388 km ye geldim bende her viteste 6 bin devire o civarlara gelip atıyorum .Gidiş gayet güzel dogru yapıyorum dimi ? biraz daha mı devir yükselteyim
388 km ye geldim bende her viteste 6 bin devire o civarlara gelip atıyorum .Gidiş gayet güzel dogru yapıyorum dimi ? biraz daha mı devir yükselteyim
[QUOTE=Tsubasa;3074321]zaten ara ara çıkışlar yaptım kısa süreli 9 gördüm indim tekrar 80 gördüm indim
ama hiç sabit hızda yol yapmadım sürekli devir inip çıkardım vites küçülttüm hatta bazen 2 e kadar bile düştüm tekrar 2,3,4,,,, devam
şimdi 1000 tamamlayıp ilk yayını değiştireyim o zaman da 100-120 gidip gelcem taki 1600 km ye kadar
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:14 ----------
sabri gelsin resmleri koyacam
atıyorum gazladın verdin hızlandı 1-2 saniye 90 100 gördü kesip devri tekrar 5 bin 6 bin devirle devam
bunu demek istemiştim zaten.
iyi acılır o motor öyle
Ehliyeti alırım ozmana kadar deneriz ali abi yağında etkisi var hızlanmaya
sen profesyonele benziyon başkan bu rodaj konularında benim motur daha 100 kmde.devirde 6 bin deviri geçirmemeye çalışıyorum.Tam olarak nasıl yapayım rodajını.kitapçıkta ilk 1000 km 50 yi geçmeyin demiş (yanlış hatırlıyo olabilirim) ama Ankarada imkanı yok öyle bişeyin ezer geçerler valla.ben 60-70 duruma göre 80 gidiyorum.biliyon ilk motorum sağır kalmasın hayvancağız biraz tiyo ver...
kardeş yanlış yapıyorsun kitapçıkta ne yazıyorsa harfiyen uygula 50 i geç me diyorsa geçme motor sağır diyede korkma esas senin yaptığın şekil motorun ömrünü kısaltır
1000 kmye gelene kadar 50 ile ama sabit değil sürekli devir değişerek ve viteste değiştir 3.4.5. şeklinde devam et mümkünse dur kalklardan kaçın
şehir dışında otobanda yapmaya çalış ve rodajını en kısa sürede tamamla fazla uzatma
ben 2 günde bitirdim kitaba uymanı tavsiye ederim
selami abi sen ne yağı koydun inazumaya ?
kanka 250 km ye kadar 5 bin devir devam catır catır vites değiştir.
300 den sonra kalkışlar ve 1 2 3 üncü devirde uzat motoru. ama kısa kısa. yani birinci viteste 8 bine kadar gelsin 2ye at 8 bine gelsin 3 e at. 8 bine gelsin 4 e al. 4 te 5bin devirden sonra 5.vitese al. fazla sürat yapma 60 70 devam 80 devam et.
500 km gelince ise ara ara yüklen. 4-5 beşinci viteste 100 ü gör. 1 saniye 2 saniye bırak gazı tekrar devam et 60 70 e
ne kadar oynak sürersen motoru devirlendirme ve viteste o kadar verimli olur.
600 650 km civarında yagı değiştir her türlü ihtimale karşı erken değiştir 15 50 castrol tam sentetik koy.
sonra dediğim şekilde yine devam stabil 100 le gitme ama 100e cıkart 110a cıkart sonra düşür hızını 75 filan sabit git 1000 km ye kadar
1000 den sonra abanmaya başla 1500 km ye kadar. stabil 100 dene filan kökle 120 filan.
1500 den sonrası sana ait.
bunlar kulaktan dolma değil. bizzat ybr de ve bora da denedim bunları. emsallerinden daha seri daha atak ve daha az yakıyordum.
kanuni bora ile 117 120 yaptıgımı biliyorum ben =) fazerin göstergesine göre
# motosikletle.blogspot
Tsubasa kardeşim. genelde her msjını okuyorum tutarlı mantıklı açıklamalarını çok beğeniyorum. TVSsana reklam ücreti ödemeli
ancak bir tek rodaj konusunda sana katılmıyorum ilk 1000kmde kesinlikle 4000 devir civarı gidilmesi çok daha iyi olur kanaatindeyim. motor içi materyaller zorlanmadan yavaş yavaş yüke ve güce alışmalı bence. 1000den sonra kademeli olarak fazla ileri gitmeden hafif zorlamalar başlamalı. 2000den sonra 7-8bin devirlere çıkılmalı. ben şuan 1330kmdeyim ve rodajda olmama rağmen inanılmaz az yakıt tükettiriyorum makineye ustalardan duyduğumu aktarayım: rodaj toplam 4000km sürer 1000km değil...
bu arada 1000kmyi geçtikten sonra vibrasyon tamamen dibe vurdu. iki saat aralıksız sürüyorum ama çok rahat titreşim yok gibi bişey. hele artçı hiç hissetmiyor. gerçekten bu harika makineye iftira atılıyor bu konuda
söylediklerine katılmıyorum tsubasa anlattığın tarzda rodaj yaparsan o motoru 15 binde eline alırsın uyandırayım
hiçmi elinizde kullanma klavuzu yok açıp baksanıza söylediklerinle alakalı bir şey yazıyormu
bence insanları yanlış yönlendiriyorsun
ben kullanma kitapçığını 2 kere okudum
sıfır motorda 100 km hayatta çıkılmaz çıkılsada o motor adam olmaz
bu benim şahsi görüşümdür polimiğe girmek istemem herkes istediği şekilde doğru veya yanlış rodajını açar
ama bilinçli olun ne yaptığınızı bilin kitapçıkta ne yazıyorsa onu yapın kulaktan dolma laflarla iş yapmayın...
ben 44 bin de sattım ybr yi bir kere de beni ne yolda bıraktı. ne de dediğin gibi elimde kaldı.
bi sübab sesi ne duyarsın nede egzantirikten ses gelirdi.
borayı sattım 2 sene kullandım. sattım bir ekstradan metal sesi duyamazsın. 2500 peşine aldım. 2550 2 sene sonra sattım. adam geldi motora bindi sesi duydu gitti.
kullandıgın motorlar test aşamasında saatlerce calışıyor kontrol edilerek sana gönderiyorlar. rodajlı derler zaten motorlar için
ilk sen calıştırmıyorsun bu motoru. 2 zamanlı motorlarda jawalar filan döneminde kaldı
isteyen istediği gibi rodaj yapsın. ben kadameli olarak yükleniyorum.
rodajda 1000 den sonra yagı değiştirdiğinde biter o iş.
öyle dediğiniz gibi 3000 5000 filan değil.
motosikletlerde kitapcıgında rodajda basmayın hız yapmayın demesinin sebebi. eksik olan gevşiyen oturmayan parcaların riskidir.
orta ayaklık gevşemiş benim zangır zungur ses geliyor. ben bunu uyanmasam düşecekti yolda giderken bende haliyle kaza yapacaktım
sonrada belki ölüm olacaktı belki başka bişey
sonra gidip motorda fabrikasyon hata var diyip tvs yi mahkemeye verecektim değil mi? yada ailem yapacaktı.
bu anlattıgımın bir örnegi oldu çünkü oradan biliyorum.
sonuç olarakda sizin dediğiniz gibi kitapcıkta yazan 50 km geçmeyin yazısını göstereceklerdi değil mi bana?
1000 e kadar rodaj tamamıyle biter 500e kadar kısmen biter rodaj.
şöyle söyliyim. 5000 devirle rodaj bitirenle, benim yaptıgım şekilde rodaj bitirme işlemiyle bi kıyas ederiz sonra.
getirirsiniz aynı kilometrede benim motorun yanına bir başka motor. stock haliyle deneriz
yan yana hem performans olarak hem de yakıt olarak.
isteyen istediği gibi acsın rodaj yapsın. beni baglamaz.
bu arada şunu hatırlatayım actıgım rodaj yaptıgım 3. motosiklet.
satın aldıgım 5. motosiklet tvs.
# motosikletle.blogspot
benimde rodaj konusunda görüşüm şudur: ilk 300 km civarı önce rölantide ısıtarak yola çıkılmalı ve 5000 deviri geçirmeden sürekli vitesle oynayarak kullanılmalı.. 300-600 km arası kısa kısa 6000-7000 devir görmeli yine viteslerle oynanmalı.. 600 ile 1000km arası 8000devir geçilmeden normal kullanım yapılmalı.1500den sonra ise akşam serinliğinde uzun yola çıkıp 10-15dk boyunca dipgaz gidip motor açılmalı.. ben kendi mekanik bilgilerime dayanarak bu şekilde olmasını uygun gördüm bu şekilde yaptım.. rodajda sakin değilde iyice abanarak kullananların motorlarının iyi gitmesinin sebebi bence yağ eksiltmesidir..şimdi herkes benim motorum yağ eksiltmez der. ama azda olsa eksiltme mevcuttur ve motorun iyi yürümesinin sebebi budur ve o motor uzun ömürlü olmaz. bu fikirler tamamen kendi görüşümdür. yanlış olabilir. tsubasanın dediği gibi herkes kendi rodajını kendi istedigi gibi yapar..
tsubasa benim motor 14000e geldi ne zaman kapışacauuk
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:44 ----------
tsubasa sen yetkili bi abiye benziooon
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:48 ----------
selo gitmiş inazuma forumuna eklemiş resimleride bizleride unutmuşmuş
TRANSALP XL700
knka seni bekledim gelmedin bende sen olmasan koymam dedim
iyi yapmisim dimi :-)
çok iyi yapmışsın kanka dün 8 gibi bi uyumuşum. sabah kalktım valla. yanıyo heryerim hala. fotolar süper çıkmış. bi kaç tane ekleyim ben
bu fotoda naptığımı çözene anahtarımı veriyorum
bulun bakalım ayaklarım nerde
Bu dayı 85 senedir bu kaleyi bekliyo
Kanka sanki duvarla aranda duygusal bir bağ varmış gibi..
Rodajda mutlaka yumuşak kullanılmalı ama 4000 devir çok düşük. Ben genelde ilk 500 km 5000 deviri, 1000 km'ye kadar da 6000 deviri geçmem. İşin aslı ilk 500 km yarım gazı geçme.
Açılıp açılmama konusunda şöyle bir olay var. Bir kere motoru devir saatinin kırmızı bölgesine girmeden kullanmak gerekir. Eğer motorunuz 5. viteste bunu sağlayabiliyorsa açılmıştır. Tabi bazen dişli oranlarına bağlı olarak motorun gücü buna yeterli olmayabilir. Ondan sonra kırmızı bölgede yapılan hızlar birşey ifade etmez. Yani siz motorun devrini sonuna kadar dayayıp sonra da benim motorum iyi açıldı diyemezsiniz. Evet sizin motorunuz iyi açılmıştır ama iyi de "aşınmıştır". Bakın Motoran CBS Balancer başlığında bir arkadaş rodaj döneminde motorun devrini birkaç kez sonuna kadar (kırmızı çizginin de ötesine) dayadığını yazmıştı, sonrasında motor yağ yakmaya başladı, kullanılan yağa bahaneler bulundu ve motorun rektifiye olması gerektiği sonuzu çıktı. Ben sağlıksız bir motor kullanacağıma, yeteri kadar giden bir motor kullanmayı tercih ederim. Özetlersem, motoru açacağım diye canını çıkarmamaya dikkat edin. Her motor zamanı gelince açılır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:26 ----------
Hayır, motorlar fabrikada saatlerce çalıştırılmazlar, hatta bu tarz motosikletler neredeyse hiç çalıştırılmadan gönderilirler. Geldiklerinde aküsü bile bağlı olmaz. Ben otomobil fabrikasında çılışıyorum, buradaki araçlar banttan çıkarken ilk kez çalışırlar ve park alanına giderler o kadar. Motosikletin rodajı 1000 km'de bitmez. 1000 km parçaların birbirine tam uyum sağlaması için yeterli değildir. Ha ne olur ? Tehlikeli şekilde birbirlerine zarar verebilecekleri dönem bitmiş olur. Ondan sonrasında motoru çok sıkıştıırsanız parçalar daha çabuk aşındığından motor erkenden rahatlar. Yok ben yumuşak kullanırım derseniz o zaman da tam açılması uzun sürer ama sonuçta er ya da geç hepsi açılır. Sadece rodaj dönemimde çok çok düşük devirlerde kullanılanlarda sıkıntı çıkabilir.
bende motorların fabrikada saatlerce çalıştırılmadığına inanıyorum.
Gezi fotoğraflarını görünce imrendim gerçekten güzel bir gezi olmuş motorlar da renk uyumu gökkuşağı gibi
İlk 500km bakımında yaptığım masraflar şöyle
Shell 15-50 ultra advance 1 lt yağ = 30TL
Yağ filtresi = 8 TL
İşçilik = 7 TL
Arka çanta demiri = 75
Toplam = 120 TL
Bu arada arkadaşlar dün ufak çapta bir kaza geçirdim önce virajda sağdan bir araç sıkıştırdı sonra o defoldu gitti bu defa arkadan bir araç dibime kadar geldi sıkıştırdı ben de çok yaklaştırmamak için hafif gaz vermiştim ama bu defa niye onun yüzüne tehlikeye atayım kendimi diye düşünüp hızımı azaltayım derken nedense ön arka freni eşit ve abanmadan sıkmama rağmen ön teker kaydı hava sıcaklığının ve lastiğin yeni olmasının da buna katkısı oldu sanırım sonuç motoru devirmedim ama motoru devirmemek için kesin çarpacağımı farkedince yanladım ve koruma demirinden darbe alsın dedim bari ama öyle olmadı dizim ilk darbeyi yedi ve yara aldı
Dizlik almayı ertelemenin cezası
motorumun deposu çizilmesin diyenler kendi kaportasını böyle çizerler ama insanın yedek parçası yoktur haberiniz ola
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)