Başlık konusu biraz dağılıyor. Fakat konu önemli olduğu için cevap vereyim;
80-100 km/h stabil giden bir motosiklet ile güvenli şekilde uzun yol yapılır. (Otoban dışında). Yazılanların tam tersine 120 km/h ve üzeri hızlar güvenli değildir.
Gelelim xpulse200 e. Bu konuda cevabı Xpulse kullanıcıları versin. Biz de öğrenelim.
Çoğunlukla arazide kullanacaklara tavsiyem üzerinde gelenler arazi için yetersiz.
Xpulse 200 kullanıcıları söyleyin bakalım kaç km hızlar bu motorun hakkı.
Mesela 90 km/h ile giden bir aracı sollamak kolay mı? 90'dan 110'a kolay tırmanıyor mu? Yoksa tırmalıyor mu?
Debriyaj ayarı konusunda;
Alıntıdır.
tabiki yol yapılır ama rampada çekmez sollama yaparken arkadan araba sıkıştırdığı için tırların arkasından gitmeyi tercih edersin, daha önce Suzuki’m vardı sağlıklı sürüş hızı ve kapasitesi 90-100km/h çok uzun yola tura çıktım mesele hız yapmak değil rahat araç sollamak bana göre, bunu yapamayınca yolculuk daha uzun sürüyor.
Boşver ben 41 yaşına geldim 98 yılından beri ehliyetli sürerim 93 yılından beride motorun üstüne binmiş biriyim.
Ben bu forumda bunu anlatamadım benim yaşıt akranlarım hep diyor niye yazıyorsun o Foruma çoğu üç aylık beş aylık bir iki senelik motorcu kendini yolların kralı motor konusunda üstat zannediyor..
Hayatım boyu 20-25 motorum olduysa en fazla 3-4 tane küçük hacmim oldu.. küçük hacimlede büyük hacimlede yol yapmış biriyim virago 250 ile İstanbul İzmir yapmışım 90 lı yıllrda yolların çoğu tek şeritken.
bir kardeşim rica etmişti acemi idi gv250 almıştı
o motorla pek yol değil ama Bursa'dan İstanbul'a gelmiştim..
Gençler bazıları iki küç.motor değiştirince küçük dağları biz yaptık her konuda bilgiliyiz kafasında oluyorlar pek lafda anlamıyorlar ki bu tip insanlar pek uzun yolda yapmıyor gazlamayı yol yapmak zannediyorlar .. uzun yol farklı bir şey yapmadıkları için bilmiyorlar.. 600-700 km ve üstü..
Uzun yolda ister 200cc ister 1000cc makinen olsun saat başı durucaksın bu otomobil değil vücüdunda dolaşım sistemin çalışsın kan devimini olsun diye iniceksin biraz hareket ediceksin öyle saatlerce yol gidilmez.. sen durdunmu emin ol aynı yolu giden arkandaki 250cc lik adam sana yetişicek..
zaten naked grenajsız motorun varsa kralı olsun mt10 nun olsun mt09 un olsun en fazla ilk başlarda gaz açarsın ilerleyen zamanda dayak yemişe dönersin o rüzgar adamı döver heleki yüksek süratlerde adamı çok hırpalar manyak eder..
600-700 km yolu öyle gidemessin...
Bir noktada hırpalanmak itemiyorsan ki bütün yol öyle çekilmez sağlığınada yazık seve seve güvenli hız kolidoruna iniceksin ...
güzel güzel rahat rahat gidebiliceğin hıza iniyorsun ama o indiğin hızlara çok rahat 250cc lik adamda gidiyor ...
İşte bunları uzun yol yapmamış adam bilmez.. konuşur durur.. sorsan kaç tane uzun yol yaptın 600-700km üstü söyleyemez ama yorumu çoktur..
İstanbul'dan grup gezisiyle atinaya gittik arkadaşımla İtalya'da motor kiraladık bize orda Beverly 500 verdiler onla yarım İtalya turu artık..
