Eskiden iki resim arasındaki dokuz farkı bulunuz şeklinde bulmacalar vardı. 2023 model Xpulse 200T'de yeni model diye ne değişmiş merak etmekteyim. Renkler daha güzel orası tamam da...
Eskiden iki resim arasındaki dokuz farkı bulunuz şeklinde bulmacalar vardı. 2023 model Xpulse 200T'de yeni model diye ne değişmiş merak etmekteyim. Renkler daha güzel orası tamam da...
Resme bakılırsa değişen kozmetik bir kaç şey var.
2023 modelde tekrar 2020 modeldeki motor korumasına dönülmüş ve egzos korumaya alınmış.
Aradaki katalitik konvertör sanki iptal edilmiş ve 2020 ye dönülmüş.
2023 modelde orta ayak yok
2023 modelde arka çanta takmak için olan saç plaka kaldırılmış. Bu haliyle arka çanta takılamaz.
2023 e amortisör koruma için körük konmuş.
2023 modelde ön lastik tersmi takılmış nedir
Orta ayak yok.
Arka çanta takmak için olan saç plaka kaldırılmış.
2020 modeldeki motor korumasına dönülmüş.
Ön lastik tersmi takılmış.
Amortisör koruma için körük konmuş.
İzmir'de ikamet eden Hero kullanıcıları için duyurayım. Youtube'den takip ettiğimiz Motomania, Hero'nun hem yetkili servisliğini hem de bayiliğini almış. Mutlaka o bölgeye katkı sağlayacaktır.
Ben emlak sektöründe çalışıyorum, bizim İskenderun'da 2 bayimiz var. İkisi de maşallah kuvvetli. Birinin sahibi eski motorcu ve yıllar önce sanırım Honda bayisi, mağazası, servisi gibi bir yeri varmış. Ben ilk bu tanıdığıma danışayım konuyu Halbuki sizin oralarda çok motor kullanılıyor.
Osmaniyede var hero modelleri yeşildal motorda
Siz söyleyince fark ettim. Bajaj ve Hero bayisiymiş, ama Hero 200T modeli artık gelmiyor galiba.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:16 ----------
Ben de şaştım bu işe; memlekette otomobilden çok motor var ama sanıyorum bayi eksikliği yüzünden RTR200 hiç yok. Ya da ben görmedim
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:18 ----------
Ben de şaştım bu işe; memlekette otomobilden çok motor var ama sanıyorum bayi eksikliği yüzünden RTR200 hiç yok. Ya da ben görmedim
[IMG][/IMG]
Merhaba. Dün başıma bu geldi. Yakinlarda hero bayisi vardı ama onlarda 21" sambriyel yokmuş. Yama malzemesi de yok dediler.
Neyse. Uzatmayayım.
Bi bisikletçiye goturduk. Raptiyeler biraz uzundu ve sambriyeli biraz çizdirmiş. Bisikletci de de uygun sambriyel yokmus.
Mecbur 18" taktı. Bu seni idare eder, Geldiği zaman 21" takariz dedi. Mecbur böyle yaptırdık. Aksam gelirken on teker biraz zıplıyor gibi geldi.balon gibi.
Şu an 400km de. 500 km bakımına kadar idare eder mi sizce. Bakimda gezici servisi çağırmayı düşünüyorum. Onlar degisim yapar mı. Bilginiz var midir. ?
Teşekkürler
Hayırlı olsun güle güle kullanın. Güzel bir malzemeye benziyor.
Malzeme güzelmiş. İhtiyacı olanların faydalanması için link bırakabilirisiniz bence.
Malzemeden ziyade çanta benim dikkatimi çekti.
Çantanın tablayı takmadan önce çektiğim bir videosu:
Bu boyuttaki bir çanta için tabla çok da şart değil ama inip binerken biraz ayağa takılıyordu. Tabla ile daha geri koyabildiğim için iyi oldu. Tabi artık daha büyük çantalarımı da kullanabileceğim.
