motorstorm adlı üyeden alıntı
Merhaba değerli forum üyeleri. Trafik kültürümüzün oturmamış olması, bundan kaynaklı başıma gelen olumsuz olaylar nedeniyle bir süredir motosikletten uzak duruyordum. Ancak işe gidip gelirken güzergahımda bulunan motosiklet bayilerinin vitrinlerine bakarken birdenbire kendimi hero xpulse 200 ü satın alırken buldum. Hindistan'da ekonomik şartlar nedeniyle motosikletlerin otomobilin misyonunu üstlenmiş olması, ağır doğa koşullarında çok yoğun kullanılmaları , bir şekilde buna mukavemet gösterebilmeleri nedeniyle genel görüşün aksine ben hint markalarına sıcak bakıyordum zaten.
Genelde scramble ve cafe racer türü, özelde ise ducati scrambler ve royal enfield himalayan çok beğendiğim modellerdi. Yüksek sürate çıkmasından öte benim önceliğim beğenilerime (göz zevkime) hitap etmesi ve nispeten sağlam olmasıydı. Hero xpulse 200 e enduro havası verilmiş ise de tasarımında az önce belirttiğim modellerdeki tadı kendimce nihayetinde yakaladım. Geçmişte bir kaç mobilet, uzun süre jawa 350, kısa sürelerle düşük cc honda, son olarak bajaj avenger kullanmışlığım var. Hero xpulse henüz yeni, sokağa çıkma yasakları ve iş yoğunluğundan 150 km kadar ancak kullanabildim. 200 cc olmasında rağmen tepkileri, hızlanması, vites geçişleri hoşuma gitti. Yüksek hız beklentim olmadığından bana fazlasıyla yetecektir. (Zaten 160 hp 400 tork otomobil ile de 90 km / saat üzerinde hız yapmıyorum) Daha önce kullandığım bajaj da hissedilir titreşim vardı, bunda sürüşü etkiler mahiyette titreşim hissetmedim. Zevkli bir sürüşü var. Kendi subjektif beğenilerim dışında hero xpulse için herkes için genel geçer bir durum var; bu fiyata böyle bir motosiklet olduğunu sanmıyorum. Metzeler lastikler, abs, yol bilgisayarı, blutooth, navigasyon, kickstart, sele altında usb soket, led far gibi özellikler barındırması yanında şu sıralar 25.500 TL gibi fiyatlara satılıyor olması bir şans. Diğer yandan beş sene veya 50000 km garantiden söz ediliyor. Türkiye'de bu mekanizma işliyorsa şahane. Bir çok kişinin değindiği gibi, selesi daha rahat olabilirdi, ama çözülemeyecek iş değil, yine aynalar garip bir görüntü veriyor ama zorlayınca alışıyorsunuz. Hint markaları biraz land rover defender, lada niva kafasında, klasik alet edevat ile mekanik müdahaleye açık olmaları beğendiğim özelliklerinden. Kısacası ben her anlamda tam aradığım gibi motosikleti buldum. Hepinizin gönlüne göre olsun, kazasız ve problemsiz sürüşler dilerim.