Haklısınız. Forumu kullanmayı bilmediğim için bunu öngöremedim. Tabiki dikkate alacağım. Teşekkür ederim uyarınız için. Pardon. Saygılarımla.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:55 ----------
Merhaba.
Forumda maalesef çok aktif değilim. Başınıza gelenleri yeni okudum. Üzüldüm. Geçmiş olsun.
@ufoz Ufuk beyinde yardımı takdire şayan. Kendisini tebrik etmek isterim.
Durumla ilgili en son geçen sene Aralık ayında alıntı yaptığım paylaşımınız olmuş.
Devamında nasıl süreçler yürüdü?
Tamir edildi mi motosikletiniz?
Ne olmuş makinaya? Biraz teknik detay da verirseniz çok sevinirim. Zira teknik konulara, yani işin mutfağına çok meraklıyım ve öğrenmek isterim.
Müsadenizle arızayla ilgili yorum yapmak isterim.
Bu makinaların, gerek 2v olsun, gerek 4v olsun trigger zincir gergisinde sık arıza gözlemliyorum. Sizin ilk videonuzda ki anormal motor sesine bir kaç adet Hindistan videosunda da rastladım. Bu ses karşısında dışarıdan da müdahale edilebilen, değiştirilebilen zincir gergisini değiştiriyorlar ve o sürece kadar bir zarar gelmediyse makina sağlıklı ses ile sağlıklı çalışmaya devam ediyor.
Beyaz dumana da rast geldiğinizi söylemişsiniz.
Gergi görevini iyi yapmadığı zaman bol çalışan trigger zinciri yüzünden subapların açılma kapanma zamanları töleransların üzerine çıkabilir. Sente kayması gibi bir ortam oluşur.
Tahmin ediyorum sizin bu gerginiz arızalandı ve yanlış zamanlama yuzünden makina vuruntu yapmaya başlayarak duman atmaya başladı. Seslerden de bunu hissedebildim. Ayrıca videoda zincir sesini de duyuyoruz galiba. Bol olan zincir çalışma alanındaki bir yerlere vuruyor gibi.
Devamında motor yapıldığında da tahmin ediyorum bu gerginin arızalı olduğunu öngöremediler ve değiştirmediler. Gergi mekanizmasındaki yay bazen gerektiği gibi çalışıyor bezen de işini iyi yapmıyor diye duydum. Makinayı topladıklarında da heralde gergi o anda işini yaptı ve ustalar sorunu farkedemediler. Size o şekilde makinayi teslim ettiler.
Devamında da siz motoru kullanırken gergi mekanizması yeniden işini yapmadı ve içerisi tamamiyle kırılacak kadar sıkıntılar oluştu.
Eğer öngörüm doğru ise xpulse makinalarımız da bu gergi mekanizmasını da gözlem altında tutmamız gerekiyor anlaşılan.
Bu parça hakkındaki deneyimleri biraz daha araştırmaya çalışacağım.
Yeniden geçmiş olsun.
Whatsapp grubuyla ilgili de tecrübesizliğim dolayısıyla fazlaca duyuru paylaşımında bulunduğum için yeniden özür dilerim. Lütfen hakkınızı helal edin.
Son gelişmeler hakkında paylaşımlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum.
Teşekkür ederim.
Selamlarımla.
Çok geçmiş olsun umarim bi an önce bulunur
Helal olsun, ne demek. Mesajınız çok açıklayıcı olmuş, tahminimce de tespitlerinizin bir çoğu doğru. Geçtiğimiz Cuma günü itibariyle motoru teslim aldım, ancak yoğunluktan bir türlü yazmak nasip olmadı.
Hero fabrikası bana ulaştıktan sonra, Ufuk abi aracılığıyla motorumu Önder Motor’da beklediklerini öğrenmiştim. Çekiciyle servise götürdüm, serviste problem tespiti sonrası parça siparişleri geçildi. 2 hafta kadar önce konuştuğumda henüz parça bekliyorduk. Geçtiğimiz Cuma aradılar, gelip alabilirsiniz dediler. Tüm işlemler garantiden halledildi. Önder Motor’dan Hasan Bey ve forumdan Ufuk abi fazlasıyla ilgilendiler ve yardımcı oldular.