Çantayla ilgili görüşüm; kaliteli ama ufak tefek kusurları var. Fiyatı her ne kadar Kriega ve diğer avrupa markalarına göre daha ucuz olsa da yine de pahalı. Doğrusu bir tane daha alıp yanlara bağlamayı düşünüyorum ama hala kararımı veremedim. Strapları kriega'ya göre çok kaygan o yüzden kolay gevşiyor. Su geçirmezliği özellikle uzun vadede ne kadar iyi olur bilemiyorum. Tek katman olduğu için yıpranmaya başladığında su geçirir diye düşünüyorum.
Facebook gruplarından birinde, bir 200-T sahibi motosikletinin 143 km son hız gördüğünü paylaştı.
Yanılmıyorsam bunu 2 kez tekrarladı. Motosikleti 9.500 km de.
Motosikleti sıfır kilometre olarak aldığını, hiç bir dişli oynaması yapılmadığını söylemekteydi.
Söylemekteydi diyorum, çünkü dünkü açıklamalarımdan sonra ilgili başlıklar komple silindi.
İŞİN ÖZETİNE GELİRSEK ...
Vatandaş, 200-T motorunu 9 ay kadar önce sıfır km aldığını,
tamamen fabrikasyon olduğunu, hiçbir dişli veya modifikasyon yapılmadığını,
bugüne kadar 9.500 km yol yaptığını,
130kg ağırlığında kendisi, arka çanta takılıyken, rüzgara karşı 143 km son hız yaptığını iddia etmekte.
Elbette gönderinin altında birde video var.
Servise durumu sorduğunu servisin normal olduğunu söylediğini, kitapçık 3000 kmde bir yağ
değişimi yapılması gerektiğini söylerken, servisinin 2000 km de bir yağ değiştirdiğini ve
önerdiğini belirtmekte.
Yine servisin söylediğine göre!, motorda kesici fabrikasyon devre dışı !!!
Vatandaşın iddiasına göre her ay 2.000 km yol yapıyor.
Yaptığı yolun, yani 2.000 km nin doğru olduğunu iddia ediyor.
Son yazışmamışta konu, dünyadaki bütün 200t ler sorunlu, bir tek onunki doğru gibi
bir noktaya gelmişti konu...
Şimdi gelelim zurnanın zırt dediği yere:
1. İddiaya göre motor stok halde. Dişli vs değiştirilmemiş!
2. Videoda 143 km son hıza çıkıldığı, bu esnada devir göstergesinin 9.000 - 9.500 aralığında olduğu görülmekte.
3. Yine videoda devir göstergesi 7.500 iken 120-123 km/s aralığı sürat yaptığı görülmekte.
4. 143 km/s hızla giderken vites göstergesinde ( - ) görünüyor. İddiasına göre 4. viteste giderken 5 gösteriyor.
.. Ama 5. viteste ( - ) çıkıyor.
5. 143 km/s sürat iddiaya göre düz yolda, 130kg sürücü ve arka çanta varken, rüzgara karşı yapılıyor.
Gerçeklere bakarsak,
- Motorda devir kesici unutulmuş olamaz. Böyle bir şey olsa bile devir ile hızın orantılı olması gerekir.
Yani fabrikasyon haliyle dünyadaki bütün 200t ler 7500 devir civarında 100km/s hız yaparken, bu motor 120 km/s
hız yapamaz. devir kesici unutulmuş olsa bile bizdeki gibi motor 9000-9500 devir aralığında 120 km/s hıza ulaşmalı,
Ancak bu motorda 143 görünüyor ve henüz devir 9.400 e ulaşmamış ve devir kesici devreye girmemiş !
- Motor 2020 model. Benimkide 2020 model ve fabrikasyon dişliler var. Ama 7500 devirde 100 km/s hız yapıyorum.
Bu dünyadaki her 200t motorda aynı. Sadece lastik basınçlarının farklılığına göre küçük miktar oynamalar var.
- Ben 60 kg ağırlığımla, arka çanta olmadığı halde, rüzgarsız havada 120 km/s hıza çıkabiliyorum ve
devir kesici devreye girip gazı kesiyor.
