hayırlı ugurlu olsun. lastıklerde pirelli bu arada
yorumlarınızı bekliyoruz hocam çok merak ettıgım bır model.
@ufoz
Yeni motorunuz hayırlı olsun.
Takip ettiğim bir model. Görüşlerinizi şimdiden merak ediyorum.
Kazasız belasız sürüşler.
Hayırlı olsun. Çok beğendiğim bir model, umarım uzun süre ve keyifle kullanırsınız
@vandamme
@MCV
@Mr.wind
@AzÇok
@Kural[Z]
İyi dilek ve temennileriniz için teşekkür ederim.
Henüz 40km kadar kullanabildim.
Rodajı bitirdikten sonra asıl görüşlerimi yazacağım.
Bu motoru tercih etmekteki sebeplerimi sıralarsam,
1. Motor gibi motorları seviyorum. Yani klasik, 80 lerin modellerini andıran motosikletleri.
200t, teknoloji eklenmiş ancak retro görünümlü bir motosiklet.
2. Benim 179cm, 60kg ölçülerime göre kullandığım motosiklet 150-160 kg civarı olacak, ayak tabanlarım yere tam olarak basacak.
200t, boş ağırlığı 147kg, sele yüksekliği 79,9 cm. Ayak tabanlarım yere tam olarak basıyor.
3. Kick start. Nedense ben bu özelliği çok seviyorum. Belki kırk yılın başı lazım olacak ama işte o gün çok işe yarıyor
200t hem kick start, hem elden marşlı olarak geliyor.
4. Motorun herşeyi ortada olmalı ve kolayca ulaşılabilmeli. Diğer motorumda olduğu gibi, bir buji değişimi için depoyu sökmek zorunda kalmamalıyım.
200t nin motor aksamı olduğu gibi önünüzde. Hem görsel olarak güzel, hemde bir şeylere ulaşmak çok kolay.
5. Hava soğutmalı olmalı. Su soğutma her ne kadar üstün bir özellik gibi görünsede benim açımdan her hangi bir arızada çok masraf çıkaran bir sistem.
200t hava soğutmalı.
6. Enjeksiyon olayı bana hep, hem teknolojik olmazsa olmaz, hemde arıza halinde baş ağrıtıcı gelmiştir.
200t yarı karbüratörlü bir enjeksiyon sistemi kullanıyor.
6. Oturuş tarzı gidon yükseltici koymaya gerek kalmadan dik şekilde. Commuter tarza yakın. Bende bu tarz kullanımda rahat ediyorum.
7. Lastikleri Pirelli Angel GT şeklinde geliyor (110/80 ön, 130/70 arka).
Aksi halde motor fiyatına 1200-1500 ilave edip, alır almaz lastik değiştirmek zorunda kalacaktım.
8. Sadece önde ABS var. Arka fren nissin ama ABS yok. Henüz lastiklerin mumu gitmediği için denememiş olsamda, önde ABS olması güven veriyor.
9. Sele altında telefon şarj portu olması güzel bir özellik.
10. Sinyaller hariç diğer tüm farlar LED.
11. Bluetooth bağlantısıyla ekranda navigasyon özelliği ilginç. Henüz kullanmadım tabiki.
12. Orta ayak, yan koruma demiri motorla beraber geliyor. Arka çanta demiri kullanmaya gerek kalmadan küçük bir arka çantayı direkt motora monte etme imkanı var. Bunlar nereden baksanız 600-700 lira tasarruf demek.
13. Bu motoru tercih etmeme sebep olan bir etmende facebook sayfasında okuduğum bir gönderi.
Adamlar belli aksamlara 5yıl garanti veriyor bu güzel.
Motoru alan biri ilk 600 kmde bir sorunla karşılaşıyor. Satıcıyla temasa geçiyor. Müşteri talep etmediği halde motoru sıfırıyla değiştiriyorlar. Bunuda okuyunca 200t için "tamam aradığım bu" dedim.
40km lik kullanımdaki ilk gözlemlerim.
Hiç teklemeden her seferinde ilk seferde marş aldı.
12 lt benzin alıp depoyu fulledim.
Vitesler şıkır şıkır geçiyor.
Sağdan soldan hiçbir zırıltı, titreşim, gevşek malzeme sesi gelmedi. Ne yalan söyleyeyim, şaşırdım. Hiç beklemiyordum bu durumu.
