Selamlar,
1 hafta önce 2 motorumdan birini sattım ve 2017 crf rally aldım. Almadan önce çok gitgel yaşadım ve faydası olması açısından burada da paylaşmak istedim.
Sattığım motor Kawa X 300 dü, çok memnundum ama 2 sene geçmişti ve sıkılmıştım :-)...Bütçem max 45k olmak kaydıyla tek ya da çift silindir 650 cc altı her enduro modele baktım, zaten piyasadaki bu tarz motorlar belli;
Vstrom 650, Transalp, Versys 650, Bmw F650, Klr 650, Xt 600-660, Kle 500, nx falcon...Hepside binilecek motorlar, hatta v strom 650 hala aklımda olan bir makine. Tabi bu modellerin 2010 ve öncesi 45 k ya denk gelebilecek. Doğal olarak yüklü km ye sahipler. Ayrıca hiç biride 5 lt nin altında yakmıyorlar...Bu aşamada arayışımı direk az km, daha yeni yıl, düşük yakıt olarak değiştirdim...Kawa yı alırken Gs310, Vstrom 250 vs zaten bakmış ve bana uymadıklarına kanaat getirmiştim dolayısıyla geriye doğrudan tek alternatif kaldı, Crf 250L-250 rally...bu aşamada tesadüf eseri xpulse 200 ü gördüm, zamanında bir iki çinli motorla kötü tecrübem olduğu için (motorların kalitesinden çok 2. elinin kabus olmasından dolayı) aslında önce ilgimi çekmedi ama sonrasında "2.eline 45 vereceğime 24 e sıfırına bineyim" düşüncesi beni videosunu seyretmeye sevk etti ve belkide hepsini seyrettim ama çoğu promosyon kokuyor...(Daha sonrasında en inandırıcı videonun motovizyonunki olduğuna kanaat getireceğim). Malum sitede 2.eline baktım evet numune olarak 1 adet var, hiç yok denmesin diye konmuş gibi..
..Özelliklerine bakınca benim için ideal ama sorun hint malı olması..Eskiden gittiğim bir usta aynı zamanda Hero servisiydi, onu arayıp sordum, çok methetti..Bu arada ilanlardan crf lere bakmaya devam ediyorum, 2 sine gidip gördüm, ilk kez kullandım ve niye efsane olmuş onu anladım...Çok yeterli bir motor her anlamda dualsport olarak, ama çizik vuruk tabi baktıklarımız, 10 binli km ler, bu hoş gelmiyor, helede bu km leri dağda bayırda da yaptıklarını düşününce insanın alası gelmiyor..Yakın bir ilçede xpulse i deneme imkanım olduğunu öğrendim, aklımızda kalmasın babında rotayı o yöne çevirdik; Bayide motoru daha uzaktan görünce vaay dedim, yalan yok..Herkesin dediği gibi motor çok heybetli 200 cc için (kros tipi), tasarımı albenili, malzeme kalitesi mondialden vs çok daha iyi, bazı yerlerde japon değilim diyor ama bu fiyata çok çok iyi...En sevmediğim şeyler sinyallerin sert plastik oluşu, gidonda denge topuzu yerine konulan kauçuk takoz, birde yan kapaklardaki oyuncak vari çapaklar oldu. Ön farın etrafındaki krom kısmı plastik diye beklerken metal ( ya da zamak ) çıktı, gayet hoş...Sonrasında teste geçtik,
kullandığım motor baya hor davranılmış km abs filan iptal edilmiş durumdaydı, sonuçta test motoru...
boyum 180 oturunca ayaklarım rahatça bastı. Ergonomisi gayet iyi, crf ile benzer ama sanki gidon biraz daha geniş. Ayrıca crf rally nin ki bariz yüksek..Motor bildik enjeksiyonlu şeklinde çalışıyor, sesi güzel hatta crf ninkinden gür..Başından itibaren cidden çok keyif aldım, yüzümde hep tebessüm oldu, almaya daha ilk km de karar vermiştim bile..Aletin torkunu çok başarılı dağıtmışlar..Yani cidden bu vites küçültme hissini nadiren yaşıyorsunuz, oysa crf 6500 devire kadar kedi gibi, sanki 125 lik, iki motor arasındaki temel güç farkı bu..biri her devire yaymış (hangi devirde max tork ve bg veriyor şuan hatırlamıyorum) öteki ise 6500 e kadar ekonomi sonrasında allah ne verdiyse..Ama bence xpulse un yaklaşımı daha eğlenceli. Gazı açtıkça devirden bağımsız hızlanıyor.. Max hızı deneyim vs derken baya gitmişim, deneyemedim zaten ama rahat 100 diyor..Dönüşte motor tıksırmaya başladı, sonrasında durdu. benzine baktım, bitmiş. Telefon ettim geleceklerini söylediler, beklerken evinin bahçesindeki bir abi bende benzin var deyip 1/4 lt getirdi...Koyduk ama nafile, çalışmadı...Bende önyargıyla "tamam işte benzinden değil, bozuldu alet" diye düşündüm...Servisin ustası geldi benzini koydu, tek marş çalıştı...Abiyle helalleşip bayiye döndük ve ben kaporayı verdim...Beyaz rengi ertesi güne almaya gideceğim..:-)...Evde eşim, kızım vs güzel bir duygu sömürüsü uygulaması yaptılar bana, öyleki " cidden yaw, ne yapıyorum ben" moduna geri döndüm...Akabinde olmadı o iş ve Rally aldım...Mutluyum, memnunum ama yaklaşık 2 katı parayı 2017 modele vermiş oldum...
Bu işlerde satabilmek olgusu her anlamda önemli, yani mesela 2. motorum 2020 pcx, yarın ilana koysam para eksilmeden cebimde...Servisi heryerde, yedek parçası bakkalda bile satılıyor..Ha xpulse hero değil honda olsa şak diye alırdım, tabi fiyat bu olmazdı...
Uzun uzun yazdım kusura bakmayın...