Hero X Pulse 200 Kullanıcıları /Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
31 Ekim 2023, 09:28
#1081
Selamlar. Benim 2V modelinin rölantisi bir garip, sanki fazla vuruntulu çalışıyor. Bu ses normal mi değil mi bilemedim, bakımdan çıkalı 500km oldu makina yaklaşık 13 bin kilometrede. Acaba sübap ayarı mı bozuldu? Seyir halinde debriyajı çekince de devir fazla düşüyor ufak tefek teklemeye başlıyor.
https://youtube.com/shorts/bjk9BZVNY...3GHU46xuvqW7Tc
Reklamlar
-
03 Kasım 2023, 12:27
#1082
Khaira adlı üyeden alıntı
Selamlar. Benim 2V modelinin rölantisi bir garip, sanki fazla vuruntulu çalışıyor. Bu ses normal mi değil mi bilemedim, bakımdan çıkalı 500km oldu makina yaklaşık 13 bin kilometrede. Acaba sübap ayarı mı bozuldu? Seyir halinde debriyajı çekince de devir fazla düşüyor ufak tefek teklemeye başlıyor.
https://youtube.com/shorts/bjk9BZVNY...3GHU46xuvqW7Tc
Motoru orta ayaktan indirip iki teker yere basarken bir daha dene. Orta ayakta ses daha fazla çıkıyor.
Ben çok bir problem göremedim.
Bu motorların egzantrik zincir gergisinde problem çıkabiliyor. Sanırım yayı sıkışıyor.
Genelde soğukken sabahları ortaya çıkar.
Motoru çalıştır 1 dk ısıt. İlk çalıştırdığında genelde zincir sesi duyulur.
Sonra kapat motoru. 1 dk bekle.
Çalıştır tekrar. Boşta biraz yüksek gaz ver. Yay bırakacak ve o zincir sesini duymayacaksın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:57 ----------
Hero-Önder Motor 1-15 Kasım tarihleri arasında ücretsiz servis organize etmiş.
Kısa mesaj olarak bilgilendirme geldi.
-
08 Kasım 2023, 03:54
#1083
Merhaba arkadaşlar. Ankara'da rodaj bakımına gideceğim. Servis önerisi olan var mı?
-
10 Kasım 2023, 15:59
#1084
Şu motorda düşük hızlarda motorda silkeleme /kerkinme /devir dalgalanması yaşayan var mı? Sürekli yaşıyorum bunu
-
11 Kasım 2023, 03:50
#1085
Kronik problem diye biliyorum
-
11 Kasım 2023, 13:17
#1086
napolyon17 adlı üyeden alıntı
Şu motorda düşük hızlarda motorda silkeleme /kerkinme /devir dalgalanması yaşayan var mı? Sürekli yaşıyorum bunu
Ben yaklaşık 3000 km'dir kullanıyorum ve bu sorunu hiç yaşamadım. Servise göstermenizi öneriyorum, belki küçük ayar yapılması gerekiyordur.
-
13 Kasım 2023, 14:54
#1087
1 hafta 10 gündür ilk çalışmada egzozdan duman atıyordu motor, ısınınca problem olmuyordu. Soğuktandır diyip geçmiştim. Birkaç gündür 7/24 yağ yaka yaka dolaşıyoruz. Boşluğuma geldi yoğunluktan kontrol etmeyi unutmuşuz, bi baktım ki yağ seviyesi minimum düzeyde. Yağ ekleyip direkt servisin yolunu tuttuk bıraktık motoru. 13 bin kilometrede yağ yakma problemimiz başladı, yanında da sübaplardan ses geliyordu. Motoru açıp haber verecekler. Dominar’dan sonra acaba buradan nasıl bir ters köşe yiyeceğiz acaba
Rengi de kokusu da yağ gibi değildi emin olamadık, başta su kaçmıştır yağmurdan diyip geçtim. Hayırlısı…
-
13 Kasım 2023, 15:44
#1088
Khaira adlı üyeden alıntı
1 hafta 10 gündür ilk çalışmada egzozdan duman atıyordu motor, ısınınca problem olmuyordu. Soğuktandır diyip geçmiştim. Birkaç gündür 7/24 yağ yaka yaka dolaşıyoruz. Boşluğuma geldi yoğunluktan kontrol etmeyi unutmuşuz, bi baktım ki yağ seviyesi minimum düzeyde. Yağ ekleyip direkt servisin yolunu tuttuk bıraktık motoru. 13 bin kilometrede yağ yakma problemimiz başladı, yanında da sübaplardan ses geliyordu. Motoru açıp haber verecekler. Dominar’dan sonra acaba buradan nasıl bir ters köşe yiyeceğiz acaba
Rengi de kokusu da yağ gibi değildi emin olamadık, başta su kaçmıştır yağmurdan diyip geçtim. Hayırlısı…
Çok geçmiş olsun hocam. İnşallah garantiden hızlıca hallederler. Ama bir motorun yağ yakmaya başlaması için 13bin km daha çok erken
Benimde motor daha 2bin kmde. Çok kibar ve efendi kullanmama rağmen benimki de ufaktan su koyvermeye başladı.
