Ufoz, benim hattım şehir içi sayılmaz, motor yavaş olduğu için çok basmam gerekiyor, arada yazmadığım bir ölçüm daha var o da buna yakındı. Ayrıca kilom 105 bu da etken doğal olarak. Ama 100-120 km gidip ölçmek yanlış, haklısın, tam dediğin gibi test etmeli. Bu sefer iki depo sonra ölçeyim bakalım.
Ama biraz sinir bozucu, insan n'olursa olsun 3 ü geçmesin istiyor. Hoş PCX te 2.9-3 yakıyordu bu rotada. Aynı şekilde tapagaz...
Şimdi kontrol ettim. Ağustosta 200t ile, 3800 kmlik Ege-Orta Anadolu turunda 2,75 lt / 100 km tüketmişim.
Hızım genelde 110 km/s civarıydı.
Ön arka dişli standart. Lastikler fabrikasyon Pirelli Angel City.
Ön cam yok.
Ben 60kg.
45lt arka çanta (yaklaşık 15-20kg)
soft yan çantalar (yaklaşık 15-20kg)
Artçı selesinde uyku tulumu, sandalye, çadır.
Yani şöyle bir bakınca ağırlık olarak yükle beraber yaklaşık sizin ağırlığa denk geliyorum.
Boyumun 1.80 olduğunu, yan çanta ve arka çanta nedeniyle rüzgar direncinide hesaba katarsak
2,75lt / 100km sarfiyatla sizinki arasında epey fark var.
Belki tek bir durum söz konusu olabilir.
200 ile 200t nin şanzıman dişli oranları, lastikleri ve yükseklikleri farklı.
Benim motor 2 valf, sizinki 4 valf.
Yinede %25 e yakın fark fazla.
Herhalukarda,
Aynı benzinci ve pompada en az 2 depo fulleyerek tekrar ölçüm yapın derim.
"Herhalukarda,
Aynı benzinci ve pompada en az 2 depo fulleyerek tekrar ölçüm yapın derim."
Doğrudur, zaten deponun deliğinin alt ağzıyla üst ağzı arasında bile 0.25 lt gibi fark var, pompacı tetiğe tık yaptırınca 0.20-25 gidiyor. Bunu engellemek için full depo ölçümü yapmalı.
Lastiklerden belki, hem çap hem desen farkı. Bakalım...👍
Orjinal dişliyle 6500-7000 devir aralığındaydı.
3 ay önce ön dişliyi büyütünce 1000 devire yakın düşme oldu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:10 ----------
Depoyu fullerken motoru şöyle bir öne arkaya sallamaktada fayda var.
Normal kullanımda fark etmesede, fullemede hem o boğumdan, hem depo yapısından yarım litreden fazla fark gelebiliyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:14 ----------
DÜZELTME : Bir önceki mesajda hatam var. Kusura bakmayınız.
Bir önceki mesajımda 110 km/s hızdaki devri yanlış yazmışım.
110 km/s hızda, 7.500 - 8.000 devir aralığında oluyor.
100 km/s hızda 7.500 devir çeviriyor.
8.500 devre geldiğinde ise lastik basıncına göre 118-122 km/s hıza tekabül ediyor ve kesiciye giriyor.
Xpulseda devir göstergesi çubuk şeklinde ve her bir çubuk 500 devir.
O yüzden tam bir değer vermek şansı yok.
+- hatası bile 500 devir aşağı veya 500 devir yukarı tekabül edebiliyor.
Hero zam yapmış, yeni farkettim. Zammı bile mütevazi aletin...🙂... 2000 TL artarak 78.786 TL olmuş. Aldığımda 76.750 denmiş, 75 nakite anlaşmıştık, 1 ay önce. Bu yıl iyi satacak gibi görünüyor.
1500 km ye yaklaştık, sorun olarak el bırakınca kafa sallama yapıyor 60 km hızda. Daha yüksekte denemedim. İlk aldığımda yoktu, bakmıştım eminim. Lastik havası biraz fazla, ondan olabilir. Gidonu tutunca sallama hissi yok tabi, sadece bırakınca. Bazı motorlarda oluyor bu meret, dişli lastikten de yapabilir. Sorun etmiyorum ama 3000 bakımında soracağım servise...