Ama sorsan biz bir şey bilmeyiz..
O yüzden boş ver anlatamassın hepsi çok usta arkadaşların..
Konu dağılmadan bir örnek vereyim küçük hacimli otomobillerim de oldu zamanında mesela 1300cc Punto Evo, 1300cc Getz, 1500cc Civic gibi.. İstanbul-Ankara yaparken bu araçların punto hariç hepsi sanki sırtımda taşıyormuş gibi hissederdim. Sollamada yetersiz, esneklik yetersiz, yol tutuş yetersiz vs..vs. Daha sonra Chrysler Grand Voyager 3,8 v6 aldım sanki içinde misafir gibiyim yani o beni götürüyor. Şimdi de Maximam var V6 2.0 onunla da 10 saat yol gideyim hiç yormaz hızı hissetirmez 200 ile giderken çıt yoktur araçta korkutmaz güven verir vs..
Şimdi aynı konular motosikletler için de geçerli. Cidden belli bir seviyenin üstünde gücünüz, torkunuz ve yol tutuşunuz olmadığı zaman kendinizi uzun yolda güvende hissedemiyorsunuz. 200-250cc bir motor ile 3 şeritli bir otoyolda çok akıcı ve güvenli bir şekilde ilerlemek çok mümkün olmuyor. Motoruna göre de değişir ama her şey güç demek değil. "R25 deler" tayfası gelmeden önce süspansiyon ve fren diyeyim de sussunlar
Büyük cc motor = yüksek güç + yüksek tork + daha iyi yol tutuş + daha iyi frenler + daha düşük devirde seyahat = Uzun yolda huzur.
Hero XPulse 200 kullanıcıları 8-9 saatlik bir uzun yol sürüşü yapıp deneyimlerini burada paylaşırsa mesele açıklığa kavuşur. Motorun seyir hızı şehirlerarası yollar için yeterli mi? Keyifli seyir hızlarınız nedir? Sele rahatsız ediyor mu? Sollama, kamyon vs. durumları nedir? Bu motorla otobana girmeye gerek yok.( Forum ahalisi birbirine girmeden yapın şu işi )
Merhabalar. Bugun bayiye beyaz renk sipariş verdim. Kısmetse önümüzdeki hafta teslim edilecek. Kullanıcı deneyimlerimi sizlerle paylaşacağım inşallah.
Bir süredir çanta araştırıyordum, yeşil xpulse renk ve tarzına uygun birşey bulamamıştım, decathlondan iki tane Solognac marka
Medium boy haki yeşil çanta satın aldım, (tanesi 80 TL) sele arkasındaki demir tutacaklara tam uydu, eksoza değmiyor. Yine FORCLAZ Trekking çantası (40 / 60 litre ayarlı) HAKİ - 500 EXTEND FORCLAZ modelide şahane bir tur çantası oldu. Çanta arayışı olanlar bakabilir.
Benim motorda sağa çekme vardı.Megersem arka mil hızalanması yanlışmış🤔
[IMG][/IMG]
Büyük çanta trekking çantası, su geçirmez, bağlantıyı küçük spanzet ile yapıyorum. Ahtapot file çıktığı zaman ilgisiz yerlere fırlayıp tehlike yaratabiliyor bu daha güvenli ve çok sağlam oluyor. Çanta 40 litre, yan fermuarı açınca 60 litreye ulaşan akerdeon yapısı var. Kayışların altından geçebileceği eklentileri var. Çanta dolu olup, düzgün bağlanınca daha estetik oluyor, sırtıda yaslayabiliyorsunuz, fotoğraf için acele ile bu şekilde oldu.
Hayırlı olsun. Çok güzel olmuş. Aynı renk motosikletten ve çantadan bende de var. Daha işlevsel (Crf dekine benzer) arka çanta demiri, yan çanta demiri yapılsa (Crf Akyazı, Dureis ve Gp Kompozit üçünden de örnekler çıksa) ve biz de beğendiğimizi satınalsak çok güzel olur.
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)