Gün içerisinde gidemediğim, akşam bekçiden teslim aldığım için değişen parça listesi hakkında bilgim yok. Önümüzdeki hafta müsait olduğumda parça listesine bakmaya ve düzgünce teşekkür etmeye uğrayacağım
Şu anlık bir problem yok, motoru garaja kaldırdım rodajı yapılacak. Rodajına hiç başlamadan servisten çıktığı haliyle satmayı düşünüyorum, o konuyla da haftasonu ilgileneceğim.
Hadi gözün aydın.
Hero'yada helal olsun. Söz verdiler sözlerini tuttular.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:45 ----------
Teşekkürler
Umarım
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:47 ----------
Bi bakmışın talip olmuşum.
Bi bakmışın Hero bana yeni bir motor veriyormuş
Herkese merhaba, hero xpulse 4v motorum 1600km de. Haftada 1 ancak kullanabiliyorum, arayı açtığımda motor bi tekeleyerek marş alıyor. Son kullanımda ekran yanıp söndü ama kalıcı sıkıntı yok, sürüş halinde abs ışığı sönmedi açıp kapatınca düzeldi.
Akü ve buji’yi sizce değiştirmem gerekir mi ? Önerileriniz nedir ? (Akü buji öneriniz var mı ?)
Teşekkürler
Sorunun aküden kaynaklandığına emin olsanız iyi olur. O haftada bir sürüşünüz bir de kısa kalıyorsa (yarım saat filan) akü hiç tam sarj olamıyor olabilir. Bir sarj aleti alıp aküyü evde sarj etmenizi tavsiye ederim. Aküyü değiştirme yoluna giderseniz, Yaesu bence güvenip alabileceğiniz bir marka.
Hocam evet sürüşler kısa kalıyor, çok yol yapamıyorum. Servis de bana uzak. Önce serviste kontrol ettirmeliyim akü ve bujiyi. Bahsettiğiniz akü, Yuasa Ytz7s (wc) 12v 6ah 130a mi ?
Buji konusunda öneriniz var mı ? Motorun üzerindeki bujiyi iridyum buji ile değiştirmek fayda sağlar mı ? Gerekli midir ? Değiştiren kişileri gördüm internette.
Akünün sağlığını anlamak zor. Voltajını ölçebilirsiniz, multimetre ile, ama o da kesin bilgi vermiyor. O yüzden servis de akünün değişmesi lazım diyip kestirip atabilir. Ben olsam ilk önce güzel bir sarj aletiyle sarj etmeyi denerdim. Öldü denen aküyü bir yıl daha çok rahat kullandım bu şekilde, daha da uzun kullanabildirdim aslında ama ikinci defa sarjı dibe vurunca gitti akü. Günübirlik motor sürmüyorsanız bir akü sarj aletinizin olması iyi olur. Sizi masraftan kurtarır.
Motorun aküsünü kendim görmeden kesin diyemiyorum ama galiba dediğiniz gibi Yuasa YTZ-7s.
Buji konusunu hiç bilmiyorum.
Hobi amaçlı olarak bu tarz bi motor istiyorum,temiz ikinci elini alsam beni mutlu edermi direkt dağa taşa vurmak için istiyorum asfalt amaçlı değil.Dayanabilir mi buna yoksa xtreme max 200 gibi bi motor daha mı iyi olur ?
Merhaba sevgili Hero XPulse 200 kullanıcıları,
2017 yılında 40 yaşımda Cbf-150 ile motor hayatıma start verdim. 4 sene sonunda 6. motorum olan Crosstourer 1200 varken, ekonomik sebeplerle 2021 sonunda motoru bıraktım.
Büyük motora alışınca küçük motor artık olmaz gibi geliyordu bana. Cumartesi’ye kadar hep yüksek cc ilanlarına öylesine bakarken, yüksek cc alamayacaksam yine Cbf gibi düşük cc’den başlar, zamanla yine Allah ne verdiyse büyütürüm diye düşündüm ve XPulse 200’ü gördüm. Benim için en önemli şey taksitle almak ve satış sonrası kalitesi idi. 2 gündür araştırıyorum, Hero satış sonrasında epey iyiymiş.
