Merhaba arkadaşlar, bugün itibari ile motoruma kros lastiği taktım, orijinal lastiklerini hem bitirmiştim hemde çamurda ve karda yetersiz kalıyordu. Motoru off-road kullananlar için tavsiye ederim. Bugün denedim ve çocuklar gibi şen oldum
İyi seyirler.
Herkese Selamlar.
Foruma çok önceleri üye olmuştum o zaman motor almak nasip olmamıştı şimdi iki motorum var biri X-Pulse 4V Pro diğeri CL250. X-Pulse 450 kilometreyi geçti iki üç gündür ilk çalıştırmada deviri yükseltiyor ve gaz verdikten sonra devir 4000 altına inmiyor yada çok yavaş iniyor. Bunu sıcak veya soğuk fark etmiyor neredeyse her çalıştırmada yapıyor. Bir süre sonra düzeliyor ama biraz bekleyip çalıştırınca yine yapıyor. Lütfen otomatik jikle falan demeyin 1 aydır çalışmayan jikle şimdi çalışmaya başlamış olamaz. Zaten jikle olsa 4000 - 5000 devire de çıkarmaz zaten motoru. Şikayetvar da aynı sorunu yaşayan ve sorunu çözülenler var ama bilgi vermemişler. Bu sorunu yaşayıp çözen var mı?
Merhaba, rodaj bakımına 50 km kalmış zaten, birkaç kere daha bindikten sonra yetkili servise götürün, sorunu da belirtin, muhtemelen çözerler diye düşünüyorum. Mekanik bir sorun da olmayabilir bu arada, bazen yazılımı güncelleyerek bazen de reset atarak böyle anlamsız sorunları giderebiliyorlar.
Selamlar, bu sorun özellikle kış aylarında tüm kullanıcıların ortak derdi, kimisi sizin gibi yapar, kimisi biraz daha alt devirde kalır. Henüz çözüme ulaşamadı, yüksek deviri kesmek için 1. vitese alıp debriyajı salın, devir düştüğü zaman bir daha yükselmiyor.
Motor ısınana kadar yüksek rölanti ve zengin çalışmaya devam ediyor ısındıktan sonra düzeliyorsa bu motorun normali diyebiliriz.
HERO XPULSE200 2V modeli motorumun subap ayarlarını yaptım.
Merak eden ve düşünen arkadaşlara fikir verebilir.
https://www.youtube.com/channel/UCsQMNz8EBD5jqoRCOlr-72Q
arkadaşa aldık boşa atana kadar akla karayı seçiyoruz, motosiklet yeni normal midir
Elinize sağlık, bende 4V için yapmayı düşünüyorum 12000 bakımında kontrol edeceğim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:17 ----------
Çoğu motorda boşa alabilmek için yarım debriyaj yapmanız gerekiyor, buna rağmen alamıyorsanız debriyaj ayırmıyordur, teli germeniz lazım.
Herkese merhaba, ekim ayında 2024 model xpulse aldım şu an 450 kilometrede son 10 gündür soğukken ilk çalıştırmada yaklaşık 15-20 saniye sonra devir çok düşüyor ve motor stop ediyor bende çok az gaz vererek stop etmesini engelliyorum, motor sıcakken sorun yok normal rölanti devriyle çalışıyor bunu sadece soğukken yapıyor. Bunu daha önce yapmıyordu. Rodaj bakımına az kaldı servise gittiğimde durumu belirteceğim ancak daha önce böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu?
Bende benzer bir şey yaşadım. Soğuk havada motor, rölantide bir kaç kere stop etti. Bazen motoru kısa süreli stop edip çalıştırırken ekran vs sönüyor, ama çalışıyor. Günlük sürmüyorum. O yüzden aküden şüpheleniyorum. Tahminimce bu motor düşük devirlerde iyi akım üretemiyor. Sadece kısa süreli sakin sürüşler yapınca da aküyü tazeleyemiyor.
Bende 4-5 günde bir yaklaşık 30-40 km kullanıyorum rodajda olduğu için yüksek devirli kullanmıyorum belki de bunun etkisi var emin değilim. En iyisi rodaj sonrası duruma bakmak gibi.
bende yaklaşık 4bin km civarındayken böyle yapmıştı ve abs ışığı da yanıyordu ilerlediğimde( 5 km/h yi geçmeyince zaten yanıyor ve geçsem de yanıyordu) aküyü kontrol ettiler ve garantiden değiştirdiler. üzerinde gelen akülerde problem olabiliyormuş. eğer abs ışığı da yanıyorsa 5 km/h'in üzerine çıktığınızda hiç servis zamanını beklemeyin abs çalışmadan çok riskli olur
Üzerinde gelen akü dandik, garantiden değişse de taktıkları akü yine dandik. Marş basarken ekranın sönmesinin ve marş kesiyor gibi olmasının sebebi bu. Rölantide stop etme sorunu da subap ayarlarından oluyor genelde, o da 6bin bakımında zaten yeniden ayarlanıyor.
Bunlar bu motorda kronik şeyler
ABS'de sorun yok ama bu soğukken rölantide stop etme olayı yeni başladı. Motor daha 500 km olmadı. Ekranda gidip gelme durumu yok ama marş basarken kesiyor gibi olma durumu bazen oluyor bazen de çalıştırırken gaz vermek gerekiyor.
ABS de yaşanan sorun marş basarken akünün voltajı yetmediği için elektrik kesiyor ve zaman zaman abs nin düzgün çalışmamasına sebep oluyor. Kontak kapatıp tekrar marş basınca düzeliyor zaten. Bu sorunları düzgün bir akü ile çözebilirsiniz. Belki diğer arkadaşların dediği gibi yakıt pompasına yeterli güç sağlanamıyordur, o yüzden stop ediyor olabilir
Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)