Benelli TNT 249-S Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
11 Haziran 2020, 20:25
#21
Hayır mekanik olarak tamamen orijinal haliyle kullandım. Ayrıca 300cc yapmak pek mümkün değil krank vs değişmeden. Yapılacaksa sadece 300cc'nin pistonuna göre silindirler elden geçirilebilirdi. Onda da 280cc falan oluyordu.
Krank vs elden geçirilmeye kalkılırsa hakı pokunu geçer. Gidip direk sandık motor almak daha mantıklı olur
Reklamlar
-
11 Haziran 2020, 20:41
#22
YasinC adlı üyeden alıntı
Hayır mekanik olarak tamamen orijinal haliyle kullandım. Ayrıca 300cc yapmak pek mümkün değil krank vs değişmeden. Yapılacaksa sadece 300cc'nin pistonuna göre silindirler elden geçirilebilirdi. Onda da 280cc falan oluyordu.
Krank vs elden geçirilmeye kalkılırsa hakı pokunu geçer. Gidip direk sandık motor almak daha mantıklı olur
Anladım hocam. Benimde aklımda cbr500r remap var eğer düzgün bir tane alabilirsem. Ne kadar mantıklı sizce?
-
11 Haziran 2020, 21:26
#23
Elinizde sadece harita olduğu için model seçmeyin sakın. Elinizdeki harita alacağınız motora atamayabilirsiniz. Şunu yapabilirler sizdeki dosyadaki değerler okunur. Aldığınız motora bağlanılıp girilir. Bununda denenmesi lazım sağlıklı çalışmayabilir.
CBR500R yalnız pek etkilenmiyor bilginiz olsun son hız olarak çok beklentiye girmeyin.
-
28 Ağustos 2020, 10:08
#24
Kullananlar biraz yorum yapabilir mi malzeme kalitesi, kronik sorun, ilk motor olur mu? şu anki fiyatı 31 bin Tl ama heran değişebilir pşiyasa çok dalgalı
-
şuan 39.899 bin tlye satılıyor ama alan kullanan yok herhalde forumda
-
Çok uzun araştırmalardan sonra 800 kilometrede bir Tnt-249-S aldım, öncelikle motoru görmeden kimse karar vermemeli. mt25, cb250r derken tüm markaları inceledim, denedim, bu motorda karar kıldım. kullandıkça izlenimlerimi, artı ve eksilerini buraya not duşeceğim.
Öcelikle göze çarpan artılarını anlatayım; motorun şasesi çelik boru ve arka maşa yine çift çelik boru, buranın kaynakları çok muntazam yapılmış. insana güven veren bir şasesi var.
önde çift disk frenler ve çift kanal abs var, oldukça başarılı çalışıyor.
muhteşem bir egsoz sesi var, sanki 3 silindir gibi bir sesi var, beni çok şaşırttı diyebilirim.
gösterge paneli led ekran, ışıklı ve gece gündüz otomatik geçişi var, tasarımıda gece ve gündüz durumuna göre değişiyor.
şanzıman aralıkları güzel ama altıncı vites belki bir tık daha uzun olabilirdi.
gaz tepkisi çok güzel, debriyaj kavrama noktası güzel.
amortisörler arka biraz fazla yumuşak geldi bana ama ayarlanabilir. ön maşa ise çok kalın tüplerden yapılmış, diğer motorum caponord ile yan yana koydum 1200'lük makinanın ön maşaları gibi.
eksi olarak ise kesinlikle farları aydınlatmıyor, ne uzun farlar ne kısa farlar çok ama çok yetersiz. içindeki ledlere bakıp daha yüksek lümenli olanlarıyla değiştirmeyi düşünüyorum.
vites kolu ile ayaklık ayarı uygun değil ayaklık vites kolundan daha alçak, saçma olmuş.
arka fren biraz fazla yumuşak geldi bana dozajlama aralığı biraz fazla.
-
Hayırlı olsun, kazasız belasız kullanın.
-
Hayırlı olsun, 5000 km'yi devirmek üzereyim 249s'imle. Motordan çok memnunum. Hiç bir sıkıntı yaşatmadı çok şükür.
Tasarım göreceli birşey tabi ama bana çok estetik geliyor bu motor. Gücü yeterli, Sesi muhteşem gerçekten.
[IMG][/IMG]
-
Tasarımı güzel evet fakat benelli de Retro tasarım akımına uyup artık o tür bir şeyler çıkartmalı. Leoncino var diyecekler için de bence leoncino pek o akımı yansıtmıyor. Şu motora mesela yuvarlak retro bir far hoş olabilir keza egzoz da ona göre şekillendirilse ortaya güzel bir motosiklet çıkar. Ağırlık konusunda hiç sıkıntı yaşamadınız mı ben bu yüzden elemiştim ıslak ağırlığı 205 kg galiba çünkü.