Rodaj bakımı sonrası yaklaşık 800km civarındayken bir gün baktım ki karter korumanın içinde yağ var. Meğer vites müşrünün oradan yağ sızdırmaya başlamış.
Garantisi var kendim ellemeyeyim diyerek motoru yetkili servise bıraktım. Ertesi gün aradılar gelip motorunuzu alabilirsiniz dediler, vites müşrüne sıvı conta sürüp yeniden takmışlar. Bir süre sorunsuz kullandım. Geçenlerde baktım aynı yerden yine sızdırmaya başlamış.
3 bin bakımına az kaldı, bakıma gidince yine göstereceğim, inşallah bu sefer bir çözüm üretirler.
-
16 Kasım 2023, 18:31
#1089
Bu arada motoru almayı düşünenler için uzun uzun görüşlerimi paylaşacağım, belki ileride burayı okuyan bir kişiye faydası olur:
Önce eksilerinden başlıyorum:
- Bu motor bence uzun yol motoru değil. 90km/h hızdan sonra titreşim baya artıyor. Düz yolda son hız 120 civarı. Yokuş aşağı daha da yapar ama motor devri kesiciye giriyor ve aşırı zorlanıyor, hiç tavsiye etmem. Ha şartları zorlayan 50cc ile dünya turu bile yapar, benim kastettiğim uzun yolda motorun bana keyif vermemesi. Son hızının düşüklüğü, yüksek hızda artan titreşim ve rüzgardan bol etkilenmesi ile bence uzun yol sürüşü keyifsiz.
- Öndeki cam süs niyetine rüzgarı hiç kesmiyor, uzun yol düşünen daha uzun bir cam almalı.
- Motorda kronik yağ sızdırma sorunları var. Kimisinin üst kapak contasından sızdırıyor, kiminin üst kapaktaki (bence tamamen tasarım hatası olan) 2 adet pim deliğinden, kimisinin de (bende olduğu gibi) motorun alt kısmında bulunan vites müşründen. Hiç yağ sızdırma sorunu yaşamayanlar da var ama hatırı sayılır miktarda kişide yağ sızdırma sorunu okudum ve gördüm, buda bunu kronik bir sorun yapar. Servis bu yağ sızıntılarında yardımcı oluyor o konuya artılarda değineceğim.
- Garantisi 5 yıl deniyor ama aslında 2+3 yıl. Oda şöyle oluyor her 3 ayda bir yetkili bir servise uğrayıp kontrol kaydı girerseniz garantiniz 5 yıl aksi takdirde 2 yıl deniyor. Bu kontrol ve kayıt girişi ücretsiz ama bence 3 aylık süre kontrol aralığı için fazla kısa bir süre, bana mantıksız geldi.
- Motorun vites aralıkları bence biraz fazla kısa. Özellikle yavaş akan trafikte sürekli bir alt bir üst vites geçişi istiyor. Düşük cc motorların kaderidir bu kabul ama bence özellikle 2. ve 3. vites aralığı biraz daha uzun olsa şeker gibi olurdu. Üstelik motor 5 vites, 6 vites olsa bu kısa devir aralığına hak verirdim. Ayrıca motor uzun yol için mutlaka 6. vitesi istiyor, keşke 6 vites olsaymış.