Vites göstergesi bildik göstergelerden farklı.
Boşa aldığınızda alıştığımız şekilde ekranda 0 yazıyor ve ayrı bir yeşil N ışığı yanıyor.
Bire taktınız, ekranda ( - ) görünüyor. Biraz hareket ettikten sonra ( 1 ) yazıyor.
Yada diyelim 4.viteste gidiyorsunuz. Ekranda 4 gösteriyor. Debriyajı çektiğinizde ( - ) yazıyor. Vites küçülttünüz, büyüttünüz veya değiştirmeden debriyajı bıraktınız. Yine teker bir miktar teker döndükten sonra vitesi yazıyor.
Klasik vites müşüründen farklı bir müşür tipi ve cpu ölçümü kullanmışlar. Rahatsız edici değil. Hemen alışıyorsunuz.
Düğmeleri fena değil. Ne çok iyi, ne kötü. Ortanın üstü iyi kalitede.
Dörtlü flaşör yok. Olsa iyi olurdu.
Çok önemli değil ama, depo kapağı açınca elinizde kalmıyor.
Henüz 40km sürmeme rağmen alt devirde toparlaması tatmin edici.
Görsel olarak sele yumuşakmış intibaı versede, sanki algıladığımdan biraz sert.
Aydınlatma yeterlimi emin değilim. Arka amortisörü kendi konforuma göre ayarlayıp, ön farıda buna göre ayarlamam gerek.
Ön süspansiyon, ne bir inazuma nede BN125. Biraz daha sert gibi. Arka amortisörü ayarladığımda tam bilgi verebileceğim.
Kullanım kitapçığının neredeyse servis manueli gibi bilgi içermesi güzel.
Şimdilik kabaca gözlemlerim bunlar.
Bir tane eksi vereceğim özellik vardı ama unuttum ne olduğunu. Demekki çok önemli değilmiş.
Eksiklik olarak gördüğüm şeyi şimdi hatırladım. Yağ seviyesi gösterge camı yok.
Çubuğu kontrol etmeniz gerek.
Bu arada motorda yağ filtresi yok. Bu iyimi kötümü bilemiyorum. Tel filtreyi çıkarıp temizlemek gerekiyor.
Masraf açısından bakarsak iyi gibi.
Zam gelmiş, ₺30.900 olmuş. Daha yansıtmamışlar ama 1 hafta-10 güne yansırmış.
Bu arada kaptım bir tane. Şimdi almazsak bir daha zor bu gidişle...
Hayirli olsun,
Arka dişliyi 3 diş küçültmeni öneririm.
Ön dişli standart kalsin
@Cyan
@levend84
Temennileriniz için teşekkür ederim.
@ushuaia, sizede hayırlı olsun.
@levend, dişli küçültmeyi düşünmek için henüz erken. Önce rodajı bitirip ardından motorun bana göre limitlerini öğrenmem gerek. Belkide ihtiyacım olmayacak.
Öncelikle 250-300 km yapıp Pirelli Angel GT lastiklerin mumunu aşındırmalıyım.
Ardından kış güvenliği ve şerit geçişlerindeki davranımını görmem gerek.
Özelliklede sahil yolundaki oklardaki davranımıyla, Pier Loti yokuşu, Gedikpaşa, Laleli, Sultanahmet bölgesi arnavut kaldırımına tepkisi önemli benim için.
Sonrasında kışın Pirelli Angel GT 'mi kullanacağım yoksa Anlas Winter Grip 2 mi takacağıma karar vereceğim.
Motorumuzda olmayan dörtlü sinyal anahtarını oldukçada orijinal bir şekilde yaptım.
Düşünen arkadaşlara faydalı olacağını sanıyorum.
https://www.youtube.com/watch?v=ycYf4oSmf_U
Teşekkürler, dün önder motordan bakım için mobil ekip geldi.Motora gerekli kontrolleri yaptılar sağolsunlar. Onlarada yaptığım işlemleri
gösterdim. Hatta beğenip dörtlüler yanarken birde resim çektiler. Onlara bende aynı soruyu sordum. Garantiye zararı yok dediler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:40 ----------
Bu arada önceki sayfalarda konusu geçen gidon furş sıkılması işleminide yaptılar. Çok boşluk olmamasına
rağmen 2cm kadar bir sıkışma oldu. Hafiften hissettiğim boşluk hâli düzeldi.
https://www.youtube.com/channel/UCsQMNz8EBD5jqoRCOlr-72Q
Görmek ve görülmek adına elcik korumalara gündüz ledi ve led sinyal yaptım.
