hakan1969 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bir süredir belki denk gelip okumuşsunuzdur; eşimle birlikteyken orta sehpa sürtüyordu arada. Ve biraz motivasyonumu bozdu, hayal kırıklığı hissi yaşadım. İki üç gündür ufaktan "acaba değiştirsem, üstüne üç beş koyup eski bir japon, Alman alabilir miyim" araştırmasına girdim. Hatta bu araştırmaya "150 ye kadar hangi japon dışı alınabilir" i de ekledim. Şöyle sonuçlar çıktı ortaya;
2005 e kadar 100 bin TL civarı bişeyler var gibi görünüyor,
Bmw F650 gs, R80 gs, R1100 GS,
Kawasaki Kle500, Klr 650, Er5, ER6
Suzuki Freewind 650, Gs500
Honda Falcon NX 400, Transalp 650, CBF 500, Rebel 250, Xl180.
Yamaha Xt600, xt650...
Scooter seçenek dışıydı ve 250 cc üstü enduro, kros, naked, touring motorlara baktım. Yukarıda yazdığım modellerin hep çürük çarıkları denk geliyor. 2 motora takas teklif ettim, geri dönüş oldu ana biri 100 bin km üstü F650 diğeri idare eder ama Falcon 400...Bir Er6f e yazdım o olumsuz cevapladı, zaten o da 65 bin civarı km.
Bu modellerin bi tık iyilerine, orjinallerine bile direk 150 bin TL istiyorlar ..Oysa yine 20 yaşında, yine 50-60 bin km...
Orjinal motor olsa eksiğini tamamlarım, çok yaptım daha önce, bir şekilde yürütürüz ama yok. Çoğu zaten ya kazalı ya km oynanmış vs.
Üstelik bunlar eski teknoloji, 6 lt den aşağı yakmaz çoğu, bg ve tork değerleri cc lerine göre çok düşük kalıyor artık.
Çin ve Hint motorları içinde 500 cc çift silindir olup 150 binin altına (sıfır bayi) motor yok...Çinlide ikinci el bakmadım.
Şimdi gelelim asıl konuya...Hero cidden ucuz kalıyor. Orta sehpa sürtmesi dışında (kafa sallamayı halkedeceğiz 3000 de) hiç bir şikayetim yok. Abs var, Led var, 200 cc den 19.1 bg 17.5 tork alıyor, keihin enjeksiyon var, 4V ohc motor, yağ soğutma, dijital gösterge, lastikler metzeler sahara, üstelikte baya baya arazi motoru...Yetmedi 5 sene 50 bin garanti..vs vs...
Yani devam...🙂