- Motorun yüksek yapısı ve sanırım amortisör yumuşaklığından kaynaklı arkaya topcase takınca düz yolda giderken gidonu bırakınca gidonda çırpma(tank slapper) yapıyor. Birçok kez çantalı ve çantasız denedim, çantayı çıkarınca sorun hep düzeldi. Ellerinizi bırakmazsanız sürüşü bozacak seviyede bir sorun yok ama yinede çanta takacak arkadaşların bilgisi olsun.
Aklıma gelen tüm eksileri söylemeye çalıştım, şimdilik hepsi bu kadar.
Şimdide gelelim artılarına:
- Motor az yakıyor dostlar. Sakin tempoda düz yolda fıtı fıtı sürerseniz 100kmde 2,5 lt ortalamayı görmeniz çok olası, ben rodajda gördüm. Ama normal hafif gazlamalı, hafif arazi sürüşlü, şehir içi-dışı karışık sürüşte benim şuanki ortalamam 3,2 lt. Biraz fazla zorlarsanız 3,6 lt de görürsünüz. Ama kabaca ortalama 3lt civarı yakıyor demek yanlış olmaz. Depo hem metal hemde 13lt, zırt pırt benzinliğe girmeye gerek kalmıyor buda güzel bir avantajı.
- Motorun amortisörleri çok iyi. Şehir içi tümsekler ve çukurlar artık problem olmaktan çıkıyor.
- Motorun üzerinde gelen metzeller lastikler de çok iyi. Hem hafif arazide hem asfaltta beni hiç üzmedi, yol tutuşu insana güven veriyor.
- Motorun vites geçişleri başarılı, şıkır şıkır, en ufak kararsızlık, geçmeme veya vitesten atma sorunu yaşamadım.
- Motorun göstergesi dijital ve gayet okunaklı. Yeterli tüm bilgiler var: vites göstergesi, sürüş süresi, ortalama hız vb bilgiler mevcut. Tek eksiği ortalama yakıt tüketimini göstermemesi diyebilirim.
- Motorun aksesuar çeşidi bol ve ucuz. Örneğin üzerinde gelen koruma demirini beğenmeyenler için çok daha sağlam ve uygun fiyatlı koruma demiri üreten yerli üreticiler mevcut. Motoru komple (ön/arka) yükseltme kiti olsun, gidon yükseltme olsun, arka ve yan çanta demirleri, yan ayak yükseltme vb birçok aksesuarı yerli olarak üretip satıyorlar, az araştırırsanız motor için bulamayacağınız aksesuar neredeyse yok.
- Motorun asıl parladığı, açılın bu benim alanım dediği yer arazi, toprak, dağ ve yayla yolları. Kendi şehrimde meğer gitmediğim ne kadar yayla, tepe varmış, bu motoru aldıktan sonra anladım. Eskiden grupla gezerken "bu yol bozuk buradan girmeyelim" diyen arkadaşlar olurdu ve o yollardan gitmezdik. Şimdi o yolları Xpulse ile çerez niyetine gidiyorum Ayrıca üzerinde gelen aluminyum karter koruma sayesinde de arazide kafa rahat.
- Motorun ağırlığı ve dengesi çok iyi. Aslında gerçek endurolarla kıyaslarsak ağır tarafta kalıyor ama benim gibi +200kg üzeri motordan geçen kişilere tüy gibi hafif geliyor.
- Motorun yağ kaçaklarından söz etmiştim eksilerde, servise bu sorunla gidince servis "kullanıcı hatası" deyip işin içinden sıyrılmıyor ve sorunu çözmeye gayret gösteriyor. Yani servisler motorun arkasında duruyor. Elbet bir sorun çıkmasa da servise sadece periyodik bakım için gitsek keşke ama yine de servislerin motorun arkasında durması sevindirici.
- Motorun farları led ve aydınlatması çok iyi.
Son söz olarak ben ihtiyaçlarımı ve amacımı belirleyerek bu motoru seçtim ve iyiki almışım diyorum, aşırı memnunum.