Dün sabah, Pazar, Anadolu yakasındaki 3 yeri aradım, Otomerkezi açıktı. “Gel al elimizde var” dediler. Hemen gittim, gerçekten çok ilgi alaka gördüm. 118.000 (9 taksit) ile aldım ve hemen Hasanpaşa’ya gittim çünkü son motorumu satınca tüm ekipmanı satmıştım. Gereken ekipmanı dün tamamladım (neredeyse tüm mağazalar Pazar diye kapalıydı. MotoTeks’de tüm işimi gördüm, sağ olsunlar) ve bugün motorumu teslim aldım.
Maltepe’den eve gelene kadar inanılmaz zevk aldım. Ben yaşın da ilerlemesiyle, bir şeyleri ıskalamamak adına çok hızlı büyütmüşüm motorları, onu anladım. Crosstorurer gücüyle beni korkuturken, acaba eve dönebilecek miyim diye düşünerek binerken, bu ise inanın bana ondan çok daha fazla zevk verdi. Küçük cc kullandığım ilk 2 motorumda acemiydim, şimdi tam kıvamına gelmişim aradan geçen 2+ sene kullanmamama rağmen.
*
Bazı sorularım olacaktı siz Here XPulse tecrübelilerine :
1) Motorun aynaları oyuncak aynalardan bile kötü. Ayna değil zaten bunlar, ellemedim ama bunlar cam değiller. Naylon gibi bir şey. Neden böyle oyuncak gibi bir şey yapmışlar anlamadım. Maliyetten kısılır da bu kadar da değil. Hayatımı tehlikeye attığımı düşündüm eve gelene kadar.
Ben daha önceki motorlarımda hep ayna uzatma aparatı aldım çünkü cüsse büyük, standart aynalarda hep omzumu görürüm. Bunda ise önce ayna sonra ayna uzatma aparatı almam lazım. Otomerkezi’ndeki servisçi genç kardeşime sordum, “sağ ters diş + sol düz diş” ve ikisi de 10 mm dedi. Teyit edebilir misiniz? Hangi motorun aynasını almalıyım? Bir çift ayna 1.000 lirayı buluyor. Aldım mı uymazsa benim için çok kötü olur.
2) Gidon yükseltme alınca, serviste taktırınca garanti bozulur mu? Servis herhalde ne kadara kadar yükseltileceğini, kabloların gerginleşmesinin sınırını biliyordur diye umuyorum. Çanta, yan ayaklık uzatma vs hep yetkili serviste mi yaptırılmalı?
3) Şimdiye kadar sadece 1 motorumda orta sehpa yoktu ve padok almıştım. Çoktan sattım. İnternette “Bikelift” diye bir icattan bahsediliyor. Kullanan var mı ya da siz tek başınayken nasıl yağlıyorsunuz zinciri?
4) Öne upuzun bir tur camı takmak istiyorum. Önerebileceğiniz camlar var mı? Cam çok ufacık olmasa GP deflektör alırdım ama bunda o da kurtarmaz gibi.
5) Boyum 190 cm, kilom 122 kg, altımda hiç sırıtmadı ama yine de soft çanta takıp daha da büyük gözüksün istiyorum. Mevcut arkalığa sırt çantası gibi sök-tak yapılabilen soft çanta takılır mı yoksa tabla falan mı yaptırmak lazım?
Sorduklarımdan başka tüyolarınıza da açığım..
Teşekkür ederim herkese şimdiden, selamlar..
3) Bikelift kullanıyorum. Büyük motorda bile oldukça stabil. Kullanması arka sehpadan çok daha kolay. Ancak taşımak için pek ideal değil. Büyükçe bir şey ve biraz da ağır. Uzun yolda motoru ileri geri ittirerek yağlıyorum. Yalnız bu bikelift ucuz da değil artık. Ağırlığı dert etmiyorsanız orta sehpa taktırmak da fena fikir değil yani. Ayrıca doğru yağ seviyesini görebilmek için orta sehpaya ihtiyacınız var, onu da not düşeyim.