Vatandaş, 130kg ağırlık, arka çanta, karşıdan gelen rüzgara rağmen 143 km/s hıza çıkıyor.
Hem motorun gücü buna yetiyor, hem devir kesici devreye girmiyor, hem de 143 km/s hızda devir 9500 devir altında!
Bu arada motorda hiçbir dişliyle oynanmamış!!!
Vay be !!!
- 200t motor, 7500 devir civarında 100 km/s hız yapar.
Vatandaşın ekranda 7500 devirde 120-123 km/s hız görünüyor.
Yani olması gerekenden %20 - %23 aralığında fazla hız görünüyor ama devir aynı.
- Keza yine 200t 9400 devirde kesiciye girer. Bu esnada hızı 120 km/s (+- 3 km/s) tir.
Vatandaşın videoda devir 9000-9500 aralığında ekranda 143 km/s hız görünmekte.
Tam limit nokta olduğunu düşünsek bile aynı devirde bize göre %20 fazla hız yapmakta.
Sorunun kaynağı :
- Vatandaşın motorunda dişlilerle oynanmış olabilir. Bunlar ancak arka ve ön dişli olabilir.
Heronun bu motora özel bir şanzıman sistemi takması için salak olması gerekir.
Vatandaş dişlilerle oynandığından habersizdir ve hala motosikletinin stok halde olduğunu sanmakta olabilir.
Fakat buda çok geçerli bir yaklaşım olarak çıkmıyor ortaya.
Çünkü 130kg sürücü, arka çanta, düz yol, karşıdan gelen rüzgara karşı 143 km/s hıza çıkmak olası değil.
Motorun gücü buna yetmeyecektir.
Bu çok kolay olsaydı youtube bu tür hız videolarıyla kaynardı.
- 5. viteste 143 le giderken vites göstergesi ( - ) gösteriyor. Ama 4. vitesteyken 5. viteste imiş gibi
gösteriyormuş. Bu durumda beyinde bir sorun olabileceğini ve hızın yanlış gösterildiğini söyleyebiliriz.
Son seçenekse akla en yatkın olanı:
Xpulse 200 ve 200-T olarak iki farklı modelde üretiliyor.
200 ün ön jant ebadı 21", lastik ebadı 90/90
200-T nin ön jant ebadı 17", lastik ebadı 100/80
90/90 ve 100/80 lastik ebatlarında janttan asfalta lastik yüksekliğini aynı gibi kabul edelim.
Bu durumda sanki motorda lastik yok gibi jant ebadından yola çıkarsak...
21" jantın çevresi : 21" x 2,54 (1 inch) x 3,14 (pi sayısı) = 167,48 cm. (ön lastik bir tur atınca motor 167,48 cm gider)
17" jantın çevresi : 17" x 2,54 (1 inch) x 3,14 (pi sayısı) = 135,58 cm. (ön lastik bir tur atınca motor 135,58 cm gider)
167,48 / 135,58 = 1,23 katsayısı çıkar.
Yani 21" jant bir tur attığında 17" janta göre %23 daha fazla yol alır.
200 ve 200-t nin göstergeleri aynı. Muhtemelen beyindeki bir ayarla 21" veya 17" lastik takılı olduğu tanımlanıyor.
Böylece teker turuna göre ekranda hız gösteriliyor (devir değil. devir başka bir müşürden ölçülüyor).
Bu vatandaşın motorundaki beyin/gösterge 200 modele ait veya 200 model için programlanmış.
Doğal olarak tekerin her turunu 21" janta göre hesap ediyor. Bu ise 17" janta göre %23 daha fazla.
Ekran 7500 devir civarında 120-123 km görülmesinin sebebide bu.
SONUÇ OLARAK, bu türden gördüğünüz bilgilere inanmayın.
Lastik tipi ve basıncına bağlı olarak aynı model motorların ekranında bir miktar farklı hızlar görülebilir.
Hatta bazı motorlar bölme/çarpma katsayısı vardır. Kalibrasyon farklı ise yine bir miktar fark görülebilir.