Bu motor kimler tercih etmeli: "Tek kişi bineceğim, dağ bayır yayla yayla gezeceğim, uzun yolda da en fazla 80 - 90 la giderim üzeri hızlarla işim olmaz, bozuk yolda amortisörleri iyi olsun, yakıtı çok olmasın, motorun kendisi de uygun fiyatlı da olsun diyen herkese öneririm.
Bu fiyata bunun ayarında ve özelliklerinde bir motor şuanda bence yok.
Bu motoru kimlere uymaz: "Ben sürekli artçılı kullanıyorum, uzun yol çok yaparım, otobanda en az 120-130 yapmalı, zaten toz toprak ve araziyle işim olmaz diyen kişilere bu motoru pek tavsiye etmem.
Benim görüşlerim şimdilik bu yönde, hepimize kazasız belasiz keyifli sürüşler dilerim.
Sizleri benim sıpanın birkaç fotosu ile baş başa bırakıyorum:
https://hizliresim.com/kh9cgm4
https://hizliresim.com/7e38749
https://hizliresim.com/t66hvac
https://hizliresim.com/k0f2iy6
-
17 Kasım 2023, 19:24
#1090
Khaira adlı üyeden alıntı
1 hafta 10 gündür ilk çalışmada egzozdan duman atıyordu motor, ısınınca problem olmuyordu. Soğuktandır diyip geçmiştim. Birkaç gündür 7/24 yağ yaka yaka dolaşıyoruz. Boşluğuma geldi yoğunluktan kontrol etmeyi unutmuşuz, bi baktım ki yağ seviyesi minimum düzeyde. Yağ ekleyip direkt servisin yolunu tuttuk bıraktık motoru. 13 bin kilometrede yağ yakma problemimiz başladı, yanında da sübaplardan ses geliyordu. Motoru açıp haber verecekler. Dominar’dan sonra acaba buradan nasıl bir ters köşe yiyeceğiz acaba
Rengi de kokusu da yağ gibi değildi emin olamadık, başta su kaçmıştır yağmurdan diyip geçtim. Hayırlısı…
Geçmiş olsun, 13 bin kilometrede yağ yakması ilginç, subap lastikleri veya piston sekmanları kaynaklı olabilir, düşük bir maliyete düzeltilme ihtimali yüksek. Sonucu paylaşırsanız iyi olur, merak ettim.
-
17 Kasım 2023, 21:53
#1091
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun, 13 bin kilometrede yağ yakması ilginç, subap lastikleri veya piston sekmanları kaynaklı olabilir, düşük bir maliyete düzeltilme ihtimali yüksek. Sonucu paylaşırsanız iyi olur, merak ettim.
Ben artık benim başıma gelince şaşırmıyorum hocam
Servisten haber verdiler, üst kapağı sökmüşler egzoz sübabının yuvasında hasar varmış onarıma vermişler, geldiğinde takıp deneyeceklermiş. Garantiye gireceğini söylediler, haber bekliyorum ben de. Gelişme olursa bilgilendireceğim.
-
20 Kasım 2023, 20:32
#1092
Khaira adlı üyeden alıntı
Ben artık benim başıma gelince şaşırmıyorum hocam
Servisten haber verdiler, üst kapağı sökmüşler egzoz sübabının yuvasında hasar varmış onarıma vermişler, geldiğinde takıp deneyeceklermiş. Garantiye gireceğini söylediler, haber bekliyorum ben de. Gelişme olursa bilgilendireceğim.
Hasar sadece egzoz sübabında değilmiş, silindir yuvaları ve üst kapağı da hasar görmüş. Sebebini sordum, 2V’lerde kronik olduğunu söylediler. Parça siparişini geçmişler ama silindir kapağı stokta yokmuş, kapak için onarım yapacaklarmış. Haber bekliyoruz.