5) X-pulse küçük bir motor. Çanta takmakla motor büyür mü bilemiyorum Benim tecrübem x-pulse arkaya fazla yük yüklenmesinden hoşlanmıyor, kafa sallamaya başlıyor. Arkaya kumaş çanta bile bağlamak isteseniz bir tabla lazım. CRF Akyazı'nın tablasını düşünebilirsiniz. Facebook üzerinden bulabilirsiniz.
Piyasada 2 cam var, GP ve Redmoon.
Redmoon daha kaliteli olduğu için ondan aldım.
1,85'im, rüzgar kaskta o kadar kötü bir titreşim oluşturdu ki ilk uzun yoldan sonra tekrar kısa cama döndüm.
Uzun cam takıp üzerine de saptırıcı takan da var ama o zaman da iyice sakil görünüyor.
Ben kısa camla devam.
Ben de 1’e cevap vereyim, hepsiburada’dan NC700 aynası sipariş edip onları takmıştım. Diş aralığı aynı, ekstra bir şeye gerek kalmadan takılabiliyor. Kendi aynaları gerçekten çok kötü.
Bu arada ilgilenenler için 2020 model 21 çıkışlı, 13 bin kilometrede beyaz renk XPulse’umu satıyorum. Henüz ilana çıkmadım, detaylar için özel mesajla ulaşabilirsiniz. Kazası yok, durduğu yerde sola düşmüştü koruma demirinde ufak bir eğiklik var, yağ yakma probleminden dolayı motor bloğu komple Önder Motor’da yapıldı. Henüz rodajı bile yapmadım.
O zaman servisçi eleman bana yanlış söylemiş. Araştırdım, NC700 her 2 ayna da düz diş, yani saat yönünde çevirince sıkıştırıyor. Bana servisçi gösterdi, gerçekten de ters diş gibi saat yönünün tersine sıkışıyordu. Anlamadım. Belki ara bir aparat vardır da o aparat ters dişi düz dişe çevirip motora öyle giriyordur.
Selam arkadaşlar Hero servisinde orjinal orta sehpa taktıran oldumu?Yani bilmek istediğim merdiven altı ürünmü yoksa orjinalmi satıyorlar..
2 gün önce Önder Motor'u aradım. Ellerinde yokmuş, Perşembe gelecek dediler. Yarın gideceğim orta sehpa taktırmaya. 1.500 TL dediler. Türk malı ama orjinaliyle aynı ayarda üreticinin tavsiyesi bir sehpa dediler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:25 ----------
Aynalar düz diş. Motosiklet kütüğü girişleri düz yani. Benim aynalar ise ters dişmiş ama aparatla düz dişli kütüğe takmışlar.
NC700 aynası aldım. Marka önemli değil her ikisi de düz dişli ayna alabilirsiniz ama mutlaka 10 mm olacak. 8 değil. Aslında ara aparatla istediğiniz dişi istediğiniz dişli yuvaya takabilirsiniz.
Her motoruma aldığım gibi ayna uzatma aparatı ve kör nokta aynası aldım.
2024 Hero Xpuose 200 4v motora aldığım bu 3 aksesuar linkleri aşağıda, tarafımca test edildi onaylandı :
Ayna : n11'den Ayna10 Mm/Cg Cub Nc 700 F 650 Pcx Naked Mt25 Tracer X seçtim! Milyonlarca ürün, kaçırılmayacak fırsatlarla sana gelir!
https://www.n11.com/urun/ayna10-mmcg-cub-nc-700-f-650-pcx-naked-mt25-tracer-x-21513500?magaza=autoclub-cekmekoy
Uzatma aparatı* : https://www.hepsiburada.com/ysg-motowolf-ayna-uzatma-ykseltme-aparat-seti-10mm-dz-dz-p-HBCV00005G7QY9?magaza=YSGMOTOPARTS&url_src=and-product-detail
Kör nokta aynası (Bunu taktırdığım ustam biraz bol geldiğini, somununu kanırtarak takabildiğini söyledi ama tam oldu) :
https://www.hepsiburada.com/motogoril-motosikletler-iin-motosiklet-kr-nokta-aynasi-p-HBCV00001Q300X?magaza=MotoGoril&url_src=and-product-detail
arkadaşlar motomania xpulse için devir dalgalanması ile alakalı buji ve akü değişimi tavsiye etmiş
bizim motorun üzerinden çıkan bujiye mukabil olan iridyum buji bilen var mı?
