Arka fren mükemmel tutuyor çok fazla bassanda kitleme eğiliminde değil, ve neredeyse ön frenler kadar başarılı.
Arka fren mükemmel tutuyor çok fazla bassanda kitleme eğiliminde değil, ve neredeyse ön frenler kadar başarılı.
Helal Haram ver ALLAHIM,
Menzilciler yer ALLAHIM...
motor 4000 km oldu, herhangi bir sıkıntı veya arıza olumsuzluk yaşamadım. sadece vites kolunun bağlı olduğu peg civatası gevşemişti onu sıkıştırdım. bunun dışında, yakıt sakin kullanımda şehir içi 2.5-3lt arasında dolaşıyor. 2 gün yağmurda dışarıda kalmıştı motor, elektrik aksamında veya akü etrafında su yoktu yalıtım güzel yapılmış. kendisi ile olan birlikteliğimiz mutlu mesut devam ediyor.
Helal Haram ver ALLAHIM,
Menzilciler yer ALLAHIM...
Beyler selam.
249s sempatizanligim, rakip modellerdeki hayvani artislardan sonra artarak devam ediyor.
Malum japon alma umitleri yok oldu. 249s cok mantikli bir secenek olarak belirmeye basladi. Fikirlerinizi paylasirsaniz sevinirim.
oncelikle seceneklerimi kendi capimda soyle degelendirdim:
249s:
malzeme kalitesi ust duzey, egzos sesi efsane, agir oturakli hantal ama coook yakisikli. Tam aşk evliligi.
Ama parca fiyatlari cok pahali sanirim. birde servis konusu nasil acaba? oktay motor ilgili mi, bilgili mi? Bi ariza durumunda sorunu cozebilirlermi?
cb250r:
hem ask hem mantik evliligi birarada. Ustelik performans cok iyi. saglam tas gibi. Bu motosiklet ile ilgili kafamda soru isareti yok. Tek problem fiyati.
dominar250:
aşk yok. Boyle bi hoslanma falanda yok. Tam bir mantik evliligi. His yok. artilari fiyati, servis yayginligi, parca bollugu, cinlilere gore daha guven vermesi, saglamligi(saglamdir heralde)
cf moto 250nk: fasfakirlesen halkimizin hucum etmesi sebebiyle karaborsa. motosiklet yok piyasada. Olsa da bilemiyorum. kaliteli mi degil mi bi karara varamiyorum.
Ne diyorsunuz? objektif bir sekilde yorumlarinizi paylasirmisiniz?
249s alsak pisman olurmuyuz? digerlerinin arasinda nasil bir secenek?
saygilar
Cb250r bu üçü arasından alınacak tek motosiklet.
249s videolarda çok hantal gözüküyor. cb250r kullandım, çok keyifli motordu.
cb250r yakin arkadasimda var sık sık kullanirim, gercekten cok keyifli. Zaten benim nazarimda sinifinin lideri. Honda, sorunsuz, performansli, sekilli, hafif vs.
Diger seceneklerin devreye girmesinin sebebi, fiyat olarak cazip olmalari. Misal dominar250 sifir alabilirim 80k. Ama o paraya 2. el bile cb250r yok.
Dominar alsam garantili motor olacak. Yakinimdaki bajaj servisinden de gayet memnunum. Hic kullanmadim ama dominari.
cf den bahsetmiyorum bile yok cunku, karaborsaya dusmus.
Honda CB250R'ı getirmeyi bırakmış. Tamir, yedek parça olayları sıkıntılı olabilir. Honda satmadığı motorun yedek parçasıyla uğraşmak istemiyor. Hem uçuk fiyat hem de uzun tedarik süresi veriyor.
Bence 249S güzel motor. Parça fiyatları da Honda'dan farklı değildir, işçiliği daha ucuzdur en azından. Oktay motor da seviliyor.
Dominar tipi güzel, sesi de fena değil. Servisler, parça fiyatları vs belli.
CF bende de soru işareti. Dışarıdan güzel duruyor ama hem Çinli olduğu için hem de arkasında UMA olduğu için güvenemiyorum.
Keyif için 249S, gündelik ulaşım içinse Dominar alırdım ben
CB250R'ın tekrar geleceğini öğrenmek iyi oldu
Kendi tecrübemi paylaşayım. Benim motorun(CB500F) karenajı için eylülde teklif almıştım.
Yurtdışı fiyatı 70$. Dolar o zamanlar 8.5TL idi. Kendim getirtsem 600TL + gümrük + kargo yani.
