Hero Motor Turkiye ve Önder Motor bir kez daha şaşırttı.
Sanırım verdikleri hizmeti Türkiyede sunan başka firma yok.
Geçen haftaki turumda Pamukkale-Afyon arasında motorda bir farklılık gördüm.
Motor arıza ışığı yandı. Fakat sürmemde engel olmasada motorda performans düştü.
Afyon servisi buldum. 3 hafta kadar önce yeni Hero bayi ve servisliği almışlar.
Ellerinde beyne bağlanmak için cihaz yoktu. Her şeye baktılar ama beyne bağlanamadılar.
Fabrikayı aradım. Samsundaki gezici servislerini yönlendirdiler.
Afyondamı yoksa Eskişehirdemi konaklayacağımı sordular.
Afyonda konaklayacağımı söyledim.
Sabah 09:00 da telefonum çaldı.
Gezici servis Afyona vardığını, motoru kontrol için nerede buluşmak istediğimi sordular.
Bayileri otele yakındı. Önünde buluştuk.
Motoru kontrol ettiler.
Turuma engel olmayacak şekilde geçici olarak problemi giderdiler.
Bir kuruşta para almadılar ve kabul etmediler.
Hero Türkiye ve Önder Motora çok teşekkürler...
.
.
Açıkçası sorunun ne olduğunu biliyorum, ama açıklamak Sn.ufoz' un hakkı Aslında Yetkili servis sorunu anlamış ancak konuyu "Arıza" olarak nitelendirdiği için teşhis-tespit durumunda kalmış, ellerinde parça olmadığından ilgili kısmı sökmedikleri için problemi görememiş.
Herşeye rağmen Hero Türkiye bana bir de Hero aldırtacak gibi görünüyor. Bir müşteri ve bir motosiklet için bu kadar özverili çalışma gerçekten takdire şayan. Tebrikler ve teşekkürler. Çizginizden hiç sapmayın
...
10 gün önce pazar gezisinde 500cc motorlardan 90-110 arası hızlanmalarda kopmamıştım. Yine otoyolda, 90km hızlarda seyrederken hızlı bir şekilde 110-115 hızlara çıkıp kamyon solluyor, sonra tekrar 90 a düşebiliyordum.
118-120 km hız aralığında kesiciye girdiğim için 116 hızı geçmemeye özen gösteriyordum.
Pamukkaleden Afyona hareket ettim.
O ne. Motor 125cc gibi davranıyor. 80-90 dan sonra düz yolda gıdım gıdım gaz yiyor motor. Gaz kolunda yarıdan sonra tepki yok. Sürekli tapagaz gitsem dahi 105 km hıza zor çılıyordum. Kamyon sollayamaz hale geldim.
Normalde saatte 110-115 km/s hızla yan çantalar ve topcase olmasına rağmen yokuş çıkabilmem gerekirdiki motor öyleydi daha önce.
Bu arada 60-70km hızların altında motor arıza ışığı yandığını farkettim.
Ben bu durumun aşağıdakilerden kaynaklandığını düşünüyordum.
Fazla yağ konulması (yağ seviyesi normal çıktı)
15w50 gibi bir yağ kullanılması (10w40 yarı sentetik Castrol P1 yağ kullanılmış-fabrika kayıtları)
Hava filtresinin bir şeylerle tıkanması (filtre tıkalı değildi)
Gergin zincir (zincir normal gerginlikte ve yağlıydı)
Son olarak motor yıkanırken bir yerde kabloların ıslanması.
Gezici servis tüm kontrolleri yaptı.
Yukarıdakilerin tümü normal çıktı.
Beyne bağlandıklarında hafızada akü arızası gördüler.
Epeydir gezerek servis verdikleri ve son nokta ben olduğum için ellerinde yedek akü kalmamıştı.
Afyon bayisine sordular. Bizim motora uygun akü yoktu elinde. Uygun akü siparişi vermiş ama haftaya gelecekmiş.
Bu durumda gezici servis arızayı ekrandan sildi. Kabloları bağlantıları soketleri bir kez daha kontrol edip motoru test ettiler.