akü için de tavsiye edebilecek arkadaş olursa makbule geçer
[QUOTE=
[SIZE=1]---------- Mesajlar birleştirildi - 06:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:09 ----------[/SIZE]
[/COLOR][QUOTE=
Bende de 2V var.
1 sene önce 7000km'de bayağı araştırıp ikinci el aldım.
Aldıktan sonra, o kadar araştırmama rağmen hiç duymadığım bilgilerle karşılaştım.
Bir kaç kişi, bunlardan bir tanesi de sevilen bilinen bir yetkili servis, 2V'lerin çoğunda subap eğilmesi olduğunu, subapların zayıf olduğunu, hemen hemen hepsinin subap arızası verdiğini, artı şanzmanının problemi olduğunu, çok sık şanzman arızası ile karşılaşıldığı söylendi. Parçalarını bulmakta artık imkansıza yakın çok zormuş.
Bunları duyduktan sonra baya canım sıkıldı. Yeniden bir sürü araştırma yaptım. Bir yada iki adet bu sorunla karşılaşana rastladım. Halbuki bu makinadan çok sayıda satılmış olması lazım. Hatta aynı makina 200T'de de var. Hunk'ta thrillerda mı ne aynı silindir kapağı aynı şanzman kullanılmış. Ve artık siz de biliyorsunuz ki artık çıkan bir problem gizli kalmıyor. Çatir çatıŕ fazlasıyla yazılıyor internete.
Hiç böyle yazılara rastlamadım. Dediğim gibi 2 3 adet.
Yaf peki bunların motorları şanzmanları bu kadar çok sorun çıkarıyorsa, parçalarını bulmak imkansız ise piyasada hala yüruyen 2v'ler, ikinci elde satılan 2v'ler ne? Parçası yoksa, tamir edilemiyorsa bu yürüyen makinalar ne? Hepsinin çoğunun hurdaya ayrılmış olması lazım. Öyle bişeyde yok. Ama kafama takıldı işte. Bayağı huzurum kaçtı bişey olur mu, olursa ne yaparım diye.
Biraz da o yüzden sizin başınıza gelen problemi takip etmeye başladım. Yeniden geçmiş olsun.
3 yıldır üretilmeyen, getirilemeyen makinanın parçalarının artık firma stoğünda tükenmiş olmasını doğal karşılarım. Peki bu makinalar bu kadar çok sorun çıkarıyor olsaydı satmak amaçlı bu parçaları firma hala getiriyor olmazmıydı? Demek ki bana söylendiği kadar çok sorun yok ki raflarda parçaları tutmaya gerek görmediler diye düşünmeye başladım. Yanlış mı düşünüyorum?
Sizin durumda da, firmanın stoğunda parçalar yokmuş, getirmişler. Demekki istenirse firma getiriyor bu parçaları. Yani garantiden veya garanti dısı bi şekilde bu makinalarda problem çıkarsa çözümleyebiliyoruz. Doğru mu düsünüyorum sizce?
Sizin bu yazdıklarım hakkında yorumlarınız ne olur? Hakketen ocağıma incir ağacı dikme potansiyeli fazla olan bir motosiklete sahibim? Gördüğüm kadariyla probleminiz çözülmüş. Hem de garantiden. Eğer garantisi dolmuş olsaydı sizce yaşadığınız problemi nasıl çözerdiniz? Parçaları tedarik edilebilir miydi? Ben tedirginliklerimde ne kadar doğruyum, ne kadar yanlışım sizce?
Hepinizden değerli yorumları bekliyorum.
Teşekkür ederim.[/QUOTE]
Hakikaten ocağıma incir ağacı dikme potansiyeli fazla olan bir motosiklete mi sahibim?
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)