-
22 Kasım 2023, 23:37
#1093
Khaira adlı üyeden alıntı
Hasar sadece egzoz sübabında değilmiş, silindir yuvaları ve üst kapağı da hasar görmüş. Sebebini sordum, 2V’lerde kronik olduğunu söylediler. Parça siparişini geçmişler ama silindir kapağı stokta yokmuş, kapak için onarım yapacaklarmış. Haber bekliyoruz.
kapakta bir tasarım hatası olsa gerek kronik ise eğer, muhtemelen aluminyum kaynak ile subap yuvasını tamir edecekler. Geçmiş olsun en azından garanti dahilinde yapıyorlar sizi uğraştırmıyorlar.
-
25 Kasım 2023, 03:33
#1094
Khaira adlı üyeden alıntı
Hasar sadece egzoz sübabında değilmiş, silindir yuvaları ve üst kapağı da hasar görmüş. Sebebini sordum, 2V’lerde kronik olduğunu söylediler. Parça siparişini geçmişler ama silindir kapağı stokta yokmuş, kapak için onarım yapacaklarmış. Haber bekliyoruz.
Hintli motorlar sana yaramıyor. Tekrar geçmiş olsun.
-
25 Kasım 2023, 13:18
#1095
tommygun adlı üyeden alıntı
Hintli motorlar sana yaramıyor. Tekrar geçmiş olsun.
Kesinlikle yaramıyor Kaan hocam, ikisi de hala serviste Servisten çıkar çıkmaz ikisini de elimden çıkartıyorum ilk iş
-
25 Kasım 2023, 13:24
#1096
Khaira adlı üyeden alıntı
Kesinlikle yaramıyor Kaan hocam, ikisi de hala serviste
Servisten çıkar çıkmaz ikisini de elimden çıkartıyorum ilk iş
Allah korusun ama yeni alacağın motorda da büyük bir sıkıntın yaşarsan şansını bence farklı tip araçlarda denemelisin traktör olabilir, minibüs olabilir, kamyonet olabilir.
-
25 Kasım 2023, 13:43
#1097
tommygun adlı üyeden alıntı
Allah korusun ama yeni alacağın motorda da büyük bir sıkıntın yaşarsan şansını bence farklı tip araçlarda denemelisin
traktör olabilir, minibüs olabilir, kamyonet olabilir.
Traktör süper olur valla, son zamanlarda İstanbul’da trafiğe ayar olmaya başladım zaten milletin üstünden geçerim Aktif olarak araba da kullanıyorum, çok şükür o tarafta bir problem yok henüz :D
-
03 Aralık 2023, 16:46
#1098
-
09 Aralık 2023, 11:05
#1099
Herkese merhaba. Dün motorumu teslim aldım, silindir üst kapağı kırılmıştı. Keçeler contalar ve silindir üst kapağı değişti. Dün akşam herhangi bir problem olmadan sakince motoru kullandım. Bugün Avrasya Tüneli’nde 75’le sabit giderken tünelden çıktığım anda çok büyük bir gümbürtü koptu motordan ve direkt stop etti. Zincir koptu sandım ama zincirde bir problem yoktu. Motoru iterek yeni kapıya getirdim şimdi çekici bekliyorum. Muhtemelen krank kırıldı, motor elektrik kesiyor marş almıyor. Videosunu aşağıya bırakıyorum.
https://youtube.com/shorts/8fxCTs8I8...yAOux59yAGVXy3
-
09 Aralık 2023, 11:15
#1100
Khaira adlı üyeden alıntı
Herkese merhaba. Dün motorumu teslim aldım, silindir üst kapağı kırılmıştı. Keçeler contalar ve silindir üst kapağı değişti. Dün akşam herhangi bir problem olmadan sakince motoru kullandım. Bugün Avrasya Tüneli’nde 75’le sabit giderken tünelden çıktığım anda çok büyük bir gümbürtü koptu motordan ve direkt stop etti. Zincir koptu sandım ama zincirde bir problem yoktu. Motoru iterek yeni kapıya getirdim şimdi çekici bekliyorum. Muhtemelen krank kırıldı, motor elektrik kesiyor marş almıyor. Videosunu aşağıya bırakıyorum.
https://youtube.com/shorts/8fxCTs8I8...yAOux59yAGVXy3
Geçmiş olsun yahu nedir bu şanssızlığın?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)