Motorun farklı bir enjeksiyona sahip olması nedeniyle ve ayak marşıda olduğundan turuma engel olmayacağını ama hızlanma ve son hızda sorun yaşayacağımı, biraz yavaş gitmek zorunda kalacağımı söylediler. İstanbula döndüğümde servise gitmemi ilave ettiler.
Sönen arıza ışığı Afyon, Eskişehir, Bursa, İstanbul güzergahında tekrardan, kah sürekli yandı, kah söndü, kah 60-70 den sonra pır pır yaparak söndü.
Sorunun çözümü :
Pazar gecesi döndüm, motoru garaja parkettim. Dün pazar ekibiyle 30 ağustos turuna karar verince, gidip hem motoru bir temizleyeyim, hemde çok dağda bayırda offroad yaptığım için hava filtresini kendim kontrol edeyim istedim. Hava filtresi sağ tarafta. Kapakları açtım. Hava filtresini kontrol ettim. 8500 km ve o toza toprağa rağmen temizdi.
Bujiyi kontrol ettim. Tertemizdi.
Gerçi bunları serviste kontrol etmişti.
Hava filtresinin vidalarını sele içindeki usb haznesinin olduğu yere koymuştum.
Son vida elimden kaydı ve sol taraftaki kapağın arasına düşüp bir yerlere sıkıştı.
Motoru ne kadar sallasamda vida yere düşmeyince, sol yan kapağı açtım.
Vidayı buldum. Bu arada solda akü ve ana sigorta var. Lazım olur diye akünün resmini çektim.
Islaklık varmı diye kablo ve soketleri kontrol ederken akünün negatif ucuna bağlı ana kablonun vidasının hafifçe gevşek olduğunu, pabucun oynadığını gördüm.
Ayrıca epeyce tozluydu.
Hem pabuçları temizledim, hemde vidayı iyice sıktım.
Hemen kapakları kapatıp test sürüşüne çıktım. Motorun torku geriye gelmiş görünüyordu. Hava karardığı için sahil yolunda hız kontrolü yapamadım.
Bugün 60 km kadar işim oldu. Bir kez bile arıza ışığı yanmadı. Eskisi gibi 80-90 hızda 5. Viteste giderken hızlı bir şekilde 110 km/s hıza çıkabildim. 115 ve üstünü denemek için yol müsait değildi.
Uzun anlattım biliyorum ama enteresan bir problemdi.
Gezici servis aslında sorunun kaynağını bulmuştu. Beyindeki datada bir kez akü sorunu işlenmişti.
@Kural-Z ninde dediği gibi,
Tüm oklar akü arızasını gösteriyordu.
Ellerinde sıfır akü kalmadığından doğal olarak yan kapak açılmayınca akünün kutup başının gevşek olduğu görülmedi.
Herşeye rağmen, gezici servisin Afyonda karşımda bitivermesi, sorunla ilgilenmesi, akla gelebilecek tüm kontrolleri yapması insanın kendini güvende hissetmesine sebep oluyor.
Teşekkürler Hero Önder motor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:46 ----------
Bu arada, Hero sayfasından indirdiğim Türkçe kullanım kitapçığında herşey çok basit ve resimli bir şekilde detaylandırılarak anlatılmış.
Telefonunuzda kitapçığı saklamanızı öneririm.
Hiç bir yere zarar vermeden anlatıldığı gibi vidaları söküp, kapağı yana kaydırarak zarar vermeden söktüm.
Kitapçığa bakmasaydım, büyük ihtimal tırnakları kırardım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:17 ----------
DÜZELTME ve YENİ BİLGİ :
Bugün arıza ışığı yeniden yandı ve çekişten düştü.
Sanırım akü gerçekten arızalı.
Benim de üzerinde gelen exide marka akü arıza yapmıştı, şarj tutmuyordu, marş basmıyordu ve en son ayak marşıyla bile çalışmamaya başlamıştı, ancak hiç arıza ışığı yanma durumu olmadı.
Akü garantiden değişince (önder motora teşekkürler) motorun gidişinde anlaşılır düzeyde iyileşme olmuştu.
Tekrar geçmş olsun.
İyi sürüşler...
