-15kuruş yakıyor
8- Ayakla çalıştırma özelliği akü bittiğinde itekleme sıkıntısını ortadan kaldırıyor
9- Devir saati ve dijital gösterge çok güzel,
10- Grenajlar, Karbon kaplamalar oldukça güzel, arka ve ön süspansiyon başarılı
11- Koltuğu tasarım olarak gayet başarılı, yüzeyi önde oturan için rahat, arkada oturan içinse kaymaması için tasarlanmış (Akraba olmuyorsunuz
)
12- Gidon yapısı motor üzerindeyken biraz racing havası veriyor, Birkaç kez çocuklardan ve çevreden "Kawasaki mi lan bu, abi bununla kaç yapıyorsun, 250 lik değilmi bu motor" gibi tepkiler aldım
13- Arka stop lambası ve sinyallerde kullanılan ledler görselliği ve çekiciliği artırıyor
14- Motorun torku ve gücü gerçekten kendini hissettiriyor, boğulduğunu veya zorlandığını hatırlamıyorum, ybr ile 2. viteste çıktığım yokuşu, apache ile 3-4. vitesle çıkıyorum.
15- Stop düğmesini kullanmak yerine genelde kontaktan söndürüyorum motoru, gereksiz gibi geldi bana ama belkide benim bilmediğim bir faydası vardır.
16- Motorda son hız olarak 135'i gördüm devir saati 10.000-11.000'i gösteriyordu. 110-120km hıza rahatlıkla çıkıyor. fazlası için biraz eğim ve motora yatmanız gerekiyor.
17- Apache'yi soğuk havalarda kullanma fırsatım olmadı, ama YBR de çalıştırırken baya bi zorlanıyordum jikle olmasına rağmen. Bu motorda jikle göremedim bakalım kışın bizleri neler bekliyor
18- Motorun yapısı ybr ye göre çok iyi kendimi daha güvende hissediyorum virajlarda olsun frenlemede olsun korkutmuyor.
19- Motor şimdiye kadar yürüyen aksamda hiç arıza vermedi, sadece Sol grenaj'da 2500 km den sonra 3.000-5.000 devir arasında bir zırıltı gelmeye başladı. Onu da grenajın vidalarını sıkarak çözdüler gevşemiş olmalı
Gelelim tavsiyelere
1- Motorun bakımlarını asla aksatmayın (bakarsan bağ olur bakmazsan dağ olur)
2- Aynaları çıkartmayın
3- Ön dişliyi kesinlikle değiştirmeyin (Bi eşşeklik edip 14 dişli taktırdım, motoru tanıyamaz hale geldim 10km için değmez)
4- ıslak ve mucurlu zeminde siz siz olun gazı kısın.
5- Temizliğe önem veren biriyseniz oto yıkamacılardan kendi kulandıkları Microfiber bezlerden isteyin.
6- Hiçkimseye kulak asmayın ustalara bile, gelipte niye bu parayı bu motora verdin Honda alsaydın Yamaha alsaydın diyenlere; ben motorumdan memnunum kardeşim diyip konuşturmayın.
7- Motor aksamına kesinlikle kurcalatmayın hiçkimseye, sibop ayarı, karbüratör temizliği vs dışında
8- imkanınız varsa lastikleri biran önce değiştirin.
9- Kalkış esnasında debriyajı iyi ayarlayın, hemen patinaj atıyor ve tek tekere kalkıyor
arkadaki dalgınsa düşme ihtimali yüksek
SON OLARAK...
*Bu Motosikletten ne beklediğnizi iyi belirleyin, saçma sapan modifiyeler yapmaya kalkışmayın.
*Forumda 150-160km gibi son hızlar gördüm nasıl yaptılar o hızı bilemiyorum sanırsam 45-50 derecelik bir eğimde yaptılar
*Aynı sınıfta (125-150cc)'lik motorlardan sizi geçen oluyorsa bilin ki motor cc si ile kesinlikle oynanmıştır hiç canınızı sıkmayın, bu sınıfta sizden hızlısı yok
)
VE HERŞEYDEN ÖNEMLİSİ ALLAH KAZA BELA VERMESİN.
Henüz kaza yapmadım çok şükür. Bir keresinde yumuşak zeminde motoru orta ayakçalığa alırken motor sağa doğru devrildi tutamadım bende düştüm motorun üzerine, 136kg zaptedemedim, öyle çok güçlü biri de sayılmam.
motorun sakal kısmında ve egzoz korumalığında ufak çizikler oluştu. O da nazar olsun ne diyelim. Karbon kaplama ile kapatırım bi şekilde
Bunlarda motorsiklete ait resimler.
http://n1308.hizliresim.com/1d/n/rqj4l.jpg