( Örneğin BN125 motorumda göstergedeki tuşlarla hız kalibrasyonu yapılabiliyor )
Ama stok/fabrikasyon, dişlileriyle oynanmamış, jantı değiştirilmemiş bir motorla, diğer üretilen
aynı marka/model motorlardan, aynı devirde, %20-%23 daha hızlı gidebilmek mümkün değildir.
Bunun olabilmesi için fabrikanın farklı bir versiyon üretmiş olması ve şanzıman oranlarını değiştirmiş olması gereklidir.
Motorunuzun hızı normaldir.
Normal olmayan bur tür iddialarda bulunan kişilerin motorlarıdır.
Edit :
Bu vatandaştaki gibi bir motora sahipseniz satmaya kalktığınızda olduğundan fazla km yaptığı için değer kaybedecektir.
Örneğin gerçekte 40.000 km yaptıysanız, göstergede 48.000 - hatta 50.000 km görünebilecektir.
Daha sık yağ değişimine gideceksiniz.
Vatandaş 2.000 km de bir yağ değişimine gittiğini, servisin bunu önerdiğini söylemekte.
Gerçekte 1.500-1.600 km de bir yağ değişimi yapıyor. Buda gereksiz masraf demek.
Vatandaş her gün aynı yolu gittiğini, ekranda görünen km ile gittiği yolun gerçek km sinin uyuştuğunu söylemekte.
gerçekten böyle bir durum motorunuzda varsa (ki 200cc bir motor için bu örnekte mümkün olduğuna inanmıyorum)
ve motoru sıfır km olarak satın aldıysanız, hemen servise/satcıya/ithalatçıya başvurup, motorunuzun sıfır km fabrikasyon
olmadığı, dişlileriyle oynanmış olduğunu kayıt altına aldırın.
Daha sonra garanti sorunları yaşayabilirsiniz.
Herkese merhaba. 1,5 ay oldu gezici servise kayıt yaptıralı. Hala arayan sonran yok. Bulunduğum sehirde bayiliği yeni bi yer aldi ama bakim konusunda nasıldır bilmiyorum. Motoru tanimayan bir yere de bakim yaptirmak istemiyorum.
Gezici servisi bekleyeyim mi? Neredeysen 2 aydır yatiyor motor. Buralarda 0° nin altını gormeyi basladi. Neyse. Daha lastiği yaptiracam. Yine neyse.
Herkese iyi sürüşler.
Gezici bakım hizmeti her zaman olmuyor ne yazıkki.
Daha çok havaların iyi olduğu zamanlarda yapılıyor.
Söz konusu olan sadece rodaj bakımıysa o yeni servistede yaptırılabilir sanıyorum.
Servis vitesli motorda tecrübesi varsa olur.
Yağa dikkat edin.
Önder motor ve fabrika, Castrol Power 1, Release Power , yarı sentetik, 10w-40 yağ kullanıyor.
Bu yağı koydurun.
Sizin motor 200-4v idi. Yağ radyatörüde olduğundan tam ne kadar yağ konulacağını hatırlamıyorum.
Kitapçıkta yazıyor.
Genel olarak civataların sıkılığını elden geçirttirin.
Varsa bir şikayetiniz belirtin.
Bu ilk bakımın sisteme işlenmesini sağlayın.
Henüz sistemleri yoksa,
Kitapçıktaki bakım bölümün fotokopisini çekip servise kaşe bastırın.
Teşekkürler. Bir arayıp soralim bakalım.
Prc Motosiklet İç Lastik Ön Cross 90/90-21 İrc
https://www.hepsiburada.com/prc-moto...product-detail
Bu oluyor mu?
Valla ben de pek anlamam. İnç olarak dogru am diger ebatlara bakmadim. İki aydir yatıyor motor. Canta aldim onu bile takamadim daha.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:00 ----------
Burdayken sorayım. Kask bakıyorum yeni.
Shark rıdıll beyaz ile LS storm arasinda kaldim.
Aslinda shark ı alıcaktım ama biraz daha bakınayım derken ls storm modeli çıktı. İkisi de 3000 tl civarı.
Anlayan var mi bunlardan?
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)