GÜNCELLEME :
Arıza ışığı, gidondaki bir temassızlık nedeniyle hala yanıyor. Gidonu full sola çevirince veya yokuş yukarı giderken sönüyor.
Arıza ışığı yansada yanmasada bugün 90 dan 110 a çok hızlı çıkabiliyorum.
Yani torkum akü kutup başını temizleyip sıktığımdan beri sorunsuz geri geldi.
Yani aslında 2 farklı konu birbirinin çözümünü engelledi gibi bir şey oldu
Bugün kuzenin motorunu sürdüm. 100 km köy yollarında asfalt, toprak karışık yol yaptım. Uzun süredir bu kadar zevkli motor sürmemiştim.
Rodajda olduğu için tabi zorlamamaya çalıştım. Motor torklu ama hızlı değil. Düşük vites aramıyor gazı biraz çevirmekle gidiyor. Vites oranları nispeten kısa. Haliyle fazla hızlanmıyor. Ama ben bugün gittiğim yollarda hiç yetersiz hissetmedim.
Kısa olduğu için sanırım bana çok kıvrak geldi. Bi yerden dönmek istediğimde hiç tedirgin olmadan rahatlıkla dönebiliyorum.
Süspansiyonlar beni tatmin etti. Sele de yumuşak olduğu için çok bozuk yerlerde bile hiç ayağa kalkma ihtiyacı hissetmedim. Tıngır mıngır gittim.
Vites geçişleri oldukça iyi. Takılma belirsizlik vs yok. Tak tak geçiyor. Vites göstergesi ilginç bir şekilde vites değiştirirken göstermiyor. Yani debriyaji çekiyorsunuz vites kayboluyor, vitesi değiştirip, debriyaji bırakıp motor bir metre yerinden oynadıktan sonra ancak vitesi gösteriyor. İlginç bir limitasyon.
Fren biraz daha iyi olabilirdi. Evet çekince duruyor ama biraz odunsuluk var. Motoru 0 km'den itibaren ben sürdüm. İlk haline göre biraz toparladı tabi ama daha iyi olacağını zannetmiyorum.
Kalite kontrol biraz sıkıntılı. Ufak tefek şeyler gözümüze çarptı. Ön cam bariz yan duruyordu. Elimizle düzelttik. Sanırım bujinin bağlantı noktası oluyor, oradan motor bloğunun boyası atmış vaziyette. Gidon çok az dönmüş. Ne yalan söyleyeyim benim msx125'de sıfır motor aynı şekilde gidonu yandı. Servis bir türlü düzeltmemişti hala yan duruyor. Ama fiyatını goz önüne alınca çok da problem yapacak bir durum yok yani.
Özetle benim çok hoşuma gitti. Parası için iyi. Köy yolları, toprak yollar için bence en ideal motor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:59 ----------
Üstünde gelen metzeler lastikler de oldukça iyi. Asfaltta hiç dişli lastik gibi hissettirmiyor. Toprakta da hemen hemen hiç tedirginlik yaşamadım. Basıncı filan da düşürmedim yani.
Merhaba, 200T nin üzerinde gelen Pirelli AC lastikler bana ilk gündenberi pek güven vermiyordu. 7 bin kilometreye ulaşan motorumla kuru zeminde 30 km. hızla viraj dönerken, ön lastik kendisini bıraktı ve yerde sürüklendim. Hazır kış sezonu da geliyorken yol tutuşuna güvenebileceğim hangi markanın ürünü f/p kış lastiğini tavsiye edersiniz ?
Aynı fikirdeyim.
200t nin Pirelli Angel City lastikleri naylon. Çok sıcak hava ve güneyde eh işte. Ama virajda banada güven vermiyor.
Bu motorun lastiği Anlas Winter Grip 2.
Plus modeli değil.
Kitapçık arka lastik Radyal ön lastik çapraz karkas olsun diyor. Ben tamamını çapraz karkas yapacağım. Yani Anlas WG-2.
İki katı fiyat var hocam WG2 ile arasında, bir de çabuk eriyormuş şeklinde yorumlar okudum, aksi takdirde ideal lastik Metzeler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:31 ----------
Konfor sebebiyle mi arkayı da çapraz karkas seçiyorsunuz ?
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)