@joshua,
Xpulse hayırlı olsun
Bugün İstanbul'da "Motosiklet panayırı" diye bir etkinlik vardı. Ben de gideyim bakayım dedim. Hero da stant kurmuştu, XPulse'yi yakından gördüm. Motor hakikaten güzel görünüyordu, çok detaylı incelemedim ama kelek bir yanını görmedim. Bence resimlerinden daha iyi görünüyor gerçekte.
@joshua,
Bu motorlar kronik bir problem çıkmadan 50.000 leri devirince tahminim daha bir ilgi çekecek.
@tommy
Yeni 4v hakkaten güzel.
Bu motorda gözüme batan eksiler şunlar; yağ değişimi için motor yan kapak açılması. 2 adet conta değiştirilmesi. Bu değişimlerde metal tozu birikimlerinin çok net görülebilmesi. 10 yıldır yağ değisimi yapıyorum. Böyle bir şey görmedim. Ķötü motor diyemem. Fakat düşük teknoloji içerdiğini düşündürüyor. CBF150 yağ değişimlerinde de böyle bir şey görmemiştim.
hem cbf 150 hem xpulse iki motorda da yağ filtresi yok, yağı boşaltıp yenisini koyuyorsunuz, filtre yerine yağ süzgeci var, her yağ değişiminde bu süzgeci değiştirmek için kapağı sökmeye gerek yok, belirli periyotlarda örneğin debriyaj balatası değişimi için kapak açılacaktır o zaman süzgeç yenilenir, cbf 150 için de geçerli bu.
Pirelli Angel City lastikler ANLAS WINTER GRIP 2 ile değiştirildi.
.
.
.
Seviyorum Winter Grip lastiği
Daha 10km de bile hemen konforunu belli ediveriyor.
Arnavut kaldırımında o iğrenç kıvrımları hissetmiyorum.
Asfaltta yoldaki küçük taşları hissetmiyorum.
Beyaz yol şeridi, yol işaretleri hissedilmiyor.
Tabi henüz mumu üzerinde. Biraz sert fren yapınca kayıyor.
300 km sonra normal haline döner.
Giderken çamura girdim, motor biraz çamurlu
Sürüşünü bilemem. Fakat ANLAS Winter Grip2 lastikler motora yakışıyor. Kazasız belasız sürüşler.
Kısa mesafe sürüş yapanlar için son derece ideal. Çok çabuk ısınır.
Kışın 10 derecede iş yerinden çıkıyorum.
3 km sonra sahil yoluna çıktığımda lastiğe elimle bakıyorum ısınmış oluyor.
Kurudan-ıslağa geçişleri muazzamdır.
Yoldaki beyaz şerit ve işaretleri neredeyse hissettirmiyor.
Arnavut kaldırımında ekstra süspansiyon sağlar.
Asfalta adeta vantus gibi yapışır. Lastik yolun kıvrımlarını alır.
Fren mesafesini oldukça kısaltır.
Hatta bu lastiği ilk kez kullanacakların, trafiğe kapalı bir alanda,
fren çalışması yaparak lastiğe ve frene alışmasını şiddetle tavsiye ederim.
Çapraz karkas yapıda bir lastiktir.
Tüm bu sebeplerden, yüksek hıza ve viraja değil, konfora yöneliktir.
Yüksek hızda kullanmak isteyenlerin radyal tip olan "PLUS" modelini kullanması gerekir.
Plus modeli biraz daha sert olan yapısı nedeniyle, "2" modelindeki konforu tam olarak sağlamaz.
Bir kusuru vardır.
Yapısı nedeniyle ön tekerin hava kanalları 50-60 km hızlardan sonra uğultuya sebep olur.
Bunu bilmeyen çok kişi teker bilyelerinde sorun olduğunu düşünür.
Bende bu lastiği ilk kullandığımda, bilyelerde sorun var diye 2 kez servise gitmiştim
Lastiğin iyi balans yapılarak takılması çok önemli.
İyi monte edilmez ve balansı yapılmazsa, özellikle ön teker 80-90 dan sonra sekme yapar.
Bendede geçmişte aynısı olmuştu.
3 farklı lastikçiye gitmiştim ve üçüde lastikte kalıp hatası olduğunu söylemişti.
Sonra fabrikayı aradım ve beni resmi servislerine yönlendirdiler.
Lastiklerin havası indirilip, tekrar merkezlenerek hava basıldı. Balansı yapıldı.
Sonrasında 3 yıl kullandım. Bir kez bile sekme yapmadı lastikler.
Özetle böyle bir sorun yaşarsanız "bu lastiğin kalıbında hata var" diyen dangalaklardan uzaklaşmanızı öneririm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:23 ----------
...
...
Anlas Winter Grip 2 ( SC500 ) lastikle ilgili görüşlerimi yazdığım bir başlık vardı.
Linki aşağıda.
.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...s-lastigi.html
.
.
Kazasız belasız.
Sizin lastikler Anlas Winter Grip PLUS.
Yani radyal tip.
Bu lastik " 2 " modelinden biraz daha setttir. Özelliklede 2021 yılı 19. Haftasından sonra imal edildiyse fabrika hem yaz hem kış kullanım için ürettiğini belirtiyordu.
Ben farklı motorlarda hem plus, hem " 2 " kullandım. Plus tipte çok iyi lastik ama " 2 " deki konfor yok ne yazıkki. Tabi arnavult taşlı yollar, çimen, stabilize yerler için.
Ama eğer viraj yapıyorsanız, o zaman plus modeli çok daha kararlı ve emniyetli. Çünkü lastik radyal olduğu için virajda formu "2" gibi fazla değişmiyor.
İstanbuldaysan bir ara motorları değişip tecrübe edelim. Bende plus tipin xpulse taki tepkisini görmüş olurum.
https://www.youtube.com/channel/UCsQMNz8EBD5jqoRCOlr-72Q
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)