Hem ekonomik hemde faydalı bir çalışma oldu. Detaylı anlatım aşağıda.
Düşünen arkadaşlara fikir verebilir.
https://www.youtube.com/watch?v=vLuvil0rZcw
https://www.youtube.com/channel/UCsQMNz8EBD5jqoRCOlr-72Q
İlk 150 kmde gördüğüm eksiler,
1. Aynalar kötü. Sağ-Sol yanımda göremediğim boşluk bölüm var. Balık gözü takmam gerek. Düzgün bir balık gözü bulamadım henüz.
2. Motorda arkadan süspansiyona bağlı gırç gırç ses geliyor. Sprey yağ kullandı servis ama işe yaramadı. Hala yaylandığında ses geliyor.
3. Arka amortisörü en yumuşağa getirdik ama hala sert. İnazuma ve BN125 süspansiyonuna çok alışmış olabilirim. Ses amortisördenmi yoksa maşadanmı başka bir yerdenmi emin değilim.
4. Bazen marşa bastığımda sanki akü yetersiz kalıyor gibi ışıklar gidiyor marş basmıyor. Stator tam gücünü 5000 devirde veriyor. Rodajda olduğu için fazla zorlamıyorum bundan dolayı akü şarj olamıyor olabilir.
İlk 150 kmde beğendiklerim.
1. Prelli Angel GT lastikler mumunu aldıkça sanki şeritlerde kayma azalıyor gibi.
2. Motor ve egzos gürültü yapmıyor. Gürültülü motorları sevmiyorum.
2. İki kez hızlıca kaçmam gerekli olduğunda akelarasyon yeterli geldi. Motor çabuk toparladı.
3. Yakıt göstergesi 7 çentikli. 150km de tek çentik söndü. Aşırı logaritmik bir gösterge yoksa 13 ltlik depoyla 500 km yapabilecek görünüyor. Bu ise yaklaşık 2.5 lt / 100km yapar. Oldukça iyi bir değer.
4. Ayak pedalıyla tek basışta motor çalışıyor. Hoşuma gitti.
5. Ekranda navigasyonu 2 kez kullandım. Çok karışık yollar hariç oldukça işe yarar görür görünüyor.
6. Ekranda tripte yapılan ortalama hızı göstermesi işlevsel.
Ufuk hocam ağız tadıyla kullanmanız temennilerimle.
Ufuk Abi yeni gördüm konuyu, hayırlı olsun yeni motorun. Allah kaza bela vermesin.
Bugün 1000 km yi geride bıraktım. Motorumla çok zevkli arazi gezileri yapıyorum.
Bende birkaç gözlemimi paylaşayım.
1-Aynaların camı biraz garip gösteriyor,fakat geniş olduğu için kol görüntüye girmiyor.Açısı çok güzel.
2-Arazi gezilerinde ön ve arka amortisörler oldukça yeterli. Benim motorda arkadan herhangi bir ses gelmiyor.
3-Ufuk beyin dediği akü marş olayını birkaç sefer bende yaşadım.Motorun tam sıkıştırmasınamı denk geliyor,yoksa aküdenmi anlamadım?
4-Genel olarak sessiz oluşu gerçekten güzel. Grenajlardan herhangi bir ses gelmiyor.
5-Selesi biraz daha yumuşak olsa mükemmel olurdu.
6-Lastikler Metzeler gerçekten güzel lastikler.
7-Yakıt olarak 2 seferdir 3 lt civarı oluyor. Fakat arazi ve yavaş sürüşler yaptım.
8-Ağır cross olmamak şartıyla arazide çok zevkli sürüşler yapılıyor.
9-Frenlerde çok hoşuma gidiyor. Bilhassa ön fren gerçekten çok etkili.
10-Titreşim rahatsız edici düzeyde değil.
https://www.youtube.com/channel/UCsQMNz8EBD5jqoRCOlr-72Q
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)