-
bu motor Türkiyede neden rağbet görmedi aklım ermiyor. gerçi mazda, subaru gibi harika otomobiller de Türkiyede tutulmuyor.
bugün bir artısından daha bahsetmek istiyorum, motorun arka maşanın yanlarında alüminyumdan koruma barları var aynı zamanda arka ayaklıklar oraya monteli ve çok güzel işlevsel olmuş motoru daha geniş gösteriyor ve çok hoşuma gitti.
bir diğer artı yönü ise motorun üzerinde pirelli lastikler vardı ancak aldığım kişi mi taktı yoksa fabrikadan pirelli ile mi geldi onu bilmiyorum. lastiklerin performansı çok çok iyi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:06 ----------
ben 270 kiloluk caponord da kullandığım için bana tüy gibi geldi. bu konuda objektif yorum yapamam. ama ağır makina herzaman daha iyidir.
Helal Haram ver ALLAHIM,
Menzilciler yer ALLAHIM...
-
Lastikler standart pirelli geliyor, donanım olarak gayet başarılı evet.
-
Hocam benellinin tutmamasının genel sebebi distribütörün berbatlığı. Adamlar getirdikleri ürünlerin arkasında durmuyor üstüne satılan talep edilenin devamlılığı yerine saçma bir şekikde başka model getiriyor. Benelli kalite olarak cfden de bajajdan da daha kaliteli bir marka olması ve fiyatlarının da iyi olması bu markayı çok daha öne taşıyabilirdi. Fakat distribütör resmen markayı öldürdü. Kullandığım bn125 modeli 0 kronik sorunlu bir model. Cfnin ve bajajın bu ccdeki modellerinden eksisi yok artısı var. Fakat gelin görün ki ben alırken 2021de gelecek diyip getirmeyi bıraktılar. Yani açıkcası distribütör yüzünden alınacak bir marka değil.
-
Atalayalper: Ağırlığı benim sürüş tarzım için pozitif aslında. Net gidiyor ve sağlam basıyor yere, rüzgardan hiç etkilenmiyor. Uslu, Sakin sürücüler için ideal. Ama tabi çeviklik ve top speed isteyenler mutlu olmayabilir.
Alicem: Yorumuna katılıyorum.
-
Çok güzel viraj alır limiti yüksek bir motor bu konuda. Parmak ısırtır rakiplerine.
-
örgü tip tüp şase ve yüksek kaliteli ön maşa ile virajlar gerçekten güvenli...
Helal Haram ver ALLAHIM,
Menzilciler yer ALLAHIM...
-
motoru kullanmaya devam ediyorum birkaç şey eklemek istedim iyi veya kötü demiyorum kişiye göre değişir.
- vites geçişleri çok kemikli ve N ye almak için biraz hassas ayak hareketleri gerekiyor.
- arka teker gerdirme vidasına çok dikkat edilmeli benimkisinin ayarı bozuktu, ayarlayınca daha da rahatladı motorun gidişi.
-1000 km bakımını yapacağım için yağ filtresi aldım 140 tl ucuz veya pahalı demiyorum fikir vermesi açısından yazıyorum.
- ön fren konusunda dozajlama aralığı az bu iyi veya kötü demiyorum ama bana daha fazla dozajlama olsa daha iyi olur gibi geldi. ancak frenler mükemmel ısırıyor diskleri o konuda tek geçerim.
Helal Haram ver ALLAHIM,
Menzilciler yer ALLAHIM...
-
Benim 2016 model de frenler için çelik hortum kullanılmıştı fren hissiyatında fark olabilir belki ama 130kg gibi bir sürücü ile arka tekeri gayet rahat kaldırıyordum :D
Yağ filtresi bu arada universal ya başka motorlarda da kullanılıyor. Tam hatırlamıyorum ama baya alternatif var. 20-25 liraya alıyordum. Servis orijinali 70 liraydı o zamanlar.
-
- Bende vites geçişleri kullandıkça ve özellikle yağ değişiminden sonra çok yumuşadı(Yine de biraz kemikli). Fabrika,kitapçık Castrol power 1 racing 4t kullanmalısınız diyor. Tavsiye ederim.
-
WilliamBlake adlı üyeden alıntı
- Bende vites geçişleri kullandıkça ve özellikle yağ değişiminden sonra çok yumuşadı(Yine de biraz kemikli). Fabrika,kitapçık Castrol power 1 racing 4t kullanmalısınız diyor. Tavsiye ederim.
Castrol'un ürünlerinin kutularına dikkat edin bir kaç farklı serisi var. Speedol ve motuldan genel olarak memnundum. Motul de 5100 ve 7100 arasında fark gözlemleyemedim. Lab ortamında incelemek lazım zaten öyle bir şey için.
Şu şasiye 500cc motorlarını taksalar direk atlarım
-
Çok beğendiğim bir motordu.Ama fiyattan dolayı benim için almak imkansız hale geldi.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)