Motorun taşlık arazideki performansını merak ediyorsanız buyrun. Bi cross performansı alamazsınız ama zorlu arazide, sınıfına göre çok iyi performans gösteriyor.
Motosikletimi hafta sonu teslim aldım. Aksesuar olarak nc700 aynası, gidon yükseltici, arka çanta tablası, far koruma, gidon barı, tank pad, vites çorabı ve sele kılıfı alıp taktım. Genel olarak makine hoşuma gitti. Arka freni tutmuyordu, havasını aldım düzeldi. Komple vidaları sıkıştırdım, bazıları gevşekti.Almak isteyenlere tavsiye ederim, her yola gelir hero.
Güle güle kullanın...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:02 ----------
Bugün ilk kez eşimle birlikte turladık. İlginç bir durum biraz canımı sıktı. Eşim de zayıf bir insan değil. İkimiz toplamda 180-190 kiloyuz. Yolda bir çıkıntıdan geçerken alttan sürtme sesi geldi. Çok değil ama sürttü sonuçta. Bahçeye gidince baktım orta sehpanın altındaki çıkıntısı değmiş. Allahtan alt tabla değil. Orta sehpa ilginç şekilde alta doğru fazla açıyla iniyor (tasarımsal bir sorun) ve bu yüzden artçıyla sürtmemesi çok zor. Normal hız kasislerinde birşey yok, 8-10 cm lik çıkıntıda oldu. Vstrom her kasiste değerdi, buna da şükür..
Cumartesi e5 bostancı durağına gelmeden kenarda 200t gördüm. Sahibi full ekipman ama yaşlı bir abimizdi, 60 yaş vardı sanırım uzun beyaz saçlı hey maşallah dedim işte insanın içindeki delikanlı böyle olmalı.
Biz 40 yaşımızda ölmüşüz sanıyoruz, kendimden utandım desem yeridir.
Yaş 60.
Saçlar kır.
Küpe sevmem.
Alkolü az bira içmeyi severim.
Severim dediysem ikinciyi zor bitiririm.
Kaliteli konyak tercihimdir.
Yoksa brendy.
Ara sıra rakı içerim.
Yolluk şeklinde az sulu derken gecenin sonunda 35 liği bitiririm.
Motor 200t.
Birde satmaya kıyamadığım Benelli Bn125 var. 165 kg altı, alçak sele, 24bg den daha güçlü olmayan, teknolojik ama klasik görünümlü motorları severim. O yüzden 200t.
40 yaş süper bir yaş.
Ne aklı havada olacak kadar genç, nede bir şeylere başlamak için yaşlı...
Hepinize hayırlı olsun,ben tercihimi dominardan yana kullandım ama bir aklım hem bu motorda kaldı. Belki ilerde bir gün. Bu ara bu ekiple bir yurt dışı seyahati yapmak isterdim. Yaş 43 ;))
Bugün gidon yükseltme taktım. Oturuş pozisyonu daha da rahatladı, ayağa kalkınca çok eğik durmuyorum artık. 35 mm lik bir yüksektici, 184 TL, düşük kalite ama iş gördü. Vidaları takarken biraz (çok az) çap gibi olsa da yerine sağlam oturdu. Pahalı bir motor da sırıtacak bir malzeme, lakin gariban dostu motora yetti de arttı bile. Debriyaj ayarı değişti, alttan düzelttim. İşin ilginci her ne hikmetse kafa sallama gitti..😁. Yani neden, ne değişti bilm ama 60-65 km de çok çok az bir yerde yapar gibi olsada vazgeçip düzeltiyor.
Kablolarda vs herhangi bir gerilme olmadı. Gp kompozite sormuştum, onların da benzer ürünü var, kasacağını söylediler. Bu sebeple istesemde (daha kaliteliydi) onu almadım.
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)