DRD'nin teklifi ise 3100TL + KDV
Fabrikadan sipariş verelim, 2 güne gelir denen ve 2 haftada gelemeyen parçalar da oldu.
Stokta yoksa, peşinden koşacaksam, üstüne bir ton para vereceksem yemişim Honda'sını.
TNT250'nin biraz görsel, biraz yazılım kısmında revize edilmiş hali. Kalite olarak güncel motorları bilmiyorum ama 2017 de aldığımda rakibi yoktu. Tasarım anlamında da ince detayları kullandıkça görüyorsun. Süspansiyonların kalitesinden mi yoksa geometri kaynaklı mı bilmiyorum. Yol tutuşu, fren esnasında dengesi vs çok çok iyi. Artçı ile gezmeye uygun öyle arka kuyruk tarafındaki şasi yamulmaz etmez.
Tek silindirli rakiplerine göre hantaldır. Alt devirleri o kadar dolu değil. Ancak üst devirlerde hızlanmada cbr dan iyiydi. Gerçi ben yazılım atmıştım o yüzden aklımda yazılımlı hali kalmış olabilir. Ancak 2 silindirli 250cc lere göre alt devirlerinde daha atik.
Ankara, İstanbul, İzmir, Antalya gibi büyük yerlerde iseniz servis sorunu yaşayacağınızı düşünmüyorum.
Edit: fren hortumları önceden çelikti.
Eğer Honda için de yedek parça bulamayıp haftalarca bekleniyor ise vay halimize. Bu konuda Honda'dan ötesi yok çünkü. Ama demek ki onlar da çoğu yedek parçayı stokta tutmuyorlar.
Kısaca düşüncelerimi paylaşmak isterim; TNT249S ıslak ağırlığı 215 kg'ı bulan bir motosiklet keza torku da sınıfının en düşüğü (21nM) Şehir içinde kullanım bu ağırlık ve tork dağılımı ile bana göre mantık dışı. İkinci eli yavaş. Kullananlar alınmasınlar lütfen bu benim fikrim. Aynı şey dominar için de geçerli 200kg ağırlık ince lastikler çok kaliteli olduğunu düşünmediğim işçilik ve parçalar sağa çeken gidon, kopya bir tasarım, vites ve hararet göstergesi yok vs..vs..vs. Nk250 ise şu ekonomik sallantıda ülkedeki malum herkesin sarıldığı bir motosiklet. 2022 modellerde her türlü problemi çözmüşler donanım çok iyi ve emin olabilirsiniz şaşırtıcı derecede iyi işçilik ve parça kalitesine sahip. Gidişi yürüyeni honda cb250r'a benziyor. İkinci elde ışık hızıyla satılıyor. Cb250r kullandım zincir şıkırtı sesi ve vites göstergesinin olmaması haricinde ve bir de ebat olarak küçük olmasının haricinde bu sınıfın tartışmasız en iyi motosikleti. Ebat olarak bana küçük oluyor cb250r. Ben 1.83'üm nk250 bir tık daha iyi oluyor ama o da çok büyük bir motor değil. Bu segmentte konu büyüklük ise tnt249s ve dominar 250 en heybetlileri.
Cevap bu seçenekler içinde eğer bütçe müsait ise cb250r açık ara öne çıkıyor. Hem markanın kalitesi, parçalarının bulunabilirliği, performans, tasarım, ikinci elinin hızlı olması.
Benelli de şikayet var sitesine girerseniz çokca parça bulamayan parçadan sıkıntı çeken insanlar var .. 249s bu arada ben araştırmıştım çok çok kaliteli bir motor şase sinden yürüyenine her şeyine üst seviye hatta düşük hacime göre gereğinden fazla üst kalitede üretilmiş bir motor ..
Ama ikinci eli ölü , ağır bir motor, kaza anında parça bulma riski var ..
2021 modelleri gelmeyecek herhalde,2021 modellerinde farklı renk seçenekleri mevcut.
motorum 4800 km'ye geldi ve yağ ve yağ filtresini değiştirdim. yağ filtresini orjinal olarak 105tl den aldım, hava filtresini ise temizledim herhangi bir kirlenme yıpranma yoktu. 3100ml yağ aldı motul 7100 tam sentetik esterli yağ kullandım. yağı ise 480 tl'ye aldım. yağ eksiltme yok motorda. benellimle brlikteliğimiz mutlu mesut devam ediyor. darısı başnıza
Helal Haram ver ALLAHIM,
Menzilciler yer